Sulake nro 9:n takana jokin vuotaa virtaa
Sulake nro 9:n takana jokin vuotaa virtaa
Hei!
Auto: -90 200d w124
Tyhjeni akku viikonlopun aikana. Lisävirralla käynnistin auton ja ajelin lenkin. Laturi latas ja auto toimii taas normaalisti.
Tuli sitte tutkiskeltua syytä yleismittarilla (miinus kaapeli irti akkukengästä ja mittari väliin) ja sulakkeiden yksitellen irtikäyttämisellä. Syypää näyttäis löytyvän sulakkeen nro 9 takaa. Vaikka koitin tutkiskella lisää en toistaseksi löytänyt tarkempaa syytä. Vuoto näyttäsi olevan luokkaa 0,15-0,30 A eli ei kovin suuri, mutta tiedä, jos vuotanut hetkellisesti enemmän.
Fuse #9: diagnostic term 6, hazard warning system, clock, front roof light (electronic radio, vanity mirror light, relay comfort circuit term. 86)
Onkohan kellään tietoa löytyykö kyseisen sulakkeen takaa mitään yleistä vikaa?
Kyselisin myös, mahtaakohan haitata ajoa, jos sulake on irti vai pitääkö se lyödä kiinni aina ajon ajaksi. Näin väliaikaiseksi ratkaisuksi ajattelin ennen kuin tarkemmin vika löytyy.
Lisättäköön, että kyseisenä viikonloppuna ajoin launtai aamupäivällä lähikauppaan ja takaisin jolloin auto toimi moitteettomasti. Molempina seuraavina öinä satoi ja varsinkin su-ma yö oli erittäin kostea.
Auto: -90 200d w124
Tyhjeni akku viikonlopun aikana. Lisävirralla käynnistin auton ja ajelin lenkin. Laturi latas ja auto toimii taas normaalisti.
Tuli sitte tutkiskeltua syytä yleismittarilla (miinus kaapeli irti akkukengästä ja mittari väliin) ja sulakkeiden yksitellen irtikäyttämisellä. Syypää näyttäis löytyvän sulakkeen nro 9 takaa. Vaikka koitin tutkiskella lisää en toistaseksi löytänyt tarkempaa syytä. Vuoto näyttäsi olevan luokkaa 0,15-0,30 A eli ei kovin suuri, mutta tiedä, jos vuotanut hetkellisesti enemmän.
Fuse #9: diagnostic term 6, hazard warning system, clock, front roof light (electronic radio, vanity mirror light, relay comfort circuit term. 86)
Onkohan kellään tietoa löytyykö kyseisen sulakkeen takaa mitään yleistä vikaa?
Kyselisin myös, mahtaakohan haitata ajoa, jos sulake on irti vai pitääkö se lyödä kiinni aina ajon ajaksi. Näin väliaikaiseksi ratkaisuksi ajattelin ennen kuin tarkemmin vika löytyy.
Lisättäköön, että kyseisenä viikonloppuna ajoin launtai aamupäivällä lähikauppaan ja takaisin jolloin auto toimi moitteettomasti. Molempina seuraavina öinä satoi ja varsinkin su-ma yö oli erittäin kostea.
Mittailin virtoja uudelleen ja näyttäs virta tasottuvan 0,01-0,02 A lukemiin hetken päästä. Tais olla vähän liian hätäsiä mittauksia aikasemmin. Noh, lykkäsin sulakkeen takas kiinni ja kattellaan aamulla lähteekö käyntiin. Ainaki laturi lataa ja akku toimii, kun on jännitteet taas normaalilla tasolla pienten ajelujen jälkeen. Eli todennäköisesti kosteus jossakinpäin autoa vaikuttanut vkl aikana.
lainataas topiikia kun mullakin vuotaa 9 sulakkeen taakse jotain.. (ittellä farkku kylläkin ja tästä on mainintaa tuolla mun 300td korjailu topikissa)
0.29a katoaa jonnekkin. eli noin 3.5w verran. jotenkin hassun kuulonen määrä. (ja kaikkineen sopii samaan mitä sinulla meni 0.15-0.30a) joten toivoin että olisit löytänyt selvän vian jota lähteä itse etsimään.
tosin.. outous.. eli vuotaa 0.29a.. aloin etsimään vikaa.. otin sulakkeen nro 1 irti ensin ja vuoto tippui 0.14a verran. laitoin sulakkeen takaisin paikalleen ja jatkoin sulakkeeseen 9.. ja sen poistamalla vuoto tippui lähelle nollaa (siis vaikka vaikka sulake 1 oli kytkettynä taas!) mutta minulla vuoto on oikeastaan jatkuvaa eikä vähene itsekseen.
kävin ravistelemassa takaluukun sisälle menevää johtonippuakin mutta ei muuttanut missään vaiheessa kuulemma virrankulutuslukemaa. (oli toinen katsomassa mittaria)
nyt on uusi akku paikallaan myös (sznaider).
0.29a katoaa jonnekkin. eli noin 3.5w verran. jotenkin hassun kuulonen määrä. (ja kaikkineen sopii samaan mitä sinulla meni 0.15-0.30a) joten toivoin että olisit löytänyt selvän vian jota lähteä itse etsimään.
tosin.. outous.. eli vuotaa 0.29a.. aloin etsimään vikaa.. otin sulakkeen nro 1 irti ensin ja vuoto tippui 0.14a verran. laitoin sulakkeen takaisin paikalleen ja jatkoin sulakkeeseen 9.. ja sen poistamalla vuoto tippui lähelle nollaa (siis vaikka vaikka sulake 1 oli kytkettynä taas!) mutta minulla vuoto on oikeastaan jatkuvaa eikä vähene itsekseen.
kävin ravistelemassa takaluukun sisälle menevää johtonippuakin mutta ei muuttanut missään vaiheessa kuulemma virrankulutuslukemaa. (oli toinen katsomassa mittaria)
nyt on uusi akku paikallaan myös (sznaider).
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Itellä tais vaan laturi olla sökönä. Nyt taas toiminu kuin pitääkin. Eli ei tainnut muuta vikaa olla. Syksyn kovia sateita ja kosteuksia odotellen sormet ristissä. Itellä otti ihan pidemmän hetken kuin muutaman sekunnin (varmaan lähemmäksi 10-15s) että tippui virrat takaisin nollaan.
Radiohan se siellä ysin takana on myös. Esim. radiossa suuri herätevirta tai radion näytössä palaa jatkuvasti jotakin. Jollain oli myös sen comfort boksin (relay comfort circuit term. 86) kanssa ongelmia, oli laittanut kytkimen väliin ettei se vuoda jatkuvasti. Kaverilla myös sähkösäädettävät penkit joihin tuo boksi vaikuttaa. En tiiä onko apua, mutta virrat näyttäs olevan samaa luokkaa. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 14b622e77a
Radiohan se siellä ysin takana on myös. Esim. radiossa suuri herätevirta tai radion näytössä palaa jatkuvasti jotakin. Jollain oli myös sen comfort boksin (relay comfort circuit term. 86) kanssa ongelmia, oli laittanut kytkimen väliin ettei se vuoda jatkuvasti. Kaverilla myös sähkösäädettävät penkit joihin tuo boksi vaikuttaa. En tiiä onko apua, mutta virrat näyttäs olevan samaa luokkaa. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 14b622e77a
1. radio on uusilla johdoilla akulta vedetty.
2. ei ole sähköpenkkejä.
ja käsittääkseni näemmä noi minulla "ei toimivat" keskikonsolin kytkimien valot ovat samassa sulakepiirissä eli #9ssä.
ja kun tänään laitoin mittarin sulakkeen nastojen väliin niin oudosti tuntui amppeerit heittelevän.. vuorotellen 0.33a tai 0.57a. siis.. hetkinen.. outoa. pidin niitä piuhoja siinä pari minuuttia ja ei virrat muuttuneet kuin 0.02a maksimissaan sinä aikana (kondensaattorit latautuivat) ja sitten pysyi arvoissa 0.33 ja 0.55a.
tuli mieleen että ihankuin siellä olisi "hätävilkut" päällä siis vaikka mikään ei vilkuta? mutta ei.. vilkut kai veisi enemmän.
ja no.. hätävilkku katkaisija ja vilkut itse toimii ok ja sen releen naksuminen on tiheempää kuin toi amppeeriheilahtelu (ja sitä naksumista ei kuulukkaan kyllä kun auto on itsekseen parkissa)
mikä hitto siellä siis temppuilee?
edit 1: missä se comfort relay 86 oikeen on? jos sen nyppäis irti ja katsoisi mitä tapahtuu? koska eikös kello jne toimi ilman sitä myös? koska siihenhän voisi johtoon tehdä vaikka kytkimen että kytkee sen piirin päälle vain kun autolla ajaa.. (voisi jättää rauhassa auton pihaan viikonlopuksi ilman että akku tyhjenee)
edit2: niin ja kyllä siinä kuuluisi joka kerta jonkun releen naksahdus kun sen sulakkeen tai mittarin kytkee väliin.
2. ei ole sähköpenkkejä.
ja käsittääkseni näemmä noi minulla "ei toimivat" keskikonsolin kytkimien valot ovat samassa sulakepiirissä eli #9ssä.
ja kun tänään laitoin mittarin sulakkeen nastojen väliin niin oudosti tuntui amppeerit heittelevän.. vuorotellen 0.33a tai 0.57a. siis.. hetkinen.. outoa. pidin niitä piuhoja siinä pari minuuttia ja ei virrat muuttuneet kuin 0.02a maksimissaan sinä aikana (kondensaattorit latautuivat) ja sitten pysyi arvoissa 0.33 ja 0.55a.
tuli mieleen että ihankuin siellä olisi "hätävilkut" päällä siis vaikka mikään ei vilkuta? mutta ei.. vilkut kai veisi enemmän.
ja no.. hätävilkku katkaisija ja vilkut itse toimii ok ja sen releen naksuminen on tiheempää kuin toi amppeeriheilahtelu (ja sitä naksumista ei kuulukkaan kyllä kun auto on itsekseen parkissa)
mikä hitto siellä siis temppuilee?
edit 1: missä se comfort relay 86 oikeen on? jos sen nyppäis irti ja katsoisi mitä tapahtuu? koska eikös kello jne toimi ilman sitä myös? koska siihenhän voisi johtoon tehdä vaikka kytkimen että kytkee sen piirin päälle vain kun autolla ajaa.. (voisi jättää rauhassa auton pihaan viikonlopuksi ilman että akku tyhjenee)
edit2: niin ja kyllä siinä kuuluisi joka kerta jonkun releen naksahdus kun sen sulakkeen tai mittarin kytkee väliin.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Alkaa kyllä tässä vaiheessa loppumaan omat tiedot (arvelut), mutta se boksi taitaa olla takapenkin alla. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 08#p344008
jep. samoin. hah. joo tossa jutussa kylläkin taitaa virtavuoto olla sulakkeen C takana eikä 9:n. mutta on siinäkin osviittaa. tutkitaan asiaa.
että mä sitten vihaan autosähköjä. tai siis.. miksi sen rikkinäisen sulakkeen pitää aina olla se missä on miljoona pientä juttua takana.
nettiä oon tässä tutkiskellut ja tuntuu että on kymmeniä eri vika kohtia löydetty muka juuri tuon sulakkeen 9 takaa:
mm. meikkipelin valo (minulla ei ole niitäkään)
ovessa oleva katkaisija joka antaa signaalin tolle comfort boxille. (hyvinkin mahdollista)
se confortti boxi viallinen.
rikki hiertynyt johto kojelaudan sisällä.
sähköisen antennin maadoitus piste takaluukussa (ei pitäisi olla sähköantenniakaan tässä farkussa)
maadoitus vika kun koneen maadoitusjohto katki. (tutkin huonon koneen aja korin maadoitus jutunkin sitten huomenna hyppykaapelilla)
pläh. taidan varmuuden vuoksi myös hakee huomenna motonetista sen laturin päähän menevän jutun ihan testiksi.. ei oo kallis osa.. (tosin.. jos se aiheuttaisi virtavuodon niin ei kai se olisi tietyn sulakkeen takana vain?)
että mä sitten vihaan autosähköjä. tai siis.. miksi sen rikkinäisen sulakkeen pitää aina olla se missä on miljoona pientä juttua takana.
nettiä oon tässä tutkiskellut ja tuntuu että on kymmeniä eri vika kohtia löydetty muka juuri tuon sulakkeen 9 takaa:
mm. meikkipelin valo (minulla ei ole niitäkään)
ovessa oleva katkaisija joka antaa signaalin tolle comfort boxille. (hyvinkin mahdollista)
se confortti boxi viallinen.
rikki hiertynyt johto kojelaudan sisällä.
sähköisen antennin maadoitus piste takaluukussa (ei pitäisi olla sähköantenniakaan tässä farkussa)
maadoitus vika kun koneen maadoitusjohto katki. (tutkin huonon koneen aja korin maadoitus jutunkin sitten huomenna hyppykaapelilla)
pläh. taidan varmuuden vuoksi myös hakee huomenna motonetista sen laturin päähän menevän jutun ihan testiksi.. ei oo kallis osa.. (tosin.. jos se aiheuttaisi virtavuodon niin ei kai se olisi tietyn sulakkeen takana vain?)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Juu, jos laturilla vika niin eihän sen sulaketaululla pitäisi näkyä.NonSenCe kirjoitti:pläh. taidan varmuuden vuoksi myös hakee huomenna motonetista sen laturin päähän menevän jutun ihan testiksi.. ei oo kallis osa.. (tosin.. jos se aiheuttaisi virtavuodon niin ei kai se olisi tietyn sulakkeen takana vain?)
Ihan btw. ota se ysisulake pois vaikka vkl, jos ei tule ajoa niin ei ainakaan sen taakse vuoda. Ite ajoin pari päivää ilman #9 sulaketta, kun ei vielä ollut varmuutta viasta.
Temppuilusta en tiedä, mutta sanotaan nyt senverran että millään tavan huoltoasemamittarilla ei tarvitse vilkkujen virtoja paljon mittoa. Ainakin nuo minun kympin-kahden rimpulat tarvitsee sekunteja ennenkuin virtamittaus pysähtyy mihinkään arvoon, joten sen puolesta ei kovin tarkkoja arveluita voi sanoa.NonSenCe kirjoitti: ja kun tänään laitoin mittarin sulakkeen nastojen väliin niin oudosti tuntui amppeerit heittelevän.. vuorotellen 0.33a tai 0.57a. siis.. hetkinen.. outoa. pidin niitä piuhoja siinä pari minuuttia ja ei virrat muuttuneet kuin 0.02a maksimissaan sinä aikana (kondensaattorit latautuivat) ja sitten pysyi arvoissa 0.33 ja 0.55a.
tuli mieleen että ihankuin siellä olisi "hätävilkut" päällä siis vaikka mikään ei vilkuta? mutta ei.. vilkut kai veisi enemmän.
Sitten tietty jos käytössä on laadukas viisarimalli tai joku fluken tms ökymittari niin tilanne on ihan eri.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
jep fluke ja lähes saman hintaluokan meterman käytössä.
ja se kolmas.. hongkong halpis.. sekin näytti aivan samoja lukemia.
en itsekkään aina luota vain yhden mittarin tuloksiin tälläisiä pikkupiruja etsiskellessä.. vaan varmistan tulokset toisella.
ja se kolmas.. hongkong halpis.. sekin näytti aivan samoja lukemia.
en itsekkään aina luota vain yhden mittarin tuloksiin tälläisiä pikkupiruja etsiskellessä.. vaan varmistan tulokset toisella.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
tutkittu taas tunti.
oma tyhmyys selitti sen eilen vaihdelleen kulutuksen.. tai siis.. en tiedä pitäisikö sen niin tehdä mutta jos ovi on auki niin katossa vilkkuu turvavöiden muistutusvalot. sen tahti on sama kuin amppeerien heilahtelu oli. (pitäisikö sen valon vilkkua vain kun joku istuu autossa.. nyt riitti pelkkä etuovien aukaisu)
eli tänään se normi kulutus on nyt mitattu 0.30Amppeeriksi akun navan ja johdon välillä.
mutta..
kun irroitin sulakkeen ja laitoin mittarin siihen väliin..
ja sulakkeen 1 kautta kuluttaa 0.14A
sulakkeen 9 kautta menee 0.21-0.22A. (riippui mittarista)
eli yhdessä tämän mukaan virrankulutuksen pitäisi akunkengän välistä olla siis 0.21+0.14= 0.35A.... eikä tuo 0.30A mitä se näyttää olevan. miksi yhdessä vievät vähemmän kuin erikseen?
ja sitten jos sulake 9:siä mittaa mittarilla (0.21a) ja ottaa sulakkeen 1 irti, niin sulakkeen 9 kulutus tippuu 0.06Amppeeriin.
miten sulake 1 voi vaikuttaa sulake 9sin virtavuotoon? eikös niiden pitäisi tosiaan olla täysin eri virtapiireissä?
mitäs muuta tein..
-vaihdoin laturin jännitteensäätimen. lataus parani pikkasen. 0.3v enemmän oikeastaan kautta linjan. mutta virtahävikki ei muuttunut.
-vaihdoin kuskinpuolen ovikytkimen. (etu ja takaovi ensin keskenään ja sitten yksi uusi vuorotellen molempien tilalle.) ei muutosta virtahävikissä.
-tarkistin hanskalokeron valon (otin sen pois) ei muutosta.
-kävin katsomassa takapenkin alle ja poistin yhden johtonipun sieltä löytyneestä releestä. ei muutosta. laitoin johdon takaisin.
oma tyhmyys selitti sen eilen vaihdelleen kulutuksen.. tai siis.. en tiedä pitäisikö sen niin tehdä mutta jos ovi on auki niin katossa vilkkuu turvavöiden muistutusvalot. sen tahti on sama kuin amppeerien heilahtelu oli. (pitäisikö sen valon vilkkua vain kun joku istuu autossa.. nyt riitti pelkkä etuovien aukaisu)
eli tänään se normi kulutus on nyt mitattu 0.30Amppeeriksi akun navan ja johdon välillä.
mutta..
kun irroitin sulakkeen ja laitoin mittarin siihen väliin..
ja sulakkeen 1 kautta kuluttaa 0.14A
sulakkeen 9 kautta menee 0.21-0.22A. (riippui mittarista)
eli yhdessä tämän mukaan virrankulutuksen pitäisi akunkengän välistä olla siis 0.21+0.14= 0.35A.... eikä tuo 0.30A mitä se näyttää olevan. miksi yhdessä vievät vähemmän kuin erikseen?
ja sitten jos sulake 9:siä mittaa mittarilla (0.21a) ja ottaa sulakkeen 1 irti, niin sulakkeen 9 kulutus tippuu 0.06Amppeeriin.
miten sulake 1 voi vaikuttaa sulake 9sin virtavuotoon? eikös niiden pitäisi tosiaan olla täysin eri virtapiireissä?
mitäs muuta tein..
-vaihdoin laturin jännitteensäätimen. lataus parani pikkasen. 0.3v enemmän oikeastaan kautta linjan. mutta virtahävikki ei muuttunut.
-vaihdoin kuskinpuolen ovikytkimen. (etu ja takaovi ensin keskenään ja sitten yksi uusi vuorotellen molempien tilalle.) ei muutosta virtahävikissä.
-tarkistin hanskalokeron valon (otin sen pois) ei muutosta.
-kävin katsomassa takapenkin alle ja poistin yhden johtonipun sieltä löytyneestä releestä. ei muutosta. laitoin johdon takaisin.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
ei oo tullut. yhä vuotaa jonnekkin. loppui usko etsimiseen. ja ei oo saanut aikaiseksi aloitettua uudestaan. ostin vaan uuden akun ja oon sitten kiltisti lataillut noin viikon välein varmuuden vuoksi laturilla sitä täyteen.
jos ei saa aikaiseksi etsiä vikaa ennen talvea.. ja saada sitä korjattua.. niin pitää kai ostaa sellainen uusi hieno haitek ylläpitolaturi joka saisi olla kiinteästi kiinni akussa ja latailla sitä taas läpi talven. (PERKELE KU OON SAAMATON! )
jos ei saa aikaiseksi etsiä vikaa ennen talvea.. ja saada sitä korjattua.. niin pitää kai ostaa sellainen uusi hieno haitek ylläpitolaturi joka saisi olla kiinteästi kiinni akussa ja latailla sitä taas läpi talven. (PERKELE KU OON SAAMATON! )
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
kokeileppa piruuttas toimiiko vinkkari kun virtalukko on 0-asennossaNonSenCe kirjoitti:ei oo tullut. yhä vuotaa jonnekkin. loppui usko etsimiseen. ja ei oo saanut aikaiseksi aloitettua uudestaan. ostin vaan uuden akun ja oon sitten kiltisti lataillut noin viikon välein varmuuden vuoksi laturilla sitä täyteen.
jos ei saa aikaiseksi etsiä vikaa ennen talvea.. ja saada sitä korjattua.. niin pitää kai ostaa sellainen uusi hieno haitek ylläpitolaturi joka saisi olla kiinteästi kiinni akussa ja latailla sitä taas läpi talven. (PERKELE KU OON SAAMATON! )
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
jaa vilkku.. hmm.. minusta ei kylläkään toimi niin mutta varmuuden vuoksi testaan huomenna. mikäs siinä syynä jos vilkuttelee ittekseen?
sen tiedän että ainakin tihkuasennossa tuulilasinpyyhkijä jatkaa touhuamistaan vaikka äijä olisi jo kävelemässä sisälle taloon avaimet taskussa ja auton ovet lukossa. (en tiedä kuinka kauan jatkaa mutta ainakin muutaman minuutin)
sen tiedän että ainakin tihkuasennossa tuulilasinpyyhkijä jatkaa touhuamistaan vaikka äijä olisi jo kävelemässä sisälle taloon avaimet taskussa ja auton ovet lukossa. (en tiedä kuinka kauan jatkaa mutta ainakin muutaman minuutin)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Siis tuulilasinpyyhintä juuri tarkoitin. Kun sen ei sais toimia jos ei ole virtalukko vähintään radio-asennossa. Ja jos se nyt toimii ilman virtoja niin vikaa voit hakea sieltä takakontin läpiviennin suunnaltaNonSenCe kirjoitti:jaa vilkku.. hmm.. minusta ei kylläkään toimi niin mutta varmuuden vuoksi testaan huomenna. mikäs siinä syynä jos vilkuttelee ittekseen?
sen tiedän että ainakin tihkuasennossa tuulilasinpyyhkijä jatkaa touhuamistaan vaikka äijä olisi jo kävelemässä sisälle taloon avaimet taskussa ja auton ovet lukossa. (en tiedä kuinka kauan jatkaa mutta ainakin muutaman minuutin)
Itsellä kans purkas farkku akkua jotain 0.3A, radio ja vinkkari jäi päälle vaikka oli avaimet taskussa. Ja sieltä takaluukusta se jotenki varasti virrat, ku sieltä oli 9 johtoa irtipoikki samasta kohtaa
Ensin toki vaihdoin virtalukonpohjan mutta ei se mitään vaikuttanu
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
jaa takaluukun johtonippu. se perkele.
minkä värinen johto mahtaa olla syynä niistä farkun takaluukun johdoista.. siellä oli yksi johto irtikatkipoikki ainakin.. hapettunut jo vihreäksi eli on jo ollut jonkin aikaa kahdessa osassa.. (ei muista enää varmaksi mutta olisiko ollut puna valkoinen johto..) muut johdot näytti päältäpäin ehjiltä.
takalasin pyyhin toimii ok. ja reagoi siihen että laittaa peruutusvaihteenkin päälle. eli pyyhkii jos tuulilasinpyyhkijätkin päällä.
takalasin lämmitin toimii ainakin auto käynnissä. (en ole vielä testannut toimiiko sammutettunakin)
juu eli itse vilkku ei vilkuttanut mutta pyyhin tosiaan liikkuu vaikka auto sammuksissa.
sulakkeelta 2 ei mennyt virtaa hukkaan.
vaan quote: "yhteensä noin 0.30A akun navan ja miinuskaapelin välillä.
sulakkeen 1 kautta kuluttaa 0.14A
sulakkeen 9 kautta menee 0.21-0.22A. (riippui mittarista)
eli yhdessä tämän mukaan virrankulutuksen pitäisi akunkengän välistä olla siis 0.21+0.14= 0.35A.... eikä tuo 0.30A mitä se näyttää olevan. miksi yhdessä vievät vähemmän kuin erikseen?
ja sitten jos sulake 9:siä mittaa mittarilla (0.21a) ja ottaa sulakkeen 1 irti, niin sulakkeen 9 kulutus tippuu 0.06Amppeeriin"
minkä värinen johto mahtaa olla syynä niistä farkun takaluukun johdoista.. siellä oli yksi johto irtikatkipoikki ainakin.. hapettunut jo vihreäksi eli on jo ollut jonkin aikaa kahdessa osassa.. (ei muista enää varmaksi mutta olisiko ollut puna valkoinen johto..) muut johdot näytti päältäpäin ehjiltä.
takalasin pyyhin toimii ok. ja reagoi siihen että laittaa peruutusvaihteenkin päälle. eli pyyhkii jos tuulilasinpyyhkijätkin päällä.
takalasin lämmitin toimii ainakin auto käynnissä. (en ole vielä testannut toimiiko sammutettunakin)
juu eli itse vilkku ei vilkuttanut mutta pyyhin tosiaan liikkuu vaikka auto sammuksissa.
sulakkeelta 2 ei mennyt virtaa hukkaan.
vaan quote: "yhteensä noin 0.30A akun navan ja miinuskaapelin välillä.
sulakkeen 1 kautta kuluttaa 0.14A
sulakkeen 9 kautta menee 0.21-0.22A. (riippui mittarista)
eli yhdessä tämän mukaan virrankulutuksen pitäisi akunkengän välistä olla siis 0.21+0.14= 0.35A.... eikä tuo 0.30A mitä se näyttää olevan. miksi yhdessä vievät vähemmän kuin erikseen?
ja sitten jos sulake 9:siä mittaa mittarilla (0.21a) ja ottaa sulakkeen 1 irti, niin sulakkeen 9 kulutus tippuu 0.06Amppeeriin"
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Punavalkoinen johto näyttää menevän takaluukun moottorilta takasisävaloille ja virta tulee c-sulakkeelta. Jos sieltä ei tosiaan ole kuin yks johto poikki niin ei se voi oikosulkua aiheuttaa, vaikkakin nuo johdot pitäis uusia jokatapauksessa silikonijohdoilla. Ärsyttävä ominaisuus tuo muokkauslujittuminen tuossa kuparissa, omassa johdot oli jäykkiä ku rautalanka
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
Mitä kuskin oven sisällä on sulakkeen 9 takana? (w124 300td)
sieltä kuului pieni hiljainen napsahdus vähän väliä.. ja tämän napsahdusäänen aikana virta hävikki pompahtaa 23-25amppeeriin.
akku tyhjeni yllättäen ja kun mittailin pihtimittarilla hävikkiä niin 1-2a "normaali" kulutus muuttuikin hetkellisesti (napsahduksen ajaksi) tuohon 23-25amppeeriin. sulakkeen 9 poistamalla napsuminen loppui ja kulutus/virtahävikki tasoittui "normaaliksi" . (eli minun autolle normaaliksi.. ei normaaliksi ehjälle autolle siis)
onko se jotenkin kytköksissä ovilukkoihin se napsahdus? mitä muutakaan siellä voisi yrittää välillä kytkeytyä päälle? ikkunat? sivupeilin säätö? (mutta eikai nämäkään kuuluisi olla tuon sulakkeen 9 takana.. vai?)
sieltä kuului pieni hiljainen napsahdus vähän väliä.. ja tämän napsahdusäänen aikana virta hävikki pompahtaa 23-25amppeeriin.
akku tyhjeni yllättäen ja kun mittailin pihtimittarilla hävikkiä niin 1-2a "normaali" kulutus muuttuikin hetkellisesti (napsahduksen ajaksi) tuohon 23-25amppeeriin. sulakkeen 9 poistamalla napsuminen loppui ja kulutus/virtahävikki tasoittui "normaaliksi" . (eli minun autolle normaaliksi.. ei normaaliksi ehjälle autolle siis)
onko se jotenkin kytköksissä ovilukkoihin se napsahdus? mitä muutakaan siellä voisi yrittää välillä kytkeytyä päälle? ikkunat? sivupeilin säätö? (mutta eikai nämäkään kuuluisi olla tuon sulakkeen 9 takana.. vai?)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
tänään. virtaa ei kulu. lainkaan. ei edes sitä yhtä. (alle 0.3a täl hetkellä, eli kello kun käy niin sen kulutus tms.)
hitto. ei siis mitään järkee. välillä vie välil ei.. ja vikaa ei kerkeä paikallistamaan ennenkuin se korjautui itsekseen.
eli mitä nyt sitten.. ei kai mitään.. odotellaan seuraavaa kertaa kun akku on aamulla tyhjä.
hitto. ei siis mitään järkee. välillä vie välil ei.. ja vikaa ei kerkeä paikallistamaan ennenkuin se korjautui itsekseen.
eli mitä nyt sitten.. ei kai mitään.. odotellaan seuraavaa kertaa kun akku on aamulla tyhjä.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..