Yks megaohmin vastus

Vastaa Viestiin
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Sehän nyt vastustaa :shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

joo ei tässä voi muuten ku huumorilla ottaa :D noo otetaan opiskelun kannalta npmä, hajottamolla ois hyväkäyntinen 603:en. Helpoin vaihtaa toimiva kones paikalleen kuin alkaa etsimään ehjää kantta.

Kaikkesta selviää kun ottaa huumorilla, jos näitten kanssa menis hermot nii kusessa ois :D eilen toisaalta meinas ottasuoni pullottaa :d
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

viewtopic.php?t=38934

Tuosta edullinen hattu :D
Mää maksoin aikanaan turbon kannesta toista tonnia ilman nostajia :x

edittiä: Oliko se edes leveekantinen :oops:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

tuo On kapiakantinen tuo valkonen. Ois tuo toinen leveellä hatulla mutta siinä on vielä jotain muutakin vikaa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Näköjään jollaki muullaki vastustaa rankasti. Ite olin jo hermoromahuksen partaalla tuon oman kanssa vaan kun käytti ammattilaisella niin johan pelaa.

Hatun nosto kun teet itte, itellä ei riitä osaaminen isompiin remontteihin
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Itelläki on oppiminen vielä vaiheessa, orsiin kanssa nuita tullee roplailtua. Yritän vierestä seurata ja koittaa itte tehhä mahollisimman paljon niin oppii :D Viime kansremontissa jo onnistuin melkeimpä kaikessa itekkin 8)

Koneen pois nosto ei ole paha homma kun on nosturi käytössä, vaihdelaatikon pultit irti, koneen korvakot irti rungosta, muutama piuha ja letku. Pakoputki pois pakosarjasta. Voisi miltei sanoa että alottamista vaille valmis tuo rojekti :lol: Tänäänkin katottiin autoa ja tuumattiin, tuumattiin että huomenna alotellaan.. Koneen sai niin sopuhintaan ettei kannata edes irroitella kantta, melkein nopeampi vaihtaa kone kuin kannentiiviste/kansi.

Samalla jos tarkastais kytkimen kunnon, nätti vaihtaa. Vaihdetankojen puslat ois myös tarkotuksena tarkastaa/vaihtaa. Tuleeko mieleen mitä muuta vaihtaa kun kone on irti?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Eikö nuo kiertokangen laakerit ole aika yksinkertanen homma? Siis minua enemmän osaavalle.
Itellä on pyöriny mielessä vaihelaatikon vaihto tomaatista manuaaliksi koska en yhtään tykkää tuosta automaatista (älkää kysykö miksi...) ja yksi syy siihen on että jos se nyt joku päivä päättää sanoa ittensä irti nii sillon pääsee huuto :huh: Vaan kyllä tuon lootan pitäs kuulema kestää vaikka mihin asti mutta peljättää silti...
On sen verta tyyris tikki. Ja kaikkihan tietää mihin miehen oikea käsi on tarkotettu :naama: :kuski:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Osta multa hopian perästä varaosaloota ja kunnostele siitä ajan kanssa hyvä 8)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

kone ois pois keulilta :)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Emmie kiitos tarvi. Jos tuosta leviää tuo laatikko nii sitte ne jännyyet alakaaki. Ties mitä keksin tuolle autolle tehä tai jos johonki vanhempaan mersuun tyrkkäis tuon tekniikan tai mitä lie :tuumaus:
Kuhan vaan pääsis tältä vuojen kestävältä reissulta pois nii ois paikkaki misä kunnolla laitella ja värkkäillä, ellei sitten tule taas "pientä" työreissua
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Rommelin laitto etenee. Eilen otin uudesta koneesta vauhtipyörän pois ku jollakin tuli kova tarve semmoselle ja piti saada kaupattua :D

Tänään vanhasta koneesta pakosarja, laturi ja vauhtipyörä pois. Nuo laiteltiinkin jo laturia lukuunottamatta paikoilleen, laatikko viskattiin myös paikoilleen. Huomiselle jää siis kärrystä pois nosto (saa ihan tosissaan jo nostaa tuommosta 300 konetta+laatikkoa :D) ja paikoilleen humpsautus. Taitaa mennä tiistaille kun huomenissa harrastetaan koulussa turvallisuuskoulutusta yöhön asti..
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

kone paikoillaan. Eihän Nyt vittu mikään mee putkeen, oljypohja halki uudesta koneesta. Sen vaihdolla jatkuu...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6fqC8jV6ZJs[/youtube]
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Nyt pitäis olla kaikki öljypohjan pultit irti, ei meinaa takapäästä irrota. Mitenkäs lähtee? Konetta täytyy kokeilla nostaa josko auttais siihen, toivottavasti mahtuu pois kun nostaa ylös...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29230
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilmeisesti on vielä joku pultti, niitä on paljon.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Joo yks oli öljypaskan alla piilossa. Nyt on irti, vielä pitäis saada välistä pois.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Konetta joutuu nostamaan reippaasti ylös... Pura tuulitunnelimuovit irti, ja sitten vain konetta nostelemaan...

Dealer otti 300TDT:stä öljypohjan irti kone paikallaan, kyllä se mahdollista on :idea:

Itsellä on kokemusta vain 200D:stä, siinä lähtee kivuttomasti kun nostaa konetta.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kyllä se poies jo on. Lähti kun nosti konetta ylös, eipä siinä mitään esteitä ole kun eipä tuota kerenny kasaamaan ennenku huomas tuon öljyvuodon.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Se on joku kirous näissä minun mersuissa :D Aina sama homma.. Mikkää ei mee kohtuuella.
Jos tämä joskus vielä tästä lähtee käyntii nii mittään ylimäärästä huoltoa ei kyllä uskalla tehä, särkyypi vielä. Tai no voikait sitä varmuudenvuoksi huoltoja tehä, mutta tarpeeseen tehtäviä huoltoja ei näköjään sais tehä tai kaikki tulee menemään päin persettä :D Hoppeen kohalla tehtiin kansiremontti josta ei loppuunsa ollu mittää hyötyä, saipahan rahat tuhlattua siihen. Tähän tehtiin kansiremontti-> ei mittään hyötyä, saipahan rahat tuhlattia. Koneen vaihdossa ei ole vielä rahaa kulunut mutta kylläpä sitä vielä saa kulumaan, uuskin pohja on halki taikka sitten nostoliina katkeaa ja kone putoaa päälle kun öljypohjaa laittaa paikalleen tai vastaavaa...

Ei siinä, mukavia harrastepelejä jos olisin töissäkäyvä. Tämän hetken opintotuella ei saa edes puolikasta tankkia naftaa :lol: Alakaa pikkuhiljaa loppua usko näitä romuja raplatessa, yhen vian korjaan saat kolme lisää.

No ei siinä, vehollakin jo tuntevat eikä tartte edes sanoa että olis osia odottamassa kun lähtevät jo hakemaan hyllystä 8)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Ei se täälläkään kovin hyvin ole menny... Mutta nämä ny on vanhoja autoja joihin saa vähäset rahat tuhlattua ja yleensä harakoille menevät... Nyt tuo oma on kunnossa eikä mitään vikaa ole. Paitti jarrujen merkkivalo alko vilkkumaan vaikka jarrut toimiiki. Kosketushäikkä tai vastaavaa mutta vois nuo palat tuonne etupäähän vaihellakki ku se kuites tulee eteen josaki vaiheesa...
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tänää vois olla mahollista kokeilla käyntiin jopa 8) Enää ois yläpuoliset jutut eli nesteet, venakoppa jne. laiteltavana...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

It´s alive! ELikkä käyntiin lähti nopeesti siihe nähe että tuo kones on seissy vissiin pari vuotta hajottamolla, muutaman kerran tartilla pyöritti ja lähti. Nätisti käypi, ennakkoa pitäs vähä säätää käypi melko pehmeesti.

Huomenna vielä muutamat letkut ja johdot sekä kaasuvaijeri paikalleen ja baanalle. Niin ja koneen pesu.

Syyläri tuli samalla vaihdeltua "hieman" parempaan.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Muutenhan tämä toimii hyvästi mutta vaihteensiirtäjissä/kepissä onkelmaa. 1,2,5 ja pakki pelaa. Kolmonen ja nelonen hävis ku yritin vaihtaa kakoselta kolmoselle, eipä enää löytynykään pykälää :D Nuo muut vaihteet pitää selailla tuolta kaaviosta päälle, hieman hankalaa äkkiseltään.

Huomenna nostaa ylös ja kahtoa auton alle mitä sielä näkkyy. Voihan se tuo keppikin olla sökö, on sitä ehkä kaks kertaa vatkattu tuossa reippaassa miljoonassa kilometrissä :lol:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kannattaskohan vaihtaa öljymerkkiä heti alkuunsa ku ei näytä mustuvan nuo öljyt? 70km jo ajettu ja miltei kirkkaat ovat, vai onko tuo kones valunut niin puhtaaksi kun on pari vuotta seissy paikoillaan?

Pitää seurailla, jos ei mustu niin pitää tehä jotain :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Multiviri kirjoitti:Muutenhan tämä toimii hyvästi mutta vaihteensiirtäjissä/kepissä onkelmaa. 1,2,5 ja pakki pelaa. Kolmonen ja nelonen hävis ku yritin vaihtaa kakoselta kolmoselle, eipä enää löytynykään pykälää :D Nuo muut vaihteet pitää selailla tuolta kaaviosta päälle, hieman hankalaa äkkiseltään.

Huomenna nostaa ylös ja kahtoa auton alle mitä sielä näkkyy. Voihan se tuo keppikin olla sökö, on sitä ehkä kaks kertaa vatkattu tuossa reippaassa miljoonassa kilometrissä :lol:
Katoppa ettei oo laatikon kyljestä löystyny siirtäjän kiinnityspultti.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Karvahatunnosto Multivirille sitkaudesta vaikka vastustaa :!:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tällä kertaa oli helppo vika, kepin päästä tanko irti. Oli ns. sokka irti. Varasokka oli nosturin ajosillan päällä, jäänyt vissiin ceen tangoista yli kun sinne tuli muutama uus sokka. Vaihdekeppiin vois käyä marmorilta kyselemässä korjaussarjaa, sieltä oli muutamat helat palasina. Josko korjaussarjalla sais soppakauhaan jämäkkyyttä lisää :!:

Pitäisi vaihdella moniurahihnan kiristinrulla, ilkeesti vinkuu. Muuten tuntuis pelaavan hyvin, ei kuluta (paljoa) öljyä, nesteitä ei juurikaan. Tänään melkein parisataa kilsaa ajelin ja ei ollu muutako ajaa menemään, piti käydä tankilla kyllä välissä :D

Jos jollakin on mustaa kattoluukuttoman sisustan paneelia joka tulee siihen kattovalon ympärille niin saa tarjota, kattoluukullisen versio ei passaa.

Ja jos on nurkissa kohtuukuntoinen vähäpäästöisen kolmisatasen vakioputki ilman pörinäpönttöjä niin saa ilmiantaa sen. Tässä liitos pakosarjaan yhdellä putkella.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Määhän tiesin että sinne tankoihin se liittyy.. :lol: Vaihekeppiin ei käsittääkseni oo heloja olemassa, se on vaan kulunu, näkee kyllä kun jalopuun repäsee irti keskikonsolista. Sitähän vois näppärä kaveri koittaa vähä täppäillä.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29230
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Keppimekanismi irti ja nämä uusiksi:
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /28082/810
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

dealer kirjoitti:Keppimekanismi irti ja nämä uusiksi:
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /28082/810
Kerran vaihtanu nuo sataysikymppiseen. On muuten työn ja tuskan takana saaha vanhat irti ja uuet paikalleen.

Toinen mikä saattais auttaa on ne kolme puslaa vivustoihin. Tosi heleppo vaihtaa ja tuli vähän jämäkemmäksi
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kaikki puslat vivustoihin vaihdettu, ei mainittavaa vaikutusta. EPC tuntee "repair kit":in (A 201 260 18 39). Joo se ois vissiin helpoin irroittaa koko keppimoduuli ja vaihtaa pöydällä tarvittavat helat. No, hyvinhän tuo vielä pelaa niin turhaa vielä remontoida.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”