Lämmönsäädössä häikkää
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Lämmönsäädössä häikkää
Mistähän se vois johtua kun joskus satunnaisesti lämppäri puhaltaa kylmää vaikka olis lämmönsäätö kuumalla.
Tekee tuota aika harvoin mutta tekee kumminkin. Yleensä käy niin että kun laittaa auton käyntiin (vaikka olis kuuma kone) niin puhaltaa kylmää, joskus alkaa puhaltaan lämmintä ihan itekseen joskus ei vaikuta vaikka ajais pitemmästikin. Mutta monesti vika menee ohi kun käyttää auton sammuksissa.
Munat on jo putsattu Ite epälen lämmönsäätöpaneelin kortissa olevan jotain vikaa mutta mitä.
Tekee tuota aika harvoin mutta tekee kumminkin. Yleensä käy niin että kun laittaa auton käyntiin (vaikka olis kuuma kone) niin puhaltaa kylmää, joskus alkaa puhaltaan lämmintä ihan itekseen joskus ei vaikuta vaikka ajais pitemmästikin. Mutta monesti vika menee ohi kun käyttää auton sammuksissa.
Munat on jo putsattu Ite epälen lämmönsäätöpaneelin kortissa olevan jotain vikaa mutta mitä.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Pistetään vielä samaan syssyyn tämäki vaiva:
Puhaltimen 1-nopeus on pimeänä, muistaakseni toimi joskus satunnaisesti. Olisko puhaltimen katkaisiassa kökköä, mistä kautta sen saa purettua pois?
On siinä myös sellainenkin ominaisuus ettei se käänny 0-asentoon asti mihin sen ilmeiseti pitäis kuiten mennä.
Puhaltimen 1-nopeus on pimeänä, muistaakseni toimi joskus satunnaisesti. Olisko puhaltimen katkaisiassa kökköä, mistä kautta sen saa purettua pois?
On siinä myös sellainenkin ominaisuus ettei se käänny 0-asentoon asti mihin sen ilmeiseti pitäis kuiten mennä.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
No joo. Puhaltimen kytkimen puhdistuksella alko 1-nopeuskin pelaamaan vakituisesti ja 0-asentoon ei käänny ku vaijeri on liian kireällä.
Jää vielä nähtäväksi auttoiko lämmönsäätöpaneelin puhdistus ja tinaus lämpövaivoihin, ensin ei ainakaan näyttänyt lupaavalta ku laitoin vehkeet kasaan ja heitin testilenkin niin kylmää pukkas ekat 10 minuuttia jonka jälkeen alko pelaamaan oikein.
Onko kellään hajua mistä lämmönsäätö haistelee kuskin ja hanttarin puolen lämpötilat?
Jää vielä nähtäväksi auttoiko lämmönsäätöpaneelin puhdistus ja tinaus lämpövaivoihin, ensin ei ainakaan näyttänyt lupaavalta ku laitoin vehkeet kasaan ja heitin testilenkin niin kylmää pukkas ekat 10 minuuttia jonka jälkeen alko pelaamaan oikein.
Onko kellään hajua mistä lämmönsäätö haistelee kuskin ja hanttarin puolen lämpötilat?
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Niitähän minä jo etiskelinki että mistä ne löytyy, saapa vain nähdä onko tuossa jälkiasennus-ilmastoidussa versiossa samassa paikassaEeti kirjoitti:Itellä oli ongelmaa joskus sääjön kanssa kun oli lähteny puhallinkotelosta lämpötila-anturi irti. Sääteli viiveellä ja miten sattuu. Mankan takana siinä puhallinpömpelissä on kummatki anturit kiinni.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
mulla kans vänkärin puollelle puhaltaa kylmää.jos napsuttelee säätörullaa ihan kuumalle ja vähemmän kuumallem monta kertaa niin alkaa tuleen lämmintä mut vaatii parinkymmenen kilometrin lenkin ennenkuin voi kääntää äärikuumalta viileemmälle,jos liian aikasin kääntää niin kylmenee kokonaan.ei kait taida närhenmunista johtua.