Kaapinn*ssijan varalle kytkisin sen 220V ennemminkin pakoputkeen.dealer kirjoitti:Jos laittaa lokilämmittimestä 220 volttia keskuslukon johtoihin ?
Ainakin miettisi toisen kerran se kaapinn*ssija ennen kuin yrittää uudelleen.
Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.
Tulipa kulutettua (liian paljon ) aikaa lueskellessa koko viestiketju läpi. Kuten täällä muutama on jo todennutkin, niin tällaisia projektitarinoita on oikein mukava lukea. Onneksi kahvia ei tullut kovin montaa pannullista juotua, niin näppiskin pysyi kohtuullisen kuivana.
Toivonmukaan tekijällä on ollut yhtä mukavaa kuin lukijalla, nostaisin hattua jos sellaista pitäisin. Sekä projektista itsestään että varsinkin sen dokumentoinnista jälkipolvien ihmeteltäväksi.
Toivonmukaan tekijällä on ollut yhtä mukavaa kuin lukijalla, nostaisin hattua jos sellaista pitäisin. Sekä projektista itsestään että varsinkin sen dokumentoinnista jälkipolvien ihmeteltäväksi.
Kiitosta take, nämähän remonttirojektit ovat sellaisia laajan tunneskaalan hommia, sieltä löytyy kaikkea itkupotkuraivarista übervoittajafiiliksiin matkanvarrelta
Sen varkaudenestokakskakskymppisenhan saisi muuten näppärästi invertteriltä, harmittavasti vaan saattaisi olla akku tyhjänä muutaman tunnin perään Kyllä kait kilovatilla käristäisi satunnaisen autorosmon Niijja jos siihen pakoputkeen kytkisi niin saisi naapurin kissakin elämänsä yllätyksen altakävellessään
Sen varkaudenestokakskakskymppisenhan saisi muuten näppärästi invertteriltä, harmittavasti vaan saattaisi olla akku tyhjänä muutaman tunnin perään Kyllä kait kilovatilla käristäisi satunnaisen autorosmon Niijja jos siihen pakoputkeen kytkisi niin saisi naapurin kissakin elämänsä yllätyksen altakävellessään
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Jos puuilosta halapa liiketunnistin joka kytkee virrat itse puolustuslaitteistoon siinä vaihessa kun joku uskaltautuu tarpeeksi lähelle, ettei turhaa kokoaja ois se irventteri päällänsä viemässä virtaajovihava kirjoitti:
Sen varkaudenestokakskakskymppisenhan saisi muuten näppärästi invertteriltä, harmittavasti vaan saattaisi olla akku tyhjänä muutaman tunnin perään Kyllä kait kilovatilla käristäisi satunnaisen autorosmon Niijja jos siihen pakoputkeen kytkisi niin saisi naapurin kissakin elämänsä yllätyksen altakävellessään
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
En kyllä lähtisi edes leikkimielellä mitään voimasähköjä ajattelemaan varkaudenestossa.
Jos sinne kumikaapelin johonkin karvaan laittaa 230 Vac, niin tavallisilla eristetyillä sivuleikkureilla se menee siltikin poikki, vain pieni napsahdus kuuluu siinä vaiheessa kun käy oikosulussa. Auton runkoon tietenkin jos laittaa yöksi jännitteen, niin sillä saa jo mahdollisen tunkeilijan tapettua, mutta en ole varma onko se sitä mitä tässä haetaan ja onko ansan virittäjä halukas kantamaan siitä koituvat seuraukset (esimerkiksi omat lapset käyvät koskemassa autoon)
Jos sinne kumikaapelin johonkin karvaan laittaa 230 Vac, niin tavallisilla eristetyillä sivuleikkureilla se menee siltikin poikki, vain pieni napsahdus kuuluu siinä vaiheessa kun käy oikosulussa. Auton runkoon tietenkin jos laittaa yöksi jännitteen, niin sillä saa jo mahdollisen tunkeilijan tapettua, mutta en ole varma onko se sitä mitä tässä haetaan ja onko ansan virittäjä halukas kantamaan siitä koituvat seuraukset (esimerkiksi omat lapset käyvät koskemassa autoon)
Juuei, tosiaan on olemassa mahdollisuus että joku lukija ottaa jutut tosissaanEn kyllä lähtisi edes leikkimielellä mitään voimasähköjä ajattelemaan varkaudenestossa.
Ei missään tapauksessa moisia virityksiä.
Tuosta johtojen näkösällä olemisesta sanoisin että aivan sama. Jos joku on kaappiin menossa hän tekee sen hajottamalla ikkunan, ei apuakulla kokeillen mistä johdosta ovi aukenee.
Tännään käytin perästä porppua auki ja puhaltelin varuilta että ei vaan huohotin olisi tukossa, ei ollut. Lisäsin peräöliyä niin palio kun meni
Sitta säätelin pakoputken kannakkeita, yksi kannakkeista visersi toista vasten, nyt ei ennää. Myös vaihdevivustoa säätelin, kun meinasi jättää huolimattomasti ylöspäin vaihtaessa kolmosta sen verran päälle että ei nelonen meinannut mennä pesään, iliman testilenkkiä sanoisin että tuli niin hyvä kuin säätämällä saapi, ja jos vielä kakistelee niin menee vivuston vaihtohommiksi.
Myös termostaatin laitoin paikalleen. Oli testilenkillä suuri jännitys kun lämmöt nousi ja nousi ennenkun nousu pysähty 95 asteeseen Siinä se sitten 90 ja 95 välissä tuntui kestävän. Vähän epäilyttää että lämpömittari ei näytä ihan tarkkaan, kun edelliselläkin koneella oli lämmöt normaalisti päälle 90. Noh, ei keitä, eikä tee painetta ja puhaltaa hyttään lämmintä ja nesteet kestää sisällä eikä pulputa syylärinkorkista, kaitpa tuo on ok Sisälämppärin kenno on tainnut kyllä alkaa hiukkasen vuotaa, nestettä ei näy mutta ilmasuuttimista tuoksahtaa etenkin ajoonlähtiessä makialle
Sitta säätelin pakoputken kannakkeita, yksi kannakkeista visersi toista vasten, nyt ei ennää. Myös vaihdevivustoa säätelin, kun meinasi jättää huolimattomasti ylöspäin vaihtaessa kolmosta sen verran päälle että ei nelonen meinannut mennä pesään, iliman testilenkkiä sanoisin että tuli niin hyvä kuin säätämällä saapi, ja jos vielä kakistelee niin menee vivuston vaihtohommiksi.
Myös termostaatin laitoin paikalleen. Oli testilenkillä suuri jännitys kun lämmöt nousi ja nousi ennenkun nousu pysähty 95 asteeseen Siinä se sitten 90 ja 95 välissä tuntui kestävän. Vähän epäilyttää että lämpömittari ei näytä ihan tarkkaan, kun edelliselläkin koneella oli lämmöt normaalisti päälle 90. Noh, ei keitä, eikä tee painetta ja puhaltaa hyttään lämmintä ja nesteet kestää sisällä eikä pulputa syylärinkorkista, kaitpa tuo on ok Sisälämppärin kenno on tainnut kyllä alkaa hiukkasen vuotaa, nestettä ei näy mutta ilmasuuttimista tuoksahtaa etenkin ajoonlähtiessä makialle
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Ensimmäinen täysi tankki tunnetuilla kilometreillä ajettu koneenvaihdon jälkeen, kulutus 10.2 sadalle, mittarivirhe huomioituna, mikä on ehkä hivenen enemmän kuin odotin, elätin kuvitelmaa että tällä mentäisiin jopa litra vähemmällä kuin vanhalla. Nooh, sen se syö mitä tarvitsee
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kiitos. Kiitoskiitoskiitos, unehin ihan sanoa Meissenkerille juhlallisessa luovutustilaisuudessa Tosin ilmekin oli näkemisen arvoinen kun Kaapin asemesta pihaan pyörähti Yiying
Piti muuten ajella kotiin lootusasennossa kun laatikko asettui parhaiten skootterin keskituhdolle
Ihan tarkkaan en ole aarrelaatikkoa vielä kartoittanut, mutta ensimmäinen yllätys oli peltinen takapuskuri, mie luulin että ne on aina olleet muovisia Kun löytäs jostain toisen niin ne voisi gromata, niinkun Roopen peilit
Piti muuten ajella kotiin lootusasennossa kun laatikko asettui parhaiten skootterin keskituhdolle
Ihan tarkkaan en ole aarrelaatikkoa vielä kartoittanut, mutta ensimmäinen yllätys oli peltinen takapuskuri, mie luulin että ne on aina olleet muovisia Kun löytäs jostain toisen niin ne voisi gromata, niinkun Roopen peilit
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Laita jovi sinne kaappiin sisälle johki kohtaa kunnollinen kaiutin, jonka kytket vahvistimeen joka ottaa virtansa siitä "hupiakusta" ja säädät se käynnistymään noin 8 sek murron tai yrityksen alun jälkeen.
