Väyrynen ei suostu kulkemaan suoraan, mites ohjaustanko?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Väyrynen ei suostu kulkemaan suoraan, mites ohjaustanko?

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tästä jo aikaisemmin toisaalla mainitsin, mutta nyt alkaa mennä yli ymmärryksen..

Eli S210, ostaessa oli puoltoa ja pientä vetelyä havaittavissa. Kävi Ylämaan autossa B-huollossa, kävivät alustan kunnolla tiemmä läpi kun siitä erikseen mainitsin. Puhtaat paperit ja eikun nelipyöräsuuntaukseen. Tämä oli viikko sitten, torstaina. Ratti oli vihdoin suorassa ja meni vielä kivasti suoraan, ongelma korjaantui.

Viikonloppuna tuli käytyä pohjanmaalla, melkein 600km tuli ajeltua eikä ollut mitään ihmettä, välillä pientä nyppimistä mutta suoraan mentiin.

Tänään aamulla töihin ajaessa sitten taas alettiin mennä ihan miten sattuu. Vaikka rattia piti suorassa, oli havaittavissa selkeätä vaeltamista, välillä vasemmalle, välillä oikealle, 100km/h vauhdissa tuntui karkaavan lapasesta, eli aika hissukseen joutui ajelemaan. Matkalla tarkistin rengaspaineetkin, jotka olivat ok, samat mitkä sinne viimeksi tuli laitettua. Ei muutaku väyrynen takasi suuntauksen tehneeseen firmaan ja ihmettelemään että mikäs nyt on. Arvot olivat ihan samat ku mitkä vajaa viikko takaperin sinne oli säädelty, alustasta ei edelleenkään mitään väljyyttä löytynyt eli ei enää ymmärrä.

Eli nyt kolmeen kertaan ammattimiehet kattonut alustan läpi, joista yksi kerta mersuihin erikoistuneessa firmassa, eikä syytä meinaa löytyä. Eikä alustan osat nyt niin halpoja ole että kokeilun vuoksi uusis kaiken. Mistä seuraavaksi lähtis kattelemaan syytä?
Viimeksi muokannut sv22, 14.2.2013 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mites hammastanko :roll: eikös siinä ole sellanen :wink:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Jaa, liekö siinä semmonen..? :shock: Luulis että tuollasenkin olisivat kattoneet? Vai onko ees semmonen osa jota suoranaisesti pystyy tarkistaa tai olla välyksellinen?

Kyllä mä vielä joku kaunis päivä konttaan tuonkin alle kattomaan mitä sieltä löytyy, vielä yritän hetken nauttia siitä ettei kaikki vapaat mene enemmän tai vähemmän autoa rassatessa, kuulemma emäntääkin kuulemma pitäis välillä.. :D
Avatar
klonksvaagen
Viestit: 212
Liittynyt: 27.12.2011 21:28
Paikkakunta: Punaraja

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

sv22 kirjoitti:Jaa, liekö siinä semmonen..? :shock: Luulis että tuollasenkin olisivat kattoneet? Vai onko ees semmonen osa jota suoranaisesti pystyy tarkistaa tai olla välyksellinen?
Kyllä ohjausvaihteen väljyyden pitäisi tulla ilmi pyöränsuuntauksessa, löytyihän tuta väljää tuosta omastanikin, vaikka vaikutusta ajoon ei ole :roll:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Mitkä renkaat alla? Joko renkaissa vika tai sitten säätöpulju ei vaan osannut hommaansa. Jospa jäänyt jotain välyksiä huomaamatta, tai ei edes välyksiä mutta väsyneitä puslia esim.
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

itellekin tuli ekas renkaat mieleen..eli minkä kokoset nakit sulla on alla?sillon kun mulla oli vielä väykky ja siinä oli saman tyylinen vika niin syylinen oli taka pään säädettävät nivelet mistä säädetään auraus,vaikka kuinka niitä väänteli käänteli niin tuntu että niissä ei ole mitään välystä mutta kumminkin vaihdoin ne uusin ja sen jälkeen suuntaus niin johan alko väykky kulkemaan suoraan :D
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

alla on michelinin 215/65/16 kumit. Niitähän useampikin on epäillyt, mutta oudolta sinänsä vaikuttais..

Auto oli taas pajalla, tekivät iskaritestinkin, takaa toinen puoli jonkunverran löysempi, mutta ei kuulemma selittävän paljon. Tiiä sitten millasilla autoilla ovat tottuneet ajamaan ku sanoivat että vähänhän sitä joutuu ohjata muttei olisi paha.. :shock:

Tuossa tienpäällä nyt siis seuraavia havaintoja:
Välillä menee satoja metrejä ihan ok, mutta vaikka rattia ei liikuta alkaa vähän seilaamaan toiselle puolelle. Tämä siis vaihtelee, alkumatkasta ajattelin et selkeästi useammin oikealle, mutta kyllä se matkan mittaan tasoittui puollon suunta, eli suunniilleen tasoissa kummalle puolelle hakee.

Tuon kanssa nyt vielä jotenkin hetken saattais pystyä elää, mutta välillä tulee selkeä nyppäys toiselle puolelle, vähän samanlainen kuin metästä aukiolle tullessa kun tuulenpuuska iskee. Toki tuulikin tekee ajoittain, mutta kun tekee sitten ilman tuultakin. Vallankin näissä huomio kiinnittyis siihen, että pieni korjaava liike vastakkaiseen suuntaan -> auto kulkee suoraan vaikka ratti vähän käännettynä -> parin sekunnin jälkeen mennään taas sinne minne ratti sanoo. Eli jokseenkin tuntuis että ohjauksessa vähän välillä joku jumittais.

Ja onhan tuossa semmonen ärsyttävä tärinä, 60km/h pahin, 80-90 tuntuu selkeesti ja 100 päälle melkein lakkaa.

Huomioitavaa on myös se, että 80-90 vauhdissa puollot on sellasia että huomaa, mutta 100 tienoilla tuntuu jo aika hallitsemattomilta.

Ja taas, koko alusta käytiin läpi rautojen kanssa väännellen, missään ei ollut väljyyttä. Kun tosiaan ei tiedä mitä vaihtaa, niin ei palkkataso ihan ole sellainen että viitsis kokeilemalla vaihdella.
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

väykky

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve

Jos sitä on säädelty joustiinsa,olikiko jäänyt joku ruuvi löysälle,raidetangon pää,tai vastaava.

Terveisin Jamppa
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tuokin tullut mieleen, mut näissä olosuhteissa hankala alkaa tuonne auton alle mennä tarkistamaan. Ja sinänsä aika ihmeelliseltä kuulostaisi jos joku olis jäänyt löysälle, koska se sen suuntaamisen jälkeen vielä kertaalleen käyty kokonaan läpi. Viimeksi tänä aamuna.

Tosiaan ku toi WIS ei enää suostu toimimaan, niin millainen rakenne tuossa ite ohjaustangossa on? Voisko siellä olla jotain häikkää? Ainoa missä asiaan oon joutunut perehtyä oli 69 mallin Capri, joten tästä aiheesta ei mitään kokemusta.

Jos tässä jyväskylän tienoilla kokee ymmärtävänsä aiheesta, niin tervetuloa koeajolle, pullakahveet nyt ainakin uskallan luvata :) Ku tosiaan ihmetyttää ettei nyt kovin kummoisesti tuohon reagoida, mielestäni tuo on kaukana mersumaisesta kun joutuu ihan tosissaan ajamaan..
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jaa että iskaritesti... :ei_tajuu:
S210:ssahan on takana tasonsäätö, niillä iskaritestien tuloksilla ei pysty edes p:tä pyyhkimään :D
Takaiskunvaimennus joko toimii tai se ei toimi.
Iskaritesti ei farkkumersusta (E -sarja) ymmärrä tuon taivaallista.

Renkaita epäilisin itsekin, tai sitten olet reissullasi lasauttanut kuoppaan ja taas kulmat pielessä.... :roll:

Itse valitsen renkaiksi mieluusti muutamaa kuormitusluokkaa paremmat, kuin mitä tehtaan suositus sanoo.
Useimmiten S210:ssa mainitaan kuormitusluokaksi 93, itse valitsin silloin renkaat luokasta 97-99.

Ja painetta reilusti enemmän, kuin mitä se tankin luukun tarra kertoo.
Eteen 2,5-2,6 bar (kylmillä renkailla) ja taakse 2,9 bar (kylmillä renkailla).
(Nämä siis kesärenkaille, talvella saanee laittaa pari kymmenystä enemmäkin).

Hyvään tulokseen pääsee, kun ostaa itselle vaikka tupsyt-kompuran ja hyvän painemittarin ja mittaa paineet kun auto on seissyt yön yli.
Jos ajat 2 km huoltikselle ja mittaat huoltiksen mittarilla, niin soommoro ja mettässä on :huh:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

osaava Korjaamo tutkinut takapään tuennan helojen kunnon? Sieltä voisi löytyä syy tuommoiseen omituiseeen hakemiseen
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

Multiviri kirjoitti:osaava Korjaamo tutkinut takapään tuennan helojen kunnon? Sieltä voisi löytyä syy tuommoiseen omituiseeen hakemiseen
Tuosa tärinästä minulle tuli ihan samoin mieleen "apurungon kumipuslat" eli härpäke jossa kaikki takapään ripustukset on kiinni rungossa. Itsellä oli aikoinaan farkku E39 baijerilainen ja se vaelteli sekä täristi. Vaihdoin uudet puslat ja avot kaikki kunnossa.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

No joo, sitä iskaritestiä itekin ihmettelin, mutta sen ne ny oli tehnyt. Ja kyllä, käsittääkseni takapäätä on syynätty, eikä löytyny syytä. Ja ekan tarkastuksen teki ylämaan auto, pitäis olla kokemusta ja näkemystä mersun alustoista ihan riittämiin.

Ja tosiaan, viime viikon torstaina tehtiin suuntaus, viikonlopun ajot meni hyvin, keskiviikkona kun pohjoseen ajelin oli ihan mahdoton -> takasi firmaan joka teki suuntauksen. Täsmälleen samat arvot siellä edelleen oli, itsekin epäilin että olisko johonki töpänny ja joku vääntyny, mutta arvot oli samat.

Renkaissa pidin semmosta 2.7bar, silloin ku tarkistin niin oli ok, nostin 3bar kuitenkin kattoakseni vaikuttaako. Ei vaikuttanu, ja nyt pudotettu takasin suosituksiin liikkeen toimesta.

Mietin et pitäiskö suosiolla takakelkan etu ja takakumit vaihtaa, vaikka niissäkään ei ilmeisesti väljyyttä. Sehän se kun ei tiedä kummasta päästä ongelmat johtuu, vaeltaminen tietysti takapäähän viittais, mutta se nyppiminen vähän radikaalia.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kas, tuli vahvistus ennakkoon :)

Onko tuo samanlainen projekti kuin lankkuun? Toissakesänä siihen tuli vaihdeltua eikä se nyt ihan mahdoton projekti ollut..
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Niin joo... takakelkan limput...
Itse vaihdatin ne noin reilussa 300 000 kilometrissä.
Paljonko omassasi on kilsoja takana?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

540tkm pyörähti just. Myyjä etummaiset sanoi vaihtaneensa, mutta parempi ku vaihtaa nyt sitten molemmat, tais alle 100€ jäädä etu+taka yhteensä.

Luulis toki että jos niissä olis väljää se olis noteerattu kun kuitenkin moneen otteeseen syynätty.

Pitikös iskarit irrottaa yläpäästään tuota vaihtoa varten?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tulipa mieleen, sen kummemmin nyt firman ammattitaitoa epäilemattä, onko mahdollista et kulmat on koneen mukaan oikein mutta silti väärin? Paperit kun pengoin, eipä tarkempaa dokumenttia asiasta löytyny, mutta käsin kirjoitettu muistilappu jossa luki:

Etu 77/74
Taka 74/66

En ees toki tiedä mihin liittyy, mut toisaalta entinen omistaja oli kelkan toiset kumit kuulemma vaihtanu, toiset olivat olleet vielä moitteettomat.

Eli voiko tuon 4-pyörä suuntauksen tehdä niin väärin että oireet selittyisi sillä?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

oliskohan tuo etu ja taka lukemat iskareitten lukemia prosentteina :roll:
vie sellaseen paikkaan säädettäväks minkä tiijät täysin varmaks paikaks missä osataan tehä homma oikein ettei tartte sitten arvailla :lol:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Joo, täytyis sekin kokeilla, pitää huomisissa soitella sinne firmaan ja pyytää jos sais ne säätöarvolaput, sasi katottua onko ees sinne päin suuntaukset.

Suht erikoinen homma tuli tuossa äsken ajellessa huomattua, tuli reilun 100km ajeltua äänekoskelle ja takas. Menomatkalla oli jotenkin siedettevä, semmoiset pari kolkyt kilsaa, mutta vallankin takaisin tullessa oli taas ihan mahdotonta tuo vetely. Pitää varmaan kokeilla ottaa renkaat pois ja kattoa ihan kunnolla läpi ettei niissä olisi runkovaurioita tai muuta. Ei viitsis niitä ihan varuiksi uusia, ei nekään kovin halpoja ole. Kuitenkin tuntuu olevan tuommoinen suht nopeasti etenevä vaiva et aika erikoinen kaiken kaikkiaan tuntuu olevan.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mikäs tuollainen firma on jossa ei asiakkaalle anneta tulostetta pyöräkulmista ennen ja jälkeen suuntauksen. :roll:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Täytynee ittensä piikkiin laittaa ku ei tullu pyydettyä lappuja, pitää soitella jos löytyis vielä..

Ja pieneksi ongelmaksi koen nyt sen, ettei oikein tiedä mitä seuraavaksi tekisi, kun ei tosiaan tallipaikkaa eikä niitä takakelkan puslia ihan tässä rivarin tien varressa viitsi vaihdella.

Edelleen oletan että jossain on jotain häikkää, eli pitäisi tutkituttaa jossain joka parin tunnin edestä laskutettaisiin. Mutta kolmeen kertaan jo tutkittu ilman että mitään löytynyt, joten liekö hyödyllistä. Toinen olisi se suuntauttaminen toisessa firmassa, mutta jos siellä teoriassa kohdillaan kulmat, eikä vika niissä niin sama lopputulos, rahaa menee mutta vika ei korjaannu. Ja todennäköisesti uusintasuuntaus odottaisi jahka puslat uusittu..

Mutta, mikäli ymmärsin oikein, noissa suuntailu pitää aloittaa nimenomaan takapäästä ja vasta sitten edestä? Voiko olla mahdollista että homma tehty väärinpäin, saatu koneelle oikeat numerot ja tuollaista heittoa pääsisi syntymään?
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

sv22 kirjoitti:Toinen olisi se suuntauttaminen toisessa firmassa, mutta jos siellä teoriassa kohdillaan kulmat, eikä vika niissä niin sama lopputulos, rahaa menee mutta vika ei korjaannu.
Muutoin en osaa ottaa kantaa, mutta kai pelkät kulmat saa ilman säätöä mitottua muutamalla kympillä ja sikäli kun arvot näyttää päin seiniä niin alkuperäisen suuntauksen tekijälle lapun kanssa vaatimaan hyvitystä ja/tai uusintasuuntausta.

Tuota varten toki johonkin ihan asialliselle pajalle, lisäpisteitä valtuutetusta MB-huollosta (liekö tuota statusta muilla kuin veholla, en tiedä).

Lähinnä siis meinaan, että onhan sillä alkuperäisen suuntauksen tekijälläkin joku vastuu tekemisistään ja jos työ on todistetusti tehty vähän sinnepäin niin kai tuossa kuluttajansuojakin on olemassa. Siihen en sitten ota kantaa miten tolkuton työmaa tuossa tulee todistusvastuiden kera, eli paljonko on ajettu edellisen suuntauksen jälkeen ja mitä on tehty tai jätetty tekemättä suuntauksen jälkeen jne.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ei luulisi renkaissa olevan vikaa, jotkut X-ice nasta misukat? Koko varmaan 215/55 eikä 215/65? Hyviä on ollu misukat ajaa ainakin minun väykyssä, ei moittimista.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tosiaan oli 215/55/R16, tuli ajatusvirhe.. Taitaapi olla justiinsa samanlaiset kumit ku AM:llä, eli en ny rengasvikana (tai siis ominaisuutena) pitäisi jos noista ei nyt selkeetä runkovikaa löydy.

Tässä kokeillu katella läpi firmoja minne sitä viitsis viedä että ihan varmasti tulis oikein. Edellinen auto-fit ketjuun kuuluva, vois jotain muuta kokeilla välillä. Vielä ei ole ehtinyt, mutta päivitellään kun saan sen firman kiinni jos sieltä niitä asetettuja säätöarvoja löytyis.
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

ite kävin äänekoskeella vianorilla säätämässä väykystä pyörän kulmat,ja täytyy kyllä sanoa että todella hyvää jälkeä teki ja väykyn kulku muuttu täysin,loppu se ajokoiran talutus siihenpaikkaan :D
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
hessut81
Viestit: 88
Liittynyt: 08.12.2006 21:22

Viesti Kirjoittaja hessut81 »

Joskus ollut samanlaisia vaivoja W124 kanssa, niin alapallonivelet oli kuivuneet ja jumittivat.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

No joo, lupasivat paperit toimittaa, mutta kuulemma edelleen on ohjearvoissa pyöränkulmat..

Kävin kumeja näyttämässä rengasliikkeessä, apukuskin eturenkaassa rungossa vikaa, pullisteli sisäreunalta aika ikävästi, nyt kun pääsi valoisaan talliin kattomaan. Asenneltiin eteen käytetyt hakka7:at ja koeajolenkki. Tärinä väheni huomattavasti, hieman vakaampi ajettava mutta selvästi vetelee, nyt parin päivän aikana tuntuu että enemmän kuitenkin oikealle.

Tiedä johtuuko nyt sen tärinän helpottamisesta, niin aloin tarkemmin kuunnella takapäätä. Apukuskin puolelta takaa kuuluu kolahduksia. Sellainen ontto metallinen, ei varsinaisesti kolahtava ääni. Ei kuulu montuihin tms. ajaessa, ainakin nyt risteyksissä jyrkästi kääntyessä tulee esiin.

Eli täytyy tuossa parkkiksella nyt pähkiä että löytyykö sieltä joku selitys, jotenkin ajattelis että samaa vaivaa olis. Edelleen vaan kummastuttaa että olis sieltä vian luullut löytyvän kun ammattimiehet moneen kertaan syynänneet. Voiskohan joku jousen katkeaminen yläpäästä tai vastaava jäädä huomiotta jos ei vasiten sinne sörki?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Herttinen ku tuli huonosti edellinen jäsenneltyä..

Tuli ainakin todettua ettei huonosti auratulla parkkipaikalla ole juuri toivoa päästä kunnolla kattomaan tuonne alle. Mutta sen verran perää sai ylös ettei äkkikäpälöimällä ainakaan jousi heilunut suuntaan tai toiseen. Ja samantapaisen äänen sai aikaan ku heilutteli autoa apukuskin puolelle. Jotenkin nyt jousimaiseksi sen äänen miellän.

Pirullisenhan tästä ongelmasta tekee se et sitten kun oikeasti pääsen tallille, osat pitäis olla valmiina koska lähimpään varaosaliikkeeseen toistakytä kilometriä ja mesen osia myyvään yli 50, jää helposti tekemättömäksi. Jouset näyttäis KL:llä olevan 50€ molemmin puolin eli ne vois tietysti melkein varoiksi ottaa jos ennen sitä ei selviä ongelman aiheuttaja.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Kysytään ihan varoiksi, onko alkuperäinen alusta...jouset ja iskarit sekä jousikumit ?

Eihän ole seka "kumitusta" jne. Kaikki kulmat "samassa" korossa ?
Etummainen pusla tarkistettu alatukivarresta ?

.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Michelin talvella ja Mercedes on liika monta M-kirjainta :roll: Itsellä huonoja kokemuksia moisesta kombinaatiosta....

Etualatukivarren sisemmät puslat ovat usein löysät vaikkei heti huomaakkaan ja farkun takapäässä on ne etummaiset ylemmät tangot alumiinia ja niiden puslissa usein vikaa ja hankala huomata. Löytyy vain kuin kässäri päällä yrittää pyörittää rengasta auto ylhäällä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”