jäähdytysneste vuoto
jäähdytysneste vuoto
Taisi sitten mennä kannentiiviste ja sieltä jäähdytysneste vuotaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ihmeellinen sattuma vaan kun samana päivä alkoi katoamaan nestettä kun laitettiin lohkolämmitin. Olisiko tuon asentaminen voinut jotenkin aiheuttaa vuodon? Auto oli ylhäällä ja katottiin että tiivisteestä vuotaa. kone oli se 220cdi
Juu
Onko tuohon jotain muuta keinoa vielä varmistaa, että se johtuu kannesta? No pitää nyt katsella miten paljon kadottaa nestettä. Kyllä se korjaaja kiristeli vielä noita lohkolämmittimen vastuselementtiä jne. Autolla ajettu 180tkm joten kyllä tuo aika uskomattomalta tuntuu. Kai tuo remppa maksaa sitten usemman tuhannen.
Entäs jos vaikka vesipumppu on tullut tiensä päähän...? Onko näissä malleissa (kuten esim. satalankussa) sitä reikää enää, josta vesi alkaa vuotamaan kun pumppu on kypsä?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
joo-o
Toivottavasti olisi tuosta kiinni, että kun nesteet vaihdettu, on sinne kanaviin jäänyt ilmaa, ja kun autolla ajoi vähän pidemmän matkan, tuli ilmat pois ja nestetaso laski. Kävin tuossa ajelemassa pienen lenkin taas, ja pitää katsoa pysyykö taso nyt samassa.
Tuli kyllä mieleen sellainenkin, että ovat siellä asennuksen yhteydessä saanet tuon rikottua jotenkin....en vaan tiedä miten se voisi mennä lohkolämmittimen asennuksen yhteydessä.
Tuli kyllä mieleen sellainenkin, että ovat siellä asennuksen yhteydessä saanet tuon rikottua jotenkin....en vaan tiedä miten se voisi mennä lohkolämmittimen asennuksen yhteydessä.
Re: joo-o
Mulle vaihdettiin termostaatti ja viikon päästä (1000km) vilkutteli mittaristossa, että neste olisi vähissä, joten menee aikaa ennenkuin kaikki ilmat on pihalla, pelästytti kyllä itseänikin!timppa911 kirjoitti:Toivottavasti olisi tuosta kiinni, että kun nesteet vaihdettu, on sinne kanaviin jäänyt ilmaa, ja kun autolla ajoi vähän pidemmän matkan, tuli ilmat pois ja nestetaso laski. Kävin tuossa ajelemassa pienen lenkin taas, ja pitää katsoa pysyykö taso nyt samassa.
Tuli kyllä mieleen sellainenkin, että ovat siellä asennuksen yhteydessä saanet tuon rikottua jotenkin....en vaan tiedä miten se voisi mennä lohkolämmittimen asennuksen yhteydessä.
...
Ei ollut enää kadonnut sen pienen eilen illalla tehdyn lenkin jälkeen, nyt kun aamusti katsoin.
Tuli vielä sellainen mieleen, että kun auto vietiin sinne asennukseen, oli moottori tietysti kuuma. Jos korjaamolla on päästetty samantien nesteet pihalle ja alettu asentamaan sitä lohkolämmitintä, olisiko tuo voinut polttaa tiivisteen? Vai onko enää tuossa vaiheessa nesteillä merkitystä kun ei auto kuitenkaan käy.
Tuli vielä sellainen mieleen, että kun auto vietiin sinne asennukseen, oli moottori tietysti kuuma. Jos korjaamolla on päästetty samantien nesteet pihalle ja alettu asentamaan sitä lohkolämmitintä, olisiko tuo voinut polttaa tiivisteen? Vai onko enää tuossa vaiheessa nesteillä merkitystä kun ei auto kuitenkaan käy.
Vesipumppu
Jo vanha keskustelu mutta, näissä on melko paljon ollut vesipumppu vikoja takuuseenkin niitä vaihdettu. Jos hävittää nestettä kannattaa löysyttää hihnaa ja kokeilla onko vesipumpun laakerissa miten paljon sivuttaisvälystä.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Vähässä kummassa on ihan suomen kieltä, vaan ei sitä vähässä kummassa kuule sanottavan isolla kirkolla.Sampo N. kirjoitti:Onkos tämä ihan suomea vai jokin vai jokin ajatuskatko? En oo ikinä vähistä kummituksista kuullut. En varmaan osais ostaa maitoakaan teillä päin kaupasta.dealer kirjoitti:Minä en usko vähässä kummassa että olisi siitä kyse tässä tapauksessa
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
väärä hälyytys
jahas, kommentoidaas tämä viimein pois. eli autokorjaamolla sanottiin, että kansa rikki, mutta eipäs ollutkaan. oli vaan jäähdytysnestettä roiskunut tiivisteen kohdalle samalla kun lohkolämmitin asennettiin. se neste katosi koska siellä oli ilmaa jäänyt asennuksen yhteydessä. eli ei ollut mitään vikaa, muuta kuin epäpätevä huoltomies. hyvä etteivät alkaneet jo kantta repimään auki.
niin ja vesipumppu meni 200tkm kohdalla.
niin ja vesipumppu meni 200tkm kohdalla.
Vähän samaa ongelmaa ilmassa. Suunilleen 5000km välein on tullut ilmoitus vähästä jäähdytysnesteen määrästä kun on ilmoituksen jälkeen lisännyt nestettä suunilleen min/max puoleen väliin.
Auto on vm 09 C250cdi ja kilsoja on 132tkm. Veikkaukseni olisi, että vesipumppu vetelee viimisiään. Osaakos joku antaa arviota kuinka kauan näissä yleensä vesipumppu pitää tai onko muuta paikkaa mikä vuotaisi?
Auto on vm 09 C250cdi ja kilsoja on 132tkm. Veikkaukseni olisi, että vesipumppu vetelee viimisiään. Osaakos joku antaa arviota kuinka kauan näissä yleensä vesipumppu pitää tai onko muuta paikkaa mikä vuotaisi?
Itsellä on 2010 250cdi ja nyt korjattu kaksi vesivuotoa. Eka oli EGR:n tiiviste ja toinen vesipumppu(laakerivika). Kuulemma tyypillisiä paikkoja. Kolmatta vuotoa odotellessa...se kuulemma tulee sitten tuosta em. polttoainesuodattimen jalasta. Näin on viisaammat kertoneet. Autossa nyt kilsoja 207tkm.jtmuti kirjoitti:Vähän samaa ongelmaa ilmassa. Suunilleen 5000km välein on tullut ilmoitus vähästä jäähdytysnesteen määrästä kun on ilmoituksen jälkeen lisännyt nestettä suunilleen min/max puoleen väliin.
Auto on vm 09 C250cdi ja kilsoja on 132tkm. Veikkaukseni olisi, että vesipumppu vetelee viimisiään. Osaakos joku antaa arviota kuinka kauan näissä yleensä vesipumppu pitää tai onko muuta paikkaa mikä vuotaisi?
Moro,Heik kirjoitti:Itsellä on 2010 250cdi ja nyt korjattu kaksi vesivuotoa. Eka oli EGR:n tiiviste ja toinen vesipumppu(laakerivika). Kuulemma tyypillisiä paikkoja. Kolmatta vuotoa odotellessa...se kuulemma tulee sitten tuosta em. polttoainesuodattimen jalasta. Näin on viisaammat kertoneet. Autossa nyt kilsoja 207tkm.jtmuti kirjoitti:Vähän samaa ongelmaa ilmassa. Suunilleen 5000km välein on tullut ilmoitus vähästä jäähdytysnesteen määrästä kun on ilmoituksen jälkeen lisännyt nestettä suunilleen min/max puoleen väliin.
Auto on vm 09 C250cdi ja kilsoja on 132tkm. Veikkaukseni olisi, että vesipumppu vetelee viimisiään. Osaakos joku antaa arviota kuinka kauan näissä yleensä vesipumppu pitää tai onko muuta paikkaa mikä vuotaisi?
kävin kyselemässä asiaa paikallisesta mersuliikkeestä, niin sain ihan asiallisia vastauksia. Sielä mainittiin juurikin nämä kolme vaihtoehtoa (egr-tiiviste, polttoaineen suodattimen jalka ja vesipumppu) jäähdytysnesteen vuotopaikoiksi. Totesivat ettei ole ihan helppo selvittää mikä vuotaa, mutta kuuulemma kun ottaa paikat auki, niin kone lämpimänä päällä he osaavat selvittää mistä vuotaa. Nuo kaksi ensimmäistä osaa eivät paljoa maksa, mutta pumppu onkin reilun 300€.
Osaatkos Heik arvioida kun nuo kaksi ensimmäistä vikaa olet korjauttanut kuinka paljon kumpikin söi nestettä? Meinaa jos jokin paikka on vaikka selvästi janoisempi niin olisi hyvä vinkki kanssa-autoilijoille mikä vika olisi kyseessä.
Tere,jtmuti kirjoitti:
Moro,
kävin kyselemässä asiaa paikallisesta mersuliikkeestä, niin sain ihan asiallisia vastauksia. Sielä mainittiin juurikin nämä kolme vaihtoehtoa (egr-tiiviste, polttoaineen suodattimen jalka ja vesipumppu) jäähdytysnesteen vuotopaikoiksi. Totesivat ettei ole ihan helppo selvittää mikä vuotaa, mutta kuuulemma kun ottaa paikat auki, niin kone lämpimänä päällä he osaavat selvittää mistä vuotaa. Nuo kaksi ensimmäistä osaa eivät paljoa maksa, mutta pumppu onkin reilun 300€.
Osaatkos Heik arvioida kun nuo kaksi ensimmäistä vikaa olet korjauttanut kuinka paljon kumpikin söi nestettä? Meinaa jos jokin paikka on vaikka selvästi janoisempi niin olisi hyvä vinkki kanssa-autoilijoille mikä vika olisi kyseessä.
EGR:n tiiviste: sai lisätä nestettä ehkä joka toinen päivä n.2-3dl.
Vesipumppu: Joka päiväinen nesteenlisäys n. 3-4dl tai enemmän, jos auto oli paljon pysäksissä(sillon tuntu vuotavan enemmän).
EGRn tiivistevuodon voi tunnistaa, koska se juottaa alaspäin. Eli moottorin suojamuovi pois ja katsele koneen oikea puoli aika läheltä ohjaamoa(en nyt ulkoa muista, että mitä kaikkea siinä on vieressä).
Vesipumpun vuoto on siinä mielessä hankalampi, että mulla se tiputti suoraan remmin päälle ja koko konehuone on enemmän tai vähemmän sen jälkeen märkä. Nyt jälkeenpäin mietittynä olis tietenki voinu kuunnella laakereita(jos olis vehkeet), ni se olis tullu ilmi. Ja itseasiassa, sen tiputuksen muuten näkee, eli ei tarvi arvailla.
Moi,
Minulla tuntui glykolin haju ajettaessa kattoluukku auki. Sittemmin saman hajun havaitsi myös auton vieressä ajon jälkeen seistessä. Nestettä ei tarvinnut kuitenkaan lisätä.
Pikaisesti katsomalla egr-venttiilin vieressä olisi ollut kuivunutta jäähdytysnestettä, mutta pajalla järjestelmän paineistus näytti vuodon tulevan polttoainesuodattimesta. Korjauksen jälkeen hajuhaitta poistui.
Osat eivät palljoa maksaneet Vehollakaan, tehdas kuittasi tästä puolet ja Junge Stern hoiti työt, sekä jäljelle jääneestä osien hinnoista 40%.
Maksettavaa jäi kolmekymppiä, josta kolmannes tuli litrasta jäähdytysnestettä.
Minulla tuntui glykolin haju ajettaessa kattoluukku auki. Sittemmin saman hajun havaitsi myös auton vieressä ajon jälkeen seistessä. Nestettä ei tarvinnut kuitenkaan lisätä.
Pikaisesti katsomalla egr-venttiilin vieressä olisi ollut kuivunutta jäähdytysnestettä, mutta pajalla järjestelmän paineistus näytti vuodon tulevan polttoainesuodattimesta. Korjauksen jälkeen hajuhaitta poistui.
Osat eivät palljoa maksaneet Vehollakaan, tehdas kuittasi tästä puolet ja Junge Stern hoiti työt, sekä jäljelle jääneestä osien hinnoista 40%.
Maksettavaa jäi kolmekymppiä, josta kolmannes tuli litrasta jäähdytysnestettä.