ML 400cdi kylmäkäynnistys ongelma

Vastaa Viestiin
amg400
Viestit: 13
Liittynyt: 18.11.2012 21:17
Paikkakunta: Nummela

ML 400cdi kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja amg400 »

W163 -02 lähtee normaalisti käyntiin, mutta sammuu 1-2 sekunnissa. Heti uudestaan starttaamalla ei inahdakkaan. Kun kääntää virrat pois ja odottaa n. 10 sek lähtee taas käyntiin ja pysyy käynnissä jos nostaa heti kierrokset 1000-2000 riippuen ilman lämpötilasta. Kun moottori lämpenee auto toimii aivan normaalisti, käy siis tyhjäkäyntiä ja jää käyntiin startin jälkeen. Ensin autoon vaihdettiin pa-suodatin, sitten luettiin ja nollattiin vikakoodit, jonka jälkeen toimi n.viikon. Rail-paineen säätimen ja anturin vaihdon jälkeen vain tyhjäkäynti tasaantui, ei muuta muutosta. Kahvimaanautossa vaihdettiin yksi suutin jossa hieman ohivuotoa ja Boschin testeri antoi koodin 2001 Vika moottorin ohjainlaitteessa, Vertailujännitekatkos. Taas toimi vain viikon. Sitten vietiin keväällä auto Heinomotorsiin jakopääremppaan/ketjunvaihtoon ja se toimi koko kesän kunnes kelit taas viileni alle +20c. Pa-suodattimen ja pumpun välinen sekä pumpun ja rail-tukin välinen muoviputki o-renkaineen on vaihdettu. Akku alle 2v vanha, testattu ja maadoitukset ja liittimet putsattu, laturi uusittu ja jännitteet mitattu, pa-putkissa ei näy kuplia, pumpussa ei ulkoista vuotoa, lohkolämmittimen käytöllä tai kuumailmapuhaltimella lämmmittämisellä ei vaikutusta. Olarin Vehossa tuli tarkempi vikakoodi P2001-002 N3/9 (cdi-ohjainlaite) Tarkasta vertailujännite. Mitä siis seuraavaksi ostamaan?
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Kuulostaa samalta kuin tutun S400:ssa, muistaakseni CDI-boksin juotoksissa oli jotain vikaa... Boksin kun laittoi pakastimeen ja nosti sieltä paikoilleen niin teki samaa kesäkelilläkin.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Juuhu tollasilla violla just vaihettiin 400 ml konen ohjailaite. Rupes rökkaamaan, onko sulla tuho poksi käytössä vai ei olleskaa.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Eikös noita bokseja jotkut korjaile, ehkä sercap?
Aki p:llä tais olla kanssa joku korjauspaikka tiedossa?
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ko vaivaa esiintyy tosiaan tuhoboxsin yhteydessä...
saa pitkäss juokussa pari kohtaa piirilevyllä kuumenemaan niin että levyyn ilmesty isompi/pienempi kumpare minkä sisällä sitten on rikki meneitä "folioita" ehjien välissä sen piirilevyn kerrosten välissä,
sopivassa lämmössä toimii... sitten taas ei
muutenkin sitä esiintyy jonkin verran noisa temickin tekemissä

tämmöinen
vika tuli viimeksi aika lähi aikoina tutkailtua/ehjäiltyä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: ML 400cdi kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

amg400 kirjoitti:W163 -02 lähtee normaalisti käyntiin, mutta sammuu 1-2 sekunnissa. Heti uudestaan starttaamalla ei inahdakkaan. Kun kääntää virrat pois ja odottaa n. 10 sek lähtee taas käyntiin ja pysyy käynnissä jos nostaa heti kierrokset 1000-2000 riippuen ilman lämpötilasta. Kun moottori lämpenee auto toimii aivan normaalisti, käy siis tyhjäkäyntiä ja jää käyntiin startin jälkeen. Ensin autoon vaihdettiin pa-suodatin, sitten luettiin ja nollattiin vikakoodit, jonka jälkeen toimi n.viikon. Rail-paineen säätimen ja anturin vaihdon jälkeen vain tyhjäkäynti tasaantui, ei muuta muutosta. Kahvimaanautossa vaihdettiin yksi suutin jossa hieman ohivuotoa ja Boschin testeri antoi koodin 2001 Vika moottorin ohjainlaitteessa, Vertailujännitekatkos. Taas toimi vain viikon. Sitten vietiin keväällä auto Heinomotorsiin jakopääremppaan/ketjunvaihtoon ja se toimi koko kesän kunnes kelit taas viileni alle +20c. Pa-suodattimen ja pumpun välinen sekä pumpun ja rail-tukin välinen muoviputki o-renkaineen on vaihdettu. Akku alle 2v vanha, testattu ja maadoitukset ja liittimet putsattu, laturi uusittu ja jännitteet mitattu, pa-putkissa ei näy kuplia, pumpussa ei ulkoista vuotoa, lohkolämmittimen käytöllä tai kuumailmapuhaltimella lämmmittämisellä ei vaikutusta. Olarin Vehossa tuli tarkempi vikakoodi P2001-002 N3/9 (cdi-ohjainlaite) Tarkasta vertailujännite. Mitä siis seuraavaksi ostamaan?
Ja Vastaus kysymykseen mitä seuraavaksi ostamaan on tuossa yllä
(joko käytetty tai uusi...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
amg400
Viestit: 13
Liittynyt: 18.11.2012 21:17
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja amg400 »

Valtavan suuri KIITOS kaikille vastanneille asiantuntijoille! Sulaketaulun takaa löytyy siis pari alumiinista "digipoksia". Ohjausboksin piirilevy oli päällepäin (otsalampun valossa) ok, mutta kun antoi minuutin verran tutustua emännän vanhaan hiustenkuivaajaan, niin +3,5C:ssa auto käyntiin ja se PYSYI käynnissä, eli kävi heti tyhjäkäyntiä. Vika sitten paikallistettu! Veholla uuden osan ovh. 2115,- ja se pitää ohjelmoida. Hieman arveluttaa vanhan piirilevyn korjaaminen, hirvittää jos heti vuoden sisällä uudelleen prakaa. Niin ja tuhoboksia ei ole, eikä tule.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

amg400 kirjoitti:Valtavan suuri KIITOS kaikille vastanneille asiantuntijoille! Sulaketaulun takaa löytyy siis pari alumiinista "digipoksia". Ohjausboksin piirilevy oli päällepäin (otsalampun valossa) ok, mutta kun antoi minuutin verran tutustua emännän vanhaan hiustenkuivaajaan, niin +3,5C:ssa auto käyntiin ja se PYSYI käynnissä, eli kävi heti tyhjäkäyntiä. Vika sitten paikallistettu! Veholla uuden osan ovh. 2115,- ja se pitää ohjelmoida. Hieman arveluttaa vanhan piirilevyn korjaaminen, hirvittää jos heti vuoden sisällä uudelleen prakaa. Niin ja tuhoboksia ei ole, eikä tule.
Ja koodailun ei tarvitse vehoa...
käytetyn ehjänkin sinne voi laittaa ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Juu tommosen kans taisteltu täälläkin. Lisäksi vikana oli myös puuttuvat puristukset 1, pytystä..... Mutta tuo käyntiinlähtö johtuu tosiaan moottoriboksista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”