kimanteron väykyn sähkö onkelmia
kimanteron väykyn sähkö onkelmia
en tiiä onko ihan oikea paikka mutta kysymys kuuluu. Onko meruissa valmiiks johdot sähköpenkeille vai joudunko perkaan toisen mersun sähköistä tarvittavat johdot penkeille?
Viimeksi muokannut kimantero, 22.9.2012 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Minä vaihtelin halogeenit xenoneihin -96 vuosimalliin, kirjoittelinkin tarinan tuonne projekti osioon. Ei siinä piuhoja tarvinnut vedellä, mutta jos faceliftiin niitä väkertää tai peräti alkuperäisen automaattisen korkeussäädön niin sitten on isompi työ.
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
eli moottorin vaihdon jälkeen kojetauluun sytty tämä tyypillinen abs/bas/esp valoyhdistelmä jota ei ole saatu poistettua.
starilla selvisi seuraavat viat:
C1142-016 sivuttais kiihtyvyystunnistin B24/2 tai B24/15
C1120-016 pyörintänopeustunnistin ESP N64 tai B24/15
pyörintänopeustunnistin näyttää koko ajan 132*/s
sivuttaiskiihtyvyystunnistin -20,5 m/s ja ei reagoi autonheilutteluun mitenkään
ohjaus kulma menee yli kumpaanki suuntaan. Eli ratti kääntyy liikaa kumpaanki suuntaan voisko tuo johtua auraus kulmista.
sivuttaiskiihtyvyystunnistimen vaihdoin mutta se ei vaikuttanu mitään pyörintänopeustunnistinta ei löydetty sieltä missä WIS näytti sen olevan. jarruvalokatkaisija toimii ja akku on uuden karhea. starin testiajoa kokeiltiin mutta sitä ei saa jostain syystä suoritettua ja itse epäilisin viaks tuota että rattikääntyy liikaa.
oisko mitään ideoita mistä tuo vois johtua tai miten nuo saakalibroitua ilman testi ajoa.
starilla selvisi seuraavat viat:
C1142-016 sivuttais kiihtyvyystunnistin B24/2 tai B24/15
C1120-016 pyörintänopeustunnistin ESP N64 tai B24/15
pyörintänopeustunnistin näyttää koko ajan 132*/s
sivuttaiskiihtyvyystunnistin -20,5 m/s ja ei reagoi autonheilutteluun mitenkään
ohjaus kulma menee yli kumpaanki suuntaan. Eli ratti kääntyy liikaa kumpaanki suuntaan voisko tuo johtua auraus kulmista.
sivuttaiskiihtyvyystunnistimen vaihdoin mutta se ei vaikuttanu mitään pyörintänopeustunnistinta ei löydetty sieltä missä WIS näytti sen olevan. jarruvalokatkaisija toimii ja akku on uuden karhea. starin testiajoa kokeiltiin mutta sitä ei saa jostain syystä suoritettua ja itse epäilisin viaks tuota että rattikääntyy liikaa.
oisko mitään ideoita mistä tuo vois johtua tai miten nuo saakalibroitua ilman testi ajoa.
Ei se pyörintänopeustunnistin ole, mutta missäs tuo on väykyssä ? Peräkontin pohjalla kuten 203:ssa vai kontin "katossa" kuten ässässä ?C1120-016 pyörintänopeustunnistin ESP N64 tai B24/15
http://www.sf.nexedge.com.my/140/etm/we ... a_03b.html
kaks anturia on takapenkin alla ja wis näytti että kuskin penkin alla ois tuo n64 muttei tuossa purku autossa ainakaan mitään ollu paitsi johtoja.dealer kirjoitti:Ei se pyörintänopeustunnistin ole, mutta missäs tuo on väykyssä ? Peräkontin pohjalla kuten 203:ssa vai kontin "katossa" kuten ässässä ?C1120-016 pyörintänopeustunnistin ESP N64 tai B24/15
http://www.sf.nexedge.com.my/140/etm/we ... a_03b.html
voiskohan se olla tuo boksi mikä on vänkärin puolella peräkontissa samassa montussa missä yleensä on cd-boksi väykyssä.
Jaah, nyt tökkii itselläkin että kumpi tunnistin on kumpi
Vaan tuossa pari mallia:
http://www.ebay.com.au/itm/OEM-Mercedes ... 0577931542
http://www.rmeuropean.com/Images/produc ... 1313F8.jpg
Vaan tuossa pari mallia:
http://www.ebay.com.au/itm/OEM-Mercedes ... 0577931542
http://www.rmeuropean.com/Images/produc ... 1313F8.jpg
elikkä tuo ebay:n anturi on vaihdettu ja se oli wis:ssä B24/15 joka löytyy kuskin puolelta takapenkin alta mutta se ei vaikuttanu mitenkään tuohon arvoon. vai pitäskö nuita löytää toinen samanlainen jostain tuolta autosta.dealer kirjoitti:Jaah, nyt tökkii itselläkin että kumpi tunnistin on kumpi
Vaan tuossa pari mallia:
http://www.ebay.com.au/itm/OEM-Mercedes ... 0577931542
http://www.rmeuropean.com/Images/produc ... 1313F8.jpg
mistä tämä taas vois johtua. http://kimantero.kuvat.fi/kuvat/onkelma ... AG0040.jpg
kyse on siis tästä ja se polttaa aina tuon F5 sulakkeen.http://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-Benz ... 0566953666
itse epäilisin että vika johtuu tuosta mikä on polttanu tuon kuparin piirilevystä ja polttaa tuon F5 sulakkeen.
kyse on siis tästä ja se polttaa aina tuon F5 sulakkeen.http://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-Benz ... 0566953666
itse epäilisin että vika johtuu tuosta mikä on polttanu tuon kuparin piirilevystä ja polttaa tuon F5 sulakkeen.
kaikki on mahollista.arska10 kirjoitti:Voisiko olla niinkin yksinketainen vika ratin kääntökulma anturi olla viallinen.
Sitähän ollut joissain
peräkontista ei löytyny mitään anturia jos sei se sitte ole kyljessä. kuskin penkin alla ei ollu kuin vettä ja johtoja. mutta voisko se olla tämä.
http://85.9.19.72/newpies.php?mit=4485 tuo on kans taka penkin alla.
http://85.9.19.72/newpies.php?mit=4485 tuo on kans taka penkin alla.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Voipi hyvinkin olla. Ihme vain että kaikki oppaat väittävät että löytyisi kuskin penkin alta. Kuvasta ei saa selvää osan koodista. Saisitko laitettua se A:llä alkavan koodin näkyville, niin koitetaan varmistaa.kimantero kirjoitti:peräkontista ei löytyny mitään anturia jos sei se sitte ole kyljessä. kuskin penkin alla ei ollu kuin vettä ja johtoja. mutta voisko se olla tämä.
http://85.9.19.72/newpies.php?mit=4485 tuo on kans taka penkin alla.
Se N64 on muuten suomeksi pyörähdysnopeusanturi, eli mittaa sitä kun auto lähtee pyörähtämään oman pystyakselinsa ympäri.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Jos en nyt ihan väärin ymmärrä niin tuo yks anturi tuola takapenkin alla hoitaa kahta eri asiaa. http://ww2.justanswer.com/uploads/Cheza ... sition.pdf
B24/15 Pyörimisnopeus ja sivuttaiskiihtyvyyden asento anturi,
Malli 210 moottorin 611/612/613
eli tuo on myös se hukassa oleva N64
B24/15 Pyörimisnopeus ja sivuttaiskiihtyvyyden asento anturi,
Malli 210 moottorin 611/612/613
eli tuo on myös se hukassa oleva N64
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kyllähän tuossa linkittmässäsi dokumentissa sanotaan B24/15 hoitaisi sekä pyörähdysnopeuden. Ymmärsin tuolta aiemmista viesteistä että B24/15 on jo vaihdettu.
Alla olevasta kuvasta näkyy että 05/2000-asti on ollut erilliset pyörähdys- ja sivuttaiskiihtyyvysanturit ja 06/2000-alkaen on vain yhdistetty B24/15 joka hoitaa molemmat hommat.
Alla olevasta kuvasta näkyy että 05/2000-asti on ollut erilliset pyörähdys- ja sivuttaiskiihtyyvysanturit ja 06/2000-alkaen on vain yhdistetty B24/15 joka hoitaa molemmat hommat.
tuli taas aavistuksen viisaampi olo. ju elikkä oon vaihtanu jo kerran tuon anturin, mutta huomasin jälkeen päin että tuolla k40 releellä palaa tuo F5 sulake ja kupari tuolta sisältä. totesin että vika vois olla tuolla releellä ja paikansin että kyseessä ois tuo kotelonpuhalin mikä on vissiin oikosessa. pitää tosin testata vielä ilman sitä puhallinta pysyykö se sulake ehjänä. Tuostahan on ollu paljon puhetta että tuo k40 rele saattaa sotkea kaikki sydeemit tuosta autosta.
tuossa on linkkiä aiheesta.
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... lower.html
no sehän oli palanu...nyt ei aulakkeet enää pala.
tuossa on linkkiä aiheesta.
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... lower.html
no sehän oli palanu...nyt ei aulakkeet enää pala.
Taisi vika vihdoinki löytyä. Elikkä konehuoneessa vänkärinpulella oleva mööpeli missä sijaitsee ohjain poksit niin en viimeks huomannu autoakasaillessa että kaikki johdot oli jäänysen kotelon ja korin väliin mutkalle eli toisinsanoen kaikki johdot oli litistyny melkein poikki. Nyt kaipaiss sen vertivinkkiä että vedän johdot raakasti poikki ja poistan huonot kohat ja liitänne ne uudellen tinaamalla ja käyttämällä kutistesukkaa vai korjaanko vain kaikista huonoimmat. Kahdesta johdosta oli kuori rikki mikkä mahdollisesti oitti oikosulkua korista.
Tarvii pikaisen vastauksen.
Tarvii pikaisen vastauksen.