Tuli mieleen, että pystyiskö tolle elr:lle tekemään yksinkertaisen manuaalisen ohjauksen vaikka jollain potentiometrillä? Millasella jännitealueella se mahtaa toimia?
Mosa (603) on G:ssä eikä ole mitään elr:ään liittyvää muuta, kuin pumpun perässä se möllikkä. Joissain tilanteissa vois olla kätevä saada säädeltyä tyhjäkäyntiä.
ELR:n Ohjaus manuaalisesti?
katopa tuolta mun wanha rojekti, postaus #35 on kaavio aiheeseen liittyen...
http://forums.offipalsta.com/showthread ... 400&page=2
eikä sun tarvi löytää siihen kuin ELR rele (esim 124 sta) ja hammaskehälle kierrosluku anturi niin jo toimii ihan kuten alkup.
suosittelen...
http://forums.offipalsta.com/showthread ... 400&page=2
eikä sun tarvi löytää siihen kuin ELR rele (esim 124 sta) ja hammaskehälle kierrosluku anturi niin jo toimii ihan kuten alkup.
suosittelen...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Kiitoksia. Toi auttoi jo paljon.pekkovee kirjoitti:katopa tuolta mun wanha rojekti, postaus #35 on kaavio aiheeseen liittyen...
http://forums.offipalsta.com/showthread ... 400&page=2
eikä sun tarvi löytää siihen kuin ELR rele (esim 124 sta) ja hammaskehälle kierrosluku anturi niin jo toimii ihan kuten alkup.
suosittelen...
Siinä on vaan sellainen ominaisuus, että kun on nokka ylöspäin tyhjäkäynti laskee ja vastaavasti tyhjäkäynti kasvaa kun on nokka alaspäin.