W210 200cdi -02 Ei suostu starttaamaan! *RATKAISTU (EHKÄ)*
W210 200cdi -02 Ei suostu starttaamaan! *RATKAISTU (EHKÄ)*
Pakkasen laskettua alle -25 asteen Mersu ei tänä aamuna suostunutkaan käynnistymään...
Aamulla normaalisti eberillä lämpimäksi, hieman liian pitkään saattoi pöhistä!
Aluksi epäilin normaalia virran vähyyttä, joten toista (isoa!) akkua rinnalle---> Ei starttaa...
Seuraavaksi lisävirtaa toisesta autosta ----> Ei starttaa...
Tähän asti tutkittua/tehtyä:
- Akku ladattu varmuuden vuoksi täyteen (käytetty irti)
- Sulakkeet tarkistettu konehuoneen ja takapenkin bokseista (Ei löytyny palaneita tai edes startin sulaketta)
- Ovia käytetty avaimella kiinni/auki
- Virtalukko "napsahtaa" kun avaimen laittaa sisään (Tunnistaa siis avaimen?)
- Mitattu startille tuleva jatkuva virta (ok)
- Startti pyörii kun jatkuvalta virralta antaa herätteelle virtaa (OK?)
Johtopäätöksiä:
- Ilmeisesti startille ei tule herätevirtaa ollenkaan! (Ajonesto ei kytkeydy osittain päältä ja ei anna käynnistyslupaa?)
Star:lle saan auton vasta loppuviikosta, jahka ensin saa tuon auton jonnekin lämpimään talliin...
Voisiko alhainen jännite aiheuttaa jonkinasteisen ajoneston "lukkiutumisen"?
Mielellään ottaisi neuvoja vastaan, sillä tarve autolle olisi kova, kun työajoja on paljon...
Aamulla normaalisti eberillä lämpimäksi, hieman liian pitkään saattoi pöhistä!
Aluksi epäilin normaalia virran vähyyttä, joten toista (isoa!) akkua rinnalle---> Ei starttaa...
Seuraavaksi lisävirtaa toisesta autosta ----> Ei starttaa...
Tähän asti tutkittua/tehtyä:
- Akku ladattu varmuuden vuoksi täyteen (käytetty irti)
- Sulakkeet tarkistettu konehuoneen ja takapenkin bokseista (Ei löytyny palaneita tai edes startin sulaketta)
- Ovia käytetty avaimella kiinni/auki
- Virtalukko "napsahtaa" kun avaimen laittaa sisään (Tunnistaa siis avaimen?)
- Mitattu startille tuleva jatkuva virta (ok)
- Startti pyörii kun jatkuvalta virralta antaa herätteelle virtaa (OK?)
Johtopäätöksiä:
- Ilmeisesti startille ei tule herätevirtaa ollenkaan! (Ajonesto ei kytkeydy osittain päältä ja ei anna käynnistyslupaa?)
Star:lle saan auton vasta loppuviikosta, jahka ensin saa tuon auton jonnekin lämpimään talliin...
Voisiko alhainen jännite aiheuttaa jonkinasteisen ajoneston "lukkiutumisen"?
Mielellään ottaisi neuvoja vastaan, sillä tarve autolle olisi kova, kun työajoja on paljon...
Viimeksi muokannut tupix, 04.2.2013 18:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ecun vieressä mustassa rasiassa on pienempi rele/sulakelauta. Siellä on startin rele ja kannataa kokeilla että yrittääkö napsahtaa kun avaimesta starttaa. Jos napsahtaa, rele tai startti. Jos ei niin voi olla ajonesto. Yksi ajoneston tiltti on vastaavanlaiselle väykylle sattunut.
EZS mittausarvoja vaan katsomaan. Se oli hankala löytää että käynnistymättömyys meni ajoneston piikkiin. Oliko kuitenkin loppujaan että CDI:n puolelta kun katsoi niin sieltä näki että ei käynnistyslupaa, ecun vaihtoon/ nollaukseen.
Edit: luin tarkemmin aloitusviestin. Ajonestolle ääni. Jossei lähde käsin starttaamalla käyntiin niin luultavasti ajonesto säpissä.
EZS mittausarvoja vaan katsomaan. Se oli hankala löytää että käynnistymättömyys meni ajoneston piikkiin. Oliko kuitenkin loppujaan että CDI:n puolelta kun katsoi niin sieltä näki että ei käynnistyslupaa, ecun vaihtoon/ nollaukseen.
Edit: luin tarkemmin aloitusviestin. Ajonestolle ääni. Jossei lähde käsin starttaamalla käyntiin niin luultavasti ajonesto säpissä.
Tähdellisen parantola
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Se virransyöttölaite, mitä tuossa edelläkin veikkailtiin......kops kops sille tai auki ja pikkuse rassailee kärkiä jne.....
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Kiitoksia neuvoista tuon releen ja sulakkeen sijainnin suhteen... Ainakin sulake pitää tarkastaa vielä tänään...
Kokeilin meisselillä ainoastaan tuon startin pyörimisen... Sen verran kylmä on ettei kehdannut jauhattaa väkisellä... Pitää saada Mese lämpöseen jos tarttee alkaa isompia rassailemaan...
Mutta katsotaan miten tuon kanssa käy... Meneekö ajoon vai paaliin...
Kokeilin meisselillä ainoastaan tuon startin pyörimisen... Sen verran kylmä on ettei kehdannut jauhattaa väkisellä... Pitää saada Mese lämpöseen jos tarttee alkaa isompia rassailemaan...
Mutta katsotaan miten tuon kanssa käy... Meneekö ajoon vai paaliin...
Käväisin jälleen palelemassa pihalla...
Muistaakseni ECU sijaitsee konetilassa, vänkärin puolella olevassa boksissa... Korjatkaa mikäli olen väärässä...
Tarkistin etualalla oikella olevat sulakkeet -----> Kaikki ok!
Nypäsin vasemmalla olevan releen irti -----> Murtojäljet näkyvissä (Joku räplännyt ennenkin!) -----> Tavallinen kytkevä rele -----> Uusi, varmasti toimiva tilalle....
Eikä mitään vaikutusta... Koetin Startata jälleen... Hehkun kytkeytyessä napsahdus kuuluu, mutta kun vääntää startille, niin hiljaisuus vallitsee (myös toisella releellä)!
Johtopäätös lienee ettei releelle tule käskyä herätevirran kytkemisestä?
Asia lienee pakko tarkistaa vkl:na Star:lla, että pääsee eteenpäin...
CDI203:lle sen verran, että jos tuo todetaan ECU-viaksi, niin minkä noista kuvista näkyvistä bokseista lähetän sinulle? (Olettaen että olen penkonut oikeaa boksia!)
Kiitos ja Hyvät illan jatkot kaikille!
Muistaakseni ECU sijaitsee konetilassa, vänkärin puolella olevassa boksissa... Korjatkaa mikäli olen väärässä...
Tarkistin etualalla oikella olevat sulakkeet -----> Kaikki ok!
Nypäsin vasemmalla olevan releen irti -----> Murtojäljet näkyvissä (Joku räplännyt ennenkin!) -----> Tavallinen kytkevä rele -----> Uusi, varmasti toimiva tilalle....
Eikä mitään vaikutusta... Koetin Startata jälleen... Hehkun kytkeytyessä napsahdus kuuluu, mutta kun vääntää startille, niin hiljaisuus vallitsee (myös toisella releellä)!
Johtopäätös lienee ettei releelle tule käskyä herätevirran kytkemisestä?
Asia lienee pakko tarkistaa vkl:na Star:lla, että pääsee eteenpäin...
CDI203:lle sen verran, että jos tuo todetaan ECU-viaksi, niin minkä noista kuvista näkyvistä bokseista lähetän sinulle? (Olettaen että olen penkonut oikeaa boksia!)
Kiitos ja Hyvät illan jatkot kaikille!
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
210 ECU sijainti
elikäs piirelyn laatikon sisällä oleva boxi missä 5 liitintä
ne liitimet kannatta tarkistella myös
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ei liity aiheeseen mut voisko joku kertoa, ku kuvaa kattoo ja ajatelee tuon viimeisen oikealla olevan sulakkeen (tumma) sen etupuolelta lähtee johto keltainen tai kelta punainen. mikäs se on ja mitä se tekee.. liityy yhteen toiseen juttuun kiits sorp ja silleest.
eikö kukaan tiedä
eikö kukaan tiedä
Viimeksi muokannut drneo, 23.1.2013 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Starttausongelmaa tuli jälleen vähän tutkittua töiden jälkeen...
Kuvassa nuolella osoitettu rele lienee startinrele... Ainakin tämä on oletuksena...
