Miqumin "Reino" E220

miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Miqumin "Reino" E220

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Noniin, alotetaas tarina tuoreimmasta ostoksestani. Kyseessä on vuoden 94' facelift, jossa voimanlähteenä on M111, vakiona. 308tkm näytti mittarissa olevan matkaa taitettuna. Jatkeena automaattilaatikko. Sisätiloissa on pähkinäpuuta ja kylmästöintiä, etulasit sähköissä ja kattoluukku. Kuskin penkissä normaali kuluma sekä a-pilarien verhoukset puuttuu. Muuten moitteeton sisusta. Auto tuli foorumilaiselta nurmijärven suunnalta.

Putki vuotaa, mutta ei tuo nyt vielä itseä häiritse ja matka-ajossa aika vaimea ääni. Alusta on tikissä, ja voimansiirto äänetön. Kori on hyvässä kunnossa, etupuskurissa halkeamia, vaihdettaneen uuteen jossain vaiheessa.

Semmonen, katellaa jos kuvia ainakin huomenna ehtisi ottamaan, mutta tässä nyt varustelistaa nälkäisimmille:

Code Текст
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 Unknown
412 Unknown
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
515 MB RADIO CLASSIC WITH TRAFF. MESS., RDS
524 PAINTWORK - PRESERVATION
531 AUTOMATIC ANTENNA
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
570 FOLDING ARMREST, FRONT
585 Unknown
591 Unknown
620 AIR POLLUTION CONTROL
652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
859 Unknown
582 AIR CONDITIONER IN THE REAR
001 Unknown

Ja unknoweihin valaisua:
001 CLOTH BLACK,
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY,
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE,
585 MESA RED,
591 GREEN HEAT-INSULATING GLASS ALL ROUND, HEATED REAR WINDOW, SINGLE PANE SAFETY GLASS - GERMANY"
Viimeksi muokannut miqum_86, 14.2.2013 9:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Tänään sain aikaiseksi yhden kuvan "reiskasta", rey-rekkaristahan tuo nimi tulee. Jee :lol:
Kuva
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Mahtaisko olla apusimpukka kun ratissa keskellä tyhjää kumpaankin suuntaan? Sitten mietin että millähän sitä pellin aukaisis kun ei enää kahvasta aukea :D Vanhemmissa oon tunkenut jotain maskin ja valon välistä, tässä e-keulassa vähän haastavampaa kun on tuo konepeltikin osa maskia :D Kai se jollakin kalastuksella sieltä tulee.

Hyvin alkoi päivä, kun sai rauhaksiin ajella hämeenlinnaan kouluun. Ei ristin sielua puoli yhdeksän aikaan, joten nilkkakin oikeni vähäsen :oops: Noo, piti se vähän karstoja poltella. Putkiston soundi on mielenkiintoinen (poikki kun on), joten auto saa joko ihmetteleviä tai kauhistuneita katseita sen puolesta :D Koulukaveri kysäisi että mikähän pannu siellä on, kun kuulosti enempi vinkkeliltä kuin riviltä :D

Se mikä äänessä voitetaan, se etupuskurissa hävitään. Sen uusiminen on ehkä suurimpia ulkonäöllisiä uudistuksia mahdollisen Garde-maskin lisäksi (kyllä, juuri se kromimaski jota te kaikki vihaatte) sekä led-takavalot kiinnostaisi. Eteen jotain kirkasoptiikkaista ja kristallivilkut. Kunhan näkee kuinka kauan taas toikaan mulla on :D Mutta varusteet, ajettavuus, alhaiset (saksan) kilsat ja pirtsakka väri samassa paketissa puhuu pidempään pitämisen puolesta. Tekniikkakin on sentään toista kuin entisen 230E:n jetti. Semmoista ei enää ikinä, hyi :S
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Konepellin saa nätisti auki kun vääntelee koukun ja taskulampun kans tuijjailee siitä orkkisaukasukahvan kolosta. :lol: 8)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

JiiTee_ kirjoitti:Konepellin saa nätisti auki kun vääntelee koukun ja taskulampun kans tuijjailee siitä orkkisaukasukahvan kolosta. :lol: 8)
Voiskohan siihen tehä pätkän siitä aukaisuvaijerista, että sen pää on siinä maskin ja valon välissä josta sen saa nypättyä. Tuossahan tuulihaka toimii kyllä :wink:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Siinähän vasta kunkkumersu! (Rey = kuningas, Reino = valtakunta)
S204, AZT250
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

taitaa se jetti tämänkin pellin alla majaansa pidellä :D .
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

janttu kirjoitti:taitaa se jetti tämänkin pellin alla majaansa pidellä :D .
Juu mutta ei se vanhanmallinen sähkökaasutin vaan rehti ruisku :)
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

niin no jos niin vanaha 230 on ollut niin sitten on uutta toki.
en ole kuullutkaan että mersulla on sähkökaasari,,nissanilla ainakin tais olla aikoinaan.no w123 mallit ei ole kyllä itselle tuttuja tekniikallaan.josko niissä sitten tai 115.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Eikös nuo ole HFM:iä jo niinkuin 2.8/3.2, pitäisi ainakin olla. Eli suorasytkä ja ilmamassamittari.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

94 w202 220 oli ainakin vielä jetillä ,toki jollain uudemmalla, mutta ongelmallisemmalla versiolla.tiedä sitten onko 94 jossain vaiheessa muuttaneet jotain.
mullakin lienee sitten 6.kaasari :P
Viimeksi muokannut janttu, 29.1.2013 7:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Ai, no eipä ois uskonu että niin museokamaa vielä tuolloin käytetty nuissa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
aspar
Viestit: 21
Liittynyt: 02.9.2012 19:40
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja aspar »

220:ssa on Siemensin HFM kuten isommissa nelivenaisissa.
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

no eipä se ilmamäärämittari niin kovin uusi keksintö ole.
pittää ehtii omastakin se kaasari.en oo vielä löytänä mut eiköhän se sieltä löytyne.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Ruisku se on, ei kai siinä ihmeempiä. Tarkoitin tuolla jettihommalla sitä että kyllähän tää M111 on paremman oloinen toteutukseltaan kuin se muinaismuiston jäänne M102. Jettejä yhtä kaikki mutta toteutukseltaan kuitenkin erilaisia.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

joo onhan se tehty aika paljon yksinkertaisemmaksi tuo uudempi versio ja varmaan sitä kautta luotettavammaksi.
no ei senpuoleen tuossa omassa vanhassakaan systeemissä ole ollut minkäänlaista ongelmaa vaikka moni sen pystyyn haukkuukin.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Jokos sinä TÄMÄN oot hylännyt?
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Joeli kirjoitti:Jokos sinä TÄMÄN oot hylännyt?
Juu se meni menojaan :)
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Minkähänmoinen prokkis olis askarrella tuohon ea-laukun tilalle möykkää tuottava subutin, johka tulis mersun tähti päälle ja tähden ja kajarin väliin semmonen neon-renkula, joka valaisis sen tähden altapäin? :roll: Sikaliimalla tiivistäisi peltiin kiinni kauluksen. Mietin että oliskos se sitten väliseinällä tehtävä vai hengittäiskö koko konttiin vapaana? Subbariksi kelpaisi jokin aavistuksen epäherkkä, laadukas ja hyvä-ääninen kailotin. Epäherkkyyttä siksi, ettei ole mitään intoa tunkea herkkää elementtiä ilman koteloa hyllylle, kun liikerata ja mekaaninen tehonkesto tulee vastaan äkkiä. Mietiskellään..
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Tänään lakkas ikkunasuti toimimasta, täytyy mennä tiirailee sulakkeita. Mitähän muuta tossa pyyhkijässä vois olla vialla? Ainakin vilkut pelaa joten onko se viiksessä vai missä sitten, mene ja tiedä..
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jani86
Viestit: 21
Liittynyt: 30.9.2012 14:50
Paikkakunta: rajamäki

Viesti Kirjoittaja jani86 »

siel on kontakti häiriöö sulakkeissa, niin kuin sanoin ;) tuli rapean vuoto korjattuu ja kuivattuu sisusta :D
w124 <3
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

jani86 kirjoitti:siel on kontakti häiriöö sulakkeissa, niin kuin sanoin ;) tuli rapean vuoto korjattuu ja kuivattuu sisusta :D
Hyvä homma :D Juu sitä sulaketta tosiaan itsekin veikkaan. Tutkin heti kun pääsen pellin alle, ei lähteny vivusta auki :D
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Sulakkeeksihan tuo pyyhinongelma paljastui, eli toimii taas :D Tällä viikolla jonkun verran ajaneena ihmettelin kun auto puoltaa selkeästi, ja tänään eksyin entisen työpaikan pihaan. Aloin siinä tupakkia poltellessa kattelee että etugummi on vähä vaju. No pikaisella painemittaritarkistuksella selvisi, että kuskin puolen renkaassa oli ilmaa huimat 0,7 bar :lol: Toisella puolella 2,3. Nyt on koko auto tasapaineissa, ja eturengas seurannassa. Jos siinä reikä on niin onneksi on nuo rengaskoneet serkun pajalla :P Nyt ei puolla eikä vetele :D
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jani86
Viestit: 21
Liittynyt: 30.9.2012 14:50
Paikkakunta: rajamäki

Viesti Kirjoittaja jani86 »

miqum_86 kirjoitti:Sulakkeeksihan tuo pyyhinongelma paljastui, eli toimii taas :D Tällä viikolla jonkun verran ajaneena ihmettelin kun auto puoltaa selkeästi, ja tänään eksyin entisen työpaikan pihaan. Aloin siinä tupakkia poltellessa kattelee että etugummi on vähä vaju. No pikaisella painemittaritarkistuksella selvisi, että kuskin puolen renkaassa oli ilmaa huimat 0,7 bar :lol: Toisella puolella 2,3. Nyt on koko auto tasapaineissa, ja eturengas seurannassa. Jos siinä reikä on niin onneksi on nuo rengaskoneet serkun pajalla :P Nyt ei puolla eikä vetele :D
ei ole reikää on vaan sisäpuolel vanteen ja renkaan välis pikkukiviä :D joutuu kerran 2kk täyttää ees muistanut xD
w124 <3
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

jani86 kirjoitti:
miqum_86 kirjoitti:Sulakkeeksihan tuo pyyhinongelma paljastui, eli toimii taas :D Tällä viikolla jonkun verran ajaneena ihmettelin kun auto puoltaa selkeästi, ja tänään eksyin entisen työpaikan pihaan. Aloin siinä tupakkia poltellessa kattelee että etugummi on vähä vaju. No pikaisella painemittaritarkistuksella selvisi, että kuskin puolen renkaassa oli ilmaa huimat 0,7 bar :lol: Toisella puolella 2,3. Nyt on koko auto tasapaineissa, ja eturengas seurannassa. Jos siinä reikä on niin onneksi on nuo rengaskoneet serkun pajalla :P Nyt ei puolla eikä vetele :D
ei ole reikää on vaan sisäpuolel vanteen ja renkaan välis pikkukiviä :D joutuu kerran 2kk täyttää ees muistanut xD
Mäkään tuota oo muuten noteerannut kun näyttäny pysyvän muodossaan :D Noh tuli sekin täytettyä.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Tänään kuvailin, vaikka jäinen ja likainen tuo onkin :oops:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Päivän ohjelma sisälsi valojen tutkimista sekä konepellin avausvaijerin virittelyä sekä rengasjumppaa :)

Alle tuli pari talvea pyörineet Michelin X-ice Northit koossa 195/65-15Q. Vanteet edelleen kasireiät.

Valoissa ei sitten ollut muuta kuin takana hantin jarruvalo paskana, kuskin puolen parkki paskana ja sitten pitkien ja lyhyiden sulakkeet pyörittelemällä löytyi ajovalotkin ;)

Auto tuli nostettua ylös ja alustaa tutkiessa huomasin että perä huohottaa reippaasti ja pakoputki on patentoitu. Eli uutta putkea välilaipoilta takapöntölle asti pitäis alkaa suunnittelee. Massaa oli reipas kerros, ja muuten oli varsin kovan oloinen pohja. Pintaruosteitakaan ei silmä havainnut. Kontin luukku on alkanut haperoitumaan sen kromiläpyskän alta ja mm.kilven valojen kannat oli syöpynyt pois :shock:

Muuta pintaremonttia vaatinee lakkaus, hilseilee vähän joka puolelta. Se voi olla että kesällä tulee täräytettyä kuumapesurilla lakat irti ja tehtyä uusiksi. Saas nähä :)

Kuva
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Johtuen Reinon ikänäöstä käytiin optikolla. Määräyksessä luki 2x225 kaksoisreferenssin omaavaa Rallye 3000 pitkinä valoina. Lisäksi tuli myös määräys samankokoisista sumuvaloista, jotka on myös samaa sarjaa. Nämä sumuvalot laitetaan myöhemmin lattarautakehyksin nokalle mutta nämä nyt akuutimpaan tarpeeseen:
Kuva

Silmien Xenon-leikkausta on suunniteltu ja se tullaan toteuttamaan ennen ensi talvea. Jos nyt lopputalven pärjää ihan halogeenin valossa tutkia tienviertä :)

Meillä on menny hyvin, pieniä ryppyjä on korjailtu ja siistitty pikkuhiljaa. Puskurin lista pitäs uusia ja katella jotain tuuninkihärpätintä tuohon alareunan tilalle. Tosin voi olla että haen tähän semmoset tuuninkipuskuritkin, että oksat poies ;)
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Tuuningipuskurit tuli haettua torstaina Toijalan suunnalta, kiitoksia jäsen Syrze :D

Eli tulossa on kuitua, maalia, pakkelia, hitsaushommia sun muuta. Suurin mätäerä löydetty takaluukun listan alta, ja sen kimppuun on hyökättävä tietyllä vakavuudella. Ennenkun syö muunkin pellin mennessään.

Kilven valoista ei ole pohjia enää jäljellä joten niiden reiät tullaan hitsaamaan umpeen ja listan alle tulee led-nauha kilven leveydeltä hoitamaan valaistusta.

Soitinpuoli on saanut Alpinen IDAX-001 mankan ja tulossa on uudet etu- ja takakajarit originellipaikoille. Subi tulee konttiin.

Muovihelmat saanee korin värin samalla reissulla kun alan paikkailemaan jo halkeilleita lakkoja.

Miten sitten tuommoinen maalaus kannattaa toteuttaa, tulee varmaan ylivetona tuo maalausprojekti. Pelkkää lakkaa lienee tolkutonta uusia.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Tänään könytty auton alla ja hitsailtu väliputkea kasaan ja tehty innovatiivisia ratkaisuja. Nyt ei pörpötä eikä jytise :shock: Pohja oli edelleen pirun kovassa iskussa, kesällä voisi katsella mitä muovihelmojen alle kuuluu 8)
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”