M102 vs M111
M102 vs M111
Vähitellen kypsynyt ajatus siitä, jahka nyt okt saatais hankittua, et voisi ilahduttaa lankkua kunnostetulla motilla, yläkertahan tuossa tuli uusittua eikä isompaa remppaa nyt näköpiirissä ole, eli ajan ja ajatuksen kanssa olisi tarkoitus näperrellä konetta. Alunperin suunnitelmana oli hankkia samanlainen m102 2,3 kone mutta alkoi sitten kutkuttelemaan ajatus vähän uudemmasta.
Olen jäänyt siihen käsitykseen että auto ratkaisee, ts. 85 malliseen jos tuommosen m111 laittelis, ei uudempi moottori aseta uusia vaatimuksia päästöjen tai muiden suhteen?
Tarkoitus olisi jokatapauksessa jatkaa bensan sekä (kohtapuoliin) sytkän ohjausta megasquirtilla, eli ilmeisesti juuri kanta-auton iän perusteella siihen ei olisi esteitä?
Nykyinen 2,3 luovuttaa sen 136hp, ilmeisesti e200 antaa saman verran, e220 sen 150, 2,2 litranen oli suunnitelmissa. Toisaalta m111 koneita vilkuillessa jostain väykystä löytyisi m111 2,3 litraisenakin.
Tarkoitus olisi pitää voimansiirto suht nykyisellään, eli jatkona 722.4 loota, ei se ihan välttämättömyys sinänsä ole, kunhan ei ihan tolkuttomasti vaihteistoa varten tarvi sähköjä miettiä uusiksi.
Ja tarkotus nimenomaan pysyä neloskoneissa, paisuu kummasti projekti jos koko alusta pitäis uusia, vaikkakin suuremmat jarrut nyt vois ihan suosiolla joka tapauksessa laitella.
Ilmeisesti m111 koneiden ongelmat on liittynyt ennenkaikkea johtosarjoihin, vai olenko käsittänyt oikein?
Olen jäänyt siihen käsitykseen että auto ratkaisee, ts. 85 malliseen jos tuommosen m111 laittelis, ei uudempi moottori aseta uusia vaatimuksia päästöjen tai muiden suhteen?
Tarkoitus olisi jokatapauksessa jatkaa bensan sekä (kohtapuoliin) sytkän ohjausta megasquirtilla, eli ilmeisesti juuri kanta-auton iän perusteella siihen ei olisi esteitä?
Nykyinen 2,3 luovuttaa sen 136hp, ilmeisesti e200 antaa saman verran, e220 sen 150, 2,2 litranen oli suunnitelmissa. Toisaalta m111 koneita vilkuillessa jostain väykystä löytyisi m111 2,3 litraisenakin.
Tarkoitus olisi pitää voimansiirto suht nykyisellään, eli jatkona 722.4 loota, ei se ihan välttämättömyys sinänsä ole, kunhan ei ihan tolkuttomasti vaihteistoa varten tarvi sähköjä miettiä uusiksi.
Ja tarkotus nimenomaan pysyä neloskoneissa, paisuu kummasti projekti jos koko alusta pitäis uusia, vaikkakin suuremmat jarrut nyt vois ihan suosiolla joka tapauksessa laitella.
Ilmeisesti m111 koneiden ongelmat on liittynyt ennenkaikkea johtosarjoihin, vai olenko käsittänyt oikein?
Ei nelos koneissa. Kaapelit mätänee lähinnä kuumuudessa R6 ja V8 koneissa.
Minun mielestä m111 on hyvä ja kestävä moottori. Ja 220 saat uudella moottorin ohjauksella 170-180 hevosta
Minun mielestä m111 on hyvä ja kestävä moottori. Ja 220 saat uudella moottorin ohjauksella 170-180 hevosta

I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Näyttäis äkkiseltään et m111 olis valmiina hukkakipinä, ei tarttis toiseen koneeseen triggeröintiä enää tehdä. Käyttöautona tuo itelläkin, mutta moottorin ku kasaa valmiiksi, tekniikan vaihto nyt sujuu viikonlopussa, megassa ku johdotukset valmiina, ei taida paljon tarvita orkkis johtosarjan kanssa pelata. Taitaa siinä olla valmiina kunnon kolminapainen TPS-anturikin, periaattes taitais vaatia korkeintaan megan liitinten vaihdon, paitti taitaa olla bosch kopioita nykyisetkin. Imusarja ja pa-puolikin taitais mennä muokkaamatta. Olikos noissa boschin suutimet, jostain oli tarttuvinaan silmiin et Siemensin palikoita olis käytetty.
Mahtaako eculla olla mitään tekemistä ilmastoinnin tahi automaattilootan kanssa? Oon suunnitellut et tuon ke-jetin boksin heivais tilaa viemästä. Jos sen m111 länttäis ilman omaa boksiaan, jos sillä ei varsinaisesti mitään tee tuon kanssa.
Mahtaako eculla olla mitään tekemistä ilmastoinnin tahi automaattilootan kanssa? Oon suunnitellut et tuon ke-jetin boksin heivais tilaa viemästä. Jos sen m111 länttäis ilman omaa boksiaan, jos sillä ei varsinaisesti mitään tee tuon kanssa.
Re: M102 vs M111
Mätiihän ne neloskoneissakin, ainakin joissain vuosimalleissa. Ex vm-1995 M111 2.2 oli kaikki johdot uusittu. Kone kesti ihan hyvin rapiat 300 tkm paitsi öljyä vuoti vähän jokalävestä.sv22 kirjoitti:Ilmeisesti m111 koneiden ongelmat on liittynyt ennenkaikkea johtosarjoihin, vai olenko käsittänyt oikein?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5114812
mm tostahan nyt lähtis kivasti koko tekniikka, paaliin loput. Ei äkkiseltään irtomoottoreina tuommosia m111 2.2 litrasia löytynyt. Mikäs laatikko noissa on jatkona?
mm tostahan nyt lähtis kivasti koko tekniikka, paaliin loput. Ei äkkiseltään irtomoottoreina tuommosia m111 2.2 litrasia löytynyt. Mikäs laatikko noissa on jatkona?
Tjaa, tuohon nokka-akselin ohjaukseen pitänee perehtyä tarkemmin, onhan megassa lähtöjä joilla saattais onnistua, varsinkin jos ms1 päivittäis siinäkohdin. Toisaalta se 200 tuottaa sen saman 136 kuin tuokin, sillähän vallan pärjäis. Edelleen pääasiallinen tarkoitus on saada polttoainetaloutta mukavaksi, 124 sen verran painava ettei siitä ny rakettia saa millään.
mulla vois olla msII v3 (black case) myynnissä,, ja siihen löytys rele"pyötä" ja välijohto..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Ulkomaan sivuilta löytyi sellanen tieto, et se muuttuva ajoitus olis 2,3 litrases, eli ilmeisesti 111.974, mutta mitään puhetta en löytänyt et semmonen olis noissa 111.960/961 moteissa?
Suoraan googlella en nyt kovin kummoisesti löytänyt faktatietoa, olisko jollakulla linkkejä, vois perehtyä valmiiksi tarkemmin.
Suoraan googlella en nyt kovin kummoisesti löytänyt faktatietoa, olisko jollakulla linkkejä, vois perehtyä valmiiksi tarkemmin.
Joo, alfamerin korjausoppaastahan tuokin nyt aika selkeästi löyty ku vaan sen ymmärsi lukaista läpi, 2,2 on muuttuvalla ajoituksella.. Mutta se mikä ei selvinnyt on se miten se säätää, onko kyseessä on/off tyylinen ratkaisu vai onko säätö jokseenkin jatkuvaa? Ms1 pystyis ongelmitta ensimmäistä vaihtoehtoa ohjaamaan.
Miten paljon mahtanee olla muuten eroa konehuoneessa? Niinkin pienet asiat kuin et onko syyläri, ilmastoinnin putket sun muut miten erilaiset, pitääkö ihan kaikki vaihtaa? Tähän luettaneen mukaan myös johdotus, kuten startin ja laturin liittimet, kait ap-letkusto myös.
Miten paljon mahtanee olla muuten eroa konehuoneessa? Niinkin pienet asiat kuin et onko syyläri, ilmastoinnin putket sun muut miten erilaiset, pitääkö ihan kaikki vaihtaa? Tähän luettaneen mukaan myös johdotus, kuten startin ja laturin liittimet, kait ap-letkusto myös.
On-Off -tyylinen. Virrattomana se on myöhäisellä, virrallisena aikaisella. Aikaistus on normiversiossa välillä 1200-4300 rpm.sv22 kirjoitti:Mutta se mikä ei selvinnyt on se miten se säätää, onko kyseessä on/off tyylinen ratkaisu vai onko säätö jokseenkin jatkuvaa? Ms1 pystyis ongelmitta ensimmäistä vaihtoehtoa ohjaamaan.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)