Yks megaohmin vastus

Vastaa Viestiin
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ite vaihtelin kans tenavan kepin juureen ne kaks helaa nii johan jämäköity keppi... Ainoo vaan et kun kiskasin sieltä sen yhen tangon irti nii tippu kaikki vaihteen siirto vipuihin menevät linkut irti nii meni tunti ennenku hoksasin oikeen järjestyksen ku en laittanu muistiin niiden järjestystä eli tarkkana sit... :wink: Ja kepin saa ihan atomeiksi jos haluaa ja sillon ne kaks juureen tulevaa helaa on tosi helppo vaihtaa... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Pitää kahtoo jos kehtais vaihtaa.

Tänään nosteltiin ylös nosturilla ihan vain keventimen kokeilua varten, samalla ihailtiin hyväkuntoista pohjaa. Pohjassa ei juurikaan sanomista, mikä on yllättävää pintapeltejä katsellessa :D Lokari tuntui irtoavan alakiinnikkeestään kun nostin kaaresta ku kevennin jäi jumiin auton alle :lol: Kuva

Kuva
Jotenkin tuntuu että tuo perä on hiukka kostia, voiskait siitä tieten huohottimen puhallella puhtaaks ja vaihella öljyt. Etustefa näyttää vuotavan.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Itte vaihtelin peräöljyt ommaan eilen. Tulipa mieleen että minkälainen numero nuissa pitäisi olla? Tuossa oli joku R124....... alkunen
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ai perässä vai?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Perässä
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Hmm... onkohan jäänyt maakaapeli huonosti kiinni auton alla kun ei starttaa. Onneksi on jälkikäteen asennettu lisämaakaapeli niin saa auton käyntiin mutta sekin on irronnut liitoksesta. Nyt laitoin apukaapelit koneen ja rungon välille niin pelaa. Meinasin jäädä kaupan parkkipaikalle mutta en sentäs :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Eipä tuo palio muuhunkaan viitanne. :D
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Joo ei :D Mää muistelen että muistinkohan mää sitä laittaa ollenkaan, mahto se olla kiinni. Aika heikon näköinen kylläkin oli, pitää vetää uus maakaapeli lohkosta nii rupiaa maadottamaan.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kuva

Se näyttää kännykkäkuvassa yllättävän hyvältä tältä puolen kahtottuna :lol:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Talvirenkaat tuli käänneltyä alle. 225/55-16 continentalit. Vähä on turhan isot, meinaavat raapia edessä melko pahasti...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Suolan kylväminen maanteille aloitettu ihan tosissaan. Ai mistäkö tiiän :D? Kaikki korjatut kohdat ruosteessa :twisted:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Ookkos pohjat tehny kunnolla? :roll:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

nuo oli caan pelkät pikafiksit, ei mitään hyviä pohjia. Pitää tehä talvella kunnolla
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Tai sitte annat mätääntyä kunnolla ja linttakupiin :kuningasajatus:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

:D

Ei raportoitavaa, laturin johdot yhdistin uudelleen nii rupes lataamaanki kunnolla.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Saapihan sitä ihmetellä ku meinaa naftaa syyä reilusti, suuttimien paluuletkut kosteina. Pitäsköhä sitä tähä niin paljo satsata että hakis ihan original teile letkua vai kokeilisko hermojaan motonetin kuralla...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

No ei johtunu kulutus nuista paluuletkuista, pitänee uusia suutinkäret. Vie sekalaisessa ajossa 9 litraa...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Hmm... Pumppua ruuvattu, nyt kulkee etenkin osakaasulla huomattavasti kepeemmin. Pitää kahtella vaikutusta kulutukseen mutta myös suutinkärjet pitänee vaihtaa ku ravistaa tyhjäkäynnillä, ei oikeen muuta syytä keksi ravistukseen kuin huonot kärjet :roll:

Tankinkorkin vois vaihtaa ku näyttää olevan kylki diisselissä...

Taitaapa olla starttikin menossa, jätti käynnistymättä vaikka akussa oli 12.66v. Pitää laittaa kunnon maakaapeli koneen ja rungon välille vielä, pyöritti puoli kiekkaa heikosti :D Työntämällä käymään ja sen jälkeen pelas normaalisti avainta näyttämällä...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Nyt lattaa ainaki tarpeeks ja liikaakin... yli 14.5v. Heikosti pyörittää välillä käymään, liekkö startti menossa..
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

Tulipa luettua koko topiksi läpi. Hatunnosto että on mielenkiintoa riittäny. Itse oisin ensimmäisen kansiremontin aikaan työntäny paaliin ja ostanu ooppelin tilalle, jolla olisin ajanut leiman loppuun ja työntänyt senkin paaliin ja taas ostanut uuden ooppelin jonka olisin todennäköisesti hävittänyt vastikään.. :happy:

Kaikista parrain ku on autoton siihen asti ku saa oikeita töitä. :D
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

äääh eihän sitä nyt nuin pienestä kannata vielä alkaa paalailemaan.. :D :D :lol: Nyt on pelannu hyvin, mitänyt vähän startti pyörittää ehkä heikosti välillä: vou....vou....vou.tränktränktränträn :)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

-21 pakkasta ja lähti käyntiin. Melko heikosti tosin :D

Pitänee uusia kv-pumppu ja putsata jäähytysjärjestelmää tai jotain ku ei taho lämmin riittää kabiiniin...

Onko hyviä kokemuksia/mutua mitä voiteluainetta kannattas vaihekeppiin laittaa, on melko jähmeä näillä keleillä...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
huuksa
Viestit: 50
Liittynyt: 05.12.2010 12:40
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja huuksa »

aseöljyä sumuttelin
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Pitääpäs sillä kokeilla, keväällä jo sitä suihkuttelin. Meinaa olla melkosen jäykkä tuo keppi näillä keleillä ennenkuin lämpeää :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Ihanko sinne vaihdekepin suojapussin alle vaihdekepin juureen suihkutetaan tuota aseöljyä?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Sinneppä juurikin, samalla kattoo et siihen akseliin mihin keppi kiinnittyy, nii menee kunnolla sitä ööliä... :wink: Heiluttelee sitä keppiä, käy vaihekaaviota läpi samalla suihkutellen, sillain sain ainaki omasta tenavasta Wurthin HSS 2000 kepin notkeeksi ja toimi niin kauan ku tenava itellä oli eli n. 3vuotta... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Aseöljyä laitettu ja pelaa.

Öljyä meinaa hävittää. Pitäs käyttää putsarinkotelo pois ja kattoa vuotaako pumpun takakansi kun tarkemmin alkaa miettimään niin pumpun säädön jälkeen alkanu hävittämään.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ohjaustehostimen painepuolen letku paskana. Saattaapa olla myös että pumppukin on riggi kun vissiin jonkun aikaa ajeltu vaikka ohjaus "oli tuntunut hieman jäykemmältä...". Lisäsin öljyä mutta ulina ei loppunut, saa nähdä onko pumpussa vikkaa vai luistaako remmi. Onneksi ei tämän paskakasan kanssa edes vituta...

Kuva

Kuva

Kuva
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

voih :(
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Taas rokkaa. Onneks hopeessa mersussa oli samanlaiset liittimet, passasi suoraan paikoilleen :)

Hurjaks rupesin ja jopa käytin suihkussa tuota :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”