![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Ittellä ja dealerilla yms. muilla tullu vastaha samoja "katin" tukkeutumisia
näire CDI konehien kans. Tuumoolin tuas notta voisko olla kyse öljyn viskositeetista eli käytetähän liian jäykkiä öljyjä. Suomi kun tuntuu olevan Mobil 5W-50 öljyn "pyhä" maa ja sitä pitää lykätä koneesehen kuin koneesehen.
Männän renkaiden "puristus"voimaa sylinteriin päin on pienennetty melkoisesti. Jos nyt käytetään 5W-50 viskositeetti öljyä, niin sen kuuma viskositeetti on palotilan lähellä luokkaa 70....ja siitä johtuen männänrenkaat irtoavat liikaa syl.seinistä
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Eli esim. 0W-30 luokan öljy "tiivistää" paremmin eikä em. efektiä tapahdu.
Tämä ei välttämättä näy edes mitenkään suurena öljyn kulutuksessa
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Tämä viskositeettien muutos esim 0W-30 suuntaan on ainoastaan tapahtunut autotehtaiden toivomuksesta.