orginel xenon valojen kunostusta..
orginel xenon valojen kunostusta..
Tuli tuossa uhrattua verta ja hikeä noiden etuvalojen kans niin ajattelin muutaman kuvan laitaa tänne
tuosta lähettiin
Tuossa osittain hieottu vesihioma paperilla mataksi
Ja tuollaset sitten niistä tuli. paremmatki olis saanut...
tuosta lähettiin
Tuossa osittain hieottu vesihioma paperilla mataksi
Ja tuollaset sitten niistä tuli. paremmatki olis saanut...
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Kyllähän tuo valon määrä ihmeesti lisäänty
mitenkäs pystyskö noiden 35w tilalle nakkaan 55w suoraan vai pitääkö ballastit vaihtaa
Joo pitää kirjotella noi työvaiheet ja tarvittavat työkalut toisella kertaa...
mitenkäs pystyskö noiden 35w tilalle nakkaan 55w suoraan vai pitääkö ballastit vaihtaa
Joo pitää kirjotella noi työvaiheet ja tarvittavat työkalut toisella kertaa...
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Oliko tätä autoa koskaan pesty ?ProZero kirjoitti:Kyllähän tuo valon määrä ihmeesti lisäänty
mitenkäs pystyskö noiden 35w tilalle nakkaan 55w suoraan vai pitääkö ballastit vaihtaa
Joo pitää kirjotella noi työvaiheet ja tarvittavat työkalut toisella kertaa...
Olipa hurja lähtötilanne kuvuissa.
Eikös se ollut niin että ballasti ja poltin oltava samaa wattilukua...toisella palstalla taisi olla juttua.
Työkaluja sinällään ei tarvitse muuta kuin myllytyskoneen (biltema/motonet 25€) ja autoglymin myllyvahaa....menee se 1min per lamppu.
.
Ei noihin tuon kuntoisiin väykyn tai muidenkaan umpioihin pure pelkkä myllytys vaikka olis kuinka tehokas kone ja kuinka karkeat aineet. Vaatii tuossa kunnossa jo aina hiekkapaperia.
Varsinkin noissa väykyn umpioissa kun alkaa kellertämään se tehtaan laittelema lakka/uv-suoja niin se ei kyllä lähde pois muutakuin raaputtamalla partaveitsen terällä taikka mattopuukolla taikka hiomalla oikeasti antaumuksella joko käsin taikka koneella.
Itsellä tulee noita umpioita hiottua vähän kunnosta riippuen noin 600-800grit aloitus ja pinnat suoriksi eli hartaudella hiotaan kunnes on kaikki syvimmätkin naarmut antautuneet. Sitten 1000grit että saadaan edellisen jäljet pois, sitten 1500grit ja vielä 2000grit. Jos jaksaa niin vielä hienommalla.
Tämän jälkeen sitten myllytellään kirkkaaksi.
Käytännössä umpion kunnosta riippuen ja käsin hioen menee noin 15-30min per umpio.
Jos olis paineilmakäyttöinen epäkeskohiomakone niin menis noin 5-10min per umpio.
Tietysti hiotussa umpiossa ainut ongelma on saada siihen se UV-suoja, muuten se hapettuu uudestaan nopeasti. Kunnon vaha joka sisältää UV-suojan riittää, mutta niitä saa laitella lisää kokoajan että suojaa on pihassa. Jotkut myös lakkaavat noita umpioita tämmöisen käsittelyn jälkeen. Nykyään on sitten myös lamppukalvoja ihan kirkkaanakin jotka näyttäis olevan näppäriä, omani olen ostanut quartz.fi nimisestä paikasta. Helpompaa käyttää kuin ikkunakalvo ja ainakin paksuus on sen kokoista että varmasti suojaa
Varsinkin noissa väykyn umpioissa kun alkaa kellertämään se tehtaan laittelema lakka/uv-suoja niin se ei kyllä lähde pois muutakuin raaputtamalla partaveitsen terällä taikka mattopuukolla taikka hiomalla oikeasti antaumuksella joko käsin taikka koneella.
Itsellä tulee noita umpioita hiottua vähän kunnosta riippuen noin 600-800grit aloitus ja pinnat suoriksi eli hartaudella hiotaan kunnes on kaikki syvimmätkin naarmut antautuneet. Sitten 1000grit että saadaan edellisen jäljet pois, sitten 1500grit ja vielä 2000grit. Jos jaksaa niin vielä hienommalla.
Tämän jälkeen sitten myllytellään kirkkaaksi.
Käytännössä umpion kunnosta riippuen ja käsin hioen menee noin 15-30min per umpio.
Jos olis paineilmakäyttöinen epäkeskohiomakone niin menis noin 5-10min per umpio.
Tietysti hiotussa umpiossa ainut ongelma on saada siihen se UV-suoja, muuten se hapettuu uudestaan nopeasti. Kunnon vaha joka sisältää UV-suojan riittää, mutta niitä saa laitella lisää kokoajan että suojaa on pihassa. Jotkut myös lakkaavat noita umpioita tämmöisen käsittelyn jälkeen. Nykyään on sitten myös lamppukalvoja ihan kirkkaanakin jotka näyttäis olevan näppäriä, omani olen ostanut quartz.fi nimisestä paikasta. Helpompaa käyttää kuin ikkunakalvo ja ainakin paksuus on sen kokoista että varmasti suojaa
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
nuo oli kyllä oikesti surkeassa kunnossa ja enpä tiedä miten tuota on pesty ja auto ole ollut ku itellä muutaman kuukauden.
Tuota suoja kalvo kyl vois kokeilla ,kun tuossa ex c36 oli toinen etu valo korjattu kyseisellä tavaralla ja oli ihan toimiva ratkasu..
ja itse myllytykseen ja työ kaluihin.
1000 ja siitä ylöspäin vesihiomaparia
(itellä oli vain 1000:sta ja jätää aika karkiaksi)
2kpl suihku pulloja (toiseen vettä ja toiseen lasin pesu nestettä)
myllytys- ja akkuporakone
(myllytys kone kyrvähti ekan lampun aikana )
erinlaisia laikko ( myllytys koneessa lampaan laikka ja porakoneessa oli pallo mallinen kangas laikka)
puuvilla kangasta (esim vanha T-paita)
nippu siteitä ( näistä lisää myöhemmin)
Hionta tahnoja
( ite käytin fareglan g3 ja autoglymin paint removatoria. parempia vaihto ehtojakin varmasti on)
kovavahaa
( ite käytin turtlewakin märkävahaa vihreästä purkista kun sattu sitä nyt oleen )
Vaihe1:
Hiotaan vesihiontaparilla pinta tasaiseksi koloista ja naarmuista runsaasti vettä käyttäen.
huuhtele välillä lasin pesunestellä ja kuivaa pinta että näet onko pinta tasainen ja siirry sitten seuravaan paperiin ja runsaasti sitä VETTÄ!
toista tätä niin kauan että et huomaa pintaan tulevan enään muutosta.
Vaihe 2:
sirrytään käyttämään koneellista hiontaa ja hionta tahnoja
itse hion ensin tuolla fareglan g3 ja myllytyskonella vaahto muovi laikalla joka oli läpi märkä ja sumuttelin samalla lisää vettä jos alko kuivumaan.
vaihdoin sitten tuohon lampaan laikan että sai lisää kiiltoa.
pesin lampun aina välillä lasin pesun nestellä että ylimääräinen tahna lähti pois ja näki minkä lainen pinnasta tuli.
Vaihe 3:
tässä vaiheessa siirrytään kiilottavaan ja loppuliseen killon tekevään ohuvaan hionta tahnaan (ite käytin tuota auto glymiä) ja sitä vettä pitää muistaa käyttää.
itse käytin pora konetta kun sippas tuo kiilotuskone.
käytin 3 eri kokoista kangaslaikkaa.
pienellä kangas laikalla on helpompi saada epä taiaiset kohdat kiiltäviksi.
isonsin aina laikaa kun pinta alkoi tasoittua ja viimeseksi sitten kiedoin kankaan palan isonlaikan päälle jonka kiristin nippusitellä siihen varteen kiinni
runsaasti vettä käytäen kiillotin kankaalla sitten lopulliseen kiiltoon.
Vaihe 4:Vahaus
pese pinta huolellisesti lasinpesu nesteellä.
Jos käytät kovavahaa niin purkin ohjeiten mukaan.
Itse levitin hieman konetta käyttäen ja kilotaen tuota märkä vahaa.
annoin vahan vähän aikaa vaikuttaa ja kankaalla käsin puhdistin ylimääräisen vahan pois. sumutin pikkusen pintaan vettä ja levitin vielä toisen kerroksen vahaa.
loppu kiilotus usealla kankaan palalla tai mikrokuituliinalla
ja valmista tuli
Tuota suoja kalvo kyl vois kokeilla ,kun tuossa ex c36 oli toinen etu valo korjattu kyseisellä tavaralla ja oli ihan toimiva ratkasu..
ja itse myllytykseen ja työ kaluihin.
1000 ja siitä ylöspäin vesihiomaparia
(itellä oli vain 1000:sta ja jätää aika karkiaksi)
2kpl suihku pulloja (toiseen vettä ja toiseen lasin pesu nestettä)
myllytys- ja akkuporakone
(myllytys kone kyrvähti ekan lampun aikana )
erinlaisia laikko ( myllytys koneessa lampaan laikka ja porakoneessa oli pallo mallinen kangas laikka)
puuvilla kangasta (esim vanha T-paita)
nippu siteitä ( näistä lisää myöhemmin)
Hionta tahnoja
( ite käytin fareglan g3 ja autoglymin paint removatoria. parempia vaihto ehtojakin varmasti on)
kovavahaa
( ite käytin turtlewakin märkävahaa vihreästä purkista kun sattu sitä nyt oleen )
Vaihe1:
Hiotaan vesihiontaparilla pinta tasaiseksi koloista ja naarmuista runsaasti vettä käyttäen.
huuhtele välillä lasin pesunestellä ja kuivaa pinta että näet onko pinta tasainen ja siirry sitten seuravaan paperiin ja runsaasti sitä VETTÄ!
toista tätä niin kauan että et huomaa pintaan tulevan enään muutosta.
Vaihe 2:
sirrytään käyttämään koneellista hiontaa ja hionta tahnoja
itse hion ensin tuolla fareglan g3 ja myllytyskonella vaahto muovi laikalla joka oli läpi märkä ja sumuttelin samalla lisää vettä jos alko kuivumaan.
vaihdoin sitten tuohon lampaan laikan että sai lisää kiiltoa.
pesin lampun aina välillä lasin pesun nestellä että ylimääräinen tahna lähti pois ja näki minkä lainen pinnasta tuli.
Vaihe 3:
tässä vaiheessa siirrytään kiilottavaan ja loppuliseen killon tekevään ohuvaan hionta tahnaan (ite käytin tuota auto glymiä) ja sitä vettä pitää muistaa käyttää.
itse käytin pora konetta kun sippas tuo kiilotuskone.
käytin 3 eri kokoista kangaslaikkaa.
pienellä kangas laikalla on helpompi saada epä taiaiset kohdat kiiltäviksi.
isonsin aina laikaa kun pinta alkoi tasoittua ja viimeseksi sitten kiedoin kankaan palan isonlaikan päälle jonka kiristin nippusitellä siihen varteen kiinni
runsaasti vettä käytäen kiillotin kankaalla sitten lopulliseen kiiltoon.
Vaihe 4:Vahaus
pese pinta huolellisesti lasinpesu nesteellä.
Jos käytät kovavahaa niin purkin ohjeiten mukaan.
Itse levitin hieman konetta käyttäen ja kilotaen tuota märkä vahaa.
annoin vahan vähän aikaa vaikuttaa ja kankaalla käsin puhdistin ylimääräisen vahan pois. sumutin pikkusen pintaan vettä ja levitin vielä toisen kerroksen vahaa.
loppu kiilotus usealla kankaan palalla tai mikrokuituliinalla
ja valmista tuli
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Ei takuulla hapetu mihinkää nuo lasit vaikka jättäis vahaamattakin. 5v. sitten tuli väyrysen lasit putsattua ja vielä kiiltää nykyiselläkin omistajalla vaikka vahaa ei ole nähny kuin toimenpiteen yhteydessä Lakka ei edelleenkään kelpaa katsastuksessa, se kun rikkoo valokuvion.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Justiin oon menossa talliin tekemään samantapaista operaatiota. Lähtötilanne ei ole onneksi edes puoliksikaan noin paha. Mulla on tuossa hankittuna Meguiarsin extraheavypolishinsupergroominheavydutykit, siis juuri pahaksi päässeiden umpioiden pinnan kiilloitukseen tarkoitettu satsi. Voin laittaa kokemuksia, miten tuo puraisee.
Toinen hieno homma mitä tapahtui näiden xenonien tiimoilta, ajattelin vaihtaa molemmat poltimot samalla että alkais vähän näkemään. Kun on vielä aika iso kirkkausero noissa nykyisissä.
Saitana miehenä tilasin Saksan ebaystä Philipsin 5000K D2R parin hintaan 33.50e. Hinta oli sopiva, eihän sillä saa kun yhden kiinalaisen kotoa. Mutta ketuiksihan taas tietty meni. Eipä tullut heijastinmallin polttimot, vaan tuli D2S malliset. Laitoin jo sähköpostia myyjällä, että mitä se tuumii. Vastausta/ehotelmaa ei ole kuulunut. Niin halvat noi on ettei ainakaan kannata takas lähetellä...
Kuinkakohan kivasti nuo häikäisee vastaan tulijaa kun se rengas puuttuu siitä polttimosta. Tunnustaako kukaan kokeilleensa väärää polttimoa? Kyllähän se ainkin sinne menee, sen tiedän...
Toinen hieno homma mitä tapahtui näiden xenonien tiimoilta, ajattelin vaihtaa molemmat poltimot samalla että alkais vähän näkemään. Kun on vielä aika iso kirkkausero noissa nykyisissä.
Saitana miehenä tilasin Saksan ebaystä Philipsin 5000K D2R parin hintaan 33.50e. Hinta oli sopiva, eihän sillä saa kun yhden kiinalaisen kotoa. Mutta ketuiksihan taas tietty meni. Eipä tullut heijastinmallin polttimot, vaan tuli D2S malliset. Laitoin jo sähköpostia myyjällä, että mitä se tuumii. Vastausta/ehotelmaa ei ole kuulunut. Niin halvat noi on ettei ainakaan kannata takas lähetellä...
Kuinkakohan kivasti nuo häikäisee vastaan tulijaa kun se rengas puuttuu siitä polttimosta. Tunnustaako kukaan kokeilleensa väärää polttimoa? Kyllähän se ainkin sinne menee, sen tiedän...
Joo hyvä jos saa muidenkin kokemuksia tänne. itellä olis kans tarkotus polttimot vaihdella tässä lähi aikoina.
xenonled.comista meinasin tilata noita tukkuja.
muilla kokemuksia kyseisetä puljusta?
minkälainen tuo automattisen korkeudensäädön toiminta periaate on?
koitin tuossa valojen korkeutta säädellä , mutta tuntu että kuinka pyöritteli sitä ruuvia siitä päältä niin oikein tapahtunut mitään? laijimainen ruuvi sivuttais säätö ja keskimäinen korkeuden? käyttöohje kirjasta oikein löytynyt mitään ohjeita noiden valojen säätämiseen.
xenonled.comista meinasin tilata noita tukkuja.
muilla kokemuksia kyseisetä puljusta?
minkälainen tuo automattisen korkeudensäädön toiminta periaate on?
koitin tuossa valojen korkeutta säädellä , mutta tuntu että kuinka pyöritteli sitä ruuvia siitä päältä niin oikein tapahtunut mitään? laijimainen ruuvi sivuttais säätö ja keskimäinen korkeuden? käyttöohje kirjasta oikein löytynyt mitään ohjeita noiden valojen säätämiseen.
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt niin auton alla on anturit edessä ja takana kiinni tukivarsissa. Tukivarsien asento tulee pienten koiranluiden kautta anturille etu- ja takapäästä. Jossain lasketaan kulma jossa auto on tukivarsien suhteessa runkoon eli anturien asennon perusteella ja valojen korkeus säädetään sen mukaan. Joten älä koske ruuveihin... Star kertoo varmaan jotain. Nämä pikkukoiranluut on joskus irtipoikki syystä tai toisesta, yleensä takaa, näkee auton alta silmällä, ainakin kun muovit poistaa edestä.
Tuli haettua paavoon pitkäleima. Valotkin tuli sit säädettyä samalla reissua kohdalleen. Katsuri sanonut valoista muutako että kannattais polttimot vaihtaa kun noin hirveä sävyero
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Headlight Restoration Kit on ihan hyvä ja helppo kun sisältää kaiken tarvittavan. Ei kuitenkaan erityisen vakuuttava joten saman tekee varmasti muillakin välineillä. Jos umpiot on tosi pahat (kuin esim. ketjun ekassa viestissä), kannattaa alustaa karkeahkolla vesihiomapaperilla niin pääsee vähän vähemmällä hinkutuksella.Mostro kirjoitti:Justiin oon menossa talliin tekemään samantapaista operaatiota. Lähtötilanne ei ole onneksi edes puoliksikaan noin paha. Mulla on tuossa hankittuna Meguiarsin extraheavypolishinsupergroominheavydutykit, siis juuri pahaksi päässeiden umpioiden pinnan kiilloitukseen tarkoitettu satsi. Voin laittaa kokemuksia, miten tuo puraisee.
Saitana miehenä tilasin Saksan ebaystä Philipsin 5000K D2R parin hintaan 33.50e. Hinta oli sopiva, eihän sillä saa kun yhden kiinalaisen kotoa. Mutta ketuiksihan taas tietty meni. Eipä tullut heijastinmallin polttimot, vaan tuli D2S malliset. Laitoin jo sähköpostia myyjällä, että mitä se tuumii. Vastausta/ehotelmaa ei ole kuulunut. Niin halvat noi on ettei ainakaan kannata takas lähetellä...
Kuinkakohan kivasti nuo häikäisee vastaan tulijaa kun se rengas puuttuu siitä polttimosta. Tunnustaako kukaan kokeilleensa väärää polttimoa? Kyllähän se ainkin sinne menee, sen tiedän...
Ainakaan minä en osaa sanoa, että häikäisevää hajavaloa olisi tullut D2S polttimoilla lisää verrattuna heijastinmalliin. Muutakaan eroa en tyhmä huomannut, vaihdoin ekaksi rikkinäisen ja vertasin kuviota yms. tallin seinää vasten. Sivuleikkurilla joutui yhden pikkukolon järsäsemään muoviin että sai paikalleen...