w124 virtalukon irroitus ja vituiks meni
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
w124 virtalukon irroitus ja vituiks meni
noniin gurut,
kertokaan miten helvetissä saan lukkopatruunan nyt irti kun onnistuin katkasemaan poran terän lukkopatrunaan toiseen reikään?
Virtalukko kääntyy normaalisti, mutta kun on kyseessä tarvike ja haluaisin vaihtaa tilalle tuon alkuperäisen jonka tilasin vehosta. Nyt vain meni tämä vaihto homma ihan reisille.
kertokaan miten helvetissä saan lukkopatruunan nyt irti kun onnistuin katkasemaan poran terän lukkopatrunaan toiseen reikään?
Virtalukko kääntyy normaalisti, mutta kun on kyseessä tarvike ja haluaisin vaihtaa tilalle tuon alkuperäisen jonka tilasin vehosta. Nyt vain meni tämä vaihto homma ihan reisille.
220.128 Black devil
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jos ei pätkää saa pois niin kaksi vaihtoehtoa tulee mieleen: Kojelauta palasiks ja uus lukkorunko, tai kovametallisella vingunterällä ajaa patruunan "tyhjäks", jollon sen saa sisältäpäin naksautettua irti. Molemmissa ainakin parin tunnin askare. Ensimmäinen vaihtoehto tietysti osien takia kalliimpi, toisessa vaarana saada purua väärään paikkaan tai vinguttaa lukkorunkokin p*skaks jollon palataan vaihtoehtoon yksi.
Tietysti ensin kannattaa yrittää työntää sitä terän pätkää, josko se avaisi siltä puolen lukituskielen, mutta sen kai olet jo kokeillut.
Olikko poraamassa sitä auki, vai minkä tähen siellä poranterä on? Se saa olla meleko sitkiää tavaraa se irrotuspuikko, polokurattaan pinna on hyvä. Kun oma pinna ei kestä, se kestää.
Tietysti ensin kannattaa yrittää työntää sitä terän pätkää, josko se avaisi siltä puolen lukituskielen, mutta sen kai olet jo kokeillut.
Olikko poraamassa sitä auki, vai minkä tähen siellä poranterä on? Se saa olla meleko sitkiää tavaraa se irrotuspuikko, polokurattaan pinna on hyvä. Kun oma pinna ei kestä, se kestää.
se on luultavasti vieläpä mennyt väärälle puolelle sitä klipsua kun on vääränlaisella työkalulla yritetty. Terävä tikku on 50/50 mahis että menee vituiks, varsinki tarvikelukoissa se hulahtaa tuostavaan väärälle puolelle. se pitää olla toisesta (ulko) reunastaan viistetty.
Nyt siel o käynyt näin, eli menny lipareen ali:

Tälleen se tikku pitää olla, eli menee lipareen yli:

Tuol lisää kuvia jos se helpottaisi
http://s219.photobucket.com/albums/cc13 ... irtalukko/
Nyt siel o käynyt näin, eli menny lipareen ali:

Tälleen se tikku pitää olla, eli menee lipareen yli:

Tuol lisää kuvia jos se helpottaisi
http://s219.photobucket.com/albums/cc13 ... irtalukko/
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Enkö tehnyt ensimmäiset avausvälineet muovista ja muovitanko katkes sisään. Joten ajattelin porata muovin pois, jo vola sehän katkesi sinne. ja juurikin patruunan väärälle puolelle. Voipi olla että jäi nyt tarvikelukko sit käyttöön.
voi vittu että vituttaa. tuossa on nyt uusi 103,00€ virtalukko. Olisi pitänyt pyytää vehoa se vaihtamaan...
Ei täällä helsingin alueella ole ketään jota homma kiinnostaisi. tässä lähellä joka osaa homman rikkomatta enempää autoa. sillain että saisi patrunan vaan vaihdettua?
Olen valmis kyllä maksamaan työstä, kun sanoo etukäteen että mitä se maksaa.
voi vittu että vituttaa. tuossa on nyt uusi 103,00€ virtalukko. Olisi pitänyt pyytää vehoa se vaihtamaan...
Ei täällä helsingin alueella ole ketään jota homma kiinnostaisi. tässä lähellä joka osaa homman rikkomatta enempää autoa. sillain että saisi patrunan vaan vaihdettua?
Olen valmis kyllä maksamaan työstä, kun sanoo etukäteen että mitä se maksaa.
220.128 Black devil
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ei kellään olisi hyvää/ehjää runkoa myydä järkevään hintaan? Kannattaako laittaa käytetty vai ostaa uusi? aiheuttaako nämä mitään takertelua?touhottaja kirjoitti:luulisin että kyllä nyt taitas olla helepoin homma ottaa koko lukon runko pois ja vaihtaa toinen runko sitten lukkoneen
Ps miten tuo vaihto menee sitten oikeaoppisesti?
Ilmeisesti tämä?
http://www.ebay.de/itm/Schlos-Zundschlo ... 1e6b5f266a
Viimeksi muokannut kryptonite, 18.10.2012 20:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Niin kannattaako ostaa uusi vai kelpaako käytetty osa? aiheuttaako noi rungot mitään ongelmia? ja käykö sama runko kaikkiin 124:iin? vai onko noissakin eroja?kryptonite kirjoitti:Ei kellään olisi hyvää/ehjää runkoa myydä järkevään hintaan? Kannattaako laittaa käytetty vai ostaa uusi? aiheuttaako nämä mitään takertelua?touhottaja kirjoitti:luulisin että kyllä nyt taitas olla helepoin homma ottaa koko lukon runko pois ja vaihtaa toinen runko sitten lukkoneen
Ps miten tuo vaihto menee sitten oikeaoppisesti?
Ilmeisesti tämä?
http://www.ebay.de/itm/Schlos-Zundschlo ... 1e6b5f266a
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Minä olisin sitä mieltä että bensassa ja dieselissä on samat lukkorungot mutta vuosimallin mukaan vaihtuu -89:ssä ja automaattien / manuaalien välillä on eroa koska automaattiin tulee vaijeri lukkorunkoon.
Bensan ja dieselin ero on siinä että dieselissä lukkorungon ja sähköpohjan väliin laitetaan sammuttimen käyttö"pyörä".
Bensan ja dieselin ero on siinä että dieselissä lukkorungon ja sähköpohjan väliin laitetaan sammuttimen käyttö"pyörä".
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
tuohon rahhaan ei oikein enää kannata vanahoja lukkoja hajeskella ja takuu varmasti sitten toimiikryptonite kirjoitti:Hei!
Pelkkää runkoa ei saa erikseen. Kaulksen A1244622823 saa ja se maksaa 19.80€. Virtalukko A1244623530 maksaa 159€ + sarjoitus autoonne. Virtalukossa on kaikki osat kiinni mitä siihen tulee.
Näin ilmoitti veho

itte ostasin tuon uuven

- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Omasta piti kaluta patruuna puruna pois kun jäi totaalisen jumiin, eikä huvittanu purkaa kojelautaa ja ostaa uutta lukkorunkoa. Ihan se on tehtävissä, kun on paineilmavinku ja aikaa. Toki tais olla niin että irrotin jämät puikoilla kun sain haitat ulos ja patruunan kääntymään. Tuossa pitäs nyrhiä enempiki. Joka tapauksessa ite lukkopatruuna on ihan burmantinaa ja saa vaikka meisselillä kaiveltua osina pois kunhan panssarilevystä pääsee läpi, kovametallilla pääsee. Pitää vaan varoa ettei riko ylimääräsiä.
Lukkorunko ja sen vaihto tulenee teetettynä varmemmaksi ja halvemmaksi vaihtoehdoksi.
Lukkorunko ja sen vaihto tulenee teetettynä varmemmaksi ja halvemmaksi vaihtoehdoksi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kyselin veholta vielä uudelleen, niin vastasi toinen kaveri, niin ei tuohon hintaan mitään muuta kuuluu kuin pelkkä runko!
Kaulus/kehys = A1244622823 = maksaa 19.80€.
Virtalukon runko = A1244623530 maksaa 159,00€
itse patruuna sarjoitettuna maksaa = 103,00€
Eli hakusessa on edulliset ja ehjät:
Kaulus/kehys = A1244622823
Virtalukon runko = A1244623530
Kaulus/kehys = A1244622823 = maksaa 19.80€.
Virtalukon runko = A1244623530 maksaa 159,00€
itse patruuna sarjoitettuna maksaa = 103,00€
Eli hakusessa on edulliset ja ehjät:
Kaulus/kehys = A1244622823
Virtalukon runko = A1244623530
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 23.4.2016 16:46
124 250 TD
Lueskeltuani näitä lukkorungon asennus vinkkejä päätin tehdä sen itse omaan Mersuun
* 250 TD
* vm -92
* automaatti
Noh kaikki ei mennytkään kuin olin olettenut. Olis pari varmentavaa kysymystä ?
* onko lukkorunko ja sen ympärillä oleva musta kaulus (ilmeisesti murtosuoja) samaa osaa ?
* pitäisikö niiden molempien (lukkorungon ja murtosuojan) tulla yhtä aikaa ulos kun on laittanut u-työkalun kohdilleen radioasennossa ?
* kuinka syvälle u-työkalun uskaltaa työntää ?
* vai pitääkö musta kaulus irroittaa ensin ? Jos pitää niin miten ? Musta kaulus ei tunnu irtoavan millään !!!
t. Toni
* 250 TD
* vm -92
* automaatti
Noh kaikki ei mennytkään kuin olin olettenut. Olis pari varmentavaa kysymystä ?
* onko lukkorunko ja sen ympärillä oleva musta kaulus (ilmeisesti murtosuoja) samaa osaa ?
* pitäisikö niiden molempien (lukkorungon ja murtosuojan) tulla yhtä aikaa ulos kun on laittanut u-työkalun kohdilleen radioasennossa ?
* kuinka syvälle u-työkalun uskaltaa työntää ?
* vai pitääkö musta kaulus irroittaa ensin ? Jos pitää niin miten ? Musta kaulus ei tunnu irtoavan millään !!!
t. Toni
Terve,
Lukkorunko on käsittääkseni se osa, mihin lukkopesä ja se musta murtosuojakaulus asennetaan.
Lukkopesä ja suojus tulevat pakettina pois. Ensin irtoaa periaatteessa pesä mutta se ei tule ulos ennen kuin suojus irtoaa. Onhan sinulla ne tapit viistetty tarpeeksi, että menevät pohjaan asti ja oikeasta välistä? Tapit menevät suurin piirtein sen mustan osan verran sisälle.
t.
Risto
Lukkorunko on käsittääkseni se osa, mihin lukkopesä ja se musta murtosuojakaulus asennetaan.
Lukkopesä ja suojus tulevat pakettina pois. Ensin irtoaa periaatteessa pesä mutta se ei tule ulos ennen kuin suojus irtoaa. Onhan sinulla ne tapit viistetty tarpeeksi, että menevät pohjaan asti ja oikeasta välistä? Tapit menevät suurin piirtein sen mustan osan verran sisälle.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 23.4.2016 16:46
Terve,
No niin nyt lähti hienosti irti kun oli oikea työkalu ja hyvät ohjeet. Kiitoksia vinkistä. Ainoa ongelma joka tuli eteen oli, että rattilukko ei kytkeydy päälle. Katsoin tuotekoodit:
* alkuperäinen 126 462 02 79
* ostettu varaosa 126 460 06 04
Ja totesin, että vika johtunee väärästä tuotteesta. Vai onko asennus vaiheessa jotain pielessä:
* pitääkö lukko laittaa täysin samassa asennossa takaisin niin, että virtalukon kiinteä pesä on radioasennossa ja uusi lukkopesä radioasennossa niin, että u-työkalu on kytketty lukkopesään ?
t. Toni
No niin nyt lähti hienosti irti kun oli oikea työkalu ja hyvät ohjeet. Kiitoksia vinkistä. Ainoa ongelma joka tuli eteen oli, että rattilukko ei kytkeydy päälle. Katsoin tuotekoodit:
* alkuperäinen 126 462 02 79
* ostettu varaosa 126 460 06 04
Ja totesin, että vika johtunee väärästä tuotteesta. Vai onko asennus vaiheessa jotain pielessä:
* pitääkö lukko laittaa täysin samassa asennossa takaisin niin, että virtalukon kiinteä pesä on radioasennossa ja uusi lukkopesä radioasennossa niin, että u-työkalu on kytketty lukkopesään ?
t. Toni