Suksin S211 220Cdi A Avantgarde
Suksin S211 220Cdi A Avantgarde
Tuommonen otsikon pirssi tulee väykylle korvaajaksi kunhan on saanut vähän huomiota osakseen. Pienihän tämä on väykkyyn verrattuna mutta ei se sitä tarkoita ettei sopisi meidän porukka sisään.
Moottorina on nuukapihille passeli rivinelonen eli OM646.961 josta faceliftissä on revitty pikkuisen enemmän potkua eli 125 kW (170 hv) @ 3 800 r/min ja väännöt 400 Nm @ 2 000 r/min. Vääntöä on siis softattuun väykkyyn verrattuna aika mukavasti jo kahdessa tonnissa. SBC-jarrut jäi pois eikä vikaantuvia "boxejakaan" ole samassa määrin kuin pre-faceliftissa. Keulan muotoon olen jo jollakin lailla tottunut ja ehkä valitsisin jo veekeulan paremmaksi vaikka aiemmin toista mieltä olinkin. Ratti on susiruma ja pitää miettiä voiko tuon kans elää vai ei Ryssän sivu ei antanut autosta mitään tietoja eli liekkö runkonumero väärennetty
Alustaan menee osaa jonkin verran + täys huolto eli onko se nyt sitten Ö-huolto Etupään tukivarret kannattaa vissiin tilata samantien kaikki
Suutinjumppaa tuossa on heti toisin ku väykyssä:
Suunnitelmissa:
Softaaminen, Delphi tuo omat kommervinkkinsä tähän hommaan. Harinen on ottanut tuollaisista 181 hv/440 Nm eli samoissa mennään mitä väykyn kanssa. Pitää jutella "TapSoftin" kanssa
Isompi ahdin, en oo kyllä kartalle että mikä tuonne sopii
Kiinan coolerista tuskin haittaakaan on, pitää kattoon jos sen laittais jo tässä vaiheessa niin ei tarttis enempiä ihmetellä jos intautuu
PDF tuossa on ja se kyllä askarruttaa piristämistä...prkl
Eestäpäin:
Kylykiä:
Sisältä:
Keulakin ihan ruvella/kivenhakkaumilla:
Semmoista tällä kertaa...
EDIT: Tällätäänpä datacard näkösälle:
Delivery date: 06 02 2009
Paint code 1: 963U INDIUM GRAY METALLIC FINISH
Equipment: 741A FABRIC, AVANTGARDE - BLACK / ANTHRACITE
Engine no.: 646xxx xx xxxxxx
Transmission: 7226xx xx xxxxxx
Engine no.: 646xxx xx xxxxxx
1U4 VEHICLE WAXING WITH ADDITIONAL SCOPE
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B No code designation available eli MB MOBILO WITH DSB AND GGD
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
335B INSTRUMENT CLUSTER LANGUAGE - BRITISH ENGLISH
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
474 646.8__ - 20050318 - DIESEL PARTICULATE FILTER
474 211____ - 20030709 - PARTICLE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
481 UNDERSHIELDS
523 RADIO AUDIO 20
529L FINLAND
580 AIR CONDITIONER
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
619 CORNERING ILLUMINATION
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
679 BASIC WHEEL AS SPARE WHEEL
732 WOOD VERSION,BIRD'S EYE MAPLE BLACK/ANTHRACITE
740A FABRIC, AVANTGARDE
741A FABRIC, AVANTGARDE - BLACK / ANTHRACITE
809 722.6__ - 19960119 - AEJ 06/1/M/X
809 211____ - 20050503 - AEJ 08/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
937 722.6__ - 19961108 - REINFORCEMENT PACKAGE
937 211____ - 19990610 - TAXI/RENTAL VEHICLE - REINFORCEMENT PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
963U INDIUM GRAY METALLIC FINISH
965 ELECTR. PROVISION FOR HIRED CARS / TAXICAB
983 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
99N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
F211 SERIES PRODUCTION 211
FS COMBI - VEHICLE
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M010 EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M646 R4-DIESEL ENGINE OM646
O03 SEAT BELT REMINDER WARNING SERVICE REDUCED
Moottorina on nuukapihille passeli rivinelonen eli OM646.961 josta faceliftissä on revitty pikkuisen enemmän potkua eli 125 kW (170 hv) @ 3 800 r/min ja väännöt 400 Nm @ 2 000 r/min. Vääntöä on siis softattuun väykkyyn verrattuna aika mukavasti jo kahdessa tonnissa. SBC-jarrut jäi pois eikä vikaantuvia "boxejakaan" ole samassa määrin kuin pre-faceliftissa. Keulan muotoon olen jo jollakin lailla tottunut ja ehkä valitsisin jo veekeulan paremmaksi vaikka aiemmin toista mieltä olinkin. Ratti on susiruma ja pitää miettiä voiko tuon kans elää vai ei Ryssän sivu ei antanut autosta mitään tietoja eli liekkö runkonumero väärennetty
