Fenttolan Puavo.
No juu, näin kai se menee.
Mekaaninen lukko on korjattu. Lukkopesältä lähtevä kara oli irronnut.
Takaoven boksi on irrotettu. Ja kas: mikään ei muuttunut.
Ei pelova pyyhkijät, ei mitkään.
Suivaantuneena tempaisin pariksi tunniksi akun irti, laitoin takaisin ja pyyhkijät pelaa. Pissapoika ja sähkölasit/peilit ei.
Noh, näin se meni viimeksikin ja korjaantui ajamalla. Kilometrin ajon jälkeen lasit jo liikkuu ja peilit kanssa. Takaisin kotipihaan, pelti auki ja ihmettelemään kusijussia. Kaikkia johtoja heiluttelin, menin autoon kokeilemaan ja ei, ei toimi. Vähäisestä pesuaineesta oli kyllä ilmestynyt herja ruutuun.
Sitten menin taas pellin alle, tempaisin anturin kyljestä johdon irti herja poistui ja pumppukin pyörii
Johto takaisin ja vieläkö pumppaa?
No kyllä, ja varoituskin ilmestyi näytölle, eli toimii kuten pitää. Paitsi, että seuraavalla testikerralla vedet suihkusivat moottoritilaan letkun katkettua.
No, sehän on pikkuvika, heleppo korjata ja korjasinkin.
Vaimo oli tällä välin ilmestynyt lasten kanssa pihalle, joten leuhkasti auto käyntiin ja pihalle, ajatuksena kurvata komeasti luu pokalla tallista ulos.
Ei aukea lasit.
Kilometrin ajo nilkka suorana ja taas toimii. Joku voisi kohta kertoa, että mikä tätä rotteloa vaivaa? Ei jaksa enää edes kyrp...siä, naurattaa vaan.
Ai niin, akku on vaihdettu, kun vanha ei oikein pitänyt virtojaan ja oli vahva epäilys, että alhaalla käyvä jännite voisi aiheuttaa vikoja.
Mekaaninen lukko on korjattu. Lukkopesältä lähtevä kara oli irronnut.
Takaoven boksi on irrotettu. Ja kas: mikään ei muuttunut.
Ei pelova pyyhkijät, ei mitkään.
Suivaantuneena tempaisin pariksi tunniksi akun irti, laitoin takaisin ja pyyhkijät pelaa. Pissapoika ja sähkölasit/peilit ei.
Noh, näin se meni viimeksikin ja korjaantui ajamalla. Kilometrin ajon jälkeen lasit jo liikkuu ja peilit kanssa. Takaisin kotipihaan, pelti auki ja ihmettelemään kusijussia. Kaikkia johtoja heiluttelin, menin autoon kokeilemaan ja ei, ei toimi. Vähäisestä pesuaineesta oli kyllä ilmestynyt herja ruutuun.
Sitten menin taas pellin alle, tempaisin anturin kyljestä johdon irti herja poistui ja pumppukin pyörii
Johto takaisin ja vieläkö pumppaa?
No kyllä, ja varoituskin ilmestyi näytölle, eli toimii kuten pitää. Paitsi, että seuraavalla testikerralla vedet suihkusivat moottoritilaan letkun katkettua.
No, sehän on pikkuvika, heleppo korjata ja korjasinkin.
Vaimo oli tällä välin ilmestynyt lasten kanssa pihalle, joten leuhkasti auto käyntiin ja pihalle, ajatuksena kurvata komeasti luu pokalla tallista ulos.
Ei aukea lasit.
Kilometrin ajo nilkka suorana ja taas toimii. Joku voisi kohta kertoa, että mikä tätä rotteloa vaivaa? Ei jaksa enää edes kyrp...siä, naurattaa vaan.
Ai niin, akku on vaihdettu, kun vanha ei oikein pitänyt virtojaan ja oli vahva epäilys, että alhaalla käyvä jännite voisi aiheuttaa vikoja.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kohta viikko ilman ongelmia, lasit ja lukot toimii kuten pitää.
