C200K käyntivaivaa.

Vastaa Viestiin
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

C200K käyntivaivaa.

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Nyt olis hyvät neuvot kalliit. Potilas siis c200K M111 moottorilla varustettu versio. Eilen piti lähtiä liikenteeseen naapurin pihasta, niin käynnistyksen jälkeen kierrokset pomppi 0-2000 väliä eikä reagoinut kaasuun mitenkään. Lisäksi mittaristoon tuli esp herja. Yöllä kokeilin josko sillä pääsis kotia, niin kierrokset humppas silloinkin ja haisi bensalle tyhjäkäynnillä, mutta kaasu toimii ja pääsin kotia tuon muutaman sata metriä. Tänään vikakoodien luku ja nollaus ja käy normaalisti tyhjäkäyntiä. Pidemmän aikaa on ollu sellainen oire että jos kaasun painaa pohjaan, niin ei vedä kunnolla mutta nostaa poljinta ylemmäs niin veto paranee.

carsoft antoi muistiin jääneiksi vikakoodeiksi moottorille:
P2009-001 Throttle valve potentiometer 2, Singnal tension to high

P2008-001 Throttle valve potentiometer 1, Singnal tension to high

P200B-001 Hot film Mass Air Flow sensor: short circuit to plus (P0103)

P2042


Ja ESP:lle:

C1022 CAN communication with ECM control module or CDI control module disrupted (Tämä oli nytkin päällä)

C1202 BAS System (BAS:ia ei testeri löydä ollenkaan)


Oliskohan Ilamamäärämittari vain sökö moottorin puolelta??? Ja tuota ESP:tä ei herjannu yöllä eikä nyt tallissa käytellessä...
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4394
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ilmamassamittari tuohon senverran hinnakas,ettei kannata huvikseen vaihdella.
Muutama tapaus ollut joissa häiriötä ilmamassamittarin liittimessä,öljyä tai hapettumaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo ilmamassamittariahan voi koittaa putsata myös. Usein se jo auttaa.

Se o jännä miten Hellan MAF maksaa sen 400e ja sitten tarvikkeita saa 30 eurol :)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Joo oon mä sitä joskus putsannu ja se on auttanu. Oireena silloin oli, ettei kaasu totellu pikkupainallusta. Täytyy taas kokeilla ku ehtii, kun ainettakin vielä on :roll:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
jsr85
Viestit: 19
Liittynyt: 05.11.2006 21:12
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja jsr85 »

P2009-001 Throttle valve potentiometer 2, Singnal tension to high

P2008-001 Throttle valve potentiometer 1, Singnal tension to high
Eiks nää vikakoodit viittaa kaasupolkinen toimintaan, omassa autossa oli vikaa kaasupoljin yksikössä, se ei vastannu kaasuun heti kun painoi vaan kierrokset nousi viivellä "kumilanka maisesti". Mutta jos polkimessa on vikaa nii se on helppo vaihtaa ja ei maksa kun 170e KL:stä.
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Nyt se myrkyn lykkäs. Taas tyhjäkäynti vaeltaa hetken, jossain vaiheessa tasaantuu kyllä, mutta käy ku parempikin ralliauto röpöttäen ja haisee bensalta. Ilmamassamittari on jo vaihdettu eikä carsoft anna enää muuta vikakoodia kuin sytytyskatkoja sylinterissä 1. Kierroksilla tuntuu toimivan normaalisti. Paaliin??? :evil:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Tässäpä vielä videomateriaalia aiheesta...
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Puola vois aiheuttaa tollasta, ku kerran sytytyskatkoksista herjaa... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Vaihdoin ykkösen ja nelosen puolat keskenään. Ei vaikutusta. Ja toista tulppaaki on kokeiltu jo :roll:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Pysykö edelleen 1. sylinterissä katkos..? Jos pysy nii, mitenkäs sit kampuran asentotunnistin..? Ettei vaan olis välillä väärää tietoa liikkeellä..? :roll: Ja johtosarjaki kannattaa kattoo ykköseltä et ei vaan siellä olis mitään hapettumia tai katkoksia... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Pysyy joo. Siksipä niitä koitinki vaihtaa...
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tulpan johtokin vaihdettu? Kaasuläppäkotelossa kosteutta jossakin?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Huono vaihtaa johtoja ku puolat on siinä tulupan päällä... Täytyy nyt koittaa mennä taas pian ihmettelemään mitä sille tekis :roll:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Roopelle papukaijamerkki! Aikani konehuonetta pyörittyäni kokeilin vielä kerran ottaa koneen päältä suojapellin auki ja räpläsin puolien johtosarjaa. Lopuksi vielä suihkaus wd40:ä liittimeen ja avot! Käy ku kello :D
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Sitäpäse mäki et ei se nyt mikään iso vika voi olla ku kerran vaan sitä ykköstä pätki... :lol: Hyvä et tuli noinki helposti kuntoon... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”