Kolme kirjainta joihin voit luottaa: Volvo
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Joo, ei ollut aivan hatustakeksittyä, kun olen itsekin nähnyt yhden pitkään tyhjähköllä tankilla seisseen auton jossa seitit oli tukkinut sihdin kun bensaa lisättiin.jovihava kirjoitti:Hämähäkkejä tankissa
Löytyy enempikin juttua googlesta --> http://www.google.fi/#q=a+spider%27s+we ... _qf.&cad=b
Tänään ottiin polttoainelinjan auki karkeasuodattimen tankin puolelta, havaintona että kangaspäällysteinen letku oli kostia pensasta ja sitä tippasi kun vääntelin letkua hapero Sitten ajattelin että josko varuilta tyhjäisin tankin, näkisi millasta lietettä siellä Sehän olikin lipo täynnä, meinasi pittää kiirettä sankkoja vaihella alle ja kaadella gasoa irtokanistereihin Bensa oli puhtaan oloista, hivenen kellertävää ja vain hivenen haiskahti vanahalle.
Irrottelin myös karkeasuodattimen ja eppäilen että se oli vikopää tässä tappauksessa, vaati nimittäin kohtuullisen paljon puhallusvoimaa ennen kuin alkoi mennä ilima läpitte, alussaan.
Laitalsin letkun bensakanisterista suoraan korkeapainepumpun tuloon ja testasin niin että painerailille menevä letku oli irti, ja sehän alkoi ruutata bensoa, mitä se ei tehnyt ennen Sitten letku kiinni suutinrailiin ja kokeilemaan, niin hetken sahuun jälkeenhän se hurahti käymään just niin tasasesti kun aina ennenkin
Joten hankintalistalle 10 mm bensaletkua ja uus karkeasuodin
Irrottelin myös karkeasuodattimen ja eppäilen että se oli vikopää tässä tappauksessa, vaati nimittäin kohtuullisen paljon puhallusvoimaa ennen kuin alkoi mennä ilima läpitte, alussaan.
Laitalsin letkun bensakanisterista suoraan korkeapainepumpun tuloon ja testasin niin että painerailille menevä letku oli irti, ja sehän alkoi ruutata bensoa, mitä se ei tehnyt ennen Sitten letku kiinni suutinrailiin ja kokeilemaan, niin hetken sahuun jälkeenhän se hurahti käymään just niin tasasesti kun aina ennenkin
Joten hankintalistalle 10 mm bensaletkua ja uus karkeasuodin
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Mulla yhessä harraste koslassa mennee aina talven aikana kaasariin pykäämään seittejäänMeissenkeri kirjoitti:Semmostakin on tullut vastaan että hämähäkit tykkää näistä nykyisistä ekobensoita ja menevät tankkiin tekemään seittejä. Ne seitit sitten tukkii tankin sihdin kun auto laitetaan käyntiin. Oletko kokeilut laittaa paineilmaa tankkiin menevään polttoaineputkeen.
sitten ihmettelyä aina kun ei oikein tyhjää käy
® Mesen linttaklubi
Threadin haudastakaivuun kunniaksi laitetaan päivitystä omasta kalustosta
Pari viikkoa sitten tuli vaihdeltua Buicki toiseen bensa-ahmattiin. Ensimmäisiä 960:iä, eli kolmen litran suora kuutonen, nelivaihteinen automaatti ja taitaa olla "vollaustatung"... Ainakaan en ole keksinyt yhtään varustetta, joka tästä mahtaa puuttua. Bensa maistuu aika reippaasti, joka ei sinänsä ole yllätys. Savonlinna-Helsinki-väliä suhatessa talvirajoituksilla (olisiko 50/50 rajoituksilla 80 ja 100 km/h) menee n. 12 litraa sataselle. Ilmanputsari oli tukossa, mutta sen vaihtaminen ei paria desiä enempää tuntunut vaikuttavan.
Tuskin tuolla juurikaan alle kympistä voi unelmoidakaan, mutta hassulta tuntuu, että litraa isompi jenkkilotja meni varsin selkeästi pienemmällä ainemäärällä...
Jakopääremppa (vaihtoväli 45 tkm/4 vuotta, edellinen vaihto 12 tkm sitten vuonna 2009) tulossa ensi tilassa, ja samassa yhteydessä näkee tulppien kunnon jne, jos niillä on jotain vaikutusta.
Pari viikkoa sitten tuli vaihdeltua Buicki toiseen bensa-ahmattiin. Ensimmäisiä 960:iä, eli kolmen litran suora kuutonen, nelivaihteinen automaatti ja taitaa olla "vollaustatung"... Ainakaan en ole keksinyt yhtään varustetta, joka tästä mahtaa puuttua. Bensa maistuu aika reippaasti, joka ei sinänsä ole yllätys. Savonlinna-Helsinki-väliä suhatessa talvirajoituksilla (olisiko 50/50 rajoituksilla 80 ja 100 km/h) menee n. 12 litraa sataselle. Ilmanputsari oli tukossa, mutta sen vaihtaminen ei paria desiä enempää tuntunut vaikuttavan.
Tuskin tuolla juurikaan alle kympistä voi unelmoidakaan, mutta hassulta tuntuu, että litraa isompi jenkkilotja meni varsin selkeästi pienemmällä ainemäärällä...
Jakopääremppa (vaihtoväli 45 tkm/4 vuotta, edellinen vaihto 12 tkm sitten vuonna 2009) tulossa ensi tilassa, ja samassa yhteydessä näkee tulppien kunnon jne, jos niillä on jotain vaikutusta.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Piti ihan käydä otteesta tarkistamassa: Buick 1470 kg, Volvo 1630 kg. Ei tuo ihan keijukainen ole, olisin veikannut kutakuinkin samanpainoisiksi.XUX63 kirjoitti:BTW. Paljonko on Buickin ja Volvon painoissa eroa
Tuo yhdistettynä siihen, että Volvon kierrokset satasessa on 2500 rpm, ja Buick oli hädintuskin päässyt tyhjäkäynniltä eteenpäin nelosella (korvakuulolta, ei mittaria), vaikuttaa varmaan kulutukseen ihan kohtalaisesti.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D