Voihan se olla toki virran vähyys syynä ollut, jälkikäteen mietin, niin aika lyhyitä pätkiä sillä uudella akulla silloin alkuun tuli ajettua. Seurataan mielenkiinnolla.
Jouset pitäisi eteen vaihtaa, ui turhan matalalla ja täydellä kuormalla isompien heittojen jälkeen kahahtaa aina "roiskeläpät" maahan ja renkaat ottaa kai sisälokariin kiinni.
Muutenkin pussihousuautoilijan silmään vähän liian alhaalla tuo keula.
Voihan se olla toki virran vähyys syynä ollut, jälkikäteen mietin, niin aika lyhyitä pätkiä sillä uudella akulla silloin alkuun tuli ajettua. Seurataan mielenkiinnolla.
Jouset pitäisi eteen vaihtaa, ui turhan matalalla ja täydellä kuormalla isompien heittojen jälkeen kahahtaa aina "roiskeläpät" maahan ja renkaat ottaa kai sisälokariin kiinni.
Muutenkin pussihousuautoilijan silmään vähän liian alhaalla tuo keula.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Akun vaihto ei sitten ollutkaan avain onneen Pelasihan se pari viikkoa moitteitta.
Aamulla rouva oli lähdössä kaupunkiin, niin ovet ei aukea nappia painaen. Eikun kauhean noitumisen kanssa sisältä toiset. Ei aukea vieläkään, vaan onneksi tuli korjattua se mekaaninen versio. Siispä ovi auki, auto käyntii ja kohti kyliä. Ja noin minuutin jälkeen takaisin, posketon kiroilu kylkiäisenä: Ei kuulemma toimi pyyhkijätkään.
No, minä ulos katsomaan, niin eipä toimi myöskään lasit, ei peilit, ei kattoluukku, eikä vilkut saati puhallinkaan.
Akkujännite OK.
Kenkä irti, takaisin ja taas toimii vehkeet. Koittakaas nyt keksiä jotain rakentavaa. Vai paaliinko pitää?
Aamulla rouva oli lähdössä kaupunkiin, niin ovet ei aukea nappia painaen. Eikun kauhean noitumisen kanssa sisältä toiset. Ei aukea vieläkään, vaan onneksi tuli korjattua se mekaaninen versio. Siispä ovi auki, auto käyntii ja kohti kyliä. Ja noin minuutin jälkeen takaisin, posketon kiroilu kylkiäisenä: Ei kuulemma toimi pyyhkijätkään.
No, minä ulos katsomaan, niin eipä toimi myöskään lasit, ei peilit, ei kattoluukku, eikä vilkut saati puhallinkaan.
Akkujännite OK.
Kenkä irti, takaisin ja taas toimii vehkeet. Koittakaas nyt keksiä jotain rakentavaa. Vai paaliinko pitää?
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Mistä mitattuna? Tietämätta tarkemmin ongelmaautosta, niin meikäläisen S210 piiiitkä virtakaapeli on jatkettu kuskin jalkojen alta ihan tehtaan toimeesta. Jatkokohdan hapettuminen (joka on kauniisti veden tavoiteltavissa) on kuulemma monenlaisia tehosteita aiheuttanut... Kuulemma asiasta saa vihia mittaamalla akunjännite sekä navoista että konehuoneen puolelta.Fenton kirjoitti: ...
Akkujännite OK.
...
Siinähän ei pikkuakkua ole?
