Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)
Joopa. Itellä ku ei meinaa jotenkin enää järki ja kärsivällisyys riittää ton Inpan kanssa pelleilyyn, vaikka kyllä koneet nyt jollain tapaa näpeissä taipuukin. Mut tää tuntuu olevan liian masentavan vaikeeta...
Mut tosiaan kun piuha jo löytyy ja joku imastu Inpa, niin en viittis uusia enää käydä tilailee.
Ja mun mielestä mun Inpa asentuu vähä eri tavalla, kuin tuo ohjeissa oleva...
Mut tosiaan kun piuha jo löytyy ja joku imastu Inpa, niin en viittis uusia enää käydä tilailee.
Ja mun mielestä mun Inpa asentuu vähä eri tavalla, kuin tuo ohjeissa oleva...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
No täytyypä perehtyä INPA:n hankintaan kun taas jaksaa kiinnostaa Unohdin nyt sitten katsoa päivällä toimiko automaattivalot. Vilkkuja en