Tekniikan vaihto E320T -> W114 Coupe, muutamia kysymyksiä
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 04.8.2012 11:16
- Paikkakunta: Helsinki
Tekniikan vaihto E320T -> W114 Coupe, muutamia kysymyksiä
Toivottavasti tuli oikealle osastolle... Uusi täällä, mutta naapurifoorumilta jo tovin apua hakenut. Lähinnä 250CE Oldtimeriin.
Kunnianhimoinen projekti on toivottavasti pikkuhiljaa menossa käytäntöön (laskee rahoja...) Hankittuna on ajossa oleva -93 E320T, 5v. manuaalilla ja ASD:llä. Ajatus on sovittaa kone ja laatikko Coupeen.
1. W107 on asennettu M104. Missä kohtaa pystärissä tulee olemaan ahdasta tai muokkauksen tarvetta?
2. Onko mahdoton urakka saada ASD toimimaan?
3. Päivitys vaatii ilmeisesti suuremmat jarrut. Onko E320 etujarrut jotenkin sovitettavissa?
4. W114 kardaania tulee ilm. muokata vai löytyykö jostain muusta mallista sopiva? Vaikka tuosta E320?
Muutkin neuvot ovat tietty tervetulleita. Kiitos etukäteen!
//johannes
Kunnianhimoinen projekti on toivottavasti pikkuhiljaa menossa käytäntöön (laskee rahoja...) Hankittuna on ajossa oleva -93 E320T, 5v. manuaalilla ja ASD:llä. Ajatus on sovittaa kone ja laatikko Coupeen.
1. W107 on asennettu M104. Missä kohtaa pystärissä tulee olemaan ahdasta tai muokkauksen tarvetta?
2. Onko mahdoton urakka saada ASD toimimaan?
3. Päivitys vaatii ilmeisesti suuremmat jarrut. Onko E320 etujarrut jotenkin sovitettavissa?
4. W114 kardaania tulee ilm. muokata vai löytyykö jostain muusta mallista sopiva? Vaikka tuosta E320?
Muutkin neuvot ovat tietty tervetulleita. Kiitos etukäteen!
//johannes
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mää laittelin tollasen koneen 190:iin. Tuu Vantaalle kurkkimaan jos joku asia esim moottorin sähköpuolella mietityttää. Jonkunnäkösen liiketiedon tuo moottorinohjaus tarvitsee ABS:ltä, eli joudut simuloimaan sen signaalin tms. ellet vaihda moottorinohjausta toiseksi tai asenna koko ABS-systeemiäkin.
Myös ASD-järjestelmä tarvitsee toimivan ABS:n, ellet laita vain manuaalisesti napista kytkettävää hydrauliikkaa. ABS taas tarvitsee sen perän tai jonkun muun jossa ABS hammaskehä, sitten tulee vetoakselien miettimiset jne.. Kokonaan nuiden järjestelmien ja tekniikan asennus 114 koppaan on vähintään aika mielenkiintosen olonen prokkis, ellei jopa haastava.
Myös ASD-järjestelmä tarvitsee toimivan ABS:n, ellet laita vain manuaalisesti napista kytkettävää hydrauliikkaa. ABS taas tarvitsee sen perän tai jonkun muun jossa ABS hammaskehä, sitten tulee vetoakselien miettimiset jne.. Kokonaan nuiden järjestelmien ja tekniikan asennus 114 koppaan on vähintään aika mielenkiintosen olonen prokkis, ellei jopa haastava.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta projektilta. Kuvat on aina kivoja...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 04.8.2012 11:16
- Paikkakunta: Helsinki
Aika alkuvaiheessa oppimiskäyrää olen. En ehkä elämässä, mutta näissä moderneissa tekniikkahommissa.
Kiitos, ihan mielenkiinnolla tulisin ihmettelemään. Jotain huhua olenkin kuullut. Megasquirt lienee viisainta kunhan niin pitkälle päästäänEasy Rider kirjoitti:Mää laittelin tollasen koneen 190:iin. Tuu Vantaalle kurkkimaan jos joku asia esim moottorin sähköpuolella mietityttää. Jonkunnäkösen liiketiedon tuo moottorinohjaus tarvitsee ABS:ltä, eli joudut simuloimaan sen signaalin tms. ellet vaihda moottorinohjausta toiseksi tai asenna koko ABS-systeemiäkin.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 04.8.2012 11:16
- Paikkakunta: Helsinki
En jostain syystä saa näitä quotteja jaoteltua samaan postiin...Easy Rider kirjoitti:Myös ASD-järjestelmä tarvitsee toimivan ABS:n, ellet laita vain manuaalisesti napista kytkettävää hydrauliikkaa. ABS taas tarvitsee sen perän tai jonkun muun jossa ABS hammaskehä, sitten tulee vetoakselien miettimiset jne.. Kokonaan nuiden järjestelmien ja tekniikan asennus 114 koppaan on vähintään aika mielenkiintosen olonen prokkis, ellei jopa haastava.
ASD voi hyvinkin jäädä haaveeksi, ainakin ekavaihessa. Tuo manuaalivinkki on kyllä hyvä, miten monimutkainen sellaisen rakentaminen on?
Proggis on haastava, toivoton tai jopa mahdoton . Saas nähdä.
//johannes
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 04.8.2012 11:16
- Paikkakunta: Helsinki
Mielenkiintoinen, heh, tai kuten edellisessä viestissä, jopa...eseestie kirjoitti:Kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta projektilta. Kuvat on aina kivoja...
Tämäkin foorumi on täynnä asiantuntemusta ja toivonkin, että vinkkejä ja neuvoja tulee miten homma kannattaa hoitaa. Ja mitä kannattaa jättää hoitamatta. Sittenhän saadaan kuviakin.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Sanoisin, että nurkka akerrallaan ja kuvia kehiin + runsasta tarinaa ja saat enemmän neuvoa ku ois tarves.
Tällaisissa ristisiitoksissa tuskin kovinkaan moni osaa, soraan auttaa,ellei nyt ole just em. touhua kokeillut....
Päätä alasimeen ja kohti uusia....seikkailuja !
Tällaisissa ristisiitoksissa tuskin kovinkaan moni osaa, soraan auttaa,ellei nyt ole just em. touhua kokeillut....
Päätä alasimeen ja kohti uusia....seikkailuja !
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ite suunnittelin manuaalisen ohjauksen ASD:lle jotenkin näin:
Nyt vaan voi tuosta kuvasta ajatella tuon sähköpumpun pois kun on tandem-pumppu ja lisätä ehkä jarruvalokatkasijalta releellä päästön tuolle venttiilille, ettei tule kalsaripyykkiä äkkitilanteessa.
Helpoin tapa on laittaa perään hytikkalinjan tilalle rasvanippa ja ruutata sopiva "pänni" prässillä. Sitä vaan ei sitten säätele ajaessa.
Nyt vaan voi tuosta kuvasta ajatella tuon sähköpumpun pois kun on tandem-pumppu ja lisätä ehkä jarruvalokatkasijalta releellä päästön tuolle venttiilille, ettei tule kalsaripyykkiä äkkitilanteessa.
Helpoin tapa on laittaa perään hytikkalinjan tilalle rasvanippa ja ruutata sopiva "pänni" prässillä. Sitä vaan ei sitten säätele ajaessa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 04.8.2012 11:16
- Paikkakunta: Helsinki
Saatat Lucky-Dog muuten olla oikeassa, tuota en edes tullut ajatelleeksi. Olen seurannut näitä suomalaisia turbo- jne. viritysprojekteja ja niissä ainakin tuntuu ammattitaitoa löytyvän yllin kyllin. Päättelin niistä, että saisin omaani hyviä neuvoja ennen suurien (ja kalliiden) virheiden tekemistä. Lieneekö Easy Rider sitten ainoa, jolla on käytännön kokemusta?Lucky-Dog kirjoitti:Tällaisissa ristisiitoksissa tuskin kovinkaan moni osaa, soraan auttaa,ellei nyt ole just em. touhua kokeillut....
Hmm... pitänee ruveta tarkemmalla silmällä seuraamaan ulkomaan palstoja.