Velipoika teki jotenki sellasen..ku ei tuntunu auttavan mitkään muut hälyt eikä ylimääräset lukot eikä kattoikkunassa rautaverkkokaan, eikä ollu vakuutusyhtiöllä kertoa mitää keinoa niihi sisään tunkeutujien häätämiseks.
Nyt on kuulemma saanu olla rauhassa "tupperware" purkki, ku ekan kerran jälkeen oli koko tienoo heränny ku olivat koittaneet sisään mennä..oli poliisitki tullu nopiammin ku koksaan paikalle..jopa nii nopiaan että saivat ne klopit kiinni nurkan takaa .....missä olivat pidelleet korviaan
Ku se viritys kytkeytyy päälle ni sisällä alkaa kuulumaan: AAAAIJJJJAAJAJJJAAAA VVVVVVIIIITTTUUUUUUNNN SSSSIIITTÄÄÄ...AIIJJAIIJJAAAAIIJJAA ja se kyllä kuuluu ihan ulos asti ja öisin kuulemma kuuluu luhtitalojen pihassa hirveältä se kailotus ääni on ikäänkuin iknnarilta vietäis repimällä jalkovälistä kalleuksia
Velipoika teki jotenki sellasen..ku ei tuntunu auttavan mitkään muut hälyt eikä ylimääräset lukot eikä kattoikkunassa rautaverkkokaan, eikä ollu vakuutusyhtiöllä kertoa mitää keinoa niihi sisään tunkeutujien häätämiseks.
Nyt on kuulemma saanu olla rauhassa "tupperware" purkki, ku ekan kerran jälkeen oli koko tienoo heränny ku olivat koittaneet sisään mennä..oli poliisitki tullu nopiammin ku koksaan paikalle..jopa nii nopiaan että saivat ne klopit kiinni nurkan takaa .....missä olivat pidelleet korviaan
Ku se viritys kytkeytyy päälle ni sisällä alkaa kuulumaan: AAAAIJJJJAAJAJJJAAAA VVVVVVIIIITTTUUUUUUNNN SSSSIIITTÄÄÄ...AIIJJAIIJJAAAAIIJJAA ja se kyllä kuuluu ihan ulos asti ja öisin kuulemma kuuluu luhtitalojen pihassa hirveältä se kailotus ääni on ikäänkuin iknnarilta vietäis repimällä jalkovälistä kalleuksia
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Joku tuosta porukasta on käynyt suhuuttelemassa vettä auton alle --> viewtopic.php?p=533984#533984
Ettei tosiaan olisikin joku käynyt jäynää tekemässä, ettei vaan olisi joku naapurifirmojen työntekijöistä
Tänä aamuna kävin aiheeseen käsiksi, ajelin Kaapin autokatokseen pikkupukkien päälle
Pikku pukit, tällä kertaa ei päälleajon kohteena
Altakahdellen nestettä näkyi tippasevan pohjapanssarin reiästä, joten panssari irti ja jatkotutkimuksia, mukavaa kun se on pajonettipulteilla
Vikapaikka löytyikin, lämppärin kennolta tuleva letku tippasi liitoksestaan vaikka klemmari oli kireällä
Epäilin että letku on sisäisesti hajalla, siten että sisempi kerros vuotaa välikerrokseen ja sitä kautta päädystä ulos, joten ampaisin erääseen paikalliseen sekotavarataloon hakimaan sopivaa korjausletkua, josta löytyikin hyvä aihio
Siittä vaan sopivasta kohtaa puukolla poikki ja letku paikalleen
Eipä näyttäisi enää vuotavan. Toki tuossakin oli oma hommansa, pohjapanssarin lisäksi piti irroittaa yläpuolelta imuletku ja etupellin tukirauta että mahtui yläpään irroittamaan ja kiinnittämään.
Samalla asentelin uuden lämmitysjohdon pistokkeen, entinen oli haaroitusliitoksestaan niin heikossa hapessa että jätin koneenvaihdon yhteydessä laittamatta.
Ihmettelin myös moniurahihnan elämöintiä, tässä on semmoinen kumma piirre että hihna vitskuttaa, toistuva vikinä-ääni on tasan synkroonissa hihnassa oleviin merkintöihin eli se ikään kuin luistaisi tietyssä kohtaa hihnaa Yritin ruiskutella kitkasprayta hihnalle, ja sillä ääni hävisi hetkeksi mutta tuli vähän ajan päästä takaisin. Koitin kuulostella että millä hihnapyörällä ääni syntyy mutta vaikiapa tuommoista on paikallistaa, vähän aikaa toki epäilin tehostimen pumppua, mutta eos.
Hihna ei myöskään hinkkaa mihinkään Ehkä pitäisi kokeilla vaihtaa hihnaa, uusihan se tuokin ja MB-osasta ostettu että ei sen nyt mitenkään huono pitäisi olla
Tänä aamuna kävin aiheeseen käsiksi, ajelin Kaapin autokatokseen pikkupukkien päälle
Pikku pukit, tällä kertaa ei päälleajon kohteena
Altakahdellen nestettä näkyi tippasevan pohjapanssarin reiästä, joten panssari irti ja jatkotutkimuksia, mukavaa kun se on pajonettipulteilla
Vikapaikka löytyikin, lämppärin kennolta tuleva letku tippasi liitoksestaan vaikka klemmari oli kireällä
Epäilin että letku on sisäisesti hajalla, siten että sisempi kerros vuotaa välikerrokseen ja sitä kautta päädystä ulos, joten ampaisin erääseen paikalliseen sekotavarataloon hakimaan sopivaa korjausletkua, josta löytyikin hyvä aihio
Siittä vaan sopivasta kohtaa puukolla poikki ja letku paikalleen
Eipä näyttäisi enää vuotavan. Toki tuossakin oli oma hommansa, pohjapanssarin lisäksi piti irroittaa yläpuolelta imuletku ja etupellin tukirauta että mahtui yläpään irroittamaan ja kiinnittämään.
Samalla asentelin uuden lämmitysjohdon pistokkeen, entinen oli haaroitusliitoksestaan niin heikossa hapessa että jätin koneenvaihdon yhteydessä laittamatta.
Ihmettelin myös moniurahihnan elämöintiä, tässä on semmoinen kumma piirre että hihna vitskuttaa, toistuva vikinä-ääni on tasan synkroonissa hihnassa oleviin merkintöihin eli se ikään kuin luistaisi tietyssä kohtaa hihnaa Yritin ruiskutella kitkasprayta hihnalle, ja sillä ääni hävisi hetkeksi mutta tuli vähän ajan päästä takaisin. Koitin kuulostella että millä hihnapyörällä ääni syntyy mutta vaikiapa tuommoista on paikallistaa, vähän aikaa toki epäilin tehostimen pumppua, mutta eos.
Hihna ei myöskään hinkkaa mihinkään Ehkä pitäisi kokeilla vaihtaa hihnaa, uusihan se tuokin ja MB-osasta ostettu että ei sen nyt mitenkään huono pitäisi olla
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Parantaakseni parisuhteen laatuapäätin viimeinkin kytkeä penkinlämmittimet toimintaan
Vetäsin 5x1.5mm kumikaapelilla sähkövedot penkinlämmittimille, vaikka tarvista ei kyllä ollut kuin kolmelle karavalle puolelleen, mutta vanhan Kiiminkiläissanonnan mukaan liian kanssa pärjää, voipahan siihen joskus sitten kytkeä vaikka sähköt subbareille
Naps ja kops piuhat kiinni, ja yllättävää kyllä kaikki toimi kerrasta Ihime antikliimaksi
Kytkimet hajasijoitin tuolleen aika rumasti kojetauluun turhan tuhkauurnan paikalle, pitänee tuohon joskus vielä veistellä sopiva peitelevy
Semmonen kolomen tunnin touhutuokio tuossakin meni
Vetäsin 5x1.5mm kumikaapelilla sähkövedot penkinlämmittimille, vaikka tarvista ei kyllä ollut kuin kolmelle karavalle puolelleen, mutta vanhan Kiiminkiläissanonnan mukaan liian kanssa pärjää, voipahan siihen joskus sitten kytkeä vaikka sähköt subbareille
Naps ja kops piuhat kiinni, ja yllättävää kyllä kaikki toimi kerrasta Ihime antikliimaksi
Kytkimet hajasijoitin tuolleen aika rumasti kojetauluun turhan tuhkauurnan paikalle, pitänee tuohon joskus vielä veistellä sopiva peitelevy
Semmonen kolomen tunnin touhutuokio tuossakin meni
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ihteasiassa ne on yhteisen nallin takana, siellä on nyt 15A paikallaan mutta sinne kait häätys vaihtaa vähän ramakampi, orggiskonffiksessa näyttäs olevan 22A. Kojistuksessa kyllä yllättäen kesti tuokin 15A, ainakin vähän aikaa
http://www.thesaabsite.com/faqfiles/Sea ... .642.1.gif
http://www.thesaabsite.com/faqfiles/Sea ... .642.1.gif
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tuolla yläkuvassa näkyy vähän reunaa Takara-merkkisestä DVD-soitimesta jonka asentelin paikalleen tuossa joku viikko Takaraperin. Ei mitä, ihän hyvä halppiskiinansoitin muuten mutta joku vika tuossa toki on. Kaksi kertaa kun olen tullut autolle niin siellä on raatio soinut voluumit kympissä niin että tienoo jytisee, ja sitäkin useammin viime aikoina on radio itsekseen mennyt päälle, eri kanavalle mihin se oli jätetty, joskin onneksi ihan kohtuuvoluumilla
Vähän ei jaksaisi alakaa tuota takuuseen lähettelemään, mutta ei kait sitä muutakaan voi
Vähän ei jaksaisi alakaa tuota takuuseen lähettelemään, mutta ei kait sitä muutakaan voi
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Ensimmäisiä pakkaskelejä koneenvaihdon jälkeen koettu, ja aiheesta joitain huomioita OM602 lämpenee hitaammin, ei anna niin paljon lämpöä ja jäähtyy nopeammin kuin OM617, ainakin tässä implementaatiossa
Pitäsköhän tuohon asennella kiertovesipumppu ja lisälämmitin takas, ei ole tullut laitettua sitä kun ilmankin on pärjännyt
Webastoa tekis mieli, mutta kun ei raaski, kalliita ovat
Pitäsköhän tuohon asennella kiertovesipumppu ja lisälämmitin takas, ei ole tullut laitettua sitä kun ilmankin on pärjännyt
Webastoa tekis mieli, mutta kun ei raaski, kalliita ovat
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
sama se mulla on tuossa megakaapissa jos n.5min on kaupassa niin taas lähetään nollista ja tarvii puhaltimennäppylöitä roplata(eli saa käydä roklottaa kun käyn kaupassa), noin viistoisita kilsaa kestää jos lähtee heti tarttauksen jälkeen liikkeelle ennen kun on 80astetta taulussa(lämmintä ei kyllä puhalla kun sillon tällön),, kevyellä kuormalla kevyesti ajaen..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Ongelma ratkaistu, kävin Puuil*sta uudet toppahaalarit
Nyt kun alkas näyttää viimein talavelle niin vaihtelin nastarenkaat alle, 195/70-15" kiekot rintterin peltivanteilla
Löytäsköhän nuihin jostain pölärit, uffoja testasin mutteivat käy ollenkaan kun vanteen keskiö tulee niin ulos
Nyt kun alkas näyttää viimein talavelle niin vaihtelin nastarenkaat alle, 195/70-15" kiekot rintterin peltivanteilla
Löytäsköhän nuihin jostain pölärit, uffoja testasin mutteivat käy ollenkaan kun vanteen keskiö tulee niin ulos
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje