w124 tasonsäätö
w124 tasonsäätö
Jarruputkien vaihto on käsillä ja katselin,että taitaa kohta tarvita vaihtaa tasonsäädön putkiakin.Mikä näistä putkista mahdollisesti rikkoutuu ensin?
Pienempiä putkia taitaa saada tehtyä jarruputkestakin ja jotain sai ilmeisesti valmiina?Jostain luin,että joku oli tehnyt tasonsäädön isot putket hydrauliikkaputkesta.Vaikka ei sen puoleen,jos ostaa uudet metalliputket,niin kestää varmaan jo loppuiän?
Vielä ei kuitenkaan vuoda,niin jos vielä vähän siirtäisi remonttia.Pallokoiden vaihdosta on aikaa noin 4-5 vuotta.Nämäkin sitten kannattaisi laittaa samalla.
Onko porukalla kokemuksia motonetin kaasupalloista?Vai kannattaako vaan laittaa kl:n myymät pallot?
Pienempiä putkia taitaa saada tehtyä jarruputkestakin ja jotain sai ilmeisesti valmiina?Jostain luin,että joku oli tehnyt tasonsäädön isot putket hydrauliikkaputkesta.Vaikka ei sen puoleen,jos ostaa uudet metalliputket,niin kestää varmaan jo loppuiän?
Vielä ei kuitenkaan vuoda,niin jos vielä vähän siirtäisi remonttia.Pallokoiden vaihdosta on aikaa noin 4-5 vuotta.Nämäkin sitten kannattaisi laittaa samalla.
Onko porukalla kokemuksia motonetin kaasupalloista?Vai kannattaako vaan laittaa kl:n myymät pallot?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w124 tasonsäätö
Kyllä hinnat on nousseet vuosien myötä.Vaihdoin pallot 2008 ja maksoivat silloin 150e pari. Hinnat vaihtelevat 90-140e.Tuskin joo montaa valmistajaa,vaan ei tahdo aina luottaa tuohon moponetin laatuun.
Pallojen vaihto-operaatio kuitenkin jonkunmoinen homma.
Kuinka monta vuotta pitäis tai kilometriä pallojen kestää?
Pallojen vaihto-operaatio kuitenkin jonkunmoinen homma.
Kuinka monta vuotta pitäis tai kilometriä pallojen kestää?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
-
- Viestit: 311
- Liittynyt: 05.11.2011 12:09
- Paikkakunta: kerava(nivalasta)
oliskohan se paksumpi putki ollu lähempänä 100€ siis joka menee pallolta iskarille.
mulla se rapsahti halaki ku keväällä ajoin isompaan monttuun hiekkatiellä.
ja se pallolle tuleva pultti+rikka kannattaa samalla vaihtaa jos on vanha ruostessa kovin.
vähän se vaatii pujottelua,mutta kyllä se sinne meni.
oikea
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /25348/6/8
vasen
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /25347/6/8
mulla se rapsahti halaki ku keväällä ajoin isompaan monttuun hiekkatiellä.
ja se pallolle tuleva pultti+rikka kannattaa samalla vaihtaa jos on vanha ruostessa kovin.
vähän se vaatii pujottelua,mutta kyllä se sinne meni.
oikea
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /25348/6/8
vasen
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /25347/6/8
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92
ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92
ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
w124 tasonsäätö
Kaipa ne putket olis hyvä vaihtaa,ennenkuin pettää ajossa.Samalla tietysti menis nuo pallukat ja jos vaihtais isot putket,banjopultit ja vaikka nämä kaksi pikkuputkea,mitkä on yhdistetty tavallaan isoon putkeen.Vielä olis nuo letkut itse iskareihin ja venttiilien välillä on lisää putkistoa....
Saapa tuohonkin sen 500ecua helposti tuhottua....
Saapa tuohonkin sen 500ecua helposti tuhottua....
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: w124 tasonsäätö
Jos oikein orginalteile-putket ostaa, niin taitaapi olla pelkkien linjojen hinta jo liki tuota.petromax kirjoitti:Kaipa ne putket olis hyvä vaihtaa,ennenkuin pettää ajossa.Samalla tietysti menis nuo pallukat ja jos vaihtais isot putket,banjopultit ja vaikka nämä kaksi pikkuputkea,mitkä on yhdistetty tavallaan isoon putkeen.Vielä olis nuo letkut itse iskareihin ja venttiilien välillä on lisää putkistoa....
Saapa tuohonkin sen 500ecua helposti tuhottua....
Kyllä ne putket ajan kanssa hapertuvat, ja jos jonkun osuuden vaihtaa niin tiukkaa liitinkiä avatessa voi rämähtää viereinenkin putki halki.
Omasta autosta vaihdettiin kai 2009 vuodon takia noita ja se oli ihan selvää, että ne pitää laittaa keulaan asti uusiksi - seuraavalla viikolla olisi pettänyt seuraava sauma.
Febi-bilstein lie pallojen valmistista se toinen, mutta se taitaa olla se ja sama mitkä sinne laittaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
w124 tasonsäätö
Saitko vaihdettua ison putken kuljettajan puolelle jousta pois ottamatta?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w124 tasonsäätö
Ei taida kaikkia putkia saada,joutuu varmaan tekemään itse.Tulo ja paluulinja ovat pitkiä pätkiä.Onko jatko mahdollisesti jossain etupäässä?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Takaa tulevaa letkua mikä menee pumpulle ei kannata korvata tavan hydrauliletkulla,rupee tasonsäätö huutamaan niin pirusti,siis sitä pitkää.
no putkista tässä vain puhuttiinkin mutta lisähuomautuksena.
no putkista tässä vain puhuttiinkin mutta lisähuomautuksena.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Oma kokemus? Vai jonkun kertoma?janttu kirjoitti:Takaa tulevaa letkua mikä menee pumpulle ei kannata korvata tavan hydrauliletkulla,rupee tasonsäätö huutamaan niin pirusti,siis sitä pitkää.
no putkista tässä vain puhuttiinkin mutta lisähuomautuksena.
Olen paluuputken (siis sen, mikä menee säätimelta tankkiin) kahdesta autosta korvannut hydrauliletkulla. Koko letjun hinta tuli hydraulikkaliikeestä teetettynä jotain 24 euroa. Helppo oli pujottaa alkuperäiselle reitille, piti vaan kiinnityksiä muokata sopivaksi.
Hiljaiset kummatkin. Vielä kahdesta on vuotava paluuputki (kummallakin se mutka josta putki kääntyy pohjalta takakelkan syvennykseen) korjattu tilapäisesti polttoaineltkun pätkällä. Kummatkin vuosia ajossa eikä patentti ole pettänyt.
Paineputken (pumpulta säätimelle) sisällä on tehtaalata lähtiessä ollut joku kierukka, jonka tehtävänä on vaimentaa melua...
Tietysti, jos oikein hyvän haluaa, niin takakelkka alas ja uudet teräsputket - painehan voi ajossa nousta toiselle sadalle...
w124 tasonsäätö
Käyn kyselemässä,mitä putkia saa valmiina.Pienemmät lyhyet ja isot putket ajattelin uusia pallukkaremmassa.Muita saa helpommin jälkeenpäinkin.
Onkos kukaan uusinut niitä letkuja,mitkä tulevat iskareilta?Näyttävät suhteellisen hyviltä.Samalla tietysti menis nuokin.kl-varaosissa 70e pari.
Onkos kukaan uusinut niitä letkuja,mitkä tulevat iskareilta?Näyttävät suhteellisen hyviltä.Samalla tietysti menis nuokin.kl-varaosissa 70e pari.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w124 tasonsäätö
Tänään tuli ryömittyä auton alla.Aika pahassa paikassa näyttää olevan isojen putkien kiinnikeruuvit.Saako putket vaihdettua purkamatta enempää?
Pikkuputkia näyttäis olevan pari kappaletta.Molemmilta palloilla venttiiliin.
Sitten on vähän pidempi putki,mikä kulkee venttiililtä toiselle.Onkohan tämä painepuoli vai paluu?Toinen putki näyttää menevän pitkänä venttiililtä
konehuonetta kohdin.
Pikkuputkia näyttäis olevan pari kappaletta.Molemmilta palloilla venttiiliin.
Sitten on vähän pidempi putki,mikä kulkee venttiililtä toiselle.Onkohan tämä painepuoli vai paluu?Toinen putki näyttää menevän pitkänä venttiililtä
konehuonetta kohdin.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: w124 tasonsäätö
Jaa minä? En tiedä, miten asia korjaamolla hoidettiin. Ainakaan en muista että jousen ottamisesta olisi ollut juttua.petromax kirjoitti:Saitko vaihdettua ison putken kuljettajan puolelle jousta pois ottamatta?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Ainakin osassa putkia on sisällä jonkinmoinen "kierukka", johtaisiko sen puuttuminen em. ongelmaan.janttu kirjoitti:Takaa tulevaa letkua mikä menee pumpulle ei kannata korvata tavan hydrauliletkulla,rupee tasonsäätö huutamaan niin pirusti,siis sitä pitkää.
no putkista tässä vain puhuttiinkin mutta lisähuomautuksena.
Oma kokemus? Vai jonkun kertoma?v6sa kirjoitti:janttu kirjoitti:Takaa tulevaa letkua mikä menee pumpulle ei kannata korvata tavan hydrauliletkulla,rupee tasonsäätö huutamaan niin pirusti,siis sitä pitkää.
no putkista tässä vain puhuttiinkin mutta lisähuomautuksena.
Oma kokemus viime talvelta.oli edellinen omistaja vaihtanut sen pitkän noin 1.3metrisen letkun hydrauliletkuun ja tasonsäätö huuti kierrosten mukaan ja mitä enemmän painoa sitä kovempi ääni.
laitoin tilalle alkuperäisen käytetyn ja meteli hävisi.
tiedä sitten miksi näin..?
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
w124 tasonsäädön putket
Uusia putkia odotellessa,olen vähän suihkuttanut irroitusöljyä kiinnikkeisiin ja putkiliitoksiin.Toivottavasti letkuliitos isosta putkesta aukeaa ehjänä.
Isojen putkien kiinnikkeet näyttävät olevan vähän ahtaassa välissä,mutta yritetään saada irti.
Kuinka tuo tasonsäädön vipu on venttiilin tangossa kiinni?Onko ihan "munapallo"kiinnitys?
Isojen putkien kiinnikkeet näyttävät olevan vähän ahtaassa välissä,mutta yritetään saada irti.
Kuinka tuo tasonsäädön vipu on venttiilin tangossa kiinni?Onko ihan "munapallo"kiinnitys?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: w124 tasonsäädön putket
Tanko on 10 mm mutterilla kiinni. Pallo on siis kiinni välitangossa.petromax kirjoitti:Kuinka tuo tasonsäädön vipu on venttiilin tangossa kiinni?Onko ihan "munapallo"kiinnitys?
Tuosta välitangosta... Onko sitä kahta mallia? Edellisessä oli myös vakaajan pää mutterilla mutta tässä näyttäisi, niinkuin pallon tappi oisi kiinni tankoon pultattavassa lätkässä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Selittäkääs nyt tämäkin .
Autossanihan on ollut pulmana takapään klopsahtelu terävämmissä ulosjoustoissa. Perstuntumalta on vaikuttanut, että pyörä tipahtaisi monttuun kovinkin hallitsemattomasti. Epäilynä on ollut joko väsähtäneet jousipallot tai horo tasonsäätöiskarin alapää. Ratkaisevaa on kuitenkin ollut auton kuormitus: yksin ajaessa on paukkunut, jo 1 hengen kuormalla vähemmän ja takapenkkiläisten kanssa ei yhtään. Olen ajatellut, että kun tasonsäätö joutuu töihin, on jostain "tyhjät pois" eikä kolketta siksi tule.
No, eilen sitten tulimme kera perheen anoppilasta kotia: takakontissa kamaa, samoin takapenkillä ja molemmat etuistuimet käytössä. Vot: ei kolissut eikä klopsunut yhtään.
Vaan tänä aamuna lähdin yksin töihin ja hämmästys oli suuri, kun tien poikittaissaumoissa ei kevyelläkään autolla kuulunut takapäästä mitään.
Mikäs helevetti siellä nyt sitten on auennut tai ratkennut tai jumissa? Oikein mukavasti kulki kärry, jousitusmukavuus on aivan normaali.
Ei sillä, että tämä kiusaisi, mutta pistipä miettimään.
Autossanihan on ollut pulmana takapään klopsahtelu terävämmissä ulosjoustoissa. Perstuntumalta on vaikuttanut, että pyörä tipahtaisi monttuun kovinkin hallitsemattomasti. Epäilynä on ollut joko väsähtäneet jousipallot tai horo tasonsäätöiskarin alapää. Ratkaisevaa on kuitenkin ollut auton kuormitus: yksin ajaessa on paukkunut, jo 1 hengen kuormalla vähemmän ja takapenkkiläisten kanssa ei yhtään. Olen ajatellut, että kun tasonsäätö joutuu töihin, on jostain "tyhjät pois" eikä kolketta siksi tule.
No, eilen sitten tulimme kera perheen anoppilasta kotia: takakontissa kamaa, samoin takapenkillä ja molemmat etuistuimet käytössä. Vot: ei kolissut eikä klopsunut yhtään.
Vaan tänä aamuna lähdin yksin töihin ja hämmästys oli suuri, kun tien poikittaissaumoissa ei kevyelläkään autolla kuulunut takapäästä mitään.
Mikäs helevetti siellä nyt sitten on auennut tai ratkennut tai jumissa? Oikein mukavasti kulki kärry, jousitusmukavuus on aivan normaali.
Ei sillä, että tämä kiusaisi, mutta pistipä miettimään.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Viestit: 311
- Liittynyt: 05.11.2011 12:09
- Paikkakunta: kerava(nivalasta)
minä vaihoin ne putket ite.onhan siinä vähän aikaa pyörittelemistä että ne sinne saa.muistaakseni en purkanu mitään.eikös pallot lähteny penkkien alta irti sisätilasta?en nyt ihan varmaan muista ku on jo aikaa.ostin puretusta tuonti autosta sen toisenpuolen paksun putken.vähä hiekkapaperia näytin ja sitte pohjamaalit+massat perään tais maksaa 20€
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92
ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92
ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
-
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19.10.2010 13:09
- Paikkakunta: Hki-Jkl
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi