Terve,
Hyvää joulunjälkeistä elämää kaikille.
E200D kirjoitti:Täytyy sanova, että on mukavaa tekstiä lukea!.
Eipä kestä. Pitäähän jollakin toimia varoittavana esimerkkinä.
Eivätpä välipäivätkään menneet ihan mahan vieressä makoiluksi. Eilettäin avittelin serkkupoikaa ja setämiestä 250:n kannen asennuksessa ja pitipä sormet sotkea omankin kipon kimpussa.
Takaluukun lukko on pakkasilla kummitellut siten, että jos lukot avaa etuovista ja sitten menee avaamaan takaluukkua, niin nappia painaessa ovet menevät taas lukkoon. Tähän saakka olen sietänyt tilannetta ja kiertänyt ongelman avaamalla lukot uudestaan takaluukusta. Sisävalotkin ovat tilanteen ollessa päällä jääneet palamaan vaikka luukku olisi kiinni.
Nyt tilanne paheni sille mallille, että luukun lukkopesästä ei enää saanut lukkoja auki – avain ei pyörähtänyt loppuun asti. Tätäkin siedin pari päivää ja asioin konttiin takapenkiltä käsin. Pakkasta oli 30 astetta, enkä ulos paljon uskaltanut.
Sitten piti kuljettaa vähän isompaa tavaraa, joten ajattelin kokeilla, josko luukku aukeaisi sisäkahvasta. Aukesihan se mutta nyt se ei enää suostunut menemään kiinni. Lukon moottori surahti mutta kieli pysyi aukiasennossa. Pakkanen oli tässä vaiheessa lauhtunut rapiaan kymmeneen asteeseen, joten verhoilut irti ja lukko kouraan.
Lukkohässäkän sisälle saatuani ei mennyt kuin vähän aikaa, kun siitä kuului NAPS. Jossakin varmaan jäätä. Vähän aikaa tuota tutkiskelin ja sitten selvisi, ettei avausnappi tule ihan ulos asti. Nyt se jumittui siis pohjaan, jolloin kieli ei tarttunut sisään vaikka luukkua tarjotteli kiinni. Luultavasti sama vika aiheutti tuon ylimääräisen lukituksen ja mahdollisesti myös valojen päälle jäämisen. Lotrasin erinäisiin väleihin aseöljyä ja renkkasin nappia eestaas. Melkoisen mustaa mönjää sieltä tuli mutta nyt nappi tulee ulos asti. Pitää seurata, tokeniko. Verhoilut ovat vielä irti – laitetaan ne sitten kotona, kun saa auton tallin lämpöön, niin ei tarvi kuunnella muoviosien rapsahtelua.
Sitten takarenkaasta. Hoksin tuossa vasta, että kesällä vaihdettu takalaakeri vähän lonksuu. Tapion kans siitä poristiin ja ajateltiin, että kannattaisi tarkastaa, josko mutteri olisi jäänyt vähän löysälle. Serkkupojan tallissa sitten nappasin renkaan irti, iskin lukituksen löysälle ja tarjosin pulttipyssyä. Mutteri pyörähti heleposti lukitusuran verran. Rengas paikoilleen ja nyt ei enää tuntunut väljää.
Kohtapuoliin pitäisi tarjotella leimallekin. Saapi nähdä löytyykö mitään. Niitä pakopuolen vuotoja jo tilkitsin (ja kiristin tulppien vaihdon yhteydessä löysälle jääneen klemmarin
).
Moottorin tukikumit ovat myös vähän väsyneet – enää ei mennyt 13 millin pultinkanta kumin alareunan ja palkin väliin. Menisiköhän se pakoputki eri asentoon nuo vaihtamalla? Jos saisi sen vaihdelaatikon tukiraudankin paikoilleen...
t.
Risto