300ce-24 automaatti ei vaihda vitoselle
300ce-24 automaatti ei vaihda vitoselle
eli laatikko toimii muuten normaalisti mutta ei vaihda ollenkaan vitoselle.
Mistähän kannattas alkaa vikaa etsimään?
Samoin vänkärin puolelta kuuluu kokoajan joku napsutus niinku rele naputtas, oli virta päällä tai ei.
Mistähän kannattas alkaa vikaa etsimään?
Samoin vänkärin puolelta kuuluu kokoajan joku napsutus niinku rele naputtas, oli virta päällä tai ei.
Onhan oikee määrä öljyä laatikossa?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Olikos tässä minkälainen keppi, onkos 4 ja D vierekkäin? Ettei olisi niinkuin tuolla toisessa topicissa että ei vaihda viitoselle, vika löytyi siitä että keppi on ollut nelosella eikä siellä D:llä?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Eikä edes yritä vaihtaa nelosta? Ootko miten kovaa vauhtia kokeillu ajaa? Voisko olla että joku jumii siellä, esim kickdownin kytkin ja ei vaihda isompaa kun luulee että halutaan maksimaalinen kiihtyvyys? tai sitten vain laatikon sisässä on jotain paskaa, milloin öljyt vaihdettu?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Ja ei edes yritä vaihtaa? Luovutan, viisammat hätiin
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Mistä tietää, ettei laatikko vaihda viitoselle? Paljonko on kierroksia
moottoritievauhdissa? Jos auto lähtee kakkosella liikkeelle, se ei
vaihda kuin kolme kertaa ylöspäin.
Vaikea on arvailla, kun ei ole auton tai laatikon numeroa näkyvissä.
moottoritievauhdissa? Jos auto lähtee kakkosella liikkeelle, se ei
vaihda kuin kolme kertaa ylöspäin.
Vaikea on arvailla, kun ei ole auton tai laatikon numeroa näkyvissä.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Aikanaan omassa 300E-24:ssä oli myös 5-vaihteinen automaagi (722.5) ja siinä ainakin oli erillinen ohjausboksi viitosvaihteen kytkeytymiselle, se aijaitsee kojelaudan alaosassa kuskin puolella hieman ratin vasemmalla puolella. Ainakin viisaammat väitti mulle että se boksi ohjaa tosiaan sähköisesti viitosen kytkeytymistä ja mahdollisia ongelmia voinee metsästää sieltäkin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
No tuo tikun versio kuulostaa nyt kyllä kickdownilta, niinku jäis päälle. Nappula käteen, yleismittari toiseen... KL:ltä varmaan soittamalla saa uuden katkaisijan soittamalla eikä varmaan ole kallis. Toinen on sitten tuo lisäpoksi kojelaudassa. Voip olla samanlaista vikaa kuin vakkariboxien kanssa, juotokset on haperoa. Se onki sitten kalliimpi osa.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
En lähtis allekirjoittaaman tuota kikkariväitettä.. Muut vaihteet vaihtaa tosi nätisti niinku kuuluukin, economyllä ei "kickdownaa" niinkun ei kuulukaan ja kuitenkin standard asennossa heittää kickdownia ihan sen mukaan miten vaijeria säätää ja ainoostaan vitonen on ongelmana. Myös se kickdownin magneettiventtiili tuli tsekattua ja ohitettuakin ja silloin oli kikkari kokoajan päällä ja se oli ihan oleellisesti eri auto, sillon se kierrätti hulluna kaikilla vaihteilla ja piti kolmosta päällä vielä 60 vauhissa... Hetkonen muutes, nyt kun kirjoitan tätä tässä "ääneen", niin eihän se nyt tosiaan vain luulisi sen kikkarin olevan painettuna ja nyt kun koitin ohittaa koko systeemin (magneettiventtiilille tulevat ap-letkut yhteen väliliittimellä) niin heitti ikäänku vielä pienempää pesään, koska en saanu sitä ainakaa sellasella taajama-koeajolla vaihtamaan neloselle..
