vinkkejä kaivataan
vinkkejä kaivataan
Olen hankkimassa saksasta itselleni autoa. Kiikarissa w211 tai w203, siis Eemeli tai c sarjalainen. Koneeksi 200 kompura. Vm 2004 - 2005, mihin pitää kiinnittää huomiota hankinnassa. Jossain on kirjoiteltu ettei tuo kompura kone kestä onkohan siinä perää? Kuopiossa Niiranen ainakin piti sitä hyvänä koneena. Niin eemellissä se sähköhydraalinen jarruhässäkkä, tämä ilmeisesti menee takuuseen jos huollettu säännöllisesti, vai miten on? Mitäs muuta pitää kattoi vai pitääkö unohtaa koko setti ja miettiä jotain muuta?
Konehan muuten on hyvä jos M271.xxx moottori, siinä muuta vikaa oo ku alkupään malleissa jakopää ei kestä... Jos kuluu kaliseva ääni käynnistäessä, nii kannattaa unohtaa, mut toisaalta remonttiin menevät osat ei maksanut viimeksi kun kysyin nii reilu 400€... Otathan huomioon et C-sarjassa on 180K, 200K ja 230K... Tuo 180K on yleisin 146 heppanen, mitä on saatavilla, 200K:ssa 163 hp ja harvinaisemmassa 230K:ssa 197 hp... W211:n variaatioista en ole ottanut selvää mut kone on melkein sama kaikissa ja olettaisin täten et se jakopää ongelma löytyy kaikista alkupään M271.xxx moottoreista... Facelift-malleissa -05 eteenpäin muistelisin, että tuo vika on korjattu... (Syynä viallinen kiristin, jonka takia rattaat kuluu sileeksi ja jako pomppaa...)
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Re: vinkkejä kaivataan
en suosittele tuolla koneella olevaa missään tapauksessaahonekal kirjoitti:Olen hankkimassa saksasta itselleni autoa. Kiikarissa w211 tai w203, siis Eemeli tai c sarjalainen. Koneeksi 200 kompura. Vm 2004 - 2005, mihin pitää kiinnittää huomiota hankinnassa. Jossain on kirjoiteltu ettei tuo kompura kone kestä onkohan siinä perää? Kuopiossa Niiranen ainakin piti sitä hyvänä koneena. Niin eemellissä se sähköhydraalinen jarruhässäkkä, tämä ilmeisesti menee takuuseen jos huollettu säännöllisesti, vai miten on? Mitäs muuta pitää kattoi vai pitääkö unohtaa koko setti ja miettiä jotain muuta?
lukemista
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... oosen.html
itse olen tehnyt vastaavaa remontia w211 163hv malliin mittarissa ja oikeat kilometrit 84tkm
on maailman surkein ketjulla oleva jakopää
Re: vinkkejä kaivataan
Joo tuota tuohon on jossain muuallakin viitattu, mutta kyseessä on vain tuo yksittäis tapaus, eikö? Toisaalta sinulla on omakohtainen kokemus, mikäs olikaan vuosimalli tuossa sinun remppaamassa mesessä? Ihan hirveästi tästä ei ole kuitenkaan kirjoiteltu ja uskon että ko moottoreita on myyty kuitenkin satojatuhansia, joten olettaisi että jos tämän on oikeasti niin suuri ongelma niin kyllä siitä olisi ollut puhetta ja rähinää näillä saiteilla. Minkä hintainen on tuo remontti?xr kirjoitti:en suosittele tuolla koneella olevaa missään tapauksessaahonekal kirjoitti:Olen hankkimassa saksasta itselleni autoa. Kiikarissa w211 tai w203, siis Eemeli tai c sarjalainen. Koneeksi 200 kompura. Vm 2004 - 2005, mihin pitää kiinnittää huomiota hankinnassa. Jossain on kirjoiteltu ettei tuo kompura kone kestä onkohan siinä perää? Kuopiossa Niiranen ainakin piti sitä hyvänä koneena. Niin eemellissä se sähköhydraalinen jarruhässäkkä, tämä ilmeisesti menee takuuseen jos huollettu säännöllisesti, vai miten on? Mitäs muuta pitää kattoi vai pitääkö unohtaa koko setti ja miettiä jotain muuta?
lukemista
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... oosen.html
itse olen tehnyt vastaavaa remontia w211 163hv malliin mittarissa ja oikeat kilometrit 84tkm
on maailman surkein ketjulla oleva jakopää
Nyt näyttää sille että kone vaihtuu dieseliksi 220cdi vaikutta ihan ok ratkaisulle. Onko prefaceliftit ihan susia, vai uskaltaako sellaisen ottaa. Puhun nyt siis w211 korista. Missä km määrissä alkaa alustan osat olla finaalissa? Muita korjaus juttuja n. 200tkm ajetuissa? Mikäs oli se glykolivuoto homma noissa automaateissa?
Uskaltaa ottaa.Onko prefaceliftit ihan susia, vai uskaltaako sellaisen ottaa.
Siinä 40 tkm paikkeilla on alettu vaihdella. Yleensä ottaen jos ostat käytetyn auton siinä saattaa olla väljä nivel alustassa, merkistä riippumatta.Missä km määrissä alkaa alustan osat olla finaalissa?
Monet myös vaihdattavat väljän nivelen saadakseen auton katsastettua tai siedettäväksi ajaa, tai saadakseen kolinan loppumaan.
Silloin kyseinen nivel on taas uusi ja se kestää esim. 40tkm, tai 200tkm.
Nivelten lisäksi kaikki jarrut, ahtopaineletkuja, ahtopaineensäädin, EGR säädin, muita moottoriin liittyviä komponentteja, takaluukun johtosarjat, polttimoita, hihna, vaihteiston öljyvuodot (automaatti), jousia, jos ilmajousitus niin pusseja jne...Muita korjaus juttuja n. 200tkm ajetuissa?
Alkupään malleissa menee glykolia vaihteistoon josta seuraa kallis remontti.Mikäs oli se glykolivuoto homma noissa automaateissa?
Ongelman voi poistaa tällä:
viewtopic.php?t=36528
Siinä on heikko jakopää, meillä korjaamolla laitettu kai puolenkymmentä ja tosi vähänhän noita bensakoneella on.Koneeksi 200 kompura
Jos W211 prefaceliftistä puhut, niin sitten tuohon edelliseen listaan lisäksi SBC-jarrut (mihin dealer ei sen kummemmin puuttunut). Jossain vaiheessa se tonnin-parin menoerä (jos ei jo vaihdettu!), toki ennen sitä voidaan yleensä tekohengitellä halvemmallakin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: vinkkejä kaivataan
203 mallissa ei sitä sähkö jarrua oleahonekal kirjoitti:Olen hankkimassa saksasta itselleni autoa. Kiikarissa w211 tai w203, siis Eemeli tai c sarjalainen. Koneeksi 200 kompura. Vm 2004 - 2005, mihin pitää kiinnittää huomiota hankinnassa. Jossain on kirjoiteltu ettei tuo kompura kone kestä onkohan siinä perää? Kuopiossa Niiranen ainakin piti sitä hyvänä koneena. Niin eemellissä se sähköhydraalinen jarruhässäkkä, tämä ilmeisesti menee takuuseen jos huollettu säännöllisesti, vai miten on? Mitäs muuta pitää kattoi vai pitääkö unohtaa koko setti ja miettiä jotain muuta?
jakopää on ko konessa pas***
eikä vaan yksitäits tapauksessa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 20.10.2010 18:20
- Paikkakunta: Ooolusta
Auton osto tuntuu olevan nykyään yhtä arpapeliä, kuin akan ottaminen. Päällepäin näyttää hyvältä, sisältä sysipaska laitos.
Jokaiseen nykypäivän kulkineeseen tulee jossain vaiheessa vikaa. Jos ja kun remontteja ei pysty ite tekeen, niin kannattaa aina pitää se toiminta tonttu takataskussa. Olipa se merkki nyt mikä tahansa.
Meillä oli 600tkm ajettu w906 318cdi sprintteri jossa ei ollu yhtään kummempaa vikaa. Nyt alla vuoden vanha w639 116cdi vito johon on vaihdettu takuuseen lähes kaikki mahdollinen.
Tässäkin casessa kannattaa miettiä ensin käyttötarve. Itellä on w211 farkku ja appiukolla w203 farkku. Molemmat on 220cdi koneella mutta onhan ne tiloiltaan kaks erimaailman autoo.
Sitte vielä se yks. Jos tuot auton, saatko sille takuuta? Appiukko toi auton paritonnia suomen hintojen alle ja teki sitte tonnilla remonttia. Ite ostin suomesta liikkeestä (tuontiauto tämäkin) kuukausi meni ja ilmapussi takaa ja jotaki antureita, lasku tonnin verran ja kaikki takuuseen.
Se on vaan niin suhteellista.
Jokaiseen nykypäivän kulkineeseen tulee jossain vaiheessa vikaa. Jos ja kun remontteja ei pysty ite tekeen, niin kannattaa aina pitää se toiminta tonttu takataskussa. Olipa se merkki nyt mikä tahansa.
Meillä oli 600tkm ajettu w906 318cdi sprintteri jossa ei ollu yhtään kummempaa vikaa. Nyt alla vuoden vanha w639 116cdi vito johon on vaihdettu takuuseen lähes kaikki mahdollinen.
Tässäkin casessa kannattaa miettiä ensin käyttötarve. Itellä on w211 farkku ja appiukolla w203 farkku. Molemmat on 220cdi koneella mutta onhan ne tiloiltaan kaks erimaailman autoo.
Sitte vielä se yks. Jos tuot auton, saatko sille takuuta? Appiukko toi auton paritonnia suomen hintojen alle ja teki sitte tonnilla remonttia. Ite ostin suomesta liikkeestä (tuontiauto tämäkin) kuukausi meni ja ilmapussi takaa ja jotaki antureita, lasku tonnin verran ja kaikki takuuseen.
Se on vaan niin suhteellista.
Saksasta saa tosiaan auton hyvällä tuurilla hiukka halvemmalla, mutta mitään alkupään 200cdi:tä sieltä ei hintaeron takia välttämättä kannata tuoda. Ero isompikoneiseen hyvin marginaalinen.
Just tuossa varustelen yhtä saksan tuliaista joka on ns tilattu: Roiskeläpät, kumimatot, uudet talvivanteet ja contin nastat, täys huolto sis. mm vaihteiston pesu ja huuhtelu, lohkis+ sisäpistoke, ruostesuojaus, sisä ja ulkopesu+ vahaus.
Ei 2 tonnia riitä vasta kuin tarvikkeisiin. Siihen vielä pari päivää töitä. Kohteena s204. Alle kääntyvä vetokoukku autossa jo olikin että tonnin säästi siinä kohtaa.
Itse pidän yksittäisen auton hakua saksasta vain harrastuksena. En nää siinä merkittävää säästöä jos laskee vähänkään tuntipalkkaa. Kun ei se mikään kultakaivos ole vaikka niitä ajetaan rekallakin sieltä kuorma kerrallaan ympäri suomea.
Matkailumielessä ja kokemuksena mikä jottei.
Just tuossa varustelen yhtä saksan tuliaista joka on ns tilattu: Roiskeläpät, kumimatot, uudet talvivanteet ja contin nastat, täys huolto sis. mm vaihteiston pesu ja huuhtelu, lohkis+ sisäpistoke, ruostesuojaus, sisä ja ulkopesu+ vahaus.
Ei 2 tonnia riitä vasta kuin tarvikkeisiin. Siihen vielä pari päivää töitä. Kohteena s204. Alle kääntyvä vetokoukku autossa jo olikin että tonnin säästi siinä kohtaa.
Itse pidän yksittäisen auton hakua saksasta vain harrastuksena. En nää siinä merkittävää säästöä jos laskee vähänkään tuntipalkkaa. Kun ei se mikään kultakaivos ole vaikka niitä ajetaan rekallakin sieltä kuorma kerrallaan ympäri suomea.
Matkailumielessä ja kokemuksena mikä jottei.
Re: vinkkejä kaivataan
Itte kattelin tuota tyyppivikalistaa esim. 200 kompressor -04 koneesta, ja autona CLK 200 Kompressor, niin tyyppivikalistassa ei ollut mitään mainintaa jakopäästä, ei suomen eikä saksan listoilla.xr kirjoitti:en suosittele tuolla koneella olevaa missään tapauksessaahonekal kirjoitti:Olen hankkimassa saksasta itselleni autoa. Kiikarissa w211 tai w203, siis Eemeli tai c sarjalainen. Koneeksi 200 kompura. Vm 2004 - 2005, mihin pitää kiinnittää huomiota hankinnassa. Jossain on kirjoiteltu ettei tuo kompura kone kestä onkohan siinä perää? Kuopiossa Niiranen ainakin piti sitä hyvänä koneena. Niin eemellissä se sähköhydraalinen jarruhässäkkä, tämä ilmeisesti menee takuuseen jos huollettu säännöllisesti, vai miten on? Mitäs muuta pitää kattoi vai pitääkö unohtaa koko setti ja miettiä jotain muuta?
lukemista
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... oosen.html
itse olen tehnyt vastaavaa remontia w211 163hv malliin mittarissa ja oikeat kilometrit 84tkm
on maailman surkein ketjulla oleva jakopää
Jos tuo jakopää olisi ongelma, niin varmaan siitä olisi enemmän kirjoiteltu.
Re: vinkkejä kaivataan
Joo taitaa olla tuotannon alkupään ongelma.Teutori kirjoitti:Itte kattelin tuota tyyppivikalistaa esim. 200 kompressor -04 koneesta, ja autona CLK 200 Kompressor, niin tyyppivikalistassa ei ollut mitään mainintaa jakopäästä, ei suomen eikä saksan listoilla.xr kirjoitti:en suosittele tuolla koneella olevaa missään tapauksessaahonekal kirjoitti:Olen hankkimassa saksasta itselleni autoa. Kiikarissa w211 tai w203, siis Eemeli tai c sarjalainen. Koneeksi 200 kompura. Vm 2004 - 2005, mihin pitää kiinnittää huomiota hankinnassa. Jossain on kirjoiteltu ettei tuo kompura kone kestä onkohan siinä perää? Kuopiossa Niiranen ainakin piti sitä hyvänä koneena. Niin eemellissä se sähköhydraalinen jarruhässäkkä, tämä ilmeisesti menee takuuseen jos huollettu säännöllisesti, vai miten on? Mitäs muuta pitää kattoi vai pitääkö unohtaa koko setti ja miettiä jotain muuta?
lukemista
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... oosen.html
itse olen tehnyt vastaavaa remontia w211 163hv malliin mittarissa ja oikeat kilometrit 84tkm
on maailman surkein ketjulla oleva jakopää
Jos tuo jakopää olisi ongelma, niin varmaan siitä olisi enemmän kirjoiteltu.