W124 300CE-24, Perkl, kolmion takaa tuli makiasti eteen..

Vastaa Viestiin
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Onko muuten Ok, jos väännän tulpat 28nm momenttiin? Ohjekirja sanoo 20-30nm ja toinen ohje sanoo 25-30nm

http://www.w124performance.com/service/ ... 5-1031.pdf

http://www.w124performance.com/service/ ... 5/1550.pdf

Itellä sattuu oleen tollainen isomman luokan momenttiräikkä, joka on tarkoitettu renkaiden momentin kiristykseen. 28nm-210nm..

Lukee että että toleranssi heittely momenttiräikässä on -/+ 4% eli tarkottaen sitä että:

28 X 1.04 = 29,12nm tai 28nm X 0.96 = 26,88nm

Jos toleranssi heittelyyn on uskomista..
220.128 Black devil
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

28 Nm pitäisi olla vallan hyvä. Ainakin niin luki Boschin paketissa, kun omaan viikonloppuna kynttilät vaihtelin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Motonetistä hain jarruanturat, kun sattuu oleen työmatkan varrella. En lähtenyt kauempaa hakemaan. Kuskin takanurkan sain tänään tehtyä. huomenna jos saisi vielä repsikan takanurkan, niin olisi jarrut käyty läpi. Hyvä kun jakaa useammalle päivälle, niin ei tunnu projekti niin pahalta. Yhtenä päivänä kun rupeaa vääntämään, niin saa vaan paikat rikki. Tälläin hissukseen, niin ei tunnu missään..
Eikä emäntäkään vedä pulttia kun kokoajan on vaan auton kimpussa.. :roll:
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Todii, tänään tuli jarrut laitettua loppuun.

bucket listaa jäljellä:

-Vaihtaa tulpat
-vaihtaa virranjakaja ja pyörijä
-vaihtaa öljyt ja suodatin
-Vaihtaa polttoainesuodatin
-vaihtaa ohjausiskunvaimennin

Katsotaan jos saisi päätöksen viikonlopun aikana.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Yllätys, nyt taas kaikki toimii normaalisti. Ja löytyi viallinen jarrutunnistin anturi..

Kuva

Ainoa mitä toi mittaristo sohlaa tällä hetkellä:

-Polttoainemittari ei toimi kunnolla. Näyttää täydentankin vajaaksi kuten kuvassa näkyy.

-Öljynpainemittari kohoaa vaikka auto ei ole käynnissä katso kuva.

-Vilkku oikealle ei toimi, mutta kun rupeaa yhtäkkiä toimimaan niin katoaa kaikki varoitusvalot paitsi ABS ja ASR



http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 08#p842108

Antoi myös tänään vikakoodin ensimmäisen testilenkin aikana:

Continuous fuel injection system (CFI)

vikakoodi nro 7 = TNA- Signal (prm) at cfi control module illogical

Vika koodi lähti resetillä ja ei tullut takaisin toisella koeajolenkillä.

Osaako joku sanoa mistä moinen johtuu?
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tuli purettua mittaristo ja puhdistettua komponentti puhdistusaineella. (IPA)
Katsotaan auttaako temppuiluun. Juotokset näyttävät kuitenkin ihan hyviltä.
Polttoaineviisari tuli kohdistettua uudelleen, kuten kuvista voi huomata.
Huomenna täytyy käydä johdot läpi ja katsoa ettei niissä ole mitään oikosulkuja..



Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut kryptonite, 06.10.2012 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black devil
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Öljynpainemittarin näyttäessä liikaa painetta jossain on liikaa vastusta. Joko joku juotos ei ole kunnossa, jossain liitoksessa on hapettumaa / muuten huono kontakti tahikka painekellossa on vikaa. Omakin nosti edellisellä kellolla viisarin puoleen baariin, kun virrat käänsi päälle. Yleismittarilla tarkistettaessa siinä oli liikaa vastusta paineettomana.

Uudessa tarvikekellossa taas ei ole sitä paineentasausventtiiliä, joten neula meinaa joskus vähän pomppia. Tuo venttiili tuli joskus 1980 alkuperäisiin kelloihin ja mm. 126:n ohjeissa on vaihtaa kello uudempaan, jos pomppimista esiintyy.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Kertokaas viisaat minulle, että miten nuo viisarit kuuluu säätää/kohdistaa että ovat oikealla kohdalla?

Onko säädettyä esim läpötilaviisari oikein kun viisari liikku ainoastaan ylämerkkiin asti (punainen viiva)?

Kuva

Entäs sitten polttoainemittari, onko vastaavasti säädettyä oikein myös yläviivaan asti (1/1)?

Öljynpainemittari lopetti pelleilyn kun säädin viisarin ja nyt näyttää lämpöisellä koneella sen 2bar vaihde silmässä liikennevaloissa, mikä vaikuttaisi todelliselta.

Viikonlopun aikana tuli vaihdettua myös Moottoriöljyt, suodatin, virranjakaja, pyörijä ja tulpat.

Muut olisi vaihdettu, paitsi polttoainesuodatin ja ohjausiskunvaimennin.
Tarvitsee kyllä nosturia että nuo viitsii vaihdella. Vihaan auton alla olemista epämääräisten tunkkien varassa. Arvostan elämääni liikaa..
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tänään aamulla auto sammui pitäjänmäen/vihdintien liikenneympyrässä vauhdista. Lähti kyllä heti käyntiin uudelleen ja matka jatkui.

Antoi vikakoodin muistiin:
vikakoodi nro 7 = TNA- Signal (prm) at cfi control module illogical (Continuous fuel injection system (CFI))

Mistähän mahtaa moinen johtua?


Sitten tulomatkalla yhtäkkiä apparin puolen turvavyönojentaja rupesi lykkäämään turvavyötä yli. Moottori jäi surramaan, ei auttanut mikään. Ei edes sulakkeen ottaminen pois, B-sulake. Jouduin purkamaan verhoilun ja nyppäsin apparin puolelta johdon irti ohjentajan aivot boxista.

Eli jos jollain olisi ehjä ohjentajan boxi niin olisin kiinnostunut. Muuten ohjentaja on ehjä. Logiikka ei vain toimi. Itse anturit/kytkimet ovat ehjiä, mutta eivät tottele. Moottori suurraa vain lykätäkseen ohjentajaa ulos jonka se on jo lykännyt ulos.

hakusessa:

Kuva
220.128 Black devil
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

lukematta koko topiccia, onko ojentajan rajakytkimet kunnossa ? on siis sen liukuvan varren tuntumassa, hoksaamassa ulko ja sisä asentojen rajat - pienet mikrokytkimet
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Rajakytkimissä ei ole mitään vikaa. Ne katoin ensimmäiseksi. Moottorissa on pakkosyöttö toisinsanoen päällä. Sylkee vaan tangon ulos. Millään katkasijalla ei ole mitään vaikutusta edes moottorin suunnan vaihtoon taikka että pysähtyisi

Tuo boxi on paskana
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

kryptonite kirjoitti:Tänään aamulla auto sammui pitäjänmäen/vihdintien liikenneympyrässä vauhdista. Lähti kyllä heti käyntiin uudelleen ja matka jatkui.

Antoi vikakoodin muistiin:
vikakoodi nro 7 = TNA- Signal (prm) at cfi control module illogical (Continuous fuel injection system (CFI))
yhdeltä englannin forumilta luin, että ongelmaan voisi auttaa YJ-rele ja polttoainepumpun releen vaihto. Itsellä tosin on 2-vuotta vanha YJ-rele. Tosin MAS relettä en ole koskaan vaihtanut. 0115458332

http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40

Täytyy varmaan vaihdella jos vika toistuu tässä. Tosin tänään auto ei sammunut, ei meno eikä tulosuuntaan. Vikamuistissa ei ole vikakoodeja.

Kuva

Pakko kysyä että onko muilla näin pirun alhaiset tyhjäkäyntikierrokset parkissa lämpösellä koneella?
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tuossa tulessa töistä kotiin jälleen sammui ristetykseen pysähtyessä. Kierrokset putosi suoraan alas ja auto sammui.
Pääsin kotipihaan, niin katsoin vikakoodit. Vikakoodeja ei ollut muistissa.

Nyt olen ihan ihmeissäni. Taidan nyt ihan summan mutikassa yrittää kokeilla toista MAS-relettä autoon. Jospä tuo polttoainepumpun rele tossa mas-releessä pätkisi.. Kysyin vehosta, niin kuulemma vanha osa 0115458332 on korvattu numerolla 0125454832 ja vehon hinta oli 635,00€

Tilasin ebaystä..
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

saksan maalta löytyi sitten vanteet ja huuto tuli voitettua.

hintaa tälle sarjalle kertyi kyllä, mutta on suht hyväkuntoiset kuten kuvasta näkyy.

Kuva

Osanumero A1244010902

Speksit, 7J X 15" ET41

vähemmän tosin maksoin koko sarjasta postikulujen kanssa mitä olisi maksanut vehon kautta kappale.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Eilen tuli auto käytettyä 4-pyörä suuntauksessa.

Tänään tuli vaihdettua ojentajan ohjainlaite. Ja toimii taas apparin puolella myös tuo ojentaja.

Kuva

Myös uudempaa mas-relettä yritin kokeilla tuohon mystiseen sammumisongelmaan, mutta vika taitaa olla ihan muualla, sillä sammui ihan ekalla testikierroksella kerran.

Kuva

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=125283

Automaatin hienosäätöhomma on myös kesken.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=125819
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Kuva

tässä kuva juuri otettua potenttiometri irti ilmamäärämittarista. Pientä likakerrosta havaittavissa.. myös hiilipinta/silta on rikki!

Ei pitäsi olla ihmeellistä jos käynnissä on havaittavissa jotain outoa!


Tiedän vain että pitäisi näytää ehjä potenttiometri lämpöisellä koneella 0,7v ( 1-2pin) välistä mitattuna

http://translate.googleusercontent.com/ ... 4d9kAkwZzQ



Kuva

mitä tuosta säädetään?
Viimeksi muokannut kryptonite, 23.10.2012 19:01. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Osaako joku kertoa?
220.128 Black devil
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

ei tietoa...


jäiks tuo toinen MAS nyt jouten ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Toinen ehjä mas on jouten. Vosin tämän uuden myydä samaan hintaan mitä siitä maksoin. 110€, varmaan löytyy halvempia, mutta niistä ei sit tietoa ovatko varmasti ehjiä.

Alimmassa kuvassa esiintyy tuo säätötorni jonka sisällä on säätö ruuvi.

Haluan tietää tästä enemmän. Missä gurut ovat?

Sen tiedän että itse potenttiometri on viallinen. Kuten kuvasta näkee. Osa on BOSCH 3437224035

http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 27573/6/15

merteilissä tämä on ihanan halpa, mutta ebaystä saisi noita halvempia kopioita..

http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40
220.128 Black devil
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Laitat sen potikan paikoilleen ja jätät ruuvit hieman löysälle, töpseli kiinni mittajohtimet kahteen ylimpään nastaan. Sitten vaan asentoa muuttamalla haetaan kohalleen että näyttää noin 0.7V lämpimänä tyhjäkäynnillä. Sitten ruuvit varovasti kiinni ettei lukema muutu.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tiedän kuinka tuo säädetään mutta kysymys kuuluu että kuinka säädetään tuo mekaaninen puoli. Katso kuva mikä ja tuo säätöruuvi mikä on ympyröity
220.128 Black devil
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

kryptonite kirjoitti:Tiedän kuinka tuo säädetään mutta kysymys kuuluu että kuinka säädetään tuo mekaaninen puoli. Katso kuva mikä ja tuo säätöruuvi mikä on ympyröity
Enpä ole koskaan kuullut että mekaanista puolta tarvis säätää :nocando:
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Niin et ole kuullut. Sitä en kysynytkään, vaan sitä että kuinka sitä säädetään.

Ihan mielenkiinnosta haluan tietää. Tarvii sitä säätää tai sit ei.

Ilmeisesti järjen mukaan ajatellen, niin se vaikuttaa tuohon määräjakajan toimintaan.
ottaen huomioon että vuosien aikana luulisi tolerassit muuttuvan noissa perussäädöissä jotka voisi vaatia vähän hienosäätöä..

Kuva

Käväsin työmatkalla hakemassa oikeat työvälineet tuohon säätöön, kun ennestään ei löytynyt..

Sitten kysyin tuota potenttiometriä (Bosch F026T03021) kl-varaosalta että se ei kävisi ollenkaan tähän autoon

Vaan pitäisi ostaa mukamas koko imamäärämittain..

"Ei pitäisi olla oikea, tuo on M102 ja M103 moottoreihin. Sulla on M104 +5-vaihteinen autom. ja ASR jotka vaikuttavat osaan myös. Hinta 1300,00e (ei saa pelkkää potikkaa, vaan tulee koko läppäkotelo).
Toimitusaika n. 1-2vko ja etumaksu 20%. Kyseessä ORIG osa ei tarviketta saatavilla."

taas täällä puhutaan jotain muuta..

http://www.ebay.com/itm/390475732363?it ... 8b&vxp=mtr


Ilmoittaa että kävisi kaikkii kone tyyppeihin..
220.128 Black devil
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Tuo mulikkahan on kiinni lautasen akselilla eikö? Ja se välittää liikkeen potikalle joka on säädetty kohalleen jos on. Mihin sitä välissä olevaa mulikkaa tarvii sitten säätää? Onko sielä jotain muitakin osia välissä jotka oleellisesti vaikuttaa ruiskun toimintaan?
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
teras
Viestit: 197
Liittynyt: 19.7.2011 16:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teras »

Täältähän se vaarilta apu mersu harrastajalle koko moottori jossa kaikkia anturit paikallaan siis 300 24v vm:91 automaatin edestä ja asr on tai oli.
500€ puh:040-5104870
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

"The potentiometer for the air flow meter is a common failure on KE-Jetronic systems, especially at the idle position. "

Kuten lontooksi on ilmoitettu, että juurkin tämä potikka on yleinen ongelma, KE-jetronic ruiskussa, varsinkin tyhjäkäynti asennossa! Myös potikka voi kulua myös muilta eri alueilta.

Eli jos potikka näyttää että silta on poikki tai kulunut puhki, niin se on vaihtokunnossa ja se kuuluu vaihtaa! eli turha ihmetellä miksi kaasu ei vastaa normaalisti. Tyhjäkäynti ravistaa, voi sammuilla, auto ei mene päästöihin tyhjäkäynnillä. Tuolta se vika löytyy. kannattaa kurkata!

Kuva

Kuten alapuolella tekstissä on mainittu, niin voi verrata volume säätöön vanhoissa kotireteoissa... Tiedätte kun potikka on paskana, ja kun sitä kääntää, niin kuuluu rutinaa ja ääni hiljasella taustalla rutinan kera, kunnes yhtäkkiä huutakin täysiä. Sama homma tässä.
Ruiskuboxi on ihan pihalla, kun saa aivan ihme mittausarvoja.. Epäilen että 10-vuoden vian etsintä on päättynyt.


"Air Flow Sensor Potentiometer
This is one of the very important pieces of the system. It is operated by the air flow sensor, the circular metal plate that deflects under the influence of the air flowing into the engine, which in turn is determined by the throttle opening. It is a fair bit more complex than a volume control on your stereo, but it does the same thing. As the air flow sensor is deflected by the air stream, the shaft upon which it rotates moves sliding contacts over a track of resistive material and this feeds the computer with a voltage reading which allows it to control the precise amount of fuel required by the measured air flow. Now every time the throttle is operated, the air flow sensor deflects and moves the sliding contacts across the resistance material and that can happen a few million times, I guess, in the lifetime of a car. So the track wears and the computer can then be fed with a certain voltage at one throttle opening and with just a very small movement the sliding contacts encounter an area where no resistance material remains, so the voltage indicating air flow drops to zero. The computer doesn't know what to do, so erratic operation is the result.

Testing this component is carried out with ignition on and engine off. The potentiometer is connected by a three pin plug, with locking tags at top and bottom. Ease these out and slightly withdraw the plug, so that the socket pins can be accessed by test leads from your multimeter. The top and bottom pins should have nominally 5 volts across them, as supplied by the computer. The centre pin feeds back to the computer a voltage less than 5 volts for each position of the air flow meter. Connect the multimeter between the centre and the top pin and watch the voltage reading as you very gradually deflect the air flow meter plate. The voltage should increase continually, never dropping out to zero. If it does, you need a new potentiometer. Mercedes only sells these already mounted on a replacement air flow meter and you may think that its cost is comparable to the value of your vehicle. There is information on the web about obtaining a replacement potentiometer at a much lower cost. If you go this way, you'll have to remove the old pot and replace it with a new one, then calibrate it, but that's a simple matter really. One reason for which Mercedes provides an all new solution may be that the sliders that run over the resistance tracks remain in the housing and they may also be worn, so installing a new pot may not produce any improvement. Removing the old potentiometer involves using a very fine screwdriver to insert in the gap between the two roughly circular plastic covers on the front at either end of the potentiometer housing and easing them out, exposing four Torx screws that mount the potentiometer to the air flow sensor body. At this stage it's a really good idea to put a pencil mark around the pot on the air flow sensor body, as an aid in getting the replacement one roughly in the right position. Undo the screws and gently withdraw the pot from its shaft. Look at the tracks and marvel at how the car operated at all! You'll note that the four mounting screws go through slotted holes in the pot housing that allow it to be rotated relative to its operating shaft and this is how the pot is calibrated. Once you have replaced the pot with the screws just loose enough to allow its rotation around the shaft, you reconnect the three pin plug, again with the socket pins exposed for measurement, then measure the voltage at the centre pin. Turn the new pot around the operating shaft until you read about 1 volt. At the 1 volt level the engine will be running rich, but if you try a lower initial setting, you may not be able to start the engine. Now start the engine and get it up to operating temperature, then adjust the pot position until you read 0.7 volts between ground and the centre pin. The pot is now calibrated."

Mitä tulee sitten tuohon eroon, niin puran vaikka sitten uuden potikan ja vaihdan vanhaan piirkortin, että saan uudet hilikuitu sillat, jos nyt näin on että osa oikeasti ei käy! tulee mikroskoopin alla juotettua muutenkin ihan työkseni..

Ebaystä tuli ostettua kuitenkin yksi aito ja uusi boschin potikka. ollut myyjällä jo kauemman aikaa hyllyssä.

Yksi syy miksi Bosch tai veho ei tarjoa osaa, johtuu siitä koska niitä ei tahdo olla enään saatavilla! milta selasin ulkomaan forumeita, niin kaikki valittelivat että ovat loppu ja pitää kuulemma koko mittain ostaa!
Viimeksi muokannut kryptonite, 24.10.2012 19:33. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

teras kirjoitti:Täältähän se vaarilta apu mersu harrastajalle koko moottori jossa kaikkia anturit paikallaan siis 300 24v vm:91 automaatin edestä ja asr on tai oli.
500€ puh:040-5104870
Todennäköisesti paskana on siinäkin. Kuulemma yleinen vika! toiset vain tyytyy käyntiongelmiin ja väittävät että toimii hienosti..
220.128 Black devil
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Miepä kysäsen uutta Boschin potikkaa kunhan törmään yhteen kaveriin jolla sellanen on. Vehon hyllystä peräisin. Voi kyllä mennä tovi että taas miestä näen, soita en eikä oo numeroakaan. Sitä en muista että mihin konetyyppiin se oli menossa, mutta jos ne kaikki on samoja... :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Easy Rider kirjoitti:Miepä kysäsen uutta Boschin potikkaa kunhan törmään yhteen kaveriin jolla sellanen on. Vehon hyllystä peräisin. Voi kyllä mennä tovi että taas miestä näen, soita en eikä oo numeroakaan. Sitä en muista että mihin konetyyppiin se oli menossa, mutta jos ne kaikki on samoja... :roll:
Joo kysäse vaan jos törmäät kaveriin joskus. olen kiinostunut ostamaan kyllä varastoon jos on orginal osa ja juuri oikea tähän, vaikka sitten varuiks.. Tietysti hinnan ollessa järkevä..

Nyt keksitään jotain muuta tähän hätään. Odotellaan kun tuo osa tulee saksasta. Sakemanni kehui että eilen oli postiin laittanut. Saapi nähdä kauan menee..

Toviotaan että noista kahdesta pystyy jotenkin modaan jos vastus arvot ovat eri.
220.128 Black devil
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”