asd:n magneettiventtiilin kytkentä
asd:n magneettiventtiilin kytkentä
Oon koittanu jo haulla ja googlella ni oli pakko luoda käyttäjätunnus ja kysästä olisko täältä apua.
Asiaan.
Auto on w202 mihkä oon viritelly tota asd perää, magneettivettiili on paikallaan, samoin paineakku ja putket kans, ja joo, on oikein kytketty. Ja häkkyrä ei tuu siis sillä alkuperäsellä releellä, vaan tulee katkasijalla koetauluun 100% lukko tai 30%. Vermeet on w124 korisesta.
Nyt kun koitin kytkee sähköö tohon magneettiventtiiliin ja heitin johdot suoraan konepellin alla olevaan apukäynnistysliittimeen, siis plussan plussaan ja miinuksen miinukseen. Silloin oli lukko päällä ja kun johdot irrotti ni lukko ei ollut päällä, eikös silloin pitäis olla paineaukulla se 30% lukko?
Kuinka ne magneettiventtilin johdot pitää kytkee, ja olisko siitä magneettiventtiilistä kunnon kuvaa?
Onko se vaan päälä kun se saa virtaa ja pois päältä kun se ei saa virtaa, vai syötetäänkö sille vähemmän virtaa jolloin se aukasee kanavan paineakulle?
Jos et osaa vastata kysymykseen niin älä vastaa tähän topicciin mitään, jos tarvitset lisätietoja niin annan niitä mielelläni, mutta nyt tarvitsisin apua enkä jaksa lukea niitä viestejä että on väärä osio ku on kerran w202 korinen, tai ettet tiedä, mutta olisko...
Asiaan.
Auto on w202 mihkä oon viritelly tota asd perää, magneettivettiili on paikallaan, samoin paineakku ja putket kans, ja joo, on oikein kytketty. Ja häkkyrä ei tuu siis sillä alkuperäsellä releellä, vaan tulee katkasijalla koetauluun 100% lukko tai 30%. Vermeet on w124 korisesta.
Nyt kun koitin kytkee sähköö tohon magneettiventtiiliin ja heitin johdot suoraan konepellin alla olevaan apukäynnistysliittimeen, siis plussan plussaan ja miinuksen miinukseen. Silloin oli lukko päällä ja kun johdot irrotti ni lukko ei ollut päällä, eikös silloin pitäis olla paineaukulla se 30% lukko?
Kuinka ne magneettiventtilin johdot pitää kytkee, ja olisko siitä magneettiventtiilistä kunnon kuvaa?
Onko se vaan päälä kun se saa virtaa ja pois päältä kun se ei saa virtaa, vai syötetäänkö sille vähemmän virtaa jolloin se aukasee kanavan paineakulle?
Jos et osaa vastata kysymykseen niin älä vastaa tähän topicciin mitään, jos tarvitset lisätietoja niin annan niitä mielelläni, mutta nyt tarvitsisin apua enkä jaksa lukea niitä viestejä että on väärä osio ku on kerran w202 korinen, tai ettet tiedä, mutta olisko...
äkkiseltään tulis mieleen et laitat siihen virtapiuhaan vaan semmosen on/off katkasimen niin siinähän se sit toimii. 30% lukko ei virtoja tarvitte. noin mä tekisin mut en tiä sit onko hakemasi vastaus
äkkiä äkkiä rojektitarinaa tänne
äkkiä äkkiä rojektitarinaa tänne
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
voisko joku jolla on toi asd ni nostaa auton perän ylös ja pyörittää toisesta takapyörästä ja kattoo pyöriikö toinen pyörä mukana? siis sillain ettei auto käy ja ilman virtaa.
rupeen epäileen että se paineakku on sen takia että se pitää painetta pienemmillä kierroksilla ja nopeuttaa järjestelmän toimintaa, ja että asd on on/off tyyppinen lukko ja aina kun se on päällä ni se on 100%
rupeen epäileen että se paineakku on sen takia että se pitää painetta pienemmillä kierroksilla ja nopeuttaa järjestelmän toimintaa, ja että asd on on/off tyyppinen lukko ja aina kun se on päällä ni se on 100%
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Paineakku on nimenomaan järjestelmän nopeutta varten, napista kytkettävään sitä ei siis tarvinne. Käsittääkseni ASD ei ole on/off tyyppiä, vaan lisää painetta sen mukaan kuinka suuri on etu-/taka-akseleiden nopeusero. Se ~30% lukko on ilman hydraulista painettakin. Kartiohammaspyörät pyrkivät erkautumaan hammaskulmansa vuoksi toisistaan, jolloin ne puristavat itse kitkalevykasoja hieman. Lukituskin on siis sitä suurempi, mitä enemmän voimaa viedään perästä läpi. Liukkaalla ei oikeen taho purra ainakaan kuluneena ilman hydraulipainetta. W201 16v -mallien kitkalukko on kuin ASD, josta on riisuttu hydrauliikka pois. Uloimpia (?) välilevyjä on vissiin vaan taivutettu vähän "taffelille" että olisi jotain esijännitystä. Cossun perä parantaa ajo-ominaisuuksia ja vie voiman varmemmin tiehen, muttei auta paljoakaan esim. hangesta irti pääsemisessä.mersu96 kirjoitti:voisko joku jolla on toi asd ni nostaa auton perän ylös ja pyörittää toisesta takapyörästä ja kattoo pyöriikö toinen pyörä mukana? siis sillain ettei auto käy ja ilman virtaa.
rupeen epäileen että se paineakku on sen takia että se pitää painetta pienemmillä kierroksilla ja nopeuttaa järjestelmän toimintaa, ja että asd on on/off tyyppinen lukko ja aina kun se on päällä ni se on 100%
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
kiitii factasta easy rider, mä oon aikasemmin luullu et asd:ssä on paineakulla se 30% lukko ja sit vaan rele käskee laittaan sen 100% ku sitä tarvitaan.
vetarit on karpiolasta, 21 mm alkuperästä 124:sen vetareita lyhemmät ja nivelet on w124:sta, mut samat ne on tos w202:ssa. Tandemilla tosiaan toi paine, sekin 124 korisesta
vetarit on karpiolasta, 21 mm alkuperästä 124:sen vetareita lyhemmät ja nivelet on w124:sta, mut samat ne on tos w202:ssa. Tandemilla tosiaan toi paine, sekin 124 korisesta
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
nyt on päässyt tolla vähäaikaa ajeleen ja se magneettiventtiili naputtaa niinku 200d tai venttiilivika, miksi? eihän se ole normaalia, mikä meni vikaan? myöskin kun laittaa napista lukon päälle ni se on aika hengetön, toisen pyörän ku kiilaa ni toista pystyy käsin pyörittään, on se vähä tahmee mut kuitenkin, onkohan pumppu väljä, ettei se jaksa pumpata edes tohon paineakkuun henkee? perässä ei ole mersun asd-perän öljyjä, mut lukkolisäaineella varustetut kuitski, onko asd tarkka öljyistään, onko kokemusta?
öljyt
kyllä sinne perään vain ja ainoastaan "asd öljyt".ei tosin kokemusta mitä tapahtuu väärillä kun ei kehtaa kokeilla.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92