Ensimmäinen mersuni.
Ensimmäinen mersuni.
Piti hankkia pieniruokainen premium auto. Tällainen sattui sitten kohdalle.
Maalauksen jälkeen, kylkilistat tuli samalla.
Valot paikoilleen niin ei näytä niin pappamallilta.
Vanteet sain eilen ja piti kokeilla mahtuuko alle. Vakio alustalla näyttää hieman maasturilta mutta mahtuu ainakin tuossa pyörimään. Toivottavasti mahtuu takanakin. ( 225/40/18 et35)
Eipähän tarvitse töyssyihin hidastaa, jos tuon saa liikkeelle tuolla rengastuksella
Maalauksen jälkeen, kylkilistat tuli samalla.
Valot paikoilleen niin ei näytä niin pappamallilta.
Vanteet sain eilen ja piti kokeilla mahtuuko alle. Vakio alustalla näyttää hieman maasturilta mutta mahtuu ainakin tuossa pyörimään. Toivottavasti mahtuu takanakin. ( 225/40/18 et35)
Eipähän tarvitse töyssyihin hidastaa, jos tuon saa liikkeelle tuolla rengastuksella
nättiä tulosta! minä kyllä madaltaisin autoa noilla vanteilla pari senttiä. Nii ja mites olis jos laittaisit tummat sivu ja etuvilkut?
Niin ja tervetuloa foorumille!
Niin ja tervetuloa foorumille!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Joo sivuvilkutkin olivat menossa paikoilleen mutta olivat jo sen verran haperoa, että klipsit oli murtuneet.
Autohan on jo sisäänajettu vm 1989 ja matkaa taittunut 633tkm.
Kulutus on pysynyt 7litran huiteilla myös kaupunki ajossa.
Hehkutkin sain vaihdettua ihan ite alle 2h, enkä ole koskaan tiisseliä räpeltänyt. Luin vain täältä kauhuscenaariot miten auto suurinpiirtein räjähtää kun alkaa hehkuja vaihtamaan mutta se meni helposti ilman vastoinkäymisiä.
Ja kiitos, hetken olen foorumia seurannut ja näyttää että täällä on tähdellistä herrasmies porukkaa.
Autohan on jo sisäänajettu vm 1989 ja matkaa taittunut 633tkm.
Kulutus on pysynyt 7litran huiteilla myös kaupunki ajossa.
Hehkutkin sain vaihdettua ihan ite alle 2h, enkä ole koskaan tiisseliä räpeltänyt. Luin vain täältä kauhuscenaariot miten auto suurinpiirtein räjähtää kun alkaa hehkuja vaihtamaan mutta se meni helposti ilman vastoinkäymisiä.
Ja kiitos, hetken olen foorumia seurannut ja näyttää että täällä on tähdellistä herrasmies porukkaa.
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Sampo N. kirjoitti:Onnea tähdellisen hankinnasta.
Stide kirjoitti: Näyttää että täällä on tähdellistä herrasmies porukkaa.
Sitten on meitä toisinajattelijoita.
Joo niin on, siitähän kaikki sen vamman tunnistaa.Vähän niinkun "taapero" rikollisen moottoripyörä jengin liiveistään.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Heti pääsin sisään mersuiluun kun auton sain. Öljypohja vuoti useammasta kohdasta. Hehkut olivat himmenneet kaikki ( silti -26C pelkällä roikassa olemisella sain käyntiin)
Sitä mukaan kun vuotoja tilkitsee niin jostain alkaa kuitenkin tippaseen. Kun mitään haisevaa tummaa nestettä ei enää maahan tipu niin sitten alkoi rengas vuotamaan.. Ei tuon kanssa aika pitkäksi tule. Aina se jotain keksii millä omistajaa pitää virkeänä kun ei se sitä voi kulkupuolella tehdä
Sitä mukaan kun vuotoja tilkitsee niin jostain alkaa kuitenkin tippaseen. Kun mitään haisevaa tummaa nestettä ei enää maahan tipu niin sitten alkoi rengas vuotamaan.. Ei tuon kanssa aika pitkäksi tule. Aina se jotain keksii millä omistajaa pitää virkeänä kun ei se sitä voi kulkupuolella tehdä
Kyllä!XUX63 kirjoitti:Kylläpäs koki nopean ja edustavan muodonmuutoksen autosi.
Respect!Valot paikoilleen niin ei näytä niin pappamallilta.
Tuosta http://www.kiiltovaunu.org/backlight-mu ... -2856.htmlNii ja mites olis jos laittaisit tummat sivu ja etuvilkut?
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Korokekumi tulee jousen päälle ja niitä on tosiaan neljää eri paksuutta.
Paksuus selviää nystyjen lukumäärästä jotka ovat kumin kauluksessa, jonka reuna näkyy jousikupin ulkopuolelle kun katsoo jousta alhaalta ylöspäin, siinä kohtaa missä jousi sukeltaa jousikupin sisään.
Pohjaanlyöntikumi on sitten eriasia.
Kuvaa ei valitettavasti ole mulla laittaa.
Paksuus selviää nystyjen lukumäärästä jotka ovat kumin kauluksessa, jonka reuna näkyy jousikupin ulkopuolelle kun katsoo jousta alhaalta ylöspäin, siinä kohtaa missä jousi sukeltaa jousikupin sisään.
Pohjaanlyöntikumi on sitten eriasia.
Kuvaa ei valitettavasti ole mulla laittaa.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
joo eli ykkösen kumi on 8mm paksu ja nelonen on 23mm. korkeuseroa tulee n. 30mm
kuvassa "kakkoset", eli ne nystyrät ympyröity. näkyy myös vasemmalla nuo kaks nystyrää.
kuvassa "kakkoset", eli ne nystyrät ympyröity. näkyy myös vasemmalla nuo kaks nystyrää.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kiitos nopeista vastauksista. Pitää käydä katsomassa mitkä siellä on nyt paikoillaan.
Joo olihan siellä pari nystyrää edessä, ja takana taisi olla 1.
Lokasuojan reunasta vanteen keskiöön on n.38cm joka renkaassa.
Käytin vielä tuota 18" edessä paikoillaan ja renkaan ja kaaren väliin jää 8cm
Ja se näyttää aika korkealta.
Joo olihan siellä pari nystyrää edessä, ja takana taisi olla 1.
Lokasuojan reunasta vanteen keskiöön on n.38cm joka renkaassa.
Käytin vielä tuota 18" edessä paikoillaan ja renkaan ja kaaren väliin jää 8cm
Ja se näyttää aika korkealta.
Ei tarvi hidastekorokkeisiin ajaa etanavauhtia. Pohjamuovia ei edes oleArto N kirjoitti:Tuo on hyvä noin! eipähän raavi kumit sisälokariin routaheitossa tai pohjamuovi pihatien polanteeseen
Kyllä tuolla tämän kesän ajelee.
Kyselin katsastuskonttorilta renkaiden katsastusta niin ottavat ihan normaalin muutoskatsastuksen hinnan n.50€ siitä että katsovat, että onpa komea ja tulostavat uuden otteen.
Lainaan tätä topicia sen verran, että laitan omastakin (ja ensimmäisestä) mesestä kuvia. Kyseessä on -87 2.3 CE. Auton perä on joskus maalattu, ja vaatisi myllytyksen, että saisi sävyeron pois ovista ja keulasta. Varusteina melkein kaikki muut paitsi ilmastointi. Eikö tästä vois tehdä muutenkin sellasen "ensimersu-topicin"?
Pari fotoa:
Pari fotoa:
Kannatetaan. Noilla muilla on ollut kymmeniä mersuja jo vuosisadan vaihteesta. Tänne laitettaisiin tunnelmat ensi "purasuista"Mr_ilez kirjoitti:Lainaan tätä topicia sen verran, että laitan omastakin (ja ensimmäisestä) mesestä kuvia. Kyseessä on -87 2.3 CE. Auton perä on joskus maalattu, ja vaatisi myllytyksen, että saisi sävyeron pois ovista ja keulasta. Varusteina melkein kaikki muut paitsi ilmastointi. Eikö tästä vois tehdä muutenkin sellasen "ensimersu-topicin"?
Pakkasta ja sitä rataa
Joo tuli sitten pakkaset ja ongelmat.
Töistä lähtiessä kytkinpoljin jäin pohjaan ja sitä hieman säikähti että mikäs nyt uudessa autossa. Pääsin kuitenkin kotia kivasti 3. vaihteella ajellen enkä uskaltanut pysäyttää autoa lainkaan. Kotona ajoin lämpimään talliin. Seuraavana päiväna taas toimi mutta kytkimen työsylinteri ilmeisesti tippasee kentälle. Pari kertaa piti kytkin nostaa omin voimin lattiasta.
Kävin hakemassa jo pääsylinterin varaosakaupasta ja joku oli sattunut hakemaan viimeisen työsylinterin just mua ennen. Eli en ollut ainoa jolle ole samainen ongelma tullut. Eli maanantaille menee remontin alku.
Oisko jotain vinkkejä kun alan noita vaihtelemaan mitä kannattaa ottaa huomioon. Tarviiko nestettä varata, ilmauksesta lukasin jo mitä löytyi.
Lähteekö järki pää- vai työsylinteriä vaihtaessa?
Töistä lähtiessä kytkinpoljin jäin pohjaan ja sitä hieman säikähti että mikäs nyt uudessa autossa. Pääsin kuitenkin kotia kivasti 3. vaihteella ajellen enkä uskaltanut pysäyttää autoa lainkaan. Kotona ajoin lämpimään talliin. Seuraavana päiväna taas toimi mutta kytkimen työsylinteri ilmeisesti tippasee kentälle. Pari kertaa piti kytkin nostaa omin voimin lattiasta.
Kävin hakemassa jo pääsylinterin varaosakaupasta ja joku oli sattunut hakemaan viimeisen työsylinterin just mua ennen. Eli en ollut ainoa jolle ole samainen ongelma tullut. Eli maanantaille menee remontin alku.
Oisko jotain vinkkejä kun alan noita vaihtelemaan mitä kannattaa ottaa huomioon. Tarviiko nestettä varata, ilmauksesta lukasin jo mitä löytyi.
Lähteekö järki pää- vai työsylinteriä vaihtaessa?
Vaihda pääsylinteri, eiköhän se sillä kuntoon tule? Selkä siinä menee kun kynnyksen päällä makailee mutta ei muuten ihan kauhea homma. Jollain lukkopihdeillä letku ennen sylinteriä kevyesti tukkoon ja sylinteri vaihtoon. Minulla ilmaus on aina sujunut ihan vain työsylinterin kupeesta ruuvia aukasemalla ja valuttamalla. Oikeinhan se pitäs jarrujen avulla ilmata mutta eipä ole ikinä tarvinnut. Ja joo, ohan sitä nestettä hyvä olla varalla.
Mulla on pikkasen samaa vikaa, ja syynä vetinen jarruneste, eli nesteet ekana vaihtoon sitte keväämmällä katellaan muitten osien vaihtoa.
Jos polkimessa Ei tunnu muuten jäykkyyttä tai kytkin ota kinni joko ylhäällä tai alhaalla ja on polkiessa kevyt paitti pakkasella ni ainaki mulla on riittäny se että nesteet vaihtelee uudempiin ja koittaa valuttaa aivan kaikki pois, ite annoin viimeks yönyli valua purkkiin ja aamusella uutta peliin, ja hyvin toimii kuulemma vieläkin, möin eräälle foorumilaiselle sen mersun.
ja aina ku vaihtaa niitä jarru tai kytkin sylkkyjä kannattaa vaihtaa ne nesteet uusiin, varsinki jos jostaki kohtaa tippassu ja sylkky vuotanu, se SAATTAA tehä niinko mulla eli oli vaahtoa enempi ku laki salli, ja syynä oli uuden sekä vanhan vettä sisältäneen nesteen sekoitus.
Jos polkimessa Ei tunnu muuten jäykkyyttä tai kytkin ota kinni joko ylhäällä tai alhaalla ja on polkiessa kevyt paitti pakkasella ni ainaki mulla on riittäny se että nesteet vaihtelee uudempiin ja koittaa valuttaa aivan kaikki pois, ite annoin viimeks yönyli valua purkkiin ja aamusella uutta peliin, ja hyvin toimii kuulemma vieläkin, möin eräälle foorumilaiselle sen mersun.
ja aina ku vaihtaa niitä jarru tai kytkin sylkkyjä kannattaa vaihtaa ne nesteet uusiin, varsinki jos jostaki kohtaa tippassu ja sylkky vuotanu, se SAATTAA tehä niinko mulla eli oli vaahtoa enempi ku laki salli, ja syynä oli uuden sekä vanhan vettä sisältäneen nesteen sekoitus.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Nesteethän saattaa olla vaikka alkuperäiset. Viimetalven -30 pakkasille ei oireita ollut, mutta nyt on satanutkin vettä viimeiset 2kk, joten kosteus ja lämpötila erot ovat varmasti tuottaneet kosteutta nesteeseen.
Mulla voi auttaa hetken tuo että on lämmin talli. Sitten pakkasessa saa jännittää että milloin jäätää.
Pitää valutella vanhat pois ja laitella uudet. Jos inspis iskee niin vaihdan viikonlopun aikana tuon pääsylinterin ja maanantaina kun saa sen toisen niin sitten sen.
Ompahan muutama murhe vähemmän kun menee konttorille näyttämään. Sekin pitäisi joulukuun aikana suorittaa.
Tuntus että välivuosi olisi paikoillaan..
Mulla voi auttaa hetken tuo että on lämmin talli. Sitten pakkasessa saa jännittää että milloin jäätää.
Pitää valutella vanhat pois ja laitella uudet. Jos inspis iskee niin vaihdan viikonlopun aikana tuon pääsylinterin ja maanantaina kun saa sen toisen niin sitten sen.
Ompahan muutama murhe vähemmän kun menee konttorille näyttämään. Sekin pitäisi joulukuun aikana suorittaa.
Tuntus että välivuosi olisi paikoillaan..
No kytkimen työ ja pääsylinterin sain silloin vaihdettua. Pääsylinterin liitin oli erittäin tiukassa ja vaikea saada voimaa, ettei samalla katkaise putkea. Onnistui kuitenkin.
Nyt alkoi autosta kuulumaan todella suuri ulina ja vinkuna. Toisessa pyörässä oikealla edessä on pientä välystä laakerissa tuntunut joten vaihdoin sen. Ei auttanut. Vaihdoin sitten toisellekkin puolelle ja herkistelin jarrut ja vaihdoin palat. Hieman ujellus on pienentynyt. Hankala vaan paikallistaa ääntä.
Sitten katsoin takapaloja ja kokeilin pyöritellä rengasta. Rohinaa kuului vaikka satulan otti irti. Tiedä sitten onko käsijarrun kengätkin loppu.
Takapalat oli lopussa ja jouset mureni lattialle. Tapit jotka pitää lyödä pois on aika surkean näköiset mutta eipä nuo kaupassa maksaneet kuin 5€
Toivottavasti saa irti. En haluaisi ostaa ainakaan molemmille puolille uutta satulaa.
Ja jos tuo ujellus sitten kuuluu perämurikasta niin mitä sitten. Koko auto paaliin?
Nyt alkoi autosta kuulumaan todella suuri ulina ja vinkuna. Toisessa pyörässä oikealla edessä on pientä välystä laakerissa tuntunut joten vaihdoin sen. Ei auttanut. Vaihdoin sitten toisellekkin puolelle ja herkistelin jarrut ja vaihdoin palat. Hieman ujellus on pienentynyt. Hankala vaan paikallistaa ääntä.
Sitten katsoin takapaloja ja kokeilin pyöritellä rengasta. Rohinaa kuului vaikka satulan otti irti. Tiedä sitten onko käsijarrun kengätkin loppu.
Takapalat oli lopussa ja jouset mureni lattialle. Tapit jotka pitää lyödä pois on aika surkean näköiset mutta eipä nuo kaupassa maksaneet kuin 5€
Toivottavasti saa irti. En haluaisi ostaa ainakaan molemmille puolille uutta satulaa.
Ja jos tuo ujellus sitten kuuluu perämurikasta niin mitä sitten. Koko auto paaliin?
Ja jos tuo ujellus sitten kuuluu perämurikasta niin mitä sitten. Koko auto paaliin?[/quote]
etit sitten äänettömän perän siihen, tarjontaa on kyllä ja hinnat ei enää päätä huimaa.
etit sitten äänettömän perän siihen, tarjontaa on kyllä ja hinnat ei enää päätä huimaa.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Eilen ulina voimistui jo niin suureksi että alkoi radiosta loppua tehot sen peittämiseksi
Nyt tuntui, että ääni tuli kuskin ja vänkärin välistä. Onko tuo kardaanin tuki laakeri siellä main tai mitä laakereita siellä olisi joka saattaisi huilun ääniä tuottaa.
Perästä se ei kyllä kuulunut, tyttö yritti paikantaa ääntä takapenkillä myös
Nyt tuntui, että ääni tuli kuskin ja vänkärin välistä. Onko tuo kardaanin tuki laakeri siellä main tai mitä laakereita siellä olisi joka saattaisi huilun ääniä tuottaa.
Perästä se ei kyllä kuulunut, tyttö yritti paikantaa ääntä takapenkillä myös
Kartaanin tukilaakeri on justiisa siinä etupenkkien takakiinnitysten tienoilla, kannattaa uusia kerralla kannatinkumi ja laakeri, nämä on nätit vaihtaa.
Vinkkinä: Kartaanin etupätkää ei tarvi irrottaa, kannatinkumen ja takapätkän irrotus riittää, lähtee sitten booreilla irti.
Etu- ja takapätkässä on semmoset viivat sielä boorien kohasa, semmoset niinku migillä ois vetästy saumaa muttei kumminkaan, toisesa pätkäsä = ja toisesa - ja nuo viivat pitäs saaha niinku vastakkain sinne.
Vinkkinä: Kartaanin etupätkää ei tarvi irrottaa, kannatinkumen ja takapätkän irrotus riittää, lähtee sitten booreilla irti.
Etu- ja takapätkässä on semmoset viivat sielä boorien kohasa, semmoset niinku migillä ois vetästy saumaa muttei kumminkaan, toisesa pätkäsä = ja toisesa - ja nuo viivat pitäs saaha niinku vastakkain sinne.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.