Joo, onhan siellä tieten vastustakin enempi mitä pyörittää.Vensku_ kirjoitti:Antaahan se, mutta ei se auta sinänsä siihen, että se dieseli lähtee hyvin tulille ilman hehkutusta.Aku P kirjoitti:EIkö maar 24V sähköt jo anna vähän lisäruutia pyörittämiseen.todellauupunut kirjoitti: Mihinkähän tämä muuten perustuu...?.
Mutta se suoraruutta Apukammiokoneet on niitä, jotka sitä hehkua kipeimmin tarvii.
Se, mikä on toki jännää, että lähtee kovastakin pakkasesta käyntiin ilman hehkuja, samoten 475:n Intikka, Perkinsin suoraruutta, ja käynnistyy, vaikka oon aina ymmärtäny että Perkinsi tarvii lohkoa aina jos on jo palmun alla varjossakin. (niin, eikä tuossa juuri hehkuja ole, tai kait siinä on, mutta liekö toimii, aina on vaan käännetty avaimesta..)
Commonrail koneetkin lähtee hyvin käyntiin ilman hehkuja, jos akussa on vaan virtaa. Bmw ekana talvena -16, 1 hehku toimi, käynnistyi jos vaan oli virtaa akussa, mutta kävihän se kun intin MaSi ensimmäisen minuutin ja savu oli samaa luokkaa!
Tuo 1117 ei -15 pakkasella pyörittänyt konetta kuin ehkä kaksi kierrosta ja oli tulilla... (epäilin ennen käynnistystä ettei sano mitään.)
Käynti heti startista aivan silkinpehmeää ja kolinatonta, savua ei oikeastaan ollenkaan.
Muistaakseni myös se intin vapari hj käyttäytyi samoin....mettäreissullahan sitä vaan pääsi kokeilemaan. Sellainen vielä omista kokemuksista hj:n osalta että naapurin jali kullilla on muuten juuri samanlainen kuin tuo mika.t:n kuvassa oleva.
.