C320 cdi lähtee kylmänä huonosti käyntiin.
C320 cdi lähtee kylmänä huonosti käyntiin.
Eli ongelmana on että saa sahata vähän aikaa käyntiin kun kylmänä starttaa.
Lämpimänä lähtee sitten normaalisti.
Kun kylmänä käynnistää ja jättää käymään tyhjäkäyntiä (vaihde P) saattaa kierrokset vähän aikaa humpata.
Eli ilmeisesti jonkun sortin polttoaine vuoto tai suuttimet? Onko tuossa v6:ssa jotain huomattavaa eroa suorakoneisiin nähden? Siis lähinnä tuolla polttoaine puolella?
Täytyy tänään ottaa suojamuovi pois ja tarkastella onko selviä polttoaine vuotoja.
Mites onko starin käyttäjiä pääkaupunkiseudulla jos sitä ihmettelis mitä se tietokone tietää?
Lämpimänä lähtee sitten normaalisti.
Kun kylmänä käynnistää ja jättää käymään tyhjäkäyntiä (vaihde P) saattaa kierrokset vähän aikaa humpata.
Eli ilmeisesti jonkun sortin polttoaine vuoto tai suuttimet? Onko tuossa v6:ssa jotain huomattavaa eroa suorakoneisiin nähden? Siis lähinnä tuolla polttoaine puolella?
Täytyy tänään ottaa suojamuovi pois ja tarkastella onko selviä polttoaine vuotoja.
Mites onko starin käyttäjiä pääkaupunkiseudulla jos sitä ihmettelis mitä se tietokone tietää?
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
ex.W202 c250TD
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: C320 cdi lähtee kylmänä huonosti käyntiin.
Saman ikäisen suoraan ei mitä merkitäviä erojaTommiS kirjoitti:Eli ongelmana on että saa sahata vähän aikaa käyntiin kun kylmänä starttaa.
Lämpimänä lähtee sitten normaalisti.
Kun kylmänä käynnistää ja jättää käymään tyhjäkäyntiä (vaihde P) saattaa kierrokset vähän aikaa humpata.
Eli ilmeisesti jonkun sortin polttoaine vuoto tai suuttimet? Onko tuossa v6:ssa jotain huomattavaa eroa suorakoneisiin nähden? Siis lähinnä tuolla polttoaine puolella?
Täytyy tänään ottaa suojamuovi pois ja tarkastella onko selviä polttoaine vuotoja.
Mites onko starin käyttäjiä pääkaupunkiseudulla jos sitä ihmettelis mitä se tietokone tietää?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Käytin autoa eilen huollossa (paikka määrätty, koska auto ostettu liikkeestä pari viikkoa sitten)
Autoon vaihdettiin varmuudeksi polttoainesuodatin. (viimeksi vaihdettu 3v sitten)
Turbon imuputki joka kulkee korkeapainepumpun alta oli juuri kyseisestä kohdasta kostea. Hieman mustaa paskaa putkenpäällä, varmaan huohotuksesta johtuvaa.? Ei haissut selvästi ainakaan dieselille.
Sanoivat huollossa että kannattaa katsoa pumpun aluetta kun seuraavan kerran kylmänä käynnistää, jos se sieltä vuotaa niin pitäisi kuulemma näkyä.
Tuli tuo pumpun vuotaminen puheeksi siinä ja kysyin että saako siihen vaihdettua tiivisteitä, totesivat että koko pumppu vaihtuu ei pysty tiivisteitä vaihtamaan.
Onko tässä nyt sitten jotain eroa noihin aikaisempiin korkeapainepumpuihin vai puhuiko asentajat p**kaa? Eikös noihin pumppuihin ole ainakin aikaisemmin saanut tiiviste sarjoja?
Asentaja kuitenkin epäili että itse pumppu vuotaisi näillä kilometreillä 160tkm, vaan todennäköisesti pumpun ympärillä olevat liitokset.
Mutta mutta.. Kävin yön jälkeen auton käynnistämässä saa vähän aikaa sahata ja käynnistyy. En itse havainnut pumpun alueella silminnähtävää vuotoa.
Eikös suuttimetkin voi kyseisen ongelman aiheuttaa? Vai onko noita suuttimia mennyt jo näissä (160tkm) kilometreissä.
Vikakoodeja ei kuulemma tarvinnut lukea!? Korjaamon mielipide.
Autoon vaihdettiin varmuudeksi polttoainesuodatin. (viimeksi vaihdettu 3v sitten)
Turbon imuputki joka kulkee korkeapainepumpun alta oli juuri kyseisestä kohdasta kostea. Hieman mustaa paskaa putkenpäällä, varmaan huohotuksesta johtuvaa.? Ei haissut selvästi ainakaan dieselille.
Sanoivat huollossa että kannattaa katsoa pumpun aluetta kun seuraavan kerran kylmänä käynnistää, jos se sieltä vuotaa niin pitäisi kuulemma näkyä.
Tuli tuo pumpun vuotaminen puheeksi siinä ja kysyin että saako siihen vaihdettua tiivisteitä, totesivat että koko pumppu vaihtuu ei pysty tiivisteitä vaihtamaan.
Onko tässä nyt sitten jotain eroa noihin aikaisempiin korkeapainepumpuihin vai puhuiko asentajat p**kaa? Eikös noihin pumppuihin ole ainakin aikaisemmin saanut tiiviste sarjoja?
Asentaja kuitenkin epäili että itse pumppu vuotaisi näillä kilometreillä 160tkm, vaan todennäköisesti pumpun ympärillä olevat liitokset.
Mutta mutta.. Kävin yön jälkeen auton käynnistämässä saa vähän aikaa sahata ja käynnistyy. En itse havainnut pumpun alueella silminnähtävää vuotoa.
Eikös suuttimetkin voi kyseisen ongelman aiheuttaa? Vai onko noita suuttimia mennyt jo näissä (160tkm) kilometreissä.
Vikakoodeja ei kuulemma tarvinnut lukea!? Korjaamon mielipide.
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
ex.W202 c250TD
Autohan on -05, eli onhan niitä vuosiakin jo kertynyt.
En viitsi huoltamon nimeä mainita, koska huoltotyöt jatkuu kyseisessä paikassa johtuen yhteistyöstä autoliikkeen kanssa.
Tarkoituksena oli seuraavaksi jättää auto yöksi huoltamon pihaan niin saavat ihmetellä vikaa kylmällä koneella. Autohan olisi varmaan sinne jo jäänyt, mutta tuo joulu sotkee nyt vähän hommia.
Enkä sitä epäile yhtään etteikö täältäkin foorumilta muutama "seppä" joka tuon tekniikan tuntee ja tarvittavat laitteet omistaa niin olisi vikaa jo löytänyt,
mutta savat toistaiseksi kyseisellä huoltamolla ihmetellä vikaa. (Niin kauan kun minä en sitä maksa.)
En viitsi huoltamon nimeä mainita, koska huoltotyöt jatkuu kyseisessä paikassa johtuen yhteistyöstä autoliikkeen kanssa.
Tarkoituksena oli seuraavaksi jättää auto yöksi huoltamon pihaan niin saavat ihmetellä vikaa kylmällä koneella. Autohan olisi varmaan sinne jo jäänyt, mutta tuo joulu sotkee nyt vähän hommia.
Enkä sitä epäile yhtään etteikö täältäkin foorumilta muutama "seppä" joka tuon tekniikan tuntee ja tarvittavat laitteet omistaa niin olisi vikaa jo löytänyt,
mutta savat toistaiseksi kyseisellä huoltamolla ihmetellä vikaa. (Niin kauan kun minä en sitä maksa.)
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
ex.W202 c250TD
Samanlaista vaivaa.... Auto W204, 220 CDI vm 2009 ajomäärä 70 tkm
Kylmäkäynnistyminen muuttui koko ajan huonommaksi ja huonommaksi...
Lopulta autoa ei saa käyntiin lainkaan, vaikka auto on lohkolämmittimen päässä 2 tuntia.
Oireilua edeltänyt toistuva / päivittäinen moottorin vikavalon syttyminen.
Valohoidossa eli merkkiliikkeen töpselissä oltuaan: vian kerrottiin olevan rail-säätimen maadoitusvika.
Ja RAIL-paineet olivat nousseet muutamia kertoja yli sallitun tason.
Merkkiliikkeessä lähtivät sitten uusimaan ensimmäiseksi rail-putkelle menevän johtosarjan. 300 € työ aivan turhaan, sillä vika ilmeni samantien uudestaan.....
