Hyvältä näyttää Kyllä kelpaa tälläsen risaperseenkin sitte 10v. päästä ku on varaa tollasee robata tollasta alustaa ku ei oo kaikkien osien päällä sentin kerrosta tervaa
Kuvan värissä on lievä virhe jostain kamera teknisestä syystä. Oikeasti se ei ole noin ruskea. Eikä ruosteessa. Saa tulla etsimään ruostetta tuosta autosta.
epk kirjoitti:eikö alupeltien alta ja kardaani tunnelia tarvitse suojata ?
Kyllä ne varmaan on suojattu. Tuonne vedetään montaa ainetta päällekäin niin saattaa näyttää ettei ole suojattu ollenkaan.
Muutenkin tuonne lämpösuojien päälle kannata paljoa ruiskia kun käryttelee vaan turhaan.
Minkäslainen käry näistä tämänpäivän AMMATTI-massoista lähtee? Eli onko vielä samaa kamaa kuin 20v takaperin, kun viimeksi kakkosnelosen massoitin Tectylin aineilla ja tuolloin päätin että jos ei massan haju parane, tai jopa katoa välittömästi, niin ruostukoot per*leet!
Purin itse kaikki pohjamuovit,lämpösuojat,helmamuovit ja takapaksin verhoilut ym.pois kun massautin tuon oman väykyn aikoinaan.
Juuri tuon takia purin itse,että tulee sitten kaikki paikat massattua.
Ei tuossa väyrysessä ollut ainakaan kuin ohut pohjamaali noiden lämpösuojien alla.
Kyllähän ammattinsa osaavan massaajan nuo kuuluu irrottaa.
Mitään käryjä en juurikaan huomannut tuon operaation jälkeen.
tiedän montakin mitkä on esim. takapöntön lämpöpellin alta pintaruosteessa. Kerroppa miksi se ruoste ei sinne lämpöpeltien alle ja vaikkapa kardaani tunneliin pääse pesiytymään ?
Minäkin olen nähnyt monta autoa (muitakin kuin mersuja) jotka todella ikävän näköisessä ruostekuorrutuksessa lämpösuoja yms. peltien & muovien alta! Kysytäänpäs niinpäin, että miksi se ei ruostuisi sieltä missä suojaus muutenkin ohuinta? Ei se ruoste ala kukkimaan ainoastaan sieltä mihin kivet lentää.....minun mielestä! (Tuossa ässässäkin ainoat ruosteet mitä pohjassa näkyy, on juurikin noiden suojien alla)
Tuomalla prosessiin energiaa eli jalostamalla rautamalmi teräspelliksi. Tämä teräs taas pyrkii yhtymällä happeen palaamaan takaisin rautamalmiksi, + luovuttamaan energiaa= ruostumaan
Se siitä, vain 21 vuotta eri merkkisiä ajoneuvoja työkseni huoltaneena ja korjanneena en ole koskaan joutunut suorittamaan ruostuneen teräksen korvaamista uudella teräspellillä ko. alueilla
Joten on mahdollista että näin vähäinen otanta: 210 työpäivää, 21 vuotta, varovaisesti ehkäpä vain 5 autoa päivä = 22050 henkilö/pakettiautoa ihailleena (osa toki moneen kertaan) voin toki olla väärässäkin.
Enpä usko että kylmäkäsisaku on väärässä. Ei ne kriittiset ruostevauriot tule pohjan suoriin tai lievästi kaareviin pintoihin. Lisäksi siellä pakoputken päällä on vielä kunnon lämmitys, niin että paikat kuivuvat nopeasti.
Olen itsekin nähnyt pintaruosteessa olleita pohjapeltejä paljon, mutta ei niillä ole merkitystä, koska ne varsinaiset ruostepesät löytyvät suljetuista koteloista, saumoista, ovista, helmapelleistä ja muista hankalista paikoista. Se on oikeastaan aivan sama miltä ne pohjan suora pellit näyttävät. Saa niistä jotakin suuntia, mutta ne varsinaiset ongelmakohteet ovat piilossa muhimassa muualla kuin pohjan suorissa pelleissä.