Alustaan menee osaa jonkin verran + täys huolto eli onko se nyt sitten Ö-huolto Etupään tukivarret kannattaa vissiin tilata samantien kaikki
Suutinjumppaa tuossa on heti toisin ku väykyssä:
Suunnitelmissa:
Softaaminen, Delphi tuo omat kommervinkkinsä tähän hommaan. Harinen on ottanut tuollaisista 181 hv/440 Nm eli samoissa mennään mitä väykyn kanssa. Pitää jutella "TapSoftin" kanssa
Isompi ahdin, en oo kyllä kartalle että mikä tuonne sopii
Kiinan coolerista tuskin haittaakaan on, pitää kattoon jos sen laittais jo tässä vaiheessa niin ei tarttis enempiä ihmetellä jos intautuu
PDF tuossa on ja se kyllä askarruttaa piristämistä...prkl
Eestäpäin:
Kylykiä:
Sisältä:
Keulakin ihan ruvella/kivenhakkaumilla:
Semmoista tällä kertaa...
EDIT: Tällätäänpä datacard näkösälle:
Delivery date: 06 02 2009
Paint code 1: 963U INDIUM GRAY METALLIC FINISH
Equipment: 741A FABRIC, AVANTGARDE - BLACK / ANTHRACITE
Engine no.: 646xxx xx xxxxxx
Transmission: 7226xx xx xxxxxx
Engine no.: 646xxx xx xxxxxx
1U4 VEHICLE WAXING WITH ADDITIONAL SCOPE
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B No code designation available eli MB MOBILO WITH DSB AND GGD
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
335B INSTRUMENT CLUSTER LANGUAGE - BRITISH ENGLISH
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
474 646.8__ - 20050318 - DIESEL PARTICULATE FILTER
474 211____ - 20030709 - PARTICLE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
481 UNDERSHIELDS
523 RADIO AUDIO 20
529L FINLAND
580 AIR CONDITIONER
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
619 CORNERING ILLUMINATION
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
679 BASIC WHEEL AS SPARE WHEEL
732 WOOD VERSION,BIRD'S EYE MAPLE BLACK/ANTHRACITE
740A FABRIC, AVANTGARDE
741A FABRIC, AVANTGARDE - BLACK / ANTHRACITE
809 722.6__ - 19960119 - AEJ 06/1/M/X
809 211____ - 20050503 - AEJ 08/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
937 722.6__ - 19961108 - REINFORCEMENT PACKAGE
937 211____ - 19990610 - TAXI/RENTAL VEHICLE - REINFORCEMENT PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
963U INDIUM GRAY METALLIC FINISH
965 ELECTR. PROVISION FOR HIRED CARS / TAXICAB
983 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
99N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
F211 SERIES PRODUCTION 211
FS COMBI - VEHICLE
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M010 EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M646 R4-DIESEL ENGINE OM646
O03 SEAT BELT REMINDER WARNING SERVICE REDUCED
Viimeksi muokannut XUX63, 03.11.2012 16:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Suksin S211 220Cdi A Avantgarde
Mua ei naurattais yhtään jos olisin ostanut Leepun farmari taunuksesta tekemän "mersun" näköisen kulkineenXUX63 kirjoitti:Ryssän sivu ei antanut autosta mitään tietoja eli liekkö runkonumero väärennetty
on se tietty kiva jos tykkää
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Niin kuulemma teköö ja jotensakki tutun näköönen kampe
Onnee ny hankinnalle, ihan näin virallisestikkin
Onnee ny hankinnalle, ihan näin virallisestikkin
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Onnea ! Nyt jännätään miten pian alakaa vastustaan niin että joutuu vaihtaan 212-koppaisen
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: Suksin S211 220Cdi A Avantgarde
Vooi kuinka pieni moottori kasvaakohan se koskaan tarpeeksi isoksiXUX63 kirjoitti: rivinelonen eli OM646.961
Onnea vaan, sillekin tuntuu näitten kanssa olevan joskus käyttöä
Re: Suksin S211 220Cdi A Avantgarde
Onneksi olkoon hankinnan johdosta!XUX63 kirjoitti:Tuommonen otsikon pirssi tulee väykylle korvaajaksi kunhan on saanut vähän huomiota osakseen. Pienihän tämä on väykkyyn verrattuna mutta ei se sitä tarkoita ettei sopisi meidän porukka sisään...
Meillä on näköjään vuorotahti menossa, mutta tärkeintä on että autotyypin määrä foorumilla pysyy vakiona, niin ei pääse tapahtumaan asiantuntemusvuotoa.
W/S211 on erinomainen auto. Kun hommasin meille sellaisen 2008, en ollut mitenkään erityisen into piukassa. Hankin sen pääasiassa järjen ääntä kuunnellen. S211 oli vähemmän "käteen sopiva" kuin S203. Enkä ole koskaan pitänyt E-Mersua suoranaisena esteettisyyden riemuvoittona. Mutta 4 vuotta 211:lla ajelleena en vielä tälläkään hetkellä oikein osaa sanoa, mikä vastaavassa hintaluokassa oleva auto olisi parempi.
Menee vähän XUX63:n viestiketjun lainaamiseksi, mutta meillä oli S211 E320 CDI:ssä edellisen omistajan hankkimana joku Lucky Dogin edustamasta viritystarjonnasta löytyvä päivitys. LD:n suosituksesta käyttelin kaasua tolkullisesti. Tuossa alkusyksystä tarjoutui mahdollisuus kokeilla autoa GPS:ää vastaan 0-100 km/h, johon päätin tarttua. Ja tuo hyökkäysvaunun painoinen lavettihan lähti 6,8 sekunnissa tehtaan lupaaman 8,2 sekunnin sijaan! Tällä tavalla sähköinsinööripohjalta heräsi ajatus, että konepellin alle on tainnut mennä vähän enemmänkin kuin mitä sinne oli luvattu..?XUX63 kirjoitti:...Softaaminen, Delphi tuo omat kommervinkkinsä tähän hommaan. Harinen on ottanut tuollaisista 181 hv/440 Nm..
-T
Re: Suksin S211 220Cdi A Avantgarde
Ei haittaa lainkaan. Tuohan kuullostaapa hyvältä. Pitää katsoa tuleeko minkälaisia muutoksia ja miten ne vaikuttaa softan tekemiseen.eerola kirjoitti:Menee vähän XUX63:n viestiketjun lainaamiseksi, mutta meillä oli S211 E320 CDI:ssä edellisen omistajan hankkimana joku Lucky Dogin edustamasta viritystarjonnasta löytyvä päivitys.......Tällä tavalla sähköinsinööripohjalta heräsi ajatus, että konepellin alle on tainnut mennä vähän enemmänkin kuin mitä sinne oli luvattu..?
Sehän riippuu siitä, tehdäänkö L-D:n softat autokohtaisesti vai ovatko "sarjavalmisteisia". Suurin osa pajoista myy vain vakio-osille tarkoitettuja softia, joissa ei pääse itse juuri vaikuttamaan.Terho P kirjoitti:Mitenkähän tuossa kävis jos ensi vähä avartaa fööniä,kuuleria ymsyms.. sen jälkeen L-D softaukseen?eli voisiko se sillätapaa toimia
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
On se jännä väri, harmaa ja sitte ei vaiskaa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Re: Suksin S211 220Cdi A Avantgarde
tuon softaus ei ole mikään pikku juttu nelos koneella olevaan v-keulaiseenXUX63 kirjoitti:Ei haittaa lainkaan. Tuohan kuullostaapa hyvältä. Pitää katsoa tuleeko minkälaisia muutoksia ja miten ne vaikuttaa softan tekemiseen.eerola kirjoitti:Menee vähän XUX63:n viestiketjun lainaamiseksi, mutta meillä oli S211 E320 CDI:ssä edellisen omistajan hankkimana joku Lucky Dogin edustamasta viritystarjonnasta löytyvä päivitys.......Tällä tavalla sähköinsinööripohjalta heräsi ajatus, että konepellin alle on tainnut mennä vähän enemmänkin kuin mitä sinne oli luvattu..?
v-6 on taas läpihuutojuttu