Rail-putki uusittu aiemmin 10 kk sitten (ajomäärä 15 tkm)
Määränsäädin uusittu vuosi sitten
Joten taitaa olla liian vaikeaa merkkiliikkeellekin.
Kuinkas pitkä takuu mersun alkuperäisillä osilla ja merkkiliikkeen työllä oikein onkaan.... vai onko sitä ?
Kylmäkäynnistyminen muuttui koko ajan huonommaksi ja huonommaksi...
Lopulta autoa ei saa käyntiin lainkaan, vaikka auto on lohkolämmittimen päässä 2 tuntia.
Oireilua edeltänyt toistuva / päivittäinen moottorin vikavalon syttyminen.
Valohoidossa eli merkkiliikkeen töpselissä oltuaan: vian kerrottiin olevan rail-säätimen maadoitusvika.
Ja RAIL-paineet olivat nousseet muutamia kertoja yli sallitun tason.
Merkkiliikkeessä lähtivät sitten uusimaan ensimmäiseksi rail-putkelle menevän johtosarjan. 300 € työ aivan turhaan, sillä vika ilmeni samantien uudestaan.....
Rail-putki uusittu aiemmin 10 kk sitten (ajomäärä 15 tkm)
Määränsäädin uusittu vuosi sitten
Joten taitaa olla liian vaikeaa merkkiliikkeellekin.
Kuinkas pitkä takuu mersun alkuperäisillä osilla ja merkkiliikkeen työllä oikein onkaan.... vai onko sitä ?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mitkäs oli suutimet ja niiten kuntomiikhail kirjoitti:Samanlaista vaivaa.... Auto W204, 220 CDI vm 2009 ajomäärä 70 tkm
Kylmäkäynnistyminen muuttui koko ajan huonommaksi ja huonommaksi...
Lopulta autoa ei saa käyntiin lainkaan, vaikka auto on lohkolämmittimen päässä 2 tuntia.
Oireilua edeltänyt toistuva / päivittäinen moottorin vikavalon syttyminen.
Valohoidossa eli merkkiliikkeen töpselissä oltuaan: vian kerrottiin olevan rail-säätimen maadoitusvika.
Ja RAIL-paineet olivat nousseet muutamia kertoja yli sallitun tason.
Merkkiliikkeessä lähtivät sitten uusimaan ensimmäiseksi rail-putkelle menevän johtosarjan. 300 € työ aivan turhaan, sillä vika ilmeni samantien uudestaan.....
Rail-putki uusittu aiemmin 10 kk sitten (ajomäärä 15 tkm)
Määränsäädin uusittu vuosi sitten
Joten taitaa olla liian vaikeaa merkkiliikkeellekin.
Kuinkas pitkä takuu mersun alkuperäisillä osilla ja merkkiliikkeen työllä oikein onkaan.... vai onko sitä ?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kun auto on kylmänä saatu lopulta sahattua käyntiin.... niin käynti on ollut aivan normaalia... kunnes ajossa moottorivikavalo syttyy ja hätäkäyttö alkaa....
..mutta parin startin jälkkeen kaikki on taas ok. ja lämpimällä koneella kaikki on sujunut hyvin...
* eikö korkeapainepumpulle / suuttimille löydy omia vikakoodeja ?
Viat alkoi heti pakkaskauden alettua.
* Suuttimien merkistä ei ole hajuakaan....mutta puoli vuotta sitten tehdyssä sähköisessä merkkiliikkeen testissä kaikki oli ok
(Tekivät testin kun vaihtoivat uuden RAIL-putken kokonaisuudessaan)
..mutta parin startin jälkkeen kaikki on taas ok. ja lämpimällä koneella kaikki on sujunut hyvin...
* eikö korkeapainepumpulle / suuttimille löydy omia vikakoodeja ?
Viat alkoi heti pakkaskauden alettua.
* Suuttimien merkistä ei ole hajuakaan....mutta puoli vuotta sitten tehdyssä sähköisessä merkkiliikkeen testissä kaikki oli ok
(Tekivät testin kun vaihtoivat uuden RAIL-putken kokonaisuudessaan)
Viimeksi muokannut miikhail, 24.12.2012 0:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei ole joka jutulle omaa vikaa koodia (osa mekaanista viosta pitää osata muuten selvitellä) jamiikhail kirjoitti:Kun auto on kylmänä saatu lopulta sahattua käyntiin.... niin käynti on ollut aivan normaalia... kunnes ajossa moottorivikavalo syttyy ja hätäkäyttö alkaa....
..mutta parin startin jälkkeen kaikki on taas ok. ja lämpimällä koneella kaikki on sujunut hyvin...
* eikö korkeapainepumpulle / suuttimille löydy omia vikakoodeja ?
Viat alkoi heti pakkaskauden alettua.
* Suuttimien merkistä ei ole hajuakaan....mutta puoli vuotta sitten tehdyssä sähköisessä merkkiliikkeen testissä kaikki oli ok
(Tekivät testin kun vaihtoivat uuden RAIL-putken kokonaisuudessaan)
Sähköine suutimien tarkistus kun ei kerro läheskään koko totuuta niiten kunnosta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Paskaa puhuvat.TommiS kirjoitti:Tuli tuo pumpun vuotaminen puheeksi siinä ja kysyin että saako siihen vaihdettua tiivisteitä, totesivat että koko pumppu vaihtuu ei pysty tiivisteitä vaihtamaan.
Onko tässä nyt sitten jotain eroa noihin aikaisempiin korkeapainepumpuihin vai puhuiko asentajat p**kaa? Eikös noihin pumppuihin ole ainakin aikaisemmin saanut tiiviste sarjoja?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
on uudempi pumppu jossa ei ole irroitettavia kansiaSergey kirjoitti:Paskaa puhuvat.TommiS kirjoitti:Tuli tuo pumpun vuotaminen puheeksi siinä ja kysyin että saako siihen vaihdettua tiivisteitä, totesivat että koko pumppu vaihtuu ei pysty tiivisteitä vaihtamaan.
Onko tässä nyt sitten jotain eroa noihin aikaisempiin korkeapainepumpuihin vai puhuiko asentajat p**kaa? Eikös noihin pumppuihin ole ainakin aikaisemmin saanut tiiviste sarjoja?
ja tuo pummpuhan on aika kestävä
rail säädin ?
suuttimet ?
pyörintä anturi ?
Suuttimet näyttää olevan Delphiä. Samoin kuin rail-putkiasetelmakin.
Delphi-suutin:
http://voimakuningas.fi/p/?di=A8PM
moottori:
http://voimakuningas.fi/p/?di=RBIO
Delphi-suutin:
http://voimakuningas.fi/p/?di=A8PM
moottori:
http://voimakuningas.fi/p/?di=RBIO
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ja vika tais löytyämiikhail kirjoitti:Suuttimet näyttää olevan Delphiä. Samoin kuin rail-putkiasetelmakin.
Delphi-suutin:
http://voimakuningas.fi/p/?di=A8PM
moottori:
http://voimakuningas.fi/p/?di=RBIO
(delphi kun ei kuulu autoon...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Niin jos ei ole taskut todela hyvässä kunnossa ja rutkasti harrastus mieltä niin jätää mallit missä on delphejä kaupaan...miikhail kirjoitti:Hmm..
siellä ne nyt on kuitenkin jo muutaman vuoden olleet eli uudesta saakka...
Ja eihän noita suuttimia viitsi huvin vuoksi ja kokeilumielessä ruveta vaihtelemaan. Eihän sellaista kenenkään lompsa kestä.
mitä taas huvin vuoksi vaihtamiseen tulle niin joihinkin malleihen on tulossa systeemin vaihto delpheistä boschein kannatta selvitää kuulko ko auto siihen joukoon
ja vaikka siitä tulis jokunen satane itselle maksetaavaa niin jos autoa on tarkoitus vuosia pitää...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jep jonkin moine kampis on tekeillä johinkin malleihin missä delphejä onmiikhail kirjoitti:Vai on sellaisia Delphi / Bosch - "vaihtokampanjoita" olemassa..?
Pitänee yrittää selvittää jatkossa etukäteen tuo komponenttien valmistusmerkki .
BTW..... Voiko erimerkkisiä komponentteja noin vaan sekoittaa...
Esim. Boschin suuttimet delphien tilalle..?
jos suutimet on samaa tyypiä niin vois onnistua
(liitänöissä jonkin verran silti eroa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
P...Kele
Suuttimet (3 kpl) vuotaa paluupuolelle.
(220 CDI W204, mooottori 646, 2009 , 70 tkm)
Mikä on suuttimen "vuoto"vian perimmäinen aiheuttaja ?
Polttoaineen epäpuhtaudet ? vai suuttimen -/naftansuodattimen huono laatu ?
Ja vaikka vika korjattaisiin... uusilla suuttimilla... niin tuskin ne uudetkaan kestää paremmin kuin vanhat ?!???
Eihän tälläinen voi olla mitään "Mercedes -laatua" !!
Suuttimet (3 kpl) vuotaa paluupuolelle.
(220 CDI W204, mooottori 646, 2009 , 70 tkm)
Mikä on suuttimen "vuoto"vian perimmäinen aiheuttaja ?
Polttoaineen epäpuhtaudet ? vai suuttimen -/naftansuodattimen huono laatu ?
Ja vaikka vika korjattaisiin... uusilla suuttimilla... niin tuskin ne uudetkaan kestää paremmin kuin vanhat ?!???
Eihän tälläinen voi olla mitään "Mercedes -laatua" !!
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Näitten kohdalla taitta syy kallistu valmistus vikkaan laatuun materiali vikaan tmsmiikhail kirjoitti:Mutta mikä sen suutinvian aiheuttaa...?
Autohan on yhtä huono ja surkea , kuin sen heikoin lenkki....
jos tankissa ei ole ollut jotain mitä sinne ei kuulu (eli jotain muuta kuin diseliä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tietenkin tankkiin vain omaa ainetta...kesä- tai.... välikelin laatua tai jopa arctista dieseliä sekä joskus sekaan Fortea ....
Tosin eiköhän niiden epäpuhtauksien ...joita kuitenkin aina on polttoaineessa tulisi jäädä suodattimeen...
Polttoaineen sisältämät "normaali" lisäaineet ja -jäämät on sitten eri asia...
* * *
Polttoainejärjestelmä tuntuu olevan susi jo syntyessään. eikä sitä uusilla osilla paranneta.
Eipä siis vaikuta laadukkaalta mallilta alkuunkaan.... kun töpselissä saa kulkea vähä väliä. Viat vaan kallistuu kaiken aikaa. Sikäli kun ne tuhatlappusen jälkeen löydetään....
Tosin eiköhän niiden epäpuhtauksien ...joita kuitenkin aina on polttoaineessa tulisi jäädä suodattimeen...
Polttoaineen sisältämät "normaali" lisäaineet ja -jäämät on sitten eri asia...
* * *
Polttoainejärjestelmä tuntuu olevan susi jo syntyessään. eikä sitä uusilla osilla paranneta.
Eipä siis vaikuta laadukkaalta mallilta alkuunkaan.... kun töpselissä saa kulkea vähä väliä. Viat vaan kallistuu kaiken aikaa. Sikäli kun ne tuhatlappusen jälkeen löydetään....
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Juu ei se siitä parane jos vanhat pas*** laatua olevat korvataanmiikhail kirjoitti:Tietenkin tankkiin vain omaa ainetta...kesä- tai.... välikelin laatua tai jopa arctista dieseliä sekä joskus sekaan Fortea ....
Tosin eiköhän niiden epäpuhtauksien ...joita kuitenkin aina on polttoaineessa tulisi jäädä suodattimeen...
Polttoaineen sisältämät "normaali" lisäaineet ja -jäämät on sitten eri asia...
* * *
Polttoainejärjestelmä tuntuu olevan susi jo syntyessään. eikä sitä uusilla osilla paranneta.
Eipä siis vaikuta laadukkaalta mallilta alkuunkaan.... kun töpselissä saa kulkea vähä väliä. Viat vaan kallistuu kaiken aikaa. Sikäli kun ne tuhatlappusen jälkeen löydetään....
Uusilla samanlaislla
Ikäväähän se on että autot ei toimi
Siihen pystyy onneksi vaikutamaan edes hiuka että kuinka monta
Tuhatta€ " palaa" enne kuin vika löytyy...
Kun vie auton heti semoissen paikaan missä vikoja osataan etsiä...
Tuollahan oli jo melko aluksi juttua ihan vaan oireiden perustella
että suutimet tutkia(vaikka oireiten kuvailukin on noin kirjalisesti hiukan hankalaa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Oikeassa olet....
Nyt on omakohtaisesti sitten todettu, että ainakaan Etelä-Pohjanmaan "Merkkiliike" ei ole mikään tae osaamisesta....!!
Tosin nyt seuraavaksi ne haluavat merkkiliikkeessä "pestä" suuttimet uudella Saksasta tulleella laitteistollaan... (Suutinten pesua ei ole tehty ko.putiikissa vielä koskaan aikaisemmin !!!)
...Mutta heidän kertoman mukaan suutinten pesu on edellytys tehdasvaatimuksille valmistusviasta (mikäli pesu ei paranna tilannetta)...???!!
Suuttimien pesu on kyllä monen Diesel-specialistin mielestä täydellistä rahan haaskausta.
* * *
Jos itse joutuu maksamaan...niin ei ole kyllä järkeä siinäkään, että alkaisi vaihtamaan uudehkon auton koko polttoainejärjestelmää ---> Suuttimia, moottorinohjauslaitetta, johtosarjaa......(mitä vielä siihen kuuluukaan....??! (joku osaa varmasti tarkentaa vielä... tuhansilla euroilla...
Minä ainakin laitan ne rahat seuraavan auton hankintaan...joka tuskin on enää Mersu....
Vai tietääkö joku... Millainen ja kenen valmistamat polttoainejärjestelmät on Ihan uusissa C-ja E -sarjalaisissa 220CDI, 250 CDI tai isommissa ... ?? (vm 2012- 2013)
tai mitä "uusia" vikoja niihin on tullut ??
Nyt on omakohtaisesti sitten todettu, että ainakaan Etelä-Pohjanmaan "Merkkiliike" ei ole mikään tae osaamisesta....!!
Tosin nyt seuraavaksi ne haluavat merkkiliikkeessä "pestä" suuttimet uudella Saksasta tulleella laitteistollaan... (Suutinten pesua ei ole tehty ko.putiikissa vielä koskaan aikaisemmin !!!)
...Mutta heidän kertoman mukaan suutinten pesu on edellytys tehdasvaatimuksille valmistusviasta (mikäli pesu ei paranna tilannetta)...???!!
Suuttimien pesu on kyllä monen Diesel-specialistin mielestä täydellistä rahan haaskausta.
* * *
Jos itse joutuu maksamaan...niin ei ole kyllä järkeä siinäkään, että alkaisi vaihtamaan uudehkon auton koko polttoainejärjestelmää ---> Suuttimia, moottorinohjauslaitetta, johtosarjaa......(mitä vielä siihen kuuluukaan....??! (joku osaa varmasti tarkentaa vielä... tuhansilla euroilla...
Minä ainakin laitan ne rahat seuraavan auton hankintaan...joka tuskin on enää Mersu....
Vai tietääkö joku... Millainen ja kenen valmistamat polttoainejärjestelmät on Ihan uusissa C-ja E -sarjalaisissa 220CDI, 250 CDI tai isommissa ... ?? (vm 2012- 2013)
tai mitä "uusia" vikoja niihin on tullut ??
No niin, auto oli yön yli huoltamon pihassa ja aamulla pojat pääs kylmää konetta ihmettelemään. Pienen sahauksen jälkeen käyntiin.
Korjaamon testeri ei anna mitään vikakoodeja. (joku boschin testeri)
Kaikkien hehkujen arvot kuulemma raja-arvoissa.
Korjaamolta loppui keinot ja totesivat että seurataan tilannetta. Kun vika pahenee niin sitten katsotaan uudelleen. Eli tarkoittaa varmaan kun auto ei lähde enää käyntiin.
Pitänee käyttää autoa muualla näytillä, kun ei näytä homma onnistuvan.
Korjaamon testeri ei anna mitään vikakoodeja. (joku boschin testeri)
Kaikkien hehkujen arvot kuulemma raja-arvoissa.
Korjaamolta loppui keinot ja totesivat että seurataan tilannetta. Kun vika pahenee niin sitten katsotaan uudelleen. Eli tarkoittaa varmaan kun auto ei lähde enää käyntiin.
Pitänee käyttää autoa muualla näytillä, kun ei näytä homma onnistuvan.
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
ex.W202 c250TD