Bemmiin turboa?
Bemmiin turboa?
Mistä ja minkälaista? 320d, m47tu moottori. Onko tehdasuusi Garret ainoa järkevä vaihtoehto? Onko turboja erilaisia eli joutuuko ennen tilaamista kaivelemaan tyyppikilpeä esiin...
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Mitään kokemuksia ei ole, mutta tällaisen sivuston löysin.
*Klik*
En sitten tiedä uuden Garrettin ja tuollaisen kunnostuksen hintaeroa...
EDIT:
Tossa vielä toinen lisää.
Täällä on jonkinlainen sopivuustaulukko, tiedä sitten lähettävätkö Britanniasta Suomeen? 150hv 320d:ssä pitäisi tuon mukaan olla Garrett GT17 VNT.
*Klik*
En sitten tiedä uuden Garrettin ja tuollaisen kunnostuksen hintaeroa...
EDIT:
Tossa vielä toinen lisää.
Täällä on jonkinlainen sopivuustaulukko, tiedä sitten lähettävätkö Britanniasta Suomeen? 150hv 320d:ssä pitäisi tuon mukaan olla Garrett GT17 VNT.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=42
Itse kysyisin tuolta, ilmeisesti kelpuuttavat ainakin joitain vanhoja ahtimia vaihdossa niin hintaakin saa hieman alaspäin siinä samalla.
Itse kysyisin tuolta, ilmeisesti kelpuuttavat ainakin joitain vanhoja ahtimia vaihdossa niin hintaakin saa hieman alaspäin siinä samalla.
Kait siinä alkuperäisessä on jokin "sopivuus"ongelma, kun se niitä syö 200tkm välein?
Ite koittaisin ehkä jotain muuta, kuin alkuperäisen kaltaista..
Ite koittaisin ehkä jotain muuta, kuin alkuperäisen kaltaista..
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Proturbo .
Meneillään olevan compound-projektin osalta juttelimma proturbon tyypin kanssa puhelimitse pitkät tovit ja pähkäröimme kokoonpanoa ja toteutusta. Asia vielä vaiheessa, pesien ja siipien kokojen suunnittelussa ja karttojen tulkkauksissa, mutta palvelualttius tuolla Proturbolla on kohdillaan omalta kohdalta toisin kuin Fin-turbo nykysin, kun eivät alkaneet jostain syystä edes miettimään kokoonpanoa ahtimien suhteen. Taidottomuutta? Epäilen, mutta taitaa mennä kehtaamisen piikkiin. Helepompi myydä vagineisiin hyrriä ja tehä hybridejä
Meneillään olevan compound-projektin osalta juttelimma proturbon tyypin kanssa puhelimitse pitkät tovit ja pähkäröimme kokoonpanoa ja toteutusta. Asia vielä vaiheessa, pesien ja siipien kokojen suunnittelussa ja karttojen tulkkauksissa, mutta palvelualttius tuolla Proturbolla on kohdillaan omalta kohdalta toisin kuin Fin-turbo nykysin, kun eivät alkaneet jostain syystä edes miettimään kokoonpanoa ahtimien suhteen. Taidottomuutta? Epäilen, mutta taitaa mennä kehtaamisen piikkiin. Helepompi myydä vagineisiin hyrriä ja tehä hybridejä
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Saksan ebaysta ota tehdaskorjattu, halvimmalla pääset. Tietysti ois aina paree jos ottas pykälää isomman mallin, mutta noihin pikkumosiin ei taida olla ihan niin helppo naittaa uuemmasta ahdinta.AM kirjoitti:Fin-turbosta löytyi oikein tarjousten alta
"BMW 320d M47TU Garrett ahdin 1139€"
Jostain ulkomailta noita ovat tilanneet, 700€-800€ nurkille muistelisin. Kunnostus ei oikein vaihtoehto kun ei ehdi autoa seisottamaan sitä aikaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Garretin VNT-ahtimia ei saa tehdaskorjattuna. Kiinanurboista ja korjatuista on btcf:llä tarinaa, eikä kaikki ole aina mennyt ihan putkeen.
Taitaa kuitenkin varmin tapa olla se uusi ja alkuperäinen. Itsellä tuppaa kanssa jo viheltelemään (300 tkm) ja uutta kattelen. www.turbolader-24.de näyttäisi olevan halvimmasta päästä, touhutonni menee silti,-ainakin itsellä.
Taitaa kuitenkin varmin tapa olla se uusi ja alkuperäinen. Itsellä tuppaa kanssa jo viheltelemään (300 tkm) ja uutta kattelen. www.turbolader-24.de näyttäisi olevan halvimmasta päästä, touhutonni menee silti,-ainakin itsellä.
Turbotukun mainoksessa mainostettiin ahtimen olevan " alkuperäinen tehdaskunnostettu turboahdin". No voihan se mainittu tehdas olla muunkin kuin Garretin Samaa lukenut että Garret ei korjauksia tekisi. Muutenhan tuo kunnostettu voisi ollakin hyvä vaihtoehto, 500€ nurkille näköjään ebayssä hinnat, tai siitäkin saa satkun pois jos lähettää vanhan vaihdossa. Vähän arvoitus kun ei tiedä minkälainen firma sen ahtimen on korjaillut.
Eninssin mainitsemasta puljusta löytyisi kaksi eri vaihtoehtoa Elektronisella säätimellä ja alipainetoimisena. Euro 3 vehkeissä ilmalla liikuteltava ja euro 4 elektroooninen. Hinnat 829e/899e Kaippa tuo on Euro 3. Uusi on tietty aina uusi. Mutta kallishan tuokin vielä. Pitääpä kaivella eikö tosiaan halvempia.
Eninssin mainitsemasta puljusta löytyisi kaksi eri vaihtoehtoa Elektronisella säätimellä ja alipainetoimisena. Euro 3 vehkeissä ilmalla liikuteltava ja euro 4 elektroooninen. Hinnat 829e/899e Kaippa tuo on Euro 3. Uusi on tietty aina uusi. Mutta kallishan tuokin vielä. Pitääpä kaivella eikö tosiaan halvempia.
Garrett ei taida vaan myyä noita korjaussarjoja enään mikä taas ei tarkoita sitä etteikö sen itse korjaamia saattaisi liikkuakkin. Elektroninen voisi olla paree tietysti jos nikkarointitaitoa löytyy, siihen on muunnospiiri olemassa. Reagointinopeus tuolla servolla varustetulla parempi. Pykälää suurempi AP toiminen voisi olla sekin ihan ok.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Saattaahan niitä saada, tai sitten ei. Lainaus btcf:ltä:Mulqvist kirjoitti:Garrett ei taida vaan myyä noita korjaussarjoja enään mikä taas ei tarkoita sitä etteikö sen itse korjaamia saattaisi liikkuakkin. Elektroninen voisi olla paree tietysti jos nikkarointitaitoa löytyy, siihen on muunnospiiri olemassa. Reagointinopeus tuolla servolla varustetulla parempi. Pykälää suurempi AP toiminen voisi olla sekin ihan ok.
"VAROITUS
Tiedoksi kaikille foorumin käyttäjille:
Turboahdinmarkkinoilla tarjotaan tällä hetkellä aktiivisesti ns. "tehdaskunnostettuja" turboahtimia. Niistä markkinoitaessa pyritään luomaan mielikuva, että ne olisivat Garrettin, Borg Warnerin, Holsetin tai muiden virallisten ahdinvalmistajien huoltamia tai korjaamia, vaikka kyse on kopiovaraosilla kunnostetuista ahtimista, jotka eivät täytä alkeellisimpiakaan laatuvaatimuksia ja saattavat aiheuttaa moottorille suuren vahingon.
Suomen virallinen maahantuoja muun muassa Garrettin, Borg Warnerin ja Holsetin ahtimille on Turbotekniikka Oy.
Maahantuoja ja valmistavat ahdintehtaat eivät ota mitään vastuuta näistä ”tehdaskunnostetuista” ahtimista eivätkä myönnä niille minkäänlaista takuuta.
Valmistavat ahdintehtaat eivät ylipäätään kunnosta tai välitä "tehdaskunnostettuja" turboahtimia jälkimarkkinoille laisinkaan.
Jos hankit ns. ”tehdaskunnostetun” hämäräahtimen, takuu- tai vahingonkorvausvastuuseen voit ainoastaan yrittää saada sen myyjää.
Turbotekniikka Oy"
.
Ahtimet on ihan bulkkikamaa...
Käyttötarkoitus ratkaisee mielestäni asian.
Jos tulee vakiokäyttöön vakioautoon, niin sellainen, jolla on jonkinlainen toimivuustakuu, olipas sitten ostettu mistä vaan ja kenen tahansa kunnostama, tai uusi alkuperäinen.
Jos haluaa lisäksi autoon lisätehoa, niin sitten sellainen kuusipyttyisen ahdin, sähköohjattuun sähköohjattu ja alipanetoimiseen samanlainen korvausahtimeksi.
Vähänkään uudemmissa bemareissa on tosi suuret suuttimet - hyvin tulee vetoja, vakioautoissa ahdin rajoittaa, coolerin lisäksi.
Kiinnityksistä, tai työn määrästä en osaa sanoa mitään, mutta toimimaan saan, hyvin lähelle "alkuperäisen kaltaisesti".
Ahtimet on ihan bulkkikamaa...
Käyttötarkoitus ratkaisee mielestäni asian.
Jos tulee vakiokäyttöön vakioautoon, niin sellainen, jolla on jonkinlainen toimivuustakuu, olipas sitten ostettu mistä vaan ja kenen tahansa kunnostama, tai uusi alkuperäinen.
Jos haluaa lisäksi autoon lisätehoa, niin sitten sellainen kuusipyttyisen ahdin, sähköohjattuun sähköohjattu ja alipanetoimiseen samanlainen korvausahtimeksi.
Vähänkään uudemmissa bemareissa on tosi suuret suuttimet - hyvin tulee vetoja, vakioautoissa ahdin rajoittaa, coolerin lisäksi.
Kiinnityksistä, tai työn määrästä en osaa sanoa mitään, mutta toimimaan saan, hyvin lähelle "alkuperäisen kaltaisesti".
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Turbo tuli ja eikun vaihtoon...Enins kirjoitti:Laitoinpa tilauksen turbolader-24:lle. Originaali ahdin (Garret 725364-5021S) 1102 erkkiä rahdin ja tiivistesarjan kanssa. Odotellaan jännittyneenä mitä kusti tuo tullessansa.
Kas, kas, kovinpa pieneltä vaikuttaa vanhan turbon aksiaalivälys suhteessa vihellyksen määrään
Vanha fööni pois ja katseet pakosarjaan , pakosarjassa repeytymä. Taisipa äänilähde löytyä. Soittoja Bemuliikkeisiin ja Metroautosta hakemaan uusi pakosarja tiivisteineen (445 e + 3x10,80 e).
Kasasin vehkeen tietysti uudella föönillä, kun sellainen tuli hankittua. Toisaalta vanhakin lienee vielä ihan kelpo peli. Lienee syytä mitata välykset ja laittaa myyntiin. Uuden Garretin aksiaalivälys oli muuten 0,03 mm.
Mjaa, pitäisköhän se omastakin tarkistaa sarja, ku viheltää kylmänä tosi rankasti... lämpölaajeneminen sitte pienentäis, jos siellä onkin halkeama... Mut yleensä tullu ajeltua nätisti kylmänä, ettei vanhaa hyrrää rasita...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
E39:ssä on valurautainen pakosarja, siinä ei pitäisi olla halkeamisongelmaa. Tämä E60:n pakosarja on tehty ohuesta haponkestävästä levystä hitsaamalla. Taitaa mennä uusiksi aina 150 tkm välein...Vensku_ kirjoitti:Mjaa, pitäisköhän se omastakin tarkistaa sarja, ku viheltää kylmänä tosi rankasti... lämpölaajeneminen sitte pienentäis, jos siellä onkin halkeama... Mut yleensä tullu ajeltua nätisti kylmänä, ettei vanhaa hyrrää rasita...