käsijarru jumissa, säätöruuvin pyörimis suunta..?
käsijarru jumissa, säätöruuvin pyörimis suunta..?
Juu eli tuo 124 on seissyt jo puoli vuotta ja tietysti känkkä oli unohtunut päälle Koitettiin hinata ni takapyörät vaa laahas paikallaan.. Eli ovat ilmeisen jumissa..
Pitäs ilmeisesti koittaa siitä pyöränpultin reiästä koittaa säätää noita kenkiä..
Tuola mekassa oli nuo känkkäremontin ohjeet mutta niistäkään ei ilmennyt että MIHIN suuntaan sitä ruuvia piti säätää..? (LAINATTUA: "jos levy ei lähde irti, löysytä sen säätöä pyörittämällä säätörullaa löysemmälle pyöränpultin reiästä")
Ja oliko tässä vielä nyt semmoinen juttu että toisella puolella autoa piti tuota samaa ruuvia pyöritellä eri suuntaan kuin toisella....???
Muistelen vaan että joskus tuskailin tuon säädön kanssa kun en tiennyt mihin suuntaan pyörittää, ja kun se "säätöpyörä" tai mikä nyt onkaan pyöri muutenkin todella tahmeasti niin ei huvittaisi vahingossa enää yrittää väärään suuntaan veivata..
Pitäs ilmeisesti koittaa siitä pyöränpultin reiästä koittaa säätää noita kenkiä..
Tuola mekassa oli nuo känkkäremontin ohjeet mutta niistäkään ei ilmennyt että MIHIN suuntaan sitä ruuvia piti säätää..? (LAINATTUA: "jos levy ei lähde irti, löysytä sen säätöä pyörittämällä säätörullaa löysemmälle pyöränpultin reiästä")
Ja oliko tässä vielä nyt semmoinen juttu että toisella puolella autoa piti tuota samaa ruuvia pyöritellä eri suuntaan kuin toisella....???
Muistelen vaan että joskus tuskailin tuon säädön kanssa kun en tiennyt mihin suuntaan pyörittää, ja kun se "säätöpyörä" tai mikä nyt onkaan pyöri muutenkin todella tahmeasti niin ei huvittaisi vahingossa enää yrittää väärään suuntaan veivata..
Viimeksi muokannut 500sel, 23.8.2012 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lada 1200L -87 ->käyttöauto
w126 500sel -89 ->kauppakassi
124 300e 89 ->pihakoriste
w126 500sel -89 ->kauppakassi
124 300e 89 ->pihakoriste
reverend kirjoitti:Muistelisin kuskin puolella pyörittäneeni ylöspäin ja toisella puolen alas. .
Samaa sanovat mun muistiinpanot
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Iso vasara ja napakoita kopsauksia vanteeseen navan kohille
(siis siinä tapauksessa, että on peltivanteet. Muuten vanne pois välistä )
(siis siinä tapauksessa, että on peltivanteet. Muuten vanne pois välistä )
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19.10.2010 13:09
- Paikkakunta: Hki-Jkl
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Jos oikein vaikeaksi menee, niin ottaa rattaan (5 pulttia), jarrusatulan (2 pulttia) ja jarrulevyn irti (yksi pieni ruuvi). Sitten ainakin näkee mihin päin kääntää. Jarrulevy tosin vaatii irrotakseen tässä vaiheessa herkistelyä lekalla tms.
Pienimmän riesan tie lienee kuitenkin tuon säätörullan pyörittely lampun avulla.
Pienimmän riesan tie lienee kuitenkin tuon säätörullan pyörittely lampun avulla.
Kein siknatuur
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Jarrulevy ei lähde pois jos levyssä on kulumaa ja kengät lähellä. Pitää säätää rullasta,joka vie muutaman sekunnin. Ja rulla voi olla mitenpäin vain,kokeilemalla/katsomalla selviää.Sampo N. kirjoitti:Jos oikein vaikeaksi menee, niin ottaa rattaan (5 pulttia), jarrusatulan (2 pulttia) ja jarrulevyn irti (yksi pieni ruuvi). Sitten ainakin näkee mihin päin kääntää. Jarrulevy tosin vaatii irrotakseen tässä vaiheessa herkistelyä lekalla tms.
Pienimmän riesan tie lienee kuitenkin tuon säätörullan pyörittely lampun avulla.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
*Kummelin sketsi äänellä* "Erittäin hyvin sanottu siellä..."Easy Rider kirjoitti:Mää oon laittanu rattaan niinpäite että napaa kohti löysää ja poispäin kiristää, ihan kuten kengätkin menee. Loogisesti.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
No niin juu kiitoksia havainnollistavista ohjeista..!
..ikävä kyllä pyörä oli niin jumissa että eihän se pyörinyt senttiäkään
...joten tällöin en luonnollisesti pystynyt myöskään pyörittämään sitä
pultin reikää sen säätöruuvin kohdalle
..kun ei sentään ollut käynyt niin säkä että yksi niistä viidestä reiästä olisi sillon puol vuotta sitten pysähtynyt juuri oikeaan kohtaan.
jarrusatulaa rupesin sitte irrottelemaan -tosin sekin jäi vielä kesken-
jotta saisin levyn irti..
..mutta niinkun joku tuola aikasemminkin sanoi että jos se rummun sisäpuoli
mihin ne kengät ottaa kiinni on kovin kulunut (mitä se varmasti tässä on) niin ennen levyn irroitusta pitäisi päästä löysyttelemään kenkiä, mutta nythän se ei onnistukaan.
Vinkkejä..
..ikävä kyllä pyörä oli niin jumissa että eihän se pyörinyt senttiäkään
...joten tällöin en luonnollisesti pystynyt myöskään pyörittämään sitä
pultin reikää sen säätöruuvin kohdalle
..kun ei sentään ollut käynyt niin säkä että yksi niistä viidestä reiästä olisi sillon puol vuotta sitten pysähtynyt juuri oikeaan kohtaan.
jarrusatulaa rupesin sitte irrottelemaan -tosin sekin jäi vielä kesken-
jotta saisin levyn irti..
..mutta niinkun joku tuola aikasemminkin sanoi että jos se rummun sisäpuoli
mihin ne kengät ottaa kiinni on kovin kulunut (mitä se varmasti tässä on) niin ennen levyn irroitusta pitäisi päästä löysyttelemään kenkiä, mutta nythän se ei onnistukaan.
Vinkkejä..
lada 1200L -87 ->käyttöauto
w126 500sel -89 ->kauppakassi
124 300e 89 ->pihakoriste
w126 500sel -89 ->kauppakassi
124 300e 89 ->pihakoriste
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
joo no tällainen kävi mielessä, MUTTA sitä ei ole tehty helpoksi koskapa nuo levyt ovat niin "sisässä" noissa pyöränkoteloissa että mitään pitkää vipuvartta ei tahdo sinne saada, puhumattakaan että olis sais sellasta hyvää vääntöasentoo itte.. ..toisekseen mun pyöränpultit on niin lyhyet että vähänkin tikkua tukevampi kanki lipsuu pois..touhottaja kirjoitti:pistä pari pyöränpulttia kunnolla reikiinsä ja koita kääntää tautakangella reikä kohilleen
onks nois pultin reijissä muuten sama kierre kun normaalissa samanpaksuisessa kierretangossa...??
lada 1200L -87 ->käyttöauto
w126 500sel -89 ->kauppakassi
124 300e 89 ->pihakoriste
w126 500sel -89 ->kauppakassi
124 300e 89 ->pihakoriste
Oiskohan ollu 12*1.25 jos en väärin muista
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
eiköhän sen pyörän kuluma muutu tarpeeks kun nostat sen takapään ylös ja annat sen pyörän navan roikkua, että pääset vääntää sitä jollakin, mutta voithan antaa siihen rumppuun vähän laakiaki pikkasella vasaralla, sellasen vähintään kilon naputtimella ympäri rumpua jos vaikka rumpu herkiis ruosteen otteesta, että saat säätö ruuvin näkyviin500sel kirjoitti:joo no tällainen kävi mielessä, MUTTA sitä ei ole tehty helpoksi koskapa nuo levyt ovat niin "sisässä" noissa pyöränkoteloissa että mitään pitkää vipuvartta ei tahdo sinne saada, puhumattakaan että olis sais sellasta hyvää vääntöasentoo itte.. ..toisekseen mun pyöränpultit on niin lyhyet että vähänkin tikkua tukevampi kanki lipsuu pois..touhottaja kirjoitti:pistä pari pyöränpulttia kunnolla reikiinsä ja koita kääntää tautakangella reikä kohilleen
onks nois pultin reijissä muuten sama kierre kun normaalissa samanpaksuisessa kierretangossa...??