//johannes
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 04.8.2012 11:16
- Paikkakunta: Helsinki
KMS moottorin ohjaus vois olla vaihtoehto megallehismajestics kirjoitti:Aika alkuvaiheessa oppimiskäyrää olen. En ehkä elämässä, mutta näissä moderneissa tekniikkahommissa.Kiitos, ihan mielenkiinnolla tulisin ihmettelemään. Jotain huhua olenkin kuullut. Megasquirt lienee viisainta kunhan niin pitkälle päästäänEasy Rider kirjoitti:Mää laittelin tollasen koneen 190:iin. Tuu Vantaalle kurkkimaan jos joku asia esim moottorin sähköpuolella mietityttää. Jonkunnäkösen liiketiedon tuo moottorinohjaus tarvitsee ABS:ltä, eli joudut simuloimaan sen signaalin tms. ellet vaihda moottorinohjausta toiseksi tai asenna koko ABS-systeemiäkin.
http://www.usparts.fi/?page=68#42
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Luisu jätkät on teheneet OM606 ja 5 lovisen sähköaskin W123 :seen.
Pitäs la käyrä poikia haastelees, ku tulevat Seinäjoelle, pikkune sponssi ois auton kyljessä
Pitäs la käyrä poikia haastelees, ku tulevat Seinäjoelle, pikkune sponssi ois auton kyljessä
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Katsos, takakaaren vaihto...Lucky-Dog kirjoitti:Luisu jätkät on teheneet OM606 ja 5 lovisen sähköaskin W123 :seen.
Pitäs la käyrä poikia haastelees, ku tulevat Seinäjoelle, pikkune sponssi ois auton kyljessä
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Onko Pegalla hajua nuiden hinnoista?Pega kirjoitti: KMS moottorin ohjaus vois olla vaihtoehto megalle
http://www.usparts.fi/?page=68#42
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 04.8.2012 11:16
- Paikkakunta: Helsinki
Easy Rider kirjoitti:Onko Pegalla hajua nuiden hinnoista?Pega kirjoitti: KMS moottorin ohjaus vois olla vaihtoehto megalle
http://www.usparts.fi/?page=68#42
KMS - MD35 Series ECU
$1,649.95
6-pyttysen hinnan saa näköjään soittamalla.
http://www.vacmotorsports.com/catalog/k ... es-ecu.htm
//johannes
Velpojalla paremmin mutt noita vanhan mallin kamppeita on ollu tosi halvalla myynnissä. Alta tonnin oli reippaasti se minkä vel osit itelleen, suosittelisin kysyyn vt86 ta hintoja ja mikä olis löytölaarista lopullinen.Easy Rider kirjoitti:Onko Pegalla hajua nuiden hinnoista?Pega kirjoitti: KMS moottorin ohjaus vois olla vaihtoehto megalle
http://www.usparts.fi/?page=68#42
Veli myi kaverilleen tommosen cosworth escorttiin ja oli sen verta hyvä säädellä ett en kyllä taitas alkaa megan kanssa sepittään jos tohon yhteen rojektiin tulee ruisku
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 04.8.2012 11:16
- Paikkakunta: Helsinki
Tämä on kyllä mielenkiintoinen. Heitin tuon listahinnan, koska olin ymmärtäväni, että tämä tuote on "valmiimpi" kuin Megasquirt. En tosin tiedä asiasta tarpeeksi, hinnasta vain päättelin...Pega kirjoitti:Velpojalla paremmin mutt noita vanhan mallin kamppeita on ollu tosi halvalla myynnissä. Alta tonnin oli reippaasti se minkä vel osit itelleen, suosittelisin kysyyn vt86 ta hintoja ja mikä olis löytölaarista lopullinen.Easy Rider kirjoitti:Onko Pegalla hajua nuiden hinnoista?Pega kirjoitti: KMS moottorin ohjaus vois olla vaihtoehto megalle
http://www.usparts.fi/?page=68#42
Veli myi kaverilleen tommosen cosworth escorttiin ja oli sen verta hyvä säädellä ett en kyllä taitas alkaa megan kanssa sepittään jos tohon yhteen rojektiin tulee ruisku
//johannes
123:n konehuone on vaan jonniiverran väljempi kuin pystärin.Lucky-Dog kirjoitti:Luisu jätkät on teheneet OM606 ja 5 lovisen sähköaskin W123 :seen.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
On tuo 606 nähty pystärin konehuoneessakin:Fenton kirjoitti:123:n konehuone on vaan jonniiverran väljempi kuin pystärin.Lucky-Dog kirjoitti:Luisu jätkät on teheneet OM606 ja 5 lovisen sähköaskin W123 :seen.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 04.8.2012 11:16
- Paikkakunta: Helsinki
Hmm... kuvat panee miettimään. Kiitos niistä. W123 konehuoneessa tilaa "pikkasen" enemmän.
Tässä yksi W114 Coupe M104 konversio:
http://www.youtube.com/watch?v=H8EksKjR2P8
//johannes
Tässä yksi W114 Coupe M104 konversio:
http://www.youtube.com/watch?v=H8EksKjR2P8
//johannes
Juu kyllä on valmis tuote piuhat kiini ja ohjelmaa peliin, siks se kiinnostaa ittiäni paljon kun ei tartte kaikkee tehä rakennus-sarjastahismajestics kirjoitti:Tämä on kyllä mielenkiintoinen. Heitin tuon listahinnan, koska olin ymmärtäväni, että tämä tuote on "valmiimpi" kuin Megasquirt. En tosin tiedä asiasta tarpeeksi, hinnasta vain päättelin...Pega kirjoitti:Velpojalla paremmin mutt noita vanhan mallin kamppeita on ollu tosi halvalla myynnissä. Alta tonnin oli reippaasti se minkä vel osit itelleen, suosittelisin kysyyn vt86 ta hintoja ja mikä olis löytölaarista lopullinen.Easy Rider kirjoitti: Onko Pegalla hajua nuiden hinnoista?
Veli myi kaverilleen tommosen cosworth escorttiin ja oli sen verta hyvä säädellä ett en kyllä taitas alkaa megan kanssa sepittään jos tohon yhteen rojektiin tulee ruisku
//johannes
mutt tuli mikä hyvään moottorin ohjaukseksi projektiin niin hienolta kuullostaa!!
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 04.8.2012 11:16
- Paikkakunta: Helsinki
Paljon on tullut uutta ja arvokasta tietoa tässä ketjussa, kiitos kaikille siitä.
Kävin myös Easy Riderin luona ihan livenä viisastumassa. Näppärästi on pikkumersuun E320 ja Getragin saanut laitettua. Kuulemma helppo homma . Siinäkin juttutuokiossa tuli paljon asiaa kuten esim., että luovuttajan omilla sähköilllä voisi hyvin lähteä liikkeelle. Ja ihan kuin ohimennen tuli myös tod.näk. ratkaisu meikäläisen arkigolffin sähköongelmiin .
Näillä tiedoilla lähdetään siitä, että syksyn mittaan ruvetaan siirtämään E320 konetta ja laatikkoa Coupeen. Kai siinä talvi kuluu...
//johannes
Kävin myös Easy Riderin luona ihan livenä viisastumassa. Näppärästi on pikkumersuun E320 ja Getragin saanut laitettua. Kuulemma helppo homma . Siinäkin juttutuokiossa tuli paljon asiaa kuten esim., että luovuttajan omilla sähköilllä voisi hyvin lähteä liikkeelle. Ja ihan kuin ohimennen tuli myös tod.näk. ratkaisu meikäläisen arkigolffin sähköongelmiin .
Näillä tiedoilla lähdetään siitä, että syksyn mittaan ruvetaan siirtämään E320 konetta ja laatikkoa Coupeen. Kai siinä talvi kuluu...
//johannes
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
No ei soo kirkos kuulutettu, jotta vika ois mitä uumoiltiin. Pitäs itekki vähän tutkia, että diagnoosi varmistus. Vaan on siinä yks varteenotettava teoria jota lähtee selevittelemään.hismajestics kirjoitti: Ja ihan kuin ohimennen tuli myös tod.näk. ratkaisu meikäläisen arkigolffin sähköongelmiin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.