Oi jos Kaappiin turpon saisin...
Oi jos Kaappiin turpon saisin...
Oi jos Kaappiin turpon saisin
sitä kyllä vinguttaisin
kierrättäisin sitä aina
arkena ja sunnuntaina
Sille ahdot säätelisin
ja syöttöjä lisää ruuvailisin
Ja kun kaikki oikein oisi
viimeisen päälle niin se sanoisi:
SKRIUUKRÄKSKOLIKOLIPAM
Tai josko antas sittenkin olla
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Mie kuuntelin juhannus-aattonna ku mittailin ......
LOITUMA YHTYE / IEVAN POLKKA
,kuuntelin ja vietin uattoo....
-ja mittailin OM 364:en kuvetta .... 184 millimetrjä tilloo turpolle .....
Palionkos siun kuapissa .... lie vähemmä ..... eikös siinnäkkiin oo tartti ja laturi pahimmassa paistteesa .... lämpösätteilypelliä se teettää .... ja aikammoista mutkoo pakoputkele ......
Meinooko se tosissaan nyt .....
LOITUMA YHTYE / IEVAN POLKKA
,kuuntelin ja vietin uattoo....
-ja mittailin OM 364:en kuvetta .... 184 millimetrjä tilloo turpolle .....
Palionkos siun kuapissa .... lie vähemmä ..... eikös siinnäkkiin oo tartti ja laturi pahimmassa paistteesa .... lämpösätteilypelliä se teettää .... ja aikammoista mutkoo pakoputkele ......
Meinooko se tosissaan nyt .....
VALMET 5oo -69
Hetki sitten soi päässä Katri Helenan Anna mulle ahtopaine, eli kyllä kyseessä on vakavamman sortimentin turpokuume
Eikun ihan vaan spekulatiiviselta pohjalta, kutsuttaisiinko tätä vaikka toteuttamiskelpoisuustutkielmaksi elikkäs ranskan kielellä Feasibility Studyksi
Minkäskokoinen lietso lie olisi passeli tuommoiseen 2.9l OM602 koneen herättelyyn, sillain loivassa mielessä väännön parantamiseen? Onko mitä rajoituksia mitenpäin semmoinen asennetaan, ilmeisesti akseli pitää olla hyvin pitkälti horisontaalisesti? Ja sitten on vielä se suurin ropleemio, öljyn palauttaminen öliypohiaan, pitäisi mittoa että miten ylös sen solomun saisi, josko sille saisi alamäen mitenkään öljypohjaan
Eikun ihan vaan spekulatiiviselta pohjalta, kutsuttaisiinko tätä vaikka toteuttamiskelpoisuustutkielmaksi elikkäs ranskan kielellä Feasibility Studyksi
Minkäskokoinen lietso lie olisi passeli tuommoiseen 2.9l OM602 koneen herättelyyn, sillain loivassa mielessä väännön parantamiseen? Onko mitä rajoituksia mitenpäin semmoinen asennetaan, ilmeisesti akseli pitää olla hyvin pitkälti horisontaalisesti? Ja sitten on vielä se suurin ropleemio, öljyn palauttaminen öliypohiaan, pitäisi mittoa että miten ylös sen solomun saisi, josko sille saisi alamäen mitenkään öljypohjaan
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Se dilemmahan on että ahtimen joutuisi laittamaan aika alas koska hytin lattia lähtee suunnilleen kannen puolivälin korkeudelta, ja öljynpaluu pitäisi saada öljyn pinnan tason yläpuolelle. Moottorihan tässä on asennettuna keskikonsoliin
603 vakiovispilöitähän varmaan löytyisi aika hyvin, voisi olla hyväkin lähtökohta
603 vakiovispilöitähän varmaan löytyisi aika hyvin, voisi olla hyväkin lähtökohta
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Jovi se on varsinainen työllistäjä, taas meni pitkä tovi sanoja rustatessa
Mutta tosiaan, pieni varoituksen sana on paikallaan:
Mutta tosiaan, pieni varoituksen sana on paikallaan:
Anna mulle ahtopaine, anna edes kilokaan
Anna mulle lisävoimaa, anna turbo ahtamaan
Anna mulle alavääntö että jaksan kuljettaa
Anna edes vähän liikkuvuutta tähän kaappimaiseen kulkijaan
Missä pumpun on syöttöruuvi, miksi savua en mä nää
Poljin oottaa jo painallusta, ahdin polttaa mun elämää
Sua etsin mä nyt ahtamaan eksynyt
Ohikulkijoilta sua oon kysynyt
Missä oot tiedä en
Siksi etsin ruuvin sen
Miksi enää ei päivä paista, linnut laula ei lauluaan
Kerta kerralta syöttöä lisää, enää pystyn vain nauramaan
Männät tahtia lyö voima periä syö
Sitä etsin tehden jo kansityön
Kestäisit hetkenkin, sitä toivon iltaisin
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Wilske, tämä ei ole vielä lähelläkään rojektia, lähinnä kuhan vatuloin, minoon niin huono saamaan mittään näkyvää oikiasti aikaan
Kytkinkopan ja lattian väliin menee kämmen laattana, olisi aika iso muutos tehhä paikkaa kierukalle Muutenkin lattian tai konekopan muutokset on vähän niinkun poissuljettuja, menee liikaa kikkailuksi
Kytkinkopan ja lattian väliin menee kämmen laattana, olisi aika iso muutos tehhä paikkaa kierukalle Muutenkin lattian tai konekopan muutokset on vähän niinkun poissuljettuja, menee liikaa kikkailuksi
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kikkailusta ja ahtimista mitään tiedä mutta saahan sitä vähäisemmänkin kaapin lattioita muutella kun vaan säilyy hommassa järki ja kunniallinen tarkoitus.jovihava kirjoitti: ...lattian tai konekopan muutokset on vähän niinkun poissuljettuja, menee liikaa kikkailuksi
http://passionford.com/forum/restoratio ... n-rwd.html
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Jos sen torbeedon laittaa sinne siihen orkkis ilmanputsarikotelon tienoolle,, sillai että turbon aksila on sillai päin kun etuvetosissa..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
KannatetaanPega kirjoitti:Kompura sinneFenton kirjoitti:perämurikan kylkeen
STS:llä on valmiitakin settejä mutta DIY on tietenkin parempi valinta
Vaikka tuolta junkyardturbos:lta vähän osviittaa
Viimeksi muokannut XUX63, 20.1.2013 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Apparin jalkotilaan tuommonen, tuo on hyvin monikäyttöinen....varsinki talvella, sillä voi puhaltaa auki ikkunat, kuivattaa matkalla tukkaa...leikkiä nousevaa ja laskevaa palloa ja monia muita juttuja
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
näitä sanoitusvirtooseja täällä
Turpoista tai urpoista en sen kummemmin osaa sanoa, muuta kuin että joku saksalainen on minun paavoon hyväksi nähnyt moisen pistää.
Käännä kaapin putket snorkkeleiksi tuulilasin nurkkiin, niin tulee lääniä rakentaa vaikka mitä ja maasto-ominaisuudet paranee samalla äärettömän paljon.
Turpoista tai urpoista en sen kummemmin osaa sanoa, muuta kuin että joku saksalainen on minun paavoon hyväksi nähnyt moisen pistää.
Käännä kaapin putket snorkkeleiksi tuulilasin nurkkiin, niin tulee lääniä rakentaa vaikka mitä ja maasto-ominaisuudet paranee samalla äärettömän paljon.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Meinaat take jotta pistäisi parit ahtimet katolle, voisi olla varsin tyylikäs
Eipähän tuota tarvitsisi minnekään taka-aksilalle asentaa, vaihelaatikon sivustalla olisi jo tillaa. Ja tuolla esitelty sähköinen öljypumppu hoitaisi traanin taka öliypohiaan, tuommosestahan pystyisi tekemään ihan bolt-on paketin
Joko pistän ostoilimotuksen solomusta
Kompurallehan olisi sija ihan moottorin kyljessäkin, kuskin puolella, mutta olen ymmärtänyt että se ei ole tiisselissä oikein tarkoitustaan vastaava laitosPega kirjoitti:Kompura sinneFenton kirjoitti:perämurikan kylkeen
Tuokin kävi mielessä, mutta ei se iso ole sekään kolo. Tai no kyllä siihen tietysti ahdin mahtuisi, mutta pakoputken tuominen sinne ja takas on aika tiukka paikkaeero1989 kirjoitti:Jos sen torbeedon laittaa sinne siihen orkkis ilmanputsarikotelon tienoolle,, sillai että turbon aksila on sillai päin kun etuvetosissa..
Kappas, mukava sivusto, tuli selailtuaXUX63 kirjoitti:Vaikka tuolta junkyardturbos:lta vähän osviittaa
Eipähän tuota tarvitsisi minnekään taka-aksilalle asentaa, vaihelaatikon sivustalla olisi jo tillaa. Ja tuolla esitelty sähköinen öljypumppu hoitaisi traanin taka öliypohiaan, tuommosestahan pystyisi tekemään ihan bolt-on paketin
Joko pistän ostoilimotuksen solomusta
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Metri korsteenia välissä sinne pohjan alle meinaa rauhallista oottelua että paineet nousee, mutta niinhän se Kaapilla pittääki. Eiku laita tosiaan pakosatsi yhtenä pötkönä suoraan eteenpäin kuvan mukaan, on paluulle alamäkeä eikä kai sielä edessä niin tiukkaa tilan kanssa ole. Ahtimen voisi kääntää myös niinpäin, että kompura tulee vasemmalle kannen eteen ja alapiippu lähtöö oikeelle alaviistoon. Toki siinä on aina tälleesti tehhen sen karkusarjan läjään äheltäminen.jovihava kirjoitti:Eipähän tuota tarvitsisi minnekään taka-aksilalle asentaa, vaihelaatikon sivustalla olisi jo tillaa. Ja tuolla esitelty sähköinen öljypumppu hoitaisi traanin taka öliypohiaan:?:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
juurkin näin,sit ilmanputsari putkella sinne liki lampuntaa(haukkaavat kidukset nokkapeltiin),pakoputki(3") tarvii varmaankin tehdä muuteskin kokonaan uusiksi niin kyllä sillekkin paikka löytyy ja ja välijäähy tulee sitten täyttää tyylikkäästi lamppujen välin ja jaEasy Rider kirjoitti: Ahtimen voisi kääntää myös niinpäin, että kompura tulee vasemmalle kannen eteen ja alapiippu lähtöö oikeelle alaviistoon. Toki siinä on aina tälleesti tehhen sen karkusarjan läjään äheltäminen.
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Juurikin noin! Kromiputkea vaan a-pilareihin ja ahdin tai kaksi katolle. Pakoputki toisen puolen pilarista ylös niin tulee pakokaasun kierrätys ja sitämyöten ekologisuus kuntoonjovihava kirjoitti:Meinaat take jotta pistäisi parit ahtimet katolle, voisi olla varsin tyylikäs
Epä- ja poikkitaiteellinen näkemys tästä ekoautosta:
Ja kun kerran muutkin, niin minäkin, tässäkohtaa vastuu siirtyy lukijalle:
Sinä iltana se ajatus heräsi,
Yömyöhään mua valvotti
Tallin hämärässä mittailin
Ja suunnitelmia piirtelin
Sä kysyit eikö toi jo riittäis
Kohta lentää sormukset
Pienen turbon jos kuitenkin laitan
Kaappia piristän
Kertsi 1:
Mut hei, ei se riitä et on mukavaa
Sen täytyy olla paljon parempaa
Kertsi 2:
Siinä täytyy olla rakkautta,
Siinä täytyy olla unelmii,
Ahtopainetta ja vääntöä
Juuri oikeenlaista tekniikkaa.
Sen täytyy voida savuttaa
Sen täytyy voida naurattaa
Ei siitä muuten mitään tuliskaan
Ilman oikeenlaista tekniikkaa.
Alkoi ajovalot sammumaan
Ja kuskia sapettaan
Vaimo ei päästä viereen nukkumaan
Vaikka oisin jo valmiina
Aamuyöstä vielä kuuden aikaan
Suunnittelin syöttöjä
Seinän takaa kaappi kutsuu.
Hmm, mä taidan lisätä painetta.
Mut hei, ei se riitä et on mukavaa
Sen täytyy olla paljon parempaa.
Ei projekteja liikaa suunnitella saa
Antaa sen mennä vain painollaan
Joskus vielä käynnistyy, hyvä niin
Jos ei niin motonettiin ja remonttiin.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Jos kuappiin tuallaset putket laittais, niin \8/ toki pellinalle... Ei tarvis mitää tukankuivaimia, ku ois kuutiotuumia.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Take takes on Ressu Ja kuka vielä sanoo ettei suomalaisesta miehestä löydy romantiikkaa, tämäkin näennäisesti tekniikkaa käsittelevä topikki on täynnä runoutta ja haaveita
Ei niin että mitään V8 teknologiaa edes harkihtisin, mutta liekköhän muuten kolomilitranen suurin moottori mitä kaapin keulilta on koskaan löytynyt? Varmaankin
Ei niin että mitään V8 teknologiaa edes harkihtisin, mutta liekköhän muuten kolomilitranen suurin moottori mitä kaapin keulilta on koskaan löytynyt? Varmaankin
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje