S123 300TD -81
Nytkun tietäis mitä tekis. Kurkistelin tuonne taka-akselin seutuville. Siellä ei ole mitään jäljellä tasonsäädöstä. Ainoastaan putket kulkee metrin pari pohjassa. Nekin varmaan läpilahot.
Huomenna ois tarkoitus lähtä purkamaan varaosa-autoa. Ovet siitä ainakin pitäs ottaa mukaan. Siinä on tasonsäätö, jonka toimivuudesta en tiedä. Kaikki osat on tallessa ja mm. tasonsäätöiskunvaimentajat on irrallaan kontissa. Ei vaan siinä märässä heinikossa viittis ruveta purkamaan sitä kovin paljoa pohjastapäin.
Eli tasonsäätö vai ei...
Huomenna ois tarkoitus lähtä purkamaan varaosa-autoa. Ovet siitä ainakin pitäs ottaa mukaan. Siinä on tasonsäätö, jonka toimivuudesta en tiedä. Kaikki osat on tallessa ja mm. tasonsäätöiskunvaimentajat on irrallaan kontissa. Ei vaan siinä märässä heinikossa viittis ruveta purkamaan sitä kovin paljoa pohjastapäin.
Eli tasonsäätö vai ei...
Ehdottomasti KYLLÄ tasonsäädölle! Iksarit pystyy korjaan, nimimerkki Bomber4 korjasi omastaan. Kannattaa kysästä.Sopuli kirjoitti:Eli tasonsäätö vai ei...
Hydrauliputket uusiksi vaan, hajet uutta jarruputkee sillain sopivasti ja vedät kaikki uusiksi.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Eipä tullut osia haettua, mutta sovittua kuitenkin koko auton ostosta. Yks ongelma on. Auto sijaitsee 135km etäällä. Pitänee keksiä sille kyyti.
300TD farmari se on. Kattoluukku löytyy, mutta empä suurempia varusteita löytänyt. Pohja laho, seissyt ruohikossa. Ovet vaihdettu aika vasta. Ne on paljon paremmassa kunnossa mitä nuo nykyiset.
300TD farmari se on. Kattoluukku löytyy, mutta empä suurempia varusteita löytänyt. Pohja laho, seissyt ruohikossa. Ovet vaihdettu aika vasta. Ne on paljon paremmassa kunnossa mitä nuo nykyiset.
Mersu jäi viimesyksynä oleskeen kummiseedän tallin pihalle. Nyt kävin siellä vasta hitsaamassa yhden Alfa 164:sen leimalle, ja samalla muistin Mersun olemassaolon. Nyt saisitte valaista minua näissä prosenteissa.
Elikkäs. Mersun papereissa lukee:
VAIHDETTUJEN OSIEN MÄÄRÄ 18.2.2003 YHTEENSÄ 41,6%
AJONEUVOON VAIHDETTU: KORIKEHIKKO, OIK. ETULOKASUOJA, OVET, TAKAKANSI, KOJELAUTA, ISTUIMET, VERHOILU, LASIT, TAKAVALAISIMET
Laskin eilen prosentit uudestaan tämän mukaisesti:
http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf
Korikehikko 22%
etulokasuoja 1 %
ovet 4%
takakansi 1%
kojelauta 2%
istuimet 2%
takavalaisimet 2%
verhuilu?
lasit?
Yhteensä 34% (+ verhoilu ja lasit). Menikö oikein? Tarkoittaako tämä siis sitä, että voin vaihtaa tähän toisenlaisen moottorin. (mutta en vaihdelaatikkoa yms....)
Elikkäs. Mersun papereissa lukee:
VAIHDETTUJEN OSIEN MÄÄRÄ 18.2.2003 YHTEENSÄ 41,6%
AJONEUVOON VAIHDETTU: KORIKEHIKKO, OIK. ETULOKASUOJA, OVET, TAKAKANSI, KOJELAUTA, ISTUIMET, VERHOILU, LASIT, TAKAVALAISIMET
Laskin eilen prosentit uudestaan tämän mukaisesti:
http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf
Korikehikko 22%
etulokasuoja 1 %
ovet 4%
takakansi 1%
kojelauta 2%
istuimet 2%
takavalaisimet 2%
verhuilu?
lasit?
Yhteensä 34% (+ verhoilu ja lasit). Menikö oikein? Tarkoittaako tämä siis sitä, että voin vaihtaa tähän toisenlaisen moottorin. (mutta en vaihdelaatikkoa yms....)
Listan alla on tämä lisäys mikä auttamattomasti nostaa vaihdettujen osien määrän yli 50%
Finlex kirjoitti:1 Itsekantavan korin osalta runko- tai pohjalevyn osuutta ei määritellä vaan rakenteessa korikehikon
osuus on yhteensä 46 %, kori varusteineen 58 %.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Plääh. Mitä tuolle romulle sitten tekee..
Tuossa kylällä ois yhdellä papalla S123 300TD Turbo-Diesel. Se auto on muistaakseni ihan alkuperäinen, eikä korinvaihtoromu. Sillon pappa puheli, että voisi vaihtaa johonkin pieneen pensa-autoon.
Paljonkos tälläisesta S123 300TD:stä saisi katsastettuna euroja kouraan?
Tuossa kylällä ois yhdellä papalla S123 300TD Turbo-Diesel. Se auto on muistaakseni ihan alkuperäinen, eikä korinvaihtoromu. Sillon pappa puheli, että voisi vaihtaa johonkin pieneen pensa-autoon.
Paljonkos tälläisesta S123 300TD:stä saisi katsastettuna euroja kouraan?
Edistystä. Edistystä. Syksyllä hain lintan pois kummisedän tallin nurkilta ja se on tuossa pihalla nyt muutaman kuukauden maannu. Nyt on vähä inspiraatiota saatu, ja kaverin kanssa ollaan jotain värkätty.
Tuosta mun varaosaraatosta (w123 240D) otettiin irti manuaalilaatikko, poljinpaketti ja vaihekeppi. Nosteltiin tuo lintan "alkuperäinen" kone autotalliin ja vaihettiin siihen se vaihdelaatikon ja moottorin välinen laippa. Silmälaakeria vaille jäi kasaus kesken. Kunhan saadaan tää rotisko liikkumaan, niin eiköhän sitä sitten ole vähä enemmän motivaatiota hitsailla pohjaa ja taistella muutenkin leimakuntoon..
Saapa nähä huomaavatko konttorilla tuota automaatin vaihtumista manuaaliin. Toivottavasti ei.
Sopuli
Tuosta mun varaosaraatosta (w123 240D) otettiin irti manuaalilaatikko, poljinpaketti ja vaihekeppi. Nosteltiin tuo lintan "alkuperäinen" kone autotalliin ja vaihettiin siihen se vaihdelaatikon ja moottorin välinen laippa. Silmälaakeria vaille jäi kasaus kesken. Kunhan saadaan tää rotisko liikkumaan, niin eiköhän sitä sitten ole vähä enemmän motivaatiota hitsailla pohjaa ja taistella muutenkin leimakuntoon..
Saapa nähä huomaavatko konttorilla tuota automaatin vaihtumista manuaaliin. Toivottavasti ei.
Sopuli
Mese edennyt..
Kaverin ässäkorinvaihto raadosta irroteltiin automaatti, ja lyötiin se tuonne koneen jatkoksi. Eihän nyt automaattia kannata manuksi muuttaa, ja inssisedälläkin saattaa olla huonolla tuurilla sanomista asiasta. Automaatin toiminta on vielä vähä heikolla hapella, mutta liikkuu kuitenki mitä nyt pikkusen kokeiltu. Luistamista havaittu.. Uudet öljyt ja suodatin odottaakin vaihtoa..
Raato on myös hitsattu loppuun. Tekemistä kyllä riittää, mutta nopiaa pitäs leima saaha sillä tuo BX meinaa levetä käsiin...
Kuvamateriaali jääny vähemmälle, raakasti vaan kasattu autoa mitä työt antanut periksi.
Kaverin ässäkorinvaihto raadosta irroteltiin automaatti, ja lyötiin se tuonne koneen jatkoksi. Eihän nyt automaattia kannata manuksi muuttaa, ja inssisedälläkin saattaa olla huonolla tuurilla sanomista asiasta. Automaatin toiminta on vielä vähä heikolla hapella, mutta liikkuu kuitenki mitä nyt pikkusen kokeiltu. Luistamista havaittu.. Uudet öljyt ja suodatin odottaakin vaihtoa..
Raato on myös hitsattu loppuun. Tekemistä kyllä riittää, mutta nopiaa pitäs leima saaha sillä tuo BX meinaa levetä käsiin...
Kuvamateriaali jääny vähemmälle, raakasti vaan kasattu autoa mitä työt antanut periksi.