Tänään se sitten päätti v*ttuilla yövuoron päätteeksi. Keskuslukitus ei toiminut. Avaimella pääsi kyllä sisään ja auton sai käyntiin, mutta vilkut ei toimi, eikä pyyhkijät, eikä kotimatka ei onnistunut, tankki oli tyhjä. Tankin luukkuhan pysyi lukittuna, koska keskuslukko ei pelaa. Sehän aukeaa sieltä takakontista, eikö totta? Aivan, vaan kun ei. Irrottelin siinä turvaisttuimet saadakseni selkänojan nurin, sitten könysin konttiin, vain todetakseni,ettei se sivukotelo mahdu aukeamaan kun takaluukku on kiinni. Sehän taas ei aukeakaan sisältä, jos ovet on lukossa, eikä sille ole omaa lukkonuppia, niinkuin vaikka 124:ssä. Työkaluja ei tietenkään ollut mukana juuri muuta kuin nyrkit ja *yrpä. Piti sitten odotella huoltoasemien aukeamista, että sai ostettua lenkkiavaimen, jolla sai akunkengän irti ja takaisin, jonka jälkeen kaikki toimi kuten kuuluukin. Tiesittekö muuten, että N8:lla ei voi vaihtaa riviä tässä voorumisoftassa, vaan kaikki teksti tulee pötköön?
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Ois meillä ollu tallin ovi auki, oisit käyny sieltä hakemassa avaimen
Voihan se olla että nuo meidän kultamussukat olis pistäneet pienen mekkalan pystyyn
Voihan se olla että nuo meidän kultamussukat olis pistäneet pienen mekkalan pystyyn
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Kävihän tuo mielessä, mutta eipä viitsinyt herätellä. Huoltamoiden avautumiseen ei kuitenkaan niin pitkä aika ollut.teppo21 kirjoitti:Ois meillä ollu tallin ovi auki, oisit käyny sieltä hakemassa avaimen
Voihan se olla että nuo meidän kultamussukat olis pistäneet pienen mekkalan pystyyn
Touhottajan tarjous kuulostaa hyvältä
Joku päivä, joku päivä...
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Vaihetaanko, minulla ois samanlainen missä ei pysy kolomosta isompi pykälä päällä Ois ainakin vaihtelua vikoihin.
En kyllä osaa sanoa vikoihin mitään. Itse ehkä huvikseni tinailisin ylijännitereleen juotokset uudelleen. Vai onkohan joku yksi boksi mikä liittyisi näihin kaikkiin vikoihin? Mistä näistä tietää
En kyllä osaa sanoa vikoihin mitään. Itse ehkä huvikseni tinailisin ylijännitereleen juotokset uudelleen. Vai onkohan joku yksi boksi mikä liittyisi näihin kaikkiin vikoihin? Mistä näistä tietää
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Oikeasti jo lukijanakin harmittaa että tuo ei tule kuntoon. Starin nokkaanhan tuo pitäisi saada ja vielä mittauksia ja testauksia siihen päälle. En usko että kertakäynnillä selviää missään. Harmi kun olet niin kaukana että en pysty auttamaan, mutta toivottavasti foorumiltä löytyisi apua.Fenton kirjoitti:Tänään oli taas lukot, pyyhkijöt ja vilkut kateissa. Joku vois ihan vakavissaan jeesata tämän kanssa, ennenkuin se aiheuttaa avioeron.
Vähän samoja vikoja oli mullakin omassa ex 290 vekottimessa.Muistaakseni yhdestä poksin piirilevystä kolvailin juotokset uusiksi ja sen jälkeen ei ollu ongelmia.
Mika.T kirjoitti:Miten mulla kukkuu mielessä että siellä konehuoneessa pelkääjänpuolella olevassa muovilootassa oleva takimmainen poksi liittyy näihin kaikkiin "vikoihin"
Nimittäin mulla oli ex 290:ssä yksi liitin ko. poksista huonosti kiinni niin ei suoraan sanoen yhtään mikään toiminu.
Ex--Peugeot 406 2.0HDi -00
Ex--BMW 525 Tdsa -97
Ex-Chrysler Voyager 3.3 Aut. -97
Ex--Opel vectra 2.0 16v Sport -99
Ex--M-B W210 E290dt avantgarde -96
Ex--M-B w201 2.0E -87
ja monia muita.......
Ex--BMW 525 Tdsa -97
Ex-Chrysler Voyager 3.3 Aut. -97
Ex--Opel vectra 2.0 16v Sport -99
Ex--M-B W210 E290dt avantgarde -96
Ex--M-B w201 2.0E -87
ja monia muita.......