Mitä mieltä "möllistä" - ML:stä
CDIn ominaisuuksia
1. hehkuja menee
2. suuttimen tiivisteitä menee
Yhden ehdokas 270cdi möllin kehotin viemään dieselhuoltoon viallisten hehkujen ja ainakin kahden vuotavan suuttimentiivisteen takia.
Tästäkin yksilöstä otin moottorin suojamuovin irti ennen ostopäätöstä ja tarkistin, ettei suuttimentiivisteissä ollut näkyvää vuotoa. Pitänee vaihdattaa nuo tiivisteet kuitenkin piakkoin, vai mitä on asiantuntijat mieltä: Kannattaako suuttimen tiivisteet vaihtaa ennen kuin on havaittavaa vuotoa?
*lla taas näkee aika hyvin, jos on hehkuissa häikkää. Ainakaan vielä ei tuo hehkuvalo kummittele, mutta olettaisin, että hehkuja alkaa sammumaan viimeistään tuossa 200 tkm:n paikkeilla.
Eihän tuo mölli pärjää ajo-ominaisuuksissa S211 4matic-airmatic -meselle, mutta käyttötarkoitus ratkaisee. Ja koeajojen perusteella ajelen mieluummin möllillä kuin esim. Honda CRV:llä. Tilatkin ovat paremmat. (Ei kait se CRV ole kuin korotettu, pieni, farmariauto?)
2. suuttimen tiivisteitä menee
Yhden ehdokas 270cdi möllin kehotin viemään dieselhuoltoon viallisten hehkujen ja ainakin kahden vuotavan suuttimentiivisteen takia.
Tästäkin yksilöstä otin moottorin suojamuovin irti ennen ostopäätöstä ja tarkistin, ettei suuttimentiivisteissä ollut näkyvää vuotoa. Pitänee vaihdattaa nuo tiivisteet kuitenkin piakkoin, vai mitä on asiantuntijat mieltä: Kannattaako suuttimen tiivisteet vaihtaa ennen kuin on havaittavaa vuotoa?
*lla taas näkee aika hyvin, jos on hehkuissa häikkää. Ainakaan vielä ei tuo hehkuvalo kummittele, mutta olettaisin, että hehkuja alkaa sammumaan viimeistään tuossa 200 tkm:n paikkeilla.
Eihän tuo mölli pärjää ajo-ominaisuuksissa S211 4matic-airmatic -meselle, mutta käyttötarkoitus ratkaisee. Ja koeajojen perusteella ajelen mieluummin möllillä kuin esim. Honda CRV:llä. Tilatkin ovat paremmat. (Ei kait se CRV ole kuin korotettu, pieni, farmariauto?)
Re: CDIn ominaisuuksia
Korotettu accord.pjj53 kirjoitti:Ja koeajojen perusteella ajelen mieluummin möllillä kuin esim. Honda CRV:llä. Tilatkin ovat paremmat. (Ei kait se CRV ole kuin korotettu, pieni, farmariauto?)
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: CDIn ominaisuuksia
Ei.pjj53 kirjoitti:Kannattaako suuttimen tiivisteet vaihtaa ennen kuin on havaittavaa vuotoa?
tuolla jonku privaatit kokemukset offailusta:
http://4x4abc.com/ML320/index.html
http://4x4abc.com/ML320/index.html
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Me tekastiin tänään kaverin kanssa tuohon minun mölliin pieni korotus.
Edestä kirrattiin vähäsen vääntösauvoja. Keula nousi noin 20mm
Taakse laitettiin jousien yläpäihin W124 etujousien "neloskumit" jolla perä nousi noni 30-35mm
Halpa pikku fiksi ja suuremmilla renkailla saa lisää maavaraa.
nyt alla 275/70/17
Edestä kirrattiin vähäsen vääntösauvoja. Keula nousi noin 20mm
Taakse laitettiin jousien yläpäihin W124 etujousien "neloskumit" jolla perä nousi noni 30-35mm
Halpa pikku fiksi ja suuremmilla renkailla saa lisää maavaraa.
nyt alla 275/70/17
Joo, se CR-V on parempi maantiellä jos se on kestopäällystettä. Matalampi, luokkaa pienempi auto> soratiet ja metsäautotiet menee sitten mukavammin ML:llä.Eihän tuo mölli pärjää ajo-ominaisuuksissa S211 4matic-airmatic -meselle, mutta käyttötarkoitus ratkaisee. Ja koeajojen perusteella ajelen mieluummin möllillä kuin esim. Honda CRV:llä. Tilatkin ovat paremmat. (Ei kait se CRV ole kuin korotettu, pieni, farmariauto?)
CRV >< mölli
Täytyy myöntää: koeajoin vain yhden CRV:n... Ei se mennyt moottoritiellä metriäkään suoraan. Koko ajan piti ohjata. Oli kuin 60-luvun jenkki, paitsi pahempi - piti koko ajan korjata ajosuuntaa. Myyjän ("merkkiliike") mukaan auto oli ok.
Kaksi koeajamaani mölliä toimi myös motarilla ihan ok.
Mitä järkeä on hankkia maasturilta näyttävä auto, jossa ei ole mitään ajo-ominaisuuksia (edes maastossa) ja pikkuauton tilat (sopiiko paimenkoira + joku matkalaukku taakse)?
Ok - en halunnut Vitoa!
Ps. Esitin vaimolle ihan taloudellisista syistä tuota CRV:tä, mutta ei löytynyt yhtään hyväksyttävää perustetta! (No: huollot varmaankin hoituu kuitenkin möllissä edullisimmin)
Kaksi koeajamaani mölliä toimi myös motarilla ihan ok.
Mitä järkeä on hankkia maasturilta näyttävä auto, jossa ei ole mitään ajo-ominaisuuksia (edes maastossa) ja pikkuauton tilat (sopiiko paimenkoira + joku matkalaukku taakse)?
Ok - en halunnut Vitoa!
Ps. Esitin vaimolle ihan taloudellisista syistä tuota CRV:tä, mutta ei löytynyt yhtään hyväksyttävää perustetta! (No: huollot varmaankin hoituu kuitenkin möllissä edullisimmin)
isällä on ollu kaks crv:tä ja en kyllä huomannu että olis motarilla ajellessa mitenkää kiemurrellut. hyvä auto se on. Mutta kun se o sitä huonoa muovia ja jokapaikka nitisee ja natisee...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Asioita, joista voi olla montaa mieltä. Tosiasia on kuitenkin se, että CR-V:ssä on omassa kokoluokassaan hyvät tilat ja ne ovat kaikkea muuta kuin pikkuauton tilat. Tavan autoon verrattuna maavaraa löytyy hivenen enemmän ja vaikka kuinka irvaillaan CR-V:n nelivedosta, takapyörät joka tapauksessa auttavat auton etenemistä. Vai meinaatko, että neljän vuoden aikana yhtäaikaa olleet kaksi CR-V:tä ja niistä saadut omakohtaiset kokemukset ovat puppua?Mitä järkeä on hankkia maasturilta näyttävä auto, jossa ei ole mitään ajo-ominaisuuksia (edes maastossa) ja pikkuauton tilat (sopiiko paimenkoira + joku matkalaukku taakse)?
Kokemusta myös Hondasta sen verran, että kerran kaverin kanssa mentiin auraamatonta metsäautotietä. Mulla ( lue vaimolla ) oli silloin ML 270 ja ajoin edellä. Molemmat päästiin perille.
Tien päässä kääntäissä Hondan takarenkaat lopettivat vetämisen, kun järjestelmä oli yli kuormittunut. Möllillä hinattiin pois.
Jotenka summasummaarum. Hondalla pääsee talvitietä umpeen perille, mutta takaisin tulosta ei ole varmuutta, tai sitten on odotettava vähintään 2 - 3 tuntia, ennenkuin taas takaset vetävät. Kuinka kauan sitten vetävät?
Mölli on ollut ajettavuudeltaan paras auto mitä meillä on koskaan ollut. Maasto-ominaisuudet riittivät metsäkonekuljettajan ammatissa aina ja kaikkialla. Koskaan ei tarvinnut hinata metsästä pois. Kyseinen auto oli varustettu alennusvaihteistolla.
Harmittaa vieläkin, kun vaimo meni vaihtamaan pois. Mersu, kun ei kestä yli 300000 kilometriä ajaa. Alkaa kuulemma valtava remontti kierre.
Ne naiset, ne naiset.
Tien päässä kääntäissä Hondan takarenkaat lopettivat vetämisen, kun järjestelmä oli yli kuormittunut. Möllillä hinattiin pois.
Jotenka summasummaarum. Hondalla pääsee talvitietä umpeen perille, mutta takaisin tulosta ei ole varmuutta, tai sitten on odotettava vähintään 2 - 3 tuntia, ennenkuin taas takaset vetävät. Kuinka kauan sitten vetävät?
Mölli on ollut ajettavuudeltaan paras auto mitä meillä on koskaan ollut. Maasto-ominaisuudet riittivät metsäkonekuljettajan ammatissa aina ja kaikkialla. Koskaan ei tarvinnut hinata metsästä pois. Kyseinen auto oli varustettu alennusvaihteistolla.
Harmittaa vieläkin, kun vaimo meni vaihtamaan pois. Mersu, kun ei kestä yli 300000 kilometriä ajaa. Alkaa kuulemma valtava remontti kierre.
Ne naiset, ne naiset.
Kerran olen venttaillut vartin verran ja taas mentiin...Toisella oli ajettu n. 110 tkm ja toisella 195 tkm ennen autonvaihtoa, joten tuon aikaa vetävät ainakin.Jotenka summasummaarum. Hondalla pääsee talvitietä umpeen perille, mutta takaisin tulosta ei ole varmuutta, tai sitten on odotettava vähintään 2 - 3 tuntia, ennenkuin taas takaset vetävät. Kuinka kauan sitten vetävät?
Itekkin himoinnut toisaalta ML:ää mutta kun mua pikkasen on hirvittänyt ne rempat mitä firman entinen toimari jotu teettään kun meni yli 300tkm mulla ei olis ollu varaa pitää semmosta, pitää tosin muistaa että auto oli kovassa käytössäkin ja isoja kärryjä kiskottu sekä menty työmaille metsiin mutt koskaan sitä ei toimari pitäny maasturina siihen tosta ei ollutpetri.n kirjoitti:Kokemusta myös Hondasta sen verran, että kerran kaverin kanssa mentiin auraamatonta metsäautotietä. Mulla ( lue vaimolla ) oli silloin ML 270 ja ajoin edellä. Molemmat päästiin perille.
Tien päässä kääntäissä Hondan takarenkaat lopettivat vetämisen, kun järjestelmä oli yli kuormittunut. Möllillä hinattiin pois.
Jotenka summasummaarum. Hondalla pääsee talvitietä umpeen perille, mutta takaisin tulosta ei ole varmuutta, tai sitten on odotettava vähintään 2 - 3 tuntia, ennenkuin taas takaset vetävät. Kuinka kauan sitten vetävät?
Mölli on ollut ajettavuudeltaan paras auto mitä meillä on koskaan ollut. Maasto-ominaisuudet riittivät metsäkonekuljettajan ammatissa aina ja kaikkialla. Koskaan ei tarvinnut hinata metsästä pois. Kyseinen auto oli varustettu alennusvaihteistolla.
Harmittaa vieläkin, kun vaimo meni vaihtamaan pois. Mersu, kun ei kestä yli 300000 kilometriä ajaa. Alkaa kuulemma valtava remontti kierre.
Ne naiset, ne naiset.
Mahdoton on todellista. Tosielämän havaintoja tällaista on saatu ja koeajokin ajettu. Jäi vielä selvästi alle budjetin. Tämä projekti on tältä erää päätöksessä ja itse jään tarkkailemaan sivusta, miten elämä tämän keksinnön kanssa sujuu.isk kirjoitti:Kilpasarjaksi oli valittu haastava, eli plusmiinus kymppitonnilla 04-05-vuotinen W163.
PS. Tavaratilan suoja puuttuu, sattuuko kenelläkään olevaan vaatekaapissa ylimääräistä tai tietääkö joku mistä voisi kysellä? Ebayssa näkyy olevan jotain.
Enminämitään. Tuollainen tuli siis perhepiiriin, itse jatketaan ihan samoilla rieskoilla kuin ennenkin. Saksanseikkailuista turinoin lyhyesti jo tuossa edellisellä sivulla.Ruoja kirjoitti:Mitäsenyt
Tulipas tässä mieleen että jotta koska kun ajelin vw touaregin perässä, niin kuinka sen laita? Onko siitä möllin kilpailijaksi? Minkälaisilla diesel koneilla sitä on saanut?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ainakin V10, V6 ja R5 -dieselillä. Naapurin V10 touareg on ollut jo 5 kk vaihdelaatikkorempassa (ei raaskinu ostaa uutta kaksoiskytkinlaatikkoa =7500 ekee + asennus). Ei muuta kokemusta.Sergey kirjoitti:Tulipas tässä mieleen että jotta koska kun ajelin vw touaregin perässä, niin kuinka sen laita? Onko siitä möllin kilpailijaksi? Minkälaisilla diesel koneilla sitä on saanut?
Liekköhän tuollakin laatikko mennyt: http://www.nettiauto.com/volkswagen/touareg/4764737
Osaongelma
Verstas ilmoittaa, ettei ole saanut osia - ei ole merkkikorjaamo. Merkkikorjaamo ilmoitti, ettei vaihda kuin koko laatikon!
Ei sillä ettei volkkari olisi parhaimmillaan oikein hyvä auto, sen meidän Polokin todistaa, mutta noi kaksoiskytkinvaihteistot on kuitenkin sellaisessa maineessa, etten ostaisi käytettynä. Ne tuntuu olevan aika vaikeita vielä korjailla, vaihdetaan vaan isoja kokonaisuuksia ja asiakas maksaa.
Nokivasarasta en tiedä mitään, kun näillä ajoilla ei nykyaikainen diesel ole mikään vaihtoehto.
Nokivasarasta en tiedä mitään, kun näillä ajoilla ei nykyaikainen diesel ole mikään vaihtoehto.