Nyt astukoot tietäjät esiin, sytkä hukas MB 300 CE 24v m104
Nyt astukoot tietäjät esiin, sytkä hukas MB 300 CE 24v m104
Terve
nyt tarvitsisin tosi tietäjien tai kokijoiden vinkkejä.
Auto sammui täydestä vaudista, hinurilla kotiin ja tutkimukset päälle ja havainto kipinä hukassa ja puolalle ei tule 12 V jännitettä. Toiseen ensiöpuolen napaan jännite tulee +12 V maata vasten ja ensiökäämin kautta toki toiseenkin maata vasten, mutta ensiönapojen välistä ei löydy 12 VDC:tä
Tutkittu / tiedossa seuraavaa
1. Virranjakajan kansi ja pyörijä liki uusia ja sekä pyörijästä ja kannesta löytyy n. 1 kohm kuten ilmeisesti pitääkin
2. Sytytytyksen ohjausyksikkö koeteltu toisessa samanlaisessa autossa ja se pelaa ok
3. Kampiakselin yläkuolokohdan anturi mitattu sytkäboxille tulevasta johdosta josta 850 ohm joka vastaava kuin KL:n pojat mittas uudesta kaupassa
4. nokkaakselin asentotunnistin ilmeisesti myös ehjä sieltä rapiat 1000 ohm kuten tämä linkki antaa myös ymmärtää
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/6/17/
Tuotekoodi: 42927
M111,M104,M119 (0021539528 MB) (6PU009121-081 HELLA
5. sulakkeet tarkastettu
6. Ylijännitereleen sulake tarkastettu ja tinaukset katsottu ( ei ole kokeitu tätä toisessa autossa, varmaan pitäis)
Auto starttaa mutta ei edes yskäise, tulpalta katottunakin ihan pimee ja jos ei tule tuota 12 V virrat päällä puolallekaan niin tuskin toimii juu...
Ratkaisevista vinkeistä pullo eurokossua tai mitä kuka nyt haluaakin ( tarvittaessa vaikka riihikuivaakin) luvassa. Hermo menee huonoon kuntoon ja auto pitäs saada ajoon tai pitää lähtee hakeen toista autoa kohta..
Kiitokset etukäteen vinkeistä T :JL
nyt tarvitsisin tosi tietäjien tai kokijoiden vinkkejä.
Auto sammui täydestä vaudista, hinurilla kotiin ja tutkimukset päälle ja havainto kipinä hukassa ja puolalle ei tule 12 V jännitettä. Toiseen ensiöpuolen napaan jännite tulee +12 V maata vasten ja ensiökäämin kautta toki toiseenkin maata vasten, mutta ensiönapojen välistä ei löydy 12 VDC:tä
Tutkittu / tiedossa seuraavaa
1. Virranjakajan kansi ja pyörijä liki uusia ja sekä pyörijästä ja kannesta löytyy n. 1 kohm kuten ilmeisesti pitääkin
2. Sytytytyksen ohjausyksikkö koeteltu toisessa samanlaisessa autossa ja se pelaa ok
3. Kampiakselin yläkuolokohdan anturi mitattu sytkäboxille tulevasta johdosta josta 850 ohm joka vastaava kuin KL:n pojat mittas uudesta kaupassa
4. nokkaakselin asentotunnistin ilmeisesti myös ehjä sieltä rapiat 1000 ohm kuten tämä linkki antaa myös ymmärtää
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/6/17/
Tuotekoodi: 42927
M111,M104,M119 (0021539528 MB) (6PU009121-081 HELLA
5. sulakkeet tarkastettu
6. Ylijännitereleen sulake tarkastettu ja tinaukset katsottu ( ei ole kokeitu tätä toisessa autossa, varmaan pitäis)
Auto starttaa mutta ei edes yskäise, tulpalta katottunakin ihan pimee ja jos ei tule tuota 12 V virrat päällä puolallekaan niin tuskin toimii juu...
Ratkaisevista vinkeistä pullo eurokossua tai mitä kuka nyt haluaakin ( tarvittaessa vaikka riihikuivaakin) luvassa. Hermo menee huonoon kuntoon ja auto pitäs saada ajoon tai pitää lähtee hakeen toista autoa kohta..
Kiitokset etukäteen vinkeistä T :JL
Virranjakajaa epäilisin..
Siitä on nin kauan kun on pensa-autojen kanssa ollut ongelmia ja tiiseliin niitä ei tulekaan, mutta onkos mersunkin jakajassa semmoinen käämitys siinä pohjan alla?
Nostaa koko p*skan pois ja purkaa osiin, niin siitä voisi olla lanka poikki. Letukassa mulla ainakin on kerran käynyt silleen
Siitä on nin kauan kun on pensa-autojen kanssa ollut ongelmia ja tiiseliin niitä ei tulekaan, mutta onkos mersunkin jakajassa semmoinen käämitys siinä pohjan alla?
Nostaa koko p*skan pois ja purkaa osiin, niin siitä voisi olla lanka poikki. Letukassa mulla ainakin on kerran käynyt silleen
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
sytkä hukassa
Niin... jos ei ole edes puolalla sähköt ok... niin ei jakajaa kannata eppäillä .
aika vähän vinkkejä löytyy
vanhoja juttuja penkomalla löyty tämmönen linkki
http://www.w124performance.com/service/Main.html
siellä on sähkökuvia hyvin.
Näyttäis että puolalle tulee + tuolta MAS contol unitin ja ylijännitereleen kautta. Se väylä siis ok
miikka tulee tuolta ECU:lta ( sytkä boxi) ja sitä ei mun autoni anna. Samalla boxilla toinen 300CE kävi ok. Eli jotain dataa se on nyt vailla jostakin.
Oleellisemmat anturit pitäis olla ok, eli tuo kampuran asento, nokan asento..
boksiin tulee sitten noita nakutuksen estoa, läpötilaa yms. mutta olisko boxi niin ronkeli että jonkun koneen lämpötilatiedon puuttuessa ei antas ees kipunaa ???
aika vähän vinkkejä löytyy
vanhoja juttuja penkomalla löyty tämmönen linkki
http://www.w124performance.com/service/Main.html
siellä on sähkökuvia hyvin.
Näyttäis että puolalle tulee + tuolta MAS contol unitin ja ylijännitereleen kautta. Se väylä siis ok
miikka tulee tuolta ECU:lta ( sytkä boxi) ja sitä ei mun autoni anna. Samalla boxilla toinen 300CE kävi ok. Eli jotain dataa se on nyt vailla jostakin.
Oleellisemmat anturit pitäis olla ok, eli tuo kampuran asento, nokan asento..
boksiin tulee sitten noita nakutuksen estoa, läpötilaa yms. mutta olisko boxi niin ronkeli että jonkun koneen lämpötilatiedon puuttuessa ei antas ees kipunaa ???
Ecu, puola ja sytytysyksikkö siis koitettu toisesta autosta? Eihän autossa ole mitään hälytintä/ajonestoa, voisikohan tehdä myös tuon? Vanhemmissa bensamersuissa (190 E -83...josta johdin oli poikki anturin kumivarren sisältä) ainakaan lämpötilatunnistimen tiedon puute ei estä kipinää...en tiedä sitten sinun koneen osalta asiaa.
Ai niin..onko tässä moottorityypissä ns. hapertuvia johtosarjoja, jotka saattaisivat selittää myös vikaa...
Ai niin..onko tässä moottorityypissä ns. hapertuvia johtosarjoja, jotka saattaisivat selittää myös vikaa...
kiitos vinkeistä
Moro
eikös ecu ja sytytysyksikkö ole sama asia? Boxi johon nuo moninapapistokkaat + kampiakselin anturi kaapeli tulee. Se on kokeiltu toisessa autossa ja pelasi sillä.
Puolaa ei ole koitettu, koska luulisin että sen kunnon pystyin mittaamalla riittävän hyvin toteamaan. Käämit mitattu 0.3 ohm ja 85 kohm. Ja kuten kerroin ei puolaln primääripuolelle tule virrat päällä miinusta ollenkaan joka tullee tuolta ECU:lta
Jonkinlainen jälkiasennus hälytinsysteemi ja etäohjattava ovien lukitus siihen on asennettu. Siitä mulla onkin kirjallista matskua kanssa. Pitääkin tutkia se vielä. Sekaisinhan se useasti on kuin seinäkello ja vilkuttelee vilkkuja omia aikojaan seisoessaan ja joskus etäohjaus lukituksessa pelaa ja joskus ei... mutta olisko siinä joku ajonesto piirikin kytketty ja heittäiskö se sen päälle kesken ajon ??? hmmm.. tutkitaan asiaa
eikös ecu ja sytytysyksikkö ole sama asia? Boxi johon nuo moninapapistokkaat + kampiakselin anturi kaapeli tulee. Se on kokeiltu toisessa autossa ja pelasi sillä.
Puolaa ei ole koitettu, koska luulisin että sen kunnon pystyin mittaamalla riittävän hyvin toteamaan. Käämit mitattu 0.3 ohm ja 85 kohm. Ja kuten kerroin ei puolaln primääripuolelle tule virrat päällä miinusta ollenkaan joka tullee tuolta ECU:lta
Jonkinlainen jälkiasennus hälytinsysteemi ja etäohjattava ovien lukitus siihen on asennettu. Siitä mulla onkin kirjallista matskua kanssa. Pitääkin tutkia se vielä. Sekaisinhan se useasti on kuin seinäkello ja vilkuttelee vilkkuja omia aikojaan seisoessaan ja joskus etäohjaus lukituksessa pelaa ja joskus ei... mutta olisko siinä joku ajonesto piirikin kytketty ja heittäiskö se sen päälle kesken ajon ??? hmmm.. tutkitaan asiaa
Voiko lambda vika aiheuttaa moisen ?
sattui tämmönen juttu toisten merkkejen sivuilta silmään...
voisko lambda tosiaanestää kipinän tulon ?
http://www.khcf.org/index.php?action=pr ... pic=1024.0
pitääkö tässä alkaa pakoputkesta vikaa etsimään
Alun perin epäilinkin katalysaattorille jotain radikaalia tapahtuneen kun hinuriautolle nostettaessa koristepakoputken reunahuuli oli pidättänytjotain murusia siihen ja tarkemmin katsottuna ne oli katin kennon palasia ??
Mutta kun kipinää ei tullut niin olen unohtanut tuon asian ja ajatellut että ne ovat varmaan jotain vanhan katin osia jotka kulkeutuneet sinne kun vuosi sitten laitoin tarvikekatin ja vanhassa kuului aika helinää sisältä,
JL
voisko lambda tosiaanestää kipinän tulon ?
http://www.khcf.org/index.php?action=pr ... pic=1024.0
pitääkö tässä alkaa pakoputkesta vikaa etsimään
Alun perin epäilinkin katalysaattorille jotain radikaalia tapahtuneen kun hinuriautolle nostettaessa koristepakoputken reunahuuli oli pidättänytjotain murusia siihen ja tarkemmin katsottuna ne oli katin kennon palasia ??
Mutta kun kipinää ei tullut niin olen unohtanut tuon asian ja ajatellut että ne ovat varmaan jotain vanhan katin osia jotka kulkeutuneet sinne kun vuosi sitten laitoin tarvikekatin ja vanhassa kuului aika helinää sisältä,
JL
Taas köy :)
Moi
Nyt mese taas hyrisee... vika löyty. Olis kyllä pitäny löytyä jo aiemminkin , olis vaan järjestelmällisesti pitäny kattoa koko sytytysketju läpi alkaen tulpilta jne.. eikä alkaa heti sohloon noitten sytkäboxejen ja antureiden kanssa.
Virranjakajan kansi ja pyöriä vaihtoon... se autto. En vaan osannu niitä epäillä kun ne oli vaihdettu 1 kk ja 2000 km sitten. Tsekkasin ne ulkoisesti ja mittasin ohmit pyörijästä ja kannesta ja ne olivat vastaavat kuin uudessakin.
Olin jo luovuttamassa ja vehoon kärräämässä auton mutta päätin vielä tsekata perusteellisesti asian, kun aiemmin oli selvinnyt että ei puolalta löydy tuota 12 v toimivassakaan autossa primäärinavoista kun johdot on kiinni puolassa... nepitää ottaa irti ja sit mitata.
Aika mysteeri tuo homma oli, kun tosiaan vielä KL:n tiskilläkin mitattiin uudet ja vanhat osat niin eroa ei ollu n. 1 kOhmi vastusta molemissa kannessa ja pyöriässä mutta toisilla toimii ja toisilla ei.
Kiitos kaikille vinkkejä antaneille...
PS. semmonen toivomus olisi että ihmiset kirjoittelisivat tänne vistuketjuihin kun joku probleema on selvinnyt. Löysin useita ketjuja joissa oli brobleema ilmoittettu ja neuvoja kyselty, mutta sitten ei ollut mitään päätöstä tarinalle. Ne joissa on ovat opettavaisia tarinoita jos puuhastelee ite samojen asioiden kanssa.
JL
Nyt mese taas hyrisee... vika löyty. Olis kyllä pitäny löytyä jo aiemminkin , olis vaan järjestelmällisesti pitäny kattoa koko sytytysketju läpi alkaen tulpilta jne.. eikä alkaa heti sohloon noitten sytkäboxejen ja antureiden kanssa.
Virranjakajan kansi ja pyöriä vaihtoon... se autto. En vaan osannu niitä epäillä kun ne oli vaihdettu 1 kk ja 2000 km sitten. Tsekkasin ne ulkoisesti ja mittasin ohmit pyörijästä ja kannesta ja ne olivat vastaavat kuin uudessakin.
Olin jo luovuttamassa ja vehoon kärräämässä auton mutta päätin vielä tsekata perusteellisesti asian, kun aiemmin oli selvinnyt että ei puolalta löydy tuota 12 v toimivassakaan autossa primäärinavoista kun johdot on kiinni puolassa... nepitää ottaa irti ja sit mitata.
Aika mysteeri tuo homma oli, kun tosiaan vielä KL:n tiskilläkin mitattiin uudet ja vanhat osat niin eroa ei ollu n. 1 kOhmi vastusta molemissa kannessa ja pyöriässä mutta toisilla toimii ja toisilla ei.
Kiitos kaikille vinkkejä antaneille...
PS. semmonen toivomus olisi että ihmiset kirjoittelisivat tänne vistuketjuihin kun joku probleema on selvinnyt. Löysin useita ketjuja joissa oli brobleema ilmoittettu ja neuvoja kyselty, mutta sitten ei ollut mitään päätöstä tarinalle. Ne joissa on ovat opettavaisia tarinoita jos puuhastelee ite samojen asioiden kanssa.
JL