Mittailin yleismittarilla releelle tulevia johtoja ja millekään ei tullut virtaa... Eikös kuitenkin releen nastaan 30 pitäisi tulla jatkuva virta, kun avaimesta on kytketty virrat päälle? Yksinään en saanut tarkistettua tuleeko ECU:lta herätevirtaa releelle, mutta tämähän ei auta mikäli releellä ei ole jatkuvaa virtaa...
Lieneekö jatkuvalle virralle jossain sulake, joka voisi olla palanut? Sulakeboksin päävirtahan taitaa tulla kuvassa releen yläpuolella näkyvää paksua punaista johtoa myöten? Tähänkään ei virtaa näyttänyt tulevan!
Mitähän kautta tuo yllämainittu johto kulkee autossa? Oletan että menee suoraan akullle "vänkärin" puolella?
Tällaisia asioita heräsi mieleen... Toivottavasti joku osaisi auttaa asiassa, jos vaikka olisi joutunut purkamaan kyseisiä paikkoja!
No niin...
Nyt on taas kirjoitettu uusi luku tähänkin "saagaan"!
Pakkanen lauhtui -8 asteeseen ja kaverin kanssa meinattiin hinata auto lämpimään halliin sulamaan... Piruuttani kokeilin kylmiltään startata autoa ---> Käyntiin kerralla, niinkuin palmun alta!
Perkeleen sähköviat! Noh, huomenissa laitetaan auto letkun päähän jos vaikka olisi jokin "ylimääräinen" vika tallentunut... Jossainhan siellä on pakko olla kosketushäiriö ja/tai sulanut johto! Aika näyttää mitä löytyy...
V-käyrä on melko korkeella! Vaihtasko joku ton väykyn vähän ajettuun 300D vapari satalankkuun?
Nyt on taas kirjoitettu uusi luku tähänkin "saagaan"!
Pakkanen lauhtui -8 asteeseen ja kaverin kanssa meinattiin hinata auto lämpimään halliin sulamaan... Piruuttani kokeilin kylmiltään startata autoa ---> Käyntiin kerralla, niinkuin palmun alta!
Perkeleen sähköviat! Noh, huomenissa laitetaan auto letkun päähän jos vaikka olisi jokin "ylimääräinen" vika tallentunut... Jossainhan siellä on pakko olla kosketushäiriö ja/tai sulanut johto! Aika näyttää mitä löytyy...
V-käyrä on melko korkeella! Vaihtasko joku ton väykyn vähän ajettuun 300D vapari satalankkuun?
En usko. Eihän siinä olisi mitään mieltä. Jos joku tarvitsee autoa liikkumiseen kaikilla keleillä, niin sähköautot kannattaa unohtaa. Jos joku satalankun omistaja haluaa luopua autoilusta ja alkaa harrastelemaan auton vikatiloja ja tekniikkaa, niin sittenhän joku vois vaihtaa...tupix kirjoitti: Vaihtasko joku ton väykyn vähän ajettuun 300D vapari satalankkuun?
Siis tää viesti ei ole huumoria, vaikka joku vois nopeesti kuvitella.
Ongelma ratkaistu!
Star antoi suoraan koodin käynnistyksen eston kärjille!
Toimenpiteenä EGS-boksi liittimien irroitus ----> Vesihhelmihän siellä oli...
Kuivaus ja koodien poisto ----> Kaikki ok!
Johtopäätös:
Pitää hommata itellekin Star... Ei näiden sähköautojen kanssa muuten pärjää!
Kiitoksia kaikille neuvoja tarjonneille!
Edit: typo korjattu!
Star antoi suoraan koodin käynnistyksen eston kärjille!
Toimenpiteenä EGS-boksi liittimien irroitus ----> Vesihhelmihän siellä oli...
Kuivaus ja koodien poisto ----> Kaikki ok!
Johtopäätös:
Pitää hommata itellekin Star... Ei näiden sähköautojen kanssa muuten pärjää!
Kiitoksia kaikille neuvoja tarjonneille!
Edit: typo korjattu!
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 210 ECU sijainti
TCUCDI203 kirjoitti:
elikäs piirelyn laatikon sisällä oleva boxi missä 5 liitintä
ne liitimet kannatta tarkistella myös
(EGS)on noitten merkatujen välissä näkyvä
Missä 2liitintä
Yleensä sen sivussa lukee EGS
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
JepMika.T kirjoitti:Miten se EGS tuohon käynnistyksen estoon liittyy?
EGS:hän on vaihdelaatikon ohjain.
Vai oliko nyt vika siinä että laatikon poksi ei antanut käynnistyslupaa. Eli kuvitteli että pykälä on päällä...
Näitä tulee tasiseen tahtiin tosin yleensä
Syynä on se öljy tässähän oli vesi liitimessä tehnnyt oikosen systeemin
(Mikä taas on melkolailla se ja sama missä päin syteemiä se oikonen"kunhan siitä on yhteys ECU:un/virta lukkon"on
Niin Monesti on lopputulos sama)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Sen verran lisäystä tuohon edelliseen, että toisesta EGS-boksin liitttimestä löytyi myös öljyä... Samoin kun kuivasin liittimiä paineilmalla, niin öljyä "nousi" boksista esille...
Vaihdelaatikon päähän on jo keväällä vaihdettu liitintulppa, joten enempää öljyä ei tulossa liene... Kuitenkin jos rupeaa vielä ryppyilemään samalla tavoin, niin lienee järkevää avata tuo boksi ja putsata kunnolla? Ilmeisesti pystyy käyttämään jotain rasvanpoistajaa, kuten bräkleen:ä?
Vaihdelaatikon päähän on jo keväällä vaihdettu liitintulppa, joten enempää öljyä ei tulossa liene... Kuitenkin jos rupeaa vielä ryppyilemään samalla tavoin, niin lienee järkevää avata tuo boksi ja putsata kunnolla? Ilmeisesti pystyy käyttämään jotain rasvanpoistajaa, kuten bräkleen:ä?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Siis jos boxsista tuli öljyä niin boxsi kannatta avat saman tien ja putsatatupix kirjoitti:Sen verran lisäystä tuohon edelliseen, että toisesta EGS-boksin liitttimestä löytyi myös öljyä... Samoin kun kuivasin liittimiä paineilmalla, niin öljyä "nousi" boksista esille...
Vaihdelaatikon päähän on jo keväällä vaihdettu liitintulppa, joten enempää öljyä ei tulossa liene... Kuitenkin jos rupeaa vielä ryppyilemään samalla tavoin, niin lienee järkevää avata tuo boksi ja putsata kunnolla? Ilmeisesti pystyy käyttämään jotain rasvanpoistajaa, kuten bräkleen:ä?
vaikka sillä jättä sitten avatuna kuivumaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Hyvä riski tien pääle jäämisestä väheniTifoso kirjoitti:Ja siellä johtosarjassa on sitä öljyä niin paljon, mikä nousee boksiin, että avaa se egs boksi vaikka kolmen kuukauden välein.
Itse tein neljästi, nyt ei ole kortti enää yhtään kostea.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kun asioiden varmistelu kuuluu luonteeseen, niin oli pakko vielä nostaa EGS boksi pöydälle puhdistamista varten...
Öljyähän siellä oli, ei paljon, mutta varmaankin riittävästi... Elektroniikan puhdistussprayllä suihkuttelin, kunnes aine oli puhdasta itteään... Nyt on kuivumassa pakastimen päällä...
Kohta pitäs laittaa kasaan ja nakata takas autoon... En usko, että johtosarjassa olis kauheesti öljyä, sillä pistoke on jo vaihdettu vuosi sitten... Njooh... Tarkistellaan sitten kesemmällä...
Kiitoksia kaikille neuvoja tarjonneille!
Öljyähän siellä oli, ei paljon, mutta varmaankin riittävästi... Elektroniikan puhdistussprayllä suihkuttelin, kunnes aine oli puhdasta itteään... Nyt on kuivumassa pakastimen päällä...
Kohta pitäs laittaa kasaan ja nakata takas autoon... En usko, että johtosarjassa olis kauheesti öljyä, sillä pistoke on jo vaihdettu vuosi sitten... Njooh... Tarkistellaan sitten kesemmällä...
Kiitoksia kaikille neuvoja tarjonneille!
drneo kirjoitti:ei liity aiheeseen mut voisko joku kertoa, ku kuvaa kattoo ja ajatelee tuon viimeisen oikealla olevan sulakkeen (tumma) sen etupuolelta lähtee johto keltainen tai kelta punainen. mikäs se on ja mitä se tekee.. liityy yhteen toiseen juttuun kiits sorp ja silleest.
eikö kukaan tiedä
eikö kukaan tiedä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kannatta laittaa mihin liittyydrneo kirjoitti:drneo kirjoitti:ei liity aiheeseen mut voisko joku kertoa, ku kuvaa kattoo ja ajatelee tuon viimeisen oikealla olevan sulakkeen (tumma) sen etupuolelta lähtee johto keltainen tai kelta punainen. mikäs se on ja mitä se tekee.. liityy yhteen toiseen juttuun kiits sorp ja silleest.
eikö kukaan tiedä
eikö kukaan tiedä
ja mahdolisesti siihen liityvään juttuketjuun
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
no se liittyy webasto hommaan oli veetty webaston tarttaus kaapeli tohon kiini eli heräte
viewtopic.php?p=562864#562864
viewtopic.php?p=562864#562864
No niin...
Johan tässä hieman yli viikko mentiin ilman suurempia murheita...
Ilmeisesti tuo kaara ei tykkää päästää mua töihin, sillä kun piti lähtee käväseen työpaikalla, niin päätti sitten, ettei tänään...
Elikkä ihan sama vika palasi... Ei lupaakaan startata... Tarkistin heti kaikkien boksien liittimet... Ei öljyä/vettä tai yhtään mitään... Jarruvalokytkimen otin käteen kans ja sunnuntai kun on (eikä mitään hävittävää!), purin palasiksi... Hapettumia oli ja ne putsasin... Sitten piipparilla tarkistus... Toimii! Kytkin paikalleen, eikä muutosta...
Pellin alla mittailin hieman jännitteitä, olivat 12,47 V eli pikkasen alakanttiin mutta ok? Samalla putsasin muutamat hapettumat virtapiuhoista... Eikä mitään...
Alkaa haisemaan pahasti ajoneston vialta... Lupaa ei starttiin vaan estolta tule! Seuraava vaihe, mitä ilman kuusen alle lähetystä voinee tehdä on varmaankin vaihdemekanismin tarkistus?
Hyvät neuvot olisivat jälleen tarpeen, sillä edessä olisi 4 pv:n työreissu, johon autoa tarttee!
Johan tässä hieman yli viikko mentiin ilman suurempia murheita...
Ilmeisesti tuo kaara ei tykkää päästää mua töihin, sillä kun piti lähtee käväseen työpaikalla, niin päätti sitten, ettei tänään...
Elikkä ihan sama vika palasi... Ei lupaakaan startata... Tarkistin heti kaikkien boksien liittimet... Ei öljyä/vettä tai yhtään mitään... Jarruvalokytkimen otin käteen kans ja sunnuntai kun on (eikä mitään hävittävää!), purin palasiksi... Hapettumia oli ja ne putsasin... Sitten piipparilla tarkistus... Toimii! Kytkin paikalleen, eikä muutosta...
Pellin alla mittailin hieman jännitteitä, olivat 12,47 V eli pikkasen alakanttiin mutta ok? Samalla putsasin muutamat hapettumat virtapiuhoista... Eikä mitään...
Alkaa haisemaan pahasti ajoneston vialta... Lupaa ei starttiin vaan estolta tule! Seuraava vaihe, mitä ilman kuusen alle lähetystä voinee tehdä on varmaankin vaihdemekanismin tarkistus?
Hyvät neuvot olisivat jälleen tarpeen, sillä edessä olisi 4 pv:n työreissu, johon autoa tarttee!
No niin...
Illan mittaan turistiin CDI203:n kanssa puhelimessa muutamaan otteeseen ja pähkäiltiin tilannetta... Lopulta oman kalenterin tsekkaamisen jälkeen muistui mieleen parit pohjakosketukset mettäautotiellä pari päivää ennen ekaa vian ilmenemiskertaa... Lisää pähkäilyä ja kappas! Ekalla kertaa pohjamuovit oli vuorokauden irti ja alkoi pelaamaan silloin...
CDI ehdotti starttiyritystä ilman EGS boksia... Ja kappas kerralla käyntiin... Sen jälkeen boksi uudelleen kiinni ja taas käynnistyi... Ajolenkillä tosin meni heti vikatilaan (pikkasen yli 2000 rpm antaa ja sit vaihtaa) mutta käynnistyy... Huomenna pitää nostaa auto jälleen nosturille ja alkaa tutkimaan laatikon pistoketta sekä siihen tulevia johtoja...
Eiköhän se vika sieltä löydy...
Suuret KIITOKSET CDI203:lle avusta... Yksin olis jääny löytymättä/ei olis uskaltanu testata ilman boksia!
Illan mittaan turistiin CDI203:n kanssa puhelimessa muutamaan otteeseen ja pähkäiltiin tilannetta... Lopulta oman kalenterin tsekkaamisen jälkeen muistui mieleen parit pohjakosketukset mettäautotiellä pari päivää ennen ekaa vian ilmenemiskertaa... Lisää pähkäilyä ja kappas! Ekalla kertaa pohjamuovit oli vuorokauden irti ja alkoi pelaamaan silloin...
CDI ehdotti starttiyritystä ilman EGS boksia... Ja kappas kerralla käyntiin... Sen jälkeen boksi uudelleen kiinni ja taas käynnistyi... Ajolenkillä tosin meni heti vikatilaan (pikkasen yli 2000 rpm antaa ja sit vaihtaa) mutta käynnistyy... Huomenna pitää nostaa auto jälleen nosturille ja alkaa tutkimaan laatikon pistoketta sekä siihen tulevia johtoja...
Eiköhän se vika sieltä löydy...
Suuret KIITOKSET CDI203:lle avusta... Yksin olis jääny löytymättä/ei olis uskaltanu testata ilman boksia!
Paluu perusteisiin...
Eli ÄLÄ tee asioista liian vaikeita...
Periaatteessa eilinen diagnoosi oli oikea eli laatikon signaalit olivat menneet sekaisin... Syy tosin ei ollut katkennut johto... Todennäköinen syy oli laatikon pistokkeessa ollut öljy... Asia joka itsestään selvästi pitäisi tarkistaa heti ensimmäisenä... Tällä kertaa tuli ensiksi ohitettua, sillä onhan sen vaihdosta ruhtinaalliset 11 kk...
Eli mikäli vastaavia oireita ilmenee tai muuta epäilyttävää, joka viittaa laatikon suuntaan, niin ensimmäisenä pistokkeen tarkistus... Vaikka olisi vaihdettu eilen!
Tosin kokemus osoittaa, että todennäköisesti tää vika palaa jonkin ajan kuluttua uudelleen, joten arvuutellaan uudemman kerran sitten...
Eli ÄLÄ tee asioista liian vaikeita...
Periaatteessa eilinen diagnoosi oli oikea eli laatikon signaalit olivat menneet sekaisin... Syy tosin ei ollut katkennut johto... Todennäköinen syy oli laatikon pistokkeessa ollut öljy... Asia joka itsestään selvästi pitäisi tarkistaa heti ensimmäisenä... Tällä kertaa tuli ensiksi ohitettua, sillä onhan sen vaihdosta ruhtinaalliset 11 kk...
Eli mikäli vastaavia oireita ilmenee tai muuta epäilyttävää, joka viittaa laatikon suuntaan, niin ensimmäisenä pistokkeen tarkistus... Vaikka olisi vaihdettu eilen!
Tosin kokemus osoittaa, että todennäköisesti tää vika palaa jonkin ajan kuluttua uudelleen, joten arvuutellaan uudemman kerran sitten...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Hyvä että yhteydestä kuusenalle... oli apuatupix kirjoitti:No niin...
Illan mittaan turistiin CDI203:n kanssa puhelimessa muutamaan otteeseen ja pähkäiltiin tilannetta... Lopulta oman kalenterin tsekkaamisen jälkeen muistui mieleen parit pohjakosketukset mettäautotiellä pari päivää ennen ekaa vian ilmenemiskertaa... Lisää pähkäilyä ja kappas! Ekalla kertaa pohjamuovit oli vuorokauden irti ja alkoi pelaamaan silloin...
CDI ehdotti starttiyritystä ilman EGS boksia... Ja kappas kerralla käyntiin... Sen jälkeen boksi uudelleen kiinni ja taas käynnistyi... Ajolenkillä tosin meni heti vikatilaan (pikkasen yli 2000 rpm antaa ja sit vaihtaa) mutta käynnistyy... Huomenna pitää nostaa auto jälleen nosturille ja alkaa tutkimaan laatikon pistoketta sekä siihen tulevia johtoja...
Eiköhän se vika sieltä löydy...
Suuret KIITOKSET CDI203:lle avusta... Yksin olis jääny löytymättä/ei olis uskaltanu testata ilman boksia!
simens A60 etädiagnosi toimi... kun tiedot tapahtumista/vaivasta oli selvillä,
osoitaa hyvin kuinka tärkeää on muistaa/muistaa kertoa mitä/koska ja missä olosuhteissa autolle on tapahtunut,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä