Neste Pro Diesel - kulutus kasvaa
Neste Pro Diesel - kulutus kasvaa
Onko kenelläkään muulla noussut kulutus, kun on vaihtanut "normaalin" dieselin Nesteen Pro Dieseliin?
Omassa väyrysessä (290TD, ´96) kulutus nousee noin litralla. Omat tutkimukset eivät tietenkään ole mitään VTT:n mittauksia, mutta tankkauskirjauksien kautta tullutta vertailumateriaalia on jo jonkin verran. Tulos on aina ollut yllättävän samanlainen - molemmilla dieseleillä.
Jos tätä on jo käsitelty niin ohjatkaa oikeaan keskusteluun.
Omassa väyrysessä (290TD, ´96) kulutus nousee noin litralla. Omat tutkimukset eivät tietenkään ole mitään VTT:n mittauksia, mutta tankkauskirjauksien kautta tullutta vertailumateriaalia on jo jonkin verran. Tulos on aina ollut yllättävän samanlainen - molemmilla dieseleillä.
Jos tätä on jo käsitelty niin ohjatkaa oikeaan keskusteluun.
Citikan reuhkassa ainakin on ollu pienempi kulutus
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kuulosti muutamia kp-pumppuja kajahtaneen pro:t tankissa heti kun sitä alettiin myydä. Olettamus oli että pesee suotimesta läpi menevän mikrop*skan rööreistä, kertalasaukena rikkoo pumpun. Mene ja tiedä onko syy-yhteyttä. Boschilla alkoi vissiin tutkinta het ja justiinsa. Tuli tuonne meijännii korjaamolle heti kolme ehdokasta, joista kahessa oli pumppu moro. Ainuat yli kahteen vuoteen.
Ite en oo vielä tankannu, ootellaan ja katellaan. Ainahan se voijaan pyörä keksiä uuvelleen, vaan jos se on kantikas niin ei se entistä päihitä.
Uskoisin, että biokomponentteja on lisätty, halvempi raaka-aine, aika pro nimi päälle, hintaa ylös. Se nyt lienee jo selvää, ettei öljyala ja verottaja ainakaan löysää pianonarua kurkulla, antamalla halvemmalla tai samalla rahalla parempaa tai riittoisampaa.
Ite en oo vielä tankannu, ootellaan ja katellaan. Ainahan se voijaan pyörä keksiä uuvelleen, vaan jos se on kantikas niin ei se entistä päihitä.
Uskoisin, että biokomponentteja on lisätty, halvempi raaka-aine, aika pro nimi päälle, hintaa ylös. Se nyt lienee jo selvää, ettei öljyala ja verottaja ainakaan löysää pianonarua kurkulla, antamalla halvemmalla tai samalla rahalla parempaa tai riittoisampaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Piti oikeen omakin "tankkauspäiväkirja" tarkastaa niin saattaishan tuossa olla perää. Yhden tankillisen tuolla Pro:lla ajelin ja sitä meni 0,8L/100km enemmän kuin mitä edeltävillä tankkauksilla on yleensä mennyt.
Hinta on tuossa niin suolainen, että ei tarvinne jatkossa sitä tankata.
Hinta on tuossa niin suolainen, että ei tarvinne jatkossa sitä tankata.
200 CDI klassikko varusteilla
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Mitä minä olen tankannu niin tälleen talvi ajossa työmatka ajoa on 98% eli päivässä 14km josta motari ajoa 4km
Proolla kulutus kaikkineen tyhjä käyntineen n.8l/100km ja aakkosen eväällä 10l/100km
Proolla kulutus kaikkineen tyhjä käyntineen n.8l/100km ja aakkosen eväällä 10l/100km
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Osittain sama. Mutta kun esim. työmatkani varrella myy Nesteen kylmäasema tavan dieseliä jopa alle 1,5 eurolla litra ja parinkymmenen kilsan päässä Nesteen "oikea" asema myy Prodieseliä lähes 1,6 eurolla litralta, niin harvoin tulee pinnistettyä Prodiesel-tankille.JiiTee_ kirjoitti:Liekköhän se sitte paljoltikki arvokkaampaa.. Ei tuu hintoja seurailtua ku sitä polttoainetta pittää kumminki saaha.
Muutaman kerran olen sitä kyllä ihan uteliaisuuttani ottanut, ja tuntuma on että kulutus ei missään nimessä pienene hintaeron vertaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31.12.2012 17:11
- Paikkakunta: Oulu
Kuulostaa tosiaan uskomattomalta noin suuri kulutuksen nousu Käykö tuossa samoin kuin joillekkin lastutettujen autojen kanssa, että kiukuttelevat kulutuksen nousseen, mutta eivät suostu huomioimaan oman ajotapansa muutosta.....eli ennen mentiin rauhassa, mutta kun voimaa on yksikin humma enemmän, niin sitten vedetäänkin nilkka suorana kokoajan, kun "kulkee niin kivasti"
Ässässä minulla ainakin kulutus putosi aavistuksen Prolla, mutta ajankin tuolla oikeastaan vain tätä kahden firman & taloni väliä (Jokioinen-Härmä) ja matkaa sen 340km/sivu
ps. en nyt ole mikään nesteen hehkuttaja, mutta onhan tuossa prossa pakkasenkesto ihan toista, kuin missään muussa normi talvilaadun dieselissä Moniko tiesi?
Ässässä minulla ainakin kulutus putosi aavistuksen Prolla, mutta ajankin tuolla oikeastaan vain tätä kahden firman & taloni väliä (Jokioinen-Härmä) ja matkaa sen 340km/sivu
ps. en nyt ole mikään nesteen hehkuttaja, mutta onhan tuossa prossa pakkasenkesto ihan toista, kuin missään muussa normi talvilaadun dieselissä Moniko tiesi?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Taitaa talvikeli vaikuttaa enemmän kulutuslukemiin mitä käytetty polttoainelaatu.
Jos koko kesä on ajettu perusdieselillä ja nyt 20 asteen pakkasessa kokeiltu tankillinen nesteen uutuutta ja kulutus on litran enempi niin ei se välttämättä kokonaan johdu polttoaineesta
Niin ja mulla ei ole mitään sidoksia nesteeseen, en kehu tuota Prota mutta silloin tällöin on tullut sitä kokeiltua.
Jos koko kesä on ajettu perusdieselillä ja nyt 20 asteen pakkasessa kokeiltu tankillinen nesteen uutuutta ja kulutus on litran enempi niin ei se välttämättä kokonaan johdu polttoaineesta
Niin ja mulla ei ole mitään sidoksia nesteeseen, en kehu tuota Prota mutta silloin tällöin on tullut sitä kokeiltua.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31.12.2012 17:11
- Paikkakunta: Oulu
Itsellä oli sen vuoksi tuo kulutuksen nousu helppo seurata puolueettomasti että työmatkoja tulee ajettua 300km päivittäin suoraa ja rauhallista 80km rajoituksella ilman ruuhkia. Toisessa päässä oli ABC ja toisella Neste. Ajelin tankin aina täydestä tyhjäksi ja kuukaudessa useaankin otteeseen joutui tankkaamaan. Kelit oli päivittäin vaihtuvia kaikkea nollan ja -15 asteen väliltä. Tiedä sitten mikä on totuus mutta jokatapauksessa tankillisella proota ajoi huomattavasti vähemmän kuin ABC.n dieselillä. Oliko kulutusmuutos sitten desin vai litran, mutta kasvoi selvästi jokatapauksessa. Ja vielä mainostivat että kulutus pieneneepiippu kirjoitti:Kuulostaa tosiaan uskomattomalta noin suuri kulutuksen nousu Käykö tuossa samoin kuin joillekkin lastutettujen autojen kanssa, että kiukuttelevat kulutuksen nousseen, mutta eivät suostu huomioimaan oman ajotapansa muutosta.....eli ennen mentiin rauhassa, mutta kun voimaa on yksikin humma enemmän, niin sitten vedetäänkin nilkka suorana kokoajan, kun "kulkee niin kivasti"
Ässässä minulla ainakin kulutus putosi aavistuksen Prolla, mutta ajankin tuolla oikeastaan vain tätä kahden firman & taloni väliä (Jokioinen-Härmä) ja matkaa sen 340km/sivu
ps. en nyt ole mikään nesteen hehkuttaja, mutta onhan tuossa prossa pakkasenkesto ihan toista, kuin missään muussa normi talvilaadun dieselissä Moniko tiesi?
Ja jos asiaa puolueettomasti tarkastelee niin mielipiteitä tuntuu olevan kahta 1.samaa tavaa kuin muutkin 2.kulutus nousee, eli vielä ei yhteen ääneen kuulu mistään että kulutus olisi laskenut..
Pösöllä ei ollut vaikutusta kulutukseen, pieni tuntuma että kulkuun olis vaikuttanut positiivisesti. Semmoinenkin vaikutus oli että kin auton töräytti tulille niin löpö tuoksahti, normidiisselilä ei tuoksahda? Pari tankillista tuli kokeiltua.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
En allekirjoita tuota. Olen ajanut koko tähänastisen talven pääsääntöisesti perusdieselillä ja sinne väliin tankkaillut neljä kertaa ProD:tä ja joka kerta (molemmilla laaduilla) niin, että mittarin valo on jo palanut tovin aikaa. Ajot ovat olleet samanlaista seka-ajoa ts. työmatka-ajoa 50 km päivässä ja joskus pientä asiointia muualla, harvemmin matka-ajoa. Kelit molemmilla dieseleillä on vaihdelleet nollasta parinkymmenen pakkasiin.jolle kirjoitti:Taitaa talvikeli vaikuttaa enemmän kulutuslukemiin mitä käytetty polttoainelaatu.
Kelit ja matka-ajon osuus vaikuttaa tietysti, mutta perusdieselillä tuon automaattipaavon kulutus heiluu tasaisesti alueella 6,8-7,2, josta pienempi tietty enemmän matka-ajoa ja jälkimmäinen lähes puhdasta työmatkailua + ilta-asiointia. ProDieselillä kulutus on aina ollut noin 8/100. Pelkkään matka-ajoon en ole päässyt koskaan koko tankillisella, kummallakaan aineella.
Kulutuksen huomaa jo siitäkin, että ensimmäinen naftamittarin poikkiviiva tulee perusöljyllä vastaan lukemissa 270-300 km ja Proolla aletaan olla samoilla lukemilla jo 200 km tienoilla.
En ole kummankaan dieseltyypin puolestapuhuja enkä vastusta kumpaakaan. Odotin Proolta normaalia pienempää kulutusta, mutta olin kovin ihmeissäni ja siksi tämän keskustelunkin avasin.
P.S. Ajotapani on sangen rauhallinen eikä kummallakaan laadulla tule poljettua sen enempää.
Hmm, mielenkiintoista. Tuo sun väykkys on samalla moottorilla kun mun sprintteri jossa huomasin selvästi pirteemmän käytöksen tuolla Prolla
Tuo sprintteri on sellaisessa ajossa jottei kulutusta voi luotettavasti vertailla mutta tuon auton kohdalla ei kulutus minusta ainakaan noussut
Nyt kaivataan viisaammilta kommentteja että mitä lisäaineistusta tuossa Prossa on käytetty?
Tuo sprintteri on sellaisessa ajossa jottei kulutusta voi luotettavasti vertailla mutta tuon auton kohdalla ei kulutus minusta ainakaan noussut
Nyt kaivataan viisaammilta kommentteja että mitä lisäaineistusta tuossa Prossa on käytetty?