Voisko joku kertoa ihan rautalangasta, että mikä tää tällänen boksi on, missä se tarkemmin sijaitsee jne.. toi ratin alunen irti ja koitan tiirailla, eikä viittis oikeen montaa päivää noin pitää auki Olisin hyvin kiitollinen, kun sais vihdoin stopin tohon rasittavaan vikaan :/Eldorado kirjoitti:Aikanaan omassa 300E-24:ssä oli myös 5-vaihteinen automaagi (722.5) ja siinä ainakin oli erillinen ohjausboksi viitosvaihteen kytkeytymiselle, se aijaitsee kojelaudan alaosassa kuskin puolella hieman ratin vasemmalla puolella. Ainakin viisaammat väitti mulle että se boksi ohjaa tosiaan sähköisesti viitosen kytkeytymistä ja mahdollisia ongelmia voinee metsästää sieltäkin.
Kymysys! Voiskohan (epätoivoinen kun olen) syy nyt olla niinkin yksinkertainen kun linkin kuvan mukaiseen 3-tie alipaineventtiiliin tulee vain kaksi letkua? Alipaineventtiili sijaitsee kuskin puolella "moottoritilassa", aivan siinä takaosassa, alipaineletkujen "jakotukin" kohdalla. Tältä näyttää: http://najlepsze-czesci.web-host.com.pl ... C08248.jpg ja tuo yksinäinen päätyliitin on tyhjä? Sanokaa mulle, että vika on siinä ja se letku siitä päästä on vaan tippunu tonne johonki ja samalla häviää tyhjäkäyntiongelmat
Tuli siinä tuokin venttiili mitä ilmeisemmin suljettua pois mahdollisuuksista. Ei siinä ilmeisesti kuuluiskaan olla kun suodattimen tapainen siinä yhdessä päässä? Alkaa jo saatana epätoivo saada vallan täs touhus. Koitin siis ohittaa sen alipaineventtiilin/kytkimen ja sehän oli ilmeisesti kickdownia ohjaileva venttiili jolloin kun laittoi letkut toisiinsa, oli kickdown ikäänkuin kokoajan päällä ja päästi kierrokset E-asennossakin tosi korkeelle ja kun taas nyppäs letkut irti ja tulppas imevän letkun, niin vaihdot olivat ilmeisen normaaleja, mutta vitonen ei vaan mene. Tää ois niin paljo helpompi vika, jos se vitonen ei menis ollenkaa päälle, mutta kun se mystisesti kuitenkin löytyy sielä 180kmh korvilla... Any ideas? Ei kiinnostaisi tuota selvittelyä laajentaa tuonne laatikon puolelle, ennenkö on selvää ettei vika ole näissä ohjausjutuissa näin töiden jälkeen touhatessa sitä kun jo seuraavana päivänä unohtaa mitä on edellisenä tehny.
E: Lisään vielä sen verran, että kun tuon viitosen hakee päälle ja ajelee sillä jonkin matkaa, niin sen jälkeen se vaihtaa kyllä sen vitosen normaalisti, mutta jos yhtään pysähtyy paikoilleen ja lähtee, niin taas sen saa hakea sieltä 180 vauhdeista. Silloinkin kaasu täytyy nostaa noissa vauhdeissa ja pienellä viiveellä vaihtaa.
E: Lisään vielä sen verran, että kun tuon viitosen hakee päälle ja ajelee sillä jonkin matkaa, niin sen jälkeen se vaihtaa kyllä sen vitosen normaalisti, mutta jos yhtään pysähtyy paikoilleen ja lähtee, niin taas sen saa hakea sieltä 180 vauhdeista. Silloinkin kaasu täytyy nostaa noissa vauhdeissa ja pienellä viiveellä vaihtaa.
Heh, ehkä kolmanneksi levein mersulla-ajohymy levis tänään naamalle. Aikani kaikkea kokeiltuani näin aivan sielä akkukotelon lähettyvillä ja niiden moottorinohjaus??boksien takana jotenkin kutsuvan näköisen ison liittimen ja joku etiäinen sen käski sieltä ahtaasta repiä irti. Sitte puhelimella varaosanumero googleen (on muuten verraton konsti ku selvittelee vikoja) ja katoin et se on "joku vaihdelaatikon älylootan liitin" ja päätin lähteä sitte kokeilemaan ja kappas kun perkele vitonen löyty jo kaheksankympin vauhdeissa! Toki se nelonen puuttuu nyt välistä, mutta olenko oikeassa jos uskon, että vika on ainakin vaihdelaatikon ulkopuolella? Onkohan näitä ite ohjausbokseja hajoillu ja voinkohan nyt siis suoraan syyttää tätä boksia, vai tarkoittaakohan tämä vain sitä, että vika on jossain muussa ohjainlaitteessa? Välikiitos tässä vaiheessa!
Iltaa taas! Vähän tällaista monologia tämä yrittää olla ja jotain varmasti jo se saattaa ärsyttääkin, mutta toivottavasti saadaan pian ratkaisu, sillä nyt se on jo lähempänä kuin koskaan. Viime viikonloppuna tulin väsäilleeksi tuollaisen leditesterin, jolla sain vikakoodit luettua. Pidin vähän humpuukina moista vehjettä, mutta ilmeisesti näissä "nykyautoissa" (vm93) niitä vikoja tällaisilla korjaillaan. No hieman skeptisesti sitten ohjeiden mukaan nollasin vikakoodit ja koeajolenkille nro. 2342023 vähän naureskellen ettei tollanen ledillä leikkiminen nyt mitenkään voi tuoda sitä vitosta takaisin. Yllätys oli melkoinen, kun ensimmäistä kertaa auton minulla olon aikana se vitonen alkaskin mennä ihan normaalisti sisään! 2-3-4-5, taas levis hymy naamalle. Sitä hymyä kesti n.10km vaihtelevaa ajoa, kunnes laitoin kokeeksi pakkonelosen ja vaihdoin takaisin deelle, jonka jälkeen vitosta ei löydy taas mistään, paitsi sieltä 180km/h vauhdista.
Vikakoodit olivat seuraavat:
9 left rear axle vehcle speed sensor from ABS/ASR control module or in 124 Chassis hall-effect speed sensor
ja
14 Closed throttle position contact switch
Nollasin, eivätkä enää palanneet, mutta vitonen siis toimi hetken aikaa heti nollauksen jälkeen. Kiinnostaisi tuo hall-anturin toimintaperiaate tällähetkellä eniten, koska tuossa on myös sellainen vika, ettei vakionopeudensäädin pysy päällä kuin pienen hetken yli 110km/h vauhdissa. Vosiko olla yhteys? Mitä tuo hall käytännössä tekee ja voisiko se mahdollisesti antaa virheellistä tietoa vaihteiston ohjaukselle saakka?
ps. Kestäkää vielä hetki tätä epätoivoa, eiköhän se tästä vielä iloksi muutu (sitten saa(?)kin jo alkaa vaihtaa kattoluukun osia ja tekemään täyteläistä jarruremonttia<3)
edit: Näissä asr malleissa on ilmeisesti tuo "kaasun asentokytkin" hoidettu jotenkin toisin kun mikrokytkimellä vivustossa? Eikös se sellaisella ole kuitenkin"tavallisesti"? Löytyyköhän tuo vikakoodin kytkin/anturi mistä?
Vikakoodit olivat seuraavat:
9 left rear axle vehcle speed sensor from ABS/ASR control module or in 124 Chassis hall-effect speed sensor
ja
14 Closed throttle position contact switch
Nollasin, eivätkä enää palanneet, mutta vitonen siis toimi hetken aikaa heti nollauksen jälkeen. Kiinnostaisi tuo hall-anturin toimintaperiaate tällähetkellä eniten, koska tuossa on myös sellainen vika, ettei vakionopeudensäädin pysy päällä kuin pienen hetken yli 110km/h vauhdissa. Vosiko olla yhteys? Mitä tuo hall käytännössä tekee ja voisiko se mahdollisesti antaa virheellistä tietoa vaihteiston ohjaukselle saakka?
ps. Kestäkää vielä hetki tätä epätoivoa, eiköhän se tästä vielä iloksi muutu (sitten saa(?)kin jo alkaa vaihtaa kattoluukun osia ja tekemään täyteläistä jarruremonttia<3)
edit: Näissä asr malleissa on ilmeisesti tuo "kaasun asentokytkin" hoidettu jotenkin toisin kun mikrokytkimellä vivustossa? Eikös se sellaisella ole kuitenkin"tavallisesti"? Löytyyköhän tuo vikakoodin kytkin/anturi mistä?
Okei, taidan nostaa kädet pystyyn. Vian on pakko olla lootan päässä jossain, en ainakaan keksi enää muuta. Ellei sitten ohjausboksi akun takana (joissakin kuskin jalkotilassa?) ole viallinen tai vaihtoehtoisesti hall-anturi. Eniten vituttaa se, että on tullut purettua puoli autoa ja ei viitsi taas kasata ennenkö on täysi varmuus asioista. Sisustankin osat melko veemäisiä kasailla takaisin, kun olovana moni paikka vaatis kellosepän sormet ja vakaat kädet. Tällähetkellä pumppu hakka ylikierroksilla ja tuntuu että hajoo pää ihan just, eikai harrastelun tarttisi olla näin vakavaa? Ajellaan sitte nelosella, kyllä sitä bensaaki saa mennä aika paljon, ennenkö uusien osien hinta tulis maksuun.
Tehtyä (ei varmasti tule kaikki listalle)
*vaihteistoöljyt ja suodatin vaihdatettu mersu-liikkeessä
*kickdown vaijeria säädetty ääriasennosta toiseen ja takas
*D-4-, E/S- sekä Kickdown-kytkimet tarkistettu
*Kaasupolkimen sisässä sijaitseva asr-/tyhjäkäynti kytkin tarkistettu
*alipainevuodot eliminoitu ja mitattu lähes 1bar alipainetta
*Ohjausboksi irrotettu, jolloin vaihtaa suoraan 3>5, eli vitonen pohjimmiltaan toimii
*Vikakoodit luettu ja nollattu ja kuten edellä kirjoitinkin, niin toimi niin kauan kunnes käytin "pakkonelosella", jonka jälkeen ei enää palannut vitonen, mutta ei vikakooditkaan.
*Olen ohittanut myös ne kaksi alipainesolenoidia moottoritilassa, joista ainakin toinen ohjasi kickdownia ja toista nyt en muistakaan.
*Oon myös kokeillu ilman kickdown "relettä" (tupakka-askin kokoinen laatikko akun vieressä)
Muut vaihteet vaihtaa tosi nätisti, mutta viitoselle täytyy kierrättää ihan punaiselle, jolloin vauhtia on se likemmäs 200 ja sitten vaihtaa vähän viiveellä, joskus nopeammin. Enää en aio kokeilla noissa vauhdeissa, että onko näillä operaatioilla saatu vaihtokohtaa yhtään alemmaksi. Ei meinaan olisi mukava menettää korttia, saatika tappaa jotain tälläisen vian takia. Tiedän, ANGST, mutta tuntuu oikeesti ettei kellään ole tietoa. Noi ulkolaisetkin topiikit päättyy aina siihen, ettei kukaan ole koskaan tullut lopuksi kertomaan löytyikö vikaa :/
Tehtyä (ei varmasti tule kaikki listalle)
*vaihteistoöljyt ja suodatin vaihdatettu mersu-liikkeessä
*kickdown vaijeria säädetty ääriasennosta toiseen ja takas
*D-4-, E/S- sekä Kickdown-kytkimet tarkistettu
*Kaasupolkimen sisässä sijaitseva asr-/tyhjäkäynti kytkin tarkistettu
*alipainevuodot eliminoitu ja mitattu lähes 1bar alipainetta
*Ohjausboksi irrotettu, jolloin vaihtaa suoraan 3>5, eli vitonen pohjimmiltaan toimii
*Vikakoodit luettu ja nollattu ja kuten edellä kirjoitinkin, niin toimi niin kauan kunnes käytin "pakkonelosella", jonka jälkeen ei enää palannut vitonen, mutta ei vikakooditkaan.
*Olen ohittanut myös ne kaksi alipainesolenoidia moottoritilassa, joista ainakin toinen ohjasi kickdownia ja toista nyt en muistakaan.
*Oon myös kokeillu ilman kickdown "relettä" (tupakka-askin kokoinen laatikko akun vieressä)
Muut vaihteet vaihtaa tosi nätisti, mutta viitoselle täytyy kierrättää ihan punaiselle, jolloin vauhtia on se likemmäs 200 ja sitten vaihtaa vähän viiveellä, joskus nopeammin. Enää en aio kokeilla noissa vauhdeissa, että onko näillä operaatioilla saatu vaihtokohtaa yhtään alemmaksi. Ei meinaan olisi mukava menettää korttia, saatika tappaa jotain tälläisen vian takia. Tiedän, ANGST, mutta tuntuu oikeesti ettei kellään ole tietoa. Noi ulkolaisetkin topiikit päättyy aina siihen, ettei kukaan ole koskaan tullut lopuksi kertomaan löytyikö vikaa :/
Ei herraisä! Nyt jo melkein naurattaa ) Ei, vikaa ei varsinaisesti ole vielä löytynyt, mutta autoa on nyt parannettu taas saksan sivuja selailemalla ja siis tää alkaa mun mielestä jo muistuttaa jotain avaruustiedettä. Eipä tullut mieleeni kertoa teille sitä tosiseikkaa, että lämpömittarini näyttää mitä sattuu! Kas kun ilmeisesti sillä asialla on vahva yhteys tähän hall-anturiin. Tämä Hall-anturi kun antaa mittarille tiedon auton nopeudesta, jolloin mittari sitten säätyy sen mukaan. Tämän tiedon valossa taidan jo uskaltaa tilata tuon anturin, kun en viitsi ensin alkaa ropeltamaan mittaristoa pois todetakseni anturin viallisuuden ja taas sais kasailla takas viikonlopuksi. Ilmeisesti tuo hall-anturi lähettää tietoa myös vaihteistolle ja vielä jotenkin ecun kautta? Alan pikkuhiljaa ymmärtää mitä isä on aina sanonu: Osta kuule nelivaihteinen "kaksnelikymppi ree", niin ei oo vielä pilattu kaikenmaailman sähkövimpaimilla. Voisin jo pian harkitakin, mutta sitte ukko pääsis perkele sanomaan "mähän sanoin"
Vahvasti viittais hall-anturiin vika. Lämpömittari ei muuta näyttämäänsä kun auto on parkissa. WIS:ssä näyttäis olevan melko hyvät ohjeet tähän vian etsintään kun on 5. vaihde kateissa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tänään otin hall-anturin käteen mittarin takaa ja "sensorin" juotoksista ainakin yksi oli todella huono ja koko pötikkä irtos juotoksistaan lopuksi ihan vetämällä. Tiedä sitten mistä moinen, mutta huomenna täytyy juotella uusiksi kiinni ja jos ei vaikuta, niin tilata uus anturi. Jotain vaikutusta tuollakin anturilla ainakin oli, nyt kun otti kokonaan pois, kun vaihteli vaihteita tosi oudosti. On se perkele vaan monimutkainen tuo laatikon ohjaus, ei siitä mihinkää pääse
No joo, nyt ois hyvät neuvot taas kalliit, tai arvokkaita sanoisin. Hall-anturi, tai kuten se mittariston takana lukee geber anturi (siis autossa jossa on vain "varaus" anturille). Vaihdoin anturin ja kappas vain kun alkoi toimia. Toimi täsmälleen niinkun pitääkin, kunnes kokeilin jälleen laittaa "pakkonelosta" ja sen jälkeen se vitonen ei taas olekaan toiminut. Eli samalla lailla kun vikakoodit nollatessakin, toimii kunnes käyttää pakkonelosella. En tiedä mitä taikoja tässä pitäis alkaa tekemään.
Samalla kiinnostais sellainenkin, että onkohan tuo vikakoodinasta edes oikea, kun nro. 13 väläyttää kerran, eli kaikki kunnossa, mutta nro. 14 palaa jatkuvasti, ei mitään välähdyksiä. Tuota nro. 13 olen ainakin kuvitellut vaihteiston ohjaukselle? Sen nollaamalla sain myös silloin toimimaan, mutta nyt ei vikakoodeja näytä.
Erityisesti haluaisin nyt faktat siitä, että vitosvaihde ei varmasti kytkeydy edes kierrokset punarajalla, kun käytän pakkonelosta? Nimittäin vian etsinnässä luonne muuttuisi aikalailla siinä kohtaa. Olisko jotain oikosulussa sielä pakkonelosen katkaisijan jälkeen, että boksi menis ikäänkun vikatilaan käytettäessä pakkonelosta? Turhauttavaa kun ei täälläkään korjaamot tunnu haluavan tuollaista vikaa selvitettäväkseen vaan aina se sama "Onko siinä sitten muka 5 vaihdetta".
Tarkkaileekohan se vitosvaihteen kytkevä elektroniikka niitä moottorin kierroksia mistä? Ei viittisi tilata uutta ohjausboksiakaan, kun hyvällä tuurilla sielä on jotain joka rikkoo senkin. Noh, jos menis ny laittamaan tuon sisätilan kasaan, että pääsee välillä vähän nauttimaan ajostakin, vaikka sitten ilman sitä vitosta Pian on vaan pakko luovuttaa, ettei mee omaisuus yhden helevetin vian selvittämiseen
Samalla kiinnostais sellainenkin, että onkohan tuo vikakoodinasta edes oikea, kun nro. 13 väläyttää kerran, eli kaikki kunnossa, mutta nro. 14 palaa jatkuvasti, ei mitään välähdyksiä. Tuota nro. 13 olen ainakin kuvitellut vaihteiston ohjaukselle? Sen nollaamalla sain myös silloin toimimaan, mutta nyt ei vikakoodeja näytä.
Erityisesti haluaisin nyt faktat siitä, että vitosvaihde ei varmasti kytkeydy edes kierrokset punarajalla, kun käytän pakkonelosta? Nimittäin vian etsinnässä luonne muuttuisi aikalailla siinä kohtaa. Olisko jotain oikosulussa sielä pakkonelosen katkaisijan jälkeen, että boksi menis ikäänkun vikatilaan käytettäessä pakkonelosta? Turhauttavaa kun ei täälläkään korjaamot tunnu haluavan tuollaista vikaa selvitettäväkseen vaan aina se sama "Onko siinä sitten muka 5 vaihdetta".
Tarkkaileekohan se vitosvaihteen kytkevä elektroniikka niitä moottorin kierroksia mistä? Ei viittisi tilata uutta ohjausboksiakaan, kun hyvällä tuurilla sielä on jotain joka rikkoo senkin. Noh, jos menis ny laittamaan tuon sisätilan kasaan, että pääsee välillä vähän nauttimaan ajostakin, vaikka sitten ilman sitä vitosta Pian on vaan pakko luovuttaa, ettei mee omaisuus yhden helevetin vian selvittämiseen
Googlettamalla englanninkielisiltä sivuiltä löytyny sellasta tekstiä, et tuskin kannattaa korjaamolle viedä. Yhessä langassa oli kaveri vieny laatikon korjaamolle, se oli pyöriny siellä ties kuin kauan, eikä vieläkään toiminu. Googlettamalla löyty vaikka millasta tietoa ja korjausohjeita.
Itellä on omassa 320 CE:ssä sama vika, jonka takia oon tota googletellu. Pitää varmaan kokeilla noita mitä säkin oot kokeillu jos toimis omaan.
Itellä on omassa 320 CE:ssä sama vika, jonka takia oon tota googletellu. Pitää varmaan kokeilla noita mitä säkin oot kokeillu jos toimis omaan.
Onko sulla jotain peräkärryn vetoa tms. että täytyisi käyttää sitä pakkonelosta? Mitäs jos kuntoon saatuas et enää käyttäis sitä pakkonelosta, niin kokeilisit välillä kuin kauan se pelaa ihan ns. normikäytössä...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi