Om 606 vedot hukassa lämpimänä
Om 606 vedot hukassa lämpimänä
Joo, ongelmat jatkuu suuttimien uusimisen jälkeen. Kylmänä toimii oikein hyvin, kiihtyy ja nostaa ahtopaineet ilman moitetta, vaan kun lämpee niin vedot loppuu eikä kierrä kun vajaat 4000. Eli vikatilaa vissiinkin. Mutta miksi? Vaihdoin ilmamäärämittarin, vanha oli bosch ja tilalle tuli pierburg. Luulin vian korjaantuneen mutta ei. Noh, nettiä selailtuani päädyin ahtopaineventtiiliin, sehän on sama kun egr:ää käskevä, vaihdoin ne keskenään tuloksetta. Ahtoja löytyy 0.2bar, kunnossa ollessa n.1.5bar. Egr on tulpattu jo 80tkm sitte... Ideoita?
-98 300diesel turbo
Noni, taitaa olla se ilmamäärämittari sökö tai vääränlainen, nyppäsin piuhan irti niin rupes toimimaan paremmin. Otin mittarin irti ja huomasin sen olevan joku s2i tai jotain sinnepäin - made in germany kylläkin. Eli ei pierburg niinkun luulin. Koitin puhdistaa mittaria tuloksetta. Kiukuspäiten viskasin mokoman seinään. Välipäivinä ettimään uutta BOSCH:ia tilalle. Tietäs vaan numerot/tyypin
-98 300diesel turbo
Jaa, eli tuo saatto olla jo vuos sitte laitettaessa vääränlainen tai paskana jo valmiiks?! Vian takia auto jäikin seisomaan kun meni mielenkiinto. Tilasin sillon OBD-lukijaani välijohdon jotta saisin luettua paavon vikakoodit, vaan eihän sillä tuohon sisälle pääse. Päättelin jotta olkoot sitte. Nyt on aika ottaa auto liikenteeseen taas niin pitäs saada kuntoon... Alkuperänen oli bosch ja tuo pilipali tuli pierupurkin laatikossa varaosaliikkeen kautta... Semmosen huomasin että liittimessä on 4kpl piuhoja/liittimiä ja ilmamäärämittarissa 5kpl. En tiiä onko merkitystä, kuitenkin ihmettelemään pisti...
Viimeksi muokannut ikilika, 23.12.2012 15:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-98 300diesel turbo
Ootkos koittanu mitä vaikuttaa jos ottaa Egr tulppauksen pois?
Aika monessa autossa tuntuu olevan niin että Egr voi tulpata vanhalla ilmamäärämittari joka ei näytä enää ihan oikein mutta sitten kun vaihtaa uuden niin alkaakin herjata sitä egr toimimattomuutta.
Testerillä näkis todennäköisesti jotain, ei ole tosin kokemusta että mitä kaikkea tietoa tuollaisesta saa ulos.
Aika monessa autossa tuntuu olevan niin että Egr voi tulpata vanhalla ilmamäärämittari joka ei näytä enää ihan oikein mutta sitten kun vaihtaa uuden niin alkaakin herjata sitä egr toimimattomuutta.
Testerillä näkis todennäköisesti jotain, ei ole tosin kokemusta että mitä kaikkea tietoa tuollaisesta saa ulos.
kokeile ihan pirruuttaa toisella akulla. voi kuulostaa hullulta mut kokeile!
ja mittaa samalla lautaus jänniteet.
en tätä nyt perustele tämän kummemmin ku itellä oli c 200 pensa kylläki
vaihoin siihen akun ja jänniteen säätimen nii alko pelaa.
auton oireena oli et ei vastannut kaasuun niinkö pitäs ja siinäki oli tarvike maffi paikallaan. sen jälkeen pelas ku unelma. en tiiä kyl kumman remontti siihe vaikutti
ja mittaa samalla lautaus jänniteet.
en tätä nyt perustele tämän kummemmin ku itellä oli c 200 pensa kylläki
vaihoin siihen akun ja jänniteen säätimen nii alko pelaa.
auton oireena oli et ei vastannut kaasuun niinkö pitäs ja siinäki oli tarvike maffi paikallaan. sen jälkeen pelas ku unelma. en tiiä kyl kumman remontti siihe vaikutti
Kerronhan mä. Äsken tunnin montulla viettäneenä otin auki virtajohdon läpiviennin sieltä kuskin jaloista, wd40 ruiskuttelin ja mutteri kiinni, saman tein maattokaapelille, joka tuntui olevan ehkä hiukan hapettunutkin. Startin pään johtoja kopeloin ja ne tuntui olevan piukassa, samaa wd40 sinnekkin ruiskin sen mitä alakautta nyt ylettyi. Toivotaan että starttivika ois nyt tässä. Vaikka liki 15vuotta ja 221tkm tekee tietysti osansa...
-98 300diesel turbo
kävin tossa akku kaupoilla 140€ exide 100ah 900a ja katos väykästäki piikku viat kuten keskus lukon toiminta alko pelaa sähkö lasit alko pelaa paitti kuskin puoli vänkää johonki. entiiä kuvitelenko mut ihan ku ois tason säätöön vaikuttanu? nii ja pissäpojat heräs henkii outo juttu mutta näin se näemmä vaikuttaa aatelin pistää tännekki ku voihan tosta akun vaihosta olla vaikutusta tähän sunki ongelmaa kannataaha se kokeilla
Mulla on bosch, rekisterinumeronkin perusteella. Bosch n.270e, pierburg n.80e. Ja se mikälie i2s kun aikanaan tuli pierburgin laatikossa, maksoi n.70e. Ei kait tuossa mitään ihmettelemistä enää ole, tilaan bosch:in niin on ainakin varma että ei ole siinä sitten vika. Kun kerran se on pakko ostaa... Akku myös... Huhhuh... Rahaa menee.comdrneo kirjoitti:pierupurkki on orkkis jos maffia meinaat
-98 300diesel turbo
http://www.ebay.de/itm/Luftmassenmesser ... 460b236435
http://www.ebay.de/itm/Luftmassenmesser ... 460b236435
ite kaverille meinasin tilata
tossa ois viellä halevemalla
http://www.ebay.de/itm/Luftmassenmesser ... 460b236435
ite kaverille meinasin tilata
tossa ois viellä halevemalla
Viimeksi muokannut drneo, 27.12.2012 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt toimii maf:in puolesta. Muutaman kerran meni vikatilaan tuollakin mutta korjaantui kun kaikki liittimet, releet ja maadotuspisteet sai wd-40 käsittelyn. Vaan eipä taaskaan startannut äsken -13 pakkasella. Startti vissiin sökö... lähti kuitenkin 5min suostuttelun ja pelaamisen kanssa. Menee usko, toivo ja rakkaus tuon keksinnön kanssa
-98 300diesel turbo