Jarrupalat

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Jarrupalat

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

ostin motonetista.. noin 14€ hintaiset jarrupalat meseen eteen ja siis en edes halvimpia paloja :wink:

karsee meteli niistä lähtee.. joko eivät ole vielä asettuneet tai sitten ihme materiaalia.. pysähtyy hyvin ei vedä eikä ravista eli kunnossa pitäis olla.. kuulostaa vaan kamalalta :cry:

kun ajaa niin että auto ja kuski vähän lämpenee, ääni vähän vähenee jarruttaessa..

oottekos huomannut moista oiretta :roll:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Vaihda Ferodon paloihin, loppuu joutava veivaaminen, kestävätkin puolta pidempään. Ei ne ihmeitä maksa nekään. :wink:

Nimim. Uudet ässän p*skapalat joutavana, ilman saa jos jollekulle kelpaa. :D No on niillä 1000km "ajettu"....
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

viewtopic.php?t=3089&highlight=bosch

Jotkut AD-palat vinkui mutta kun vaihtoi boschit loppui vingunat siihen.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Minä ostin taakse KL:stä "alkuperäiset" palat, eli vielä hiukan kalliimmat kuin Boschit :? Se kympin Motonettiä kalliimpi hinta on nopeasti maksettu, kun ei tarvi vaihtaa toisia paloja tilalle :roll:
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Saakos noita jarrupalojen kiinnitystappeja, ristijousia ynnä muita samalla uusittavaa sälää tarvikeliikkeestä vai pitääkö vaivautua Veholle saakka? Mulla olis takajarruremontti edessä, tehtaan palat paikoillaan ja kiinni ruostunut toiselta puolelta. :shock:
® Mesen Porkkana-klubi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Näkkyy olevan hyllytavaraa ainaski Motonetissä:

ASENNUSSARJA JARRUPALOILLE MERCEDES W124 MALLI 85--95
Sisältää kahden pyörän tarpeet
W124 Eteen ei tarvita
W124 Taakse (ei 300E-24V/E320/V8/AMG/ASR). . . . . . . . . 23-1046 4.71
W124 Taakse 300E-24/E320/V8 (22-1401 pala). . . . . . . . . 23-1195 9.08

KITINÄNVAIMENNUSLEVYT MERCEDES W124 MALLI 85--95
Sisältää kahden pyörän tarpeet
W124 taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-1299 3.90
Pro HVM
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Wikke kirjoitti:Saakos noita jarrupalojen kiinnitystappeja, ristijousia ynnä muita samalla uusittavaa sälää tarvikeliikkeestä vai pitääkö vaivautua Veholle saakka? Mulla olis takajarruremontti edessä, tehtaan palat paikoillaan ja kiinni ruostunut toiselta puolelta. :shock:
kyllä niitä jarrupalojen kiinnitystappeja sun muita käppärikenkien jousia saa ihan normaali autotarvike liikkeestä...ainut haaste on liukmäntien kumit eteen..
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käsijarrukenkäsarjassa tulee kaikki jouset mukana, ei kai kukaan semmosta sarjaa kelpuuta että jouset pitää ostaa erikseen. :shock:
wiimax.fi
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

kaikki löytyivät motonetista.. hyvin sopi :D

tuota etupään meteliä jarruttaessa en vaan tajua.. älytöntä :evil: :evil:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

HVM kirjoitti:Vaihda Ferodon paloihin, loppuu joutava veivaaminen, kestävätkin puolta pidempään. Ei ne ihmeitä maksa nekään. :wink:
Peesaan :lol: Mielettömän hyvää tavaraa ja kitkaominaisuudet ei paljoa huonone vaikka joutuis kovemmastakin vauhdista pidempään pysäyttään, ja vaikka useamman kerran peräkkäin :lol: Pölyävät racing palat kuluu sitten ihan normitahtia eli ei niin kestäviä kuin saman merkin korvauspalat tieliikenteeseen.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

veppe kirjoitti:Minä ostin taakse KL:stä "alkuperäiset" palat, eli vielä hiukan kalliimmat kuin Boschit
Minkä merkkiset nuo "alkuperäiset" olivat vai olivatko ihan Mersun laatikossa? Oulun M-B Osassa taitavat myydä vain Boschia, vaikka KL:n edustus niilläkin pitäisi olla. Normi-tarvikeputkasta taas saa joka kerta epäilyttävät, erimerkkiset palat, joten niihin ei viitsi mennä.
dealer kirjoitti:Käsijarrukenkäsarjassa tulee kaikki jouset mukana, ei kai kukaan semmosta sarjaa kelpuuta että jouset pitää ostaa erikseen. :shock:
Joo. Mutta joskus tulee semmoinen tilanne, että tarvisi vain jouset. Esim. asennettaessa takarenkaita liian pitkillä pulteilla. :D

OT:
Nuo käsijarrukenkien kiinnitysjousetkin voi näköjään asentaa kahdella lailla. :? Kun ne ovat yhdessä asennossa, niin ne hinkkaavat pulttien päihin. Jos ne asennetaan 180° käännettynä, niin eivät välttämättä hinkkaa. Yhden kesän ajelin tietämättäni huolettomasti pitkillä pulteilla mutta seuraavana talvena vaihdettiin toiselle puolelle laakeri. Toinen jousi asennettiin tuolloin eri päin ja kesärenkaiden vaihdon jälkeen sain vaihtaa toisen jousen. :shock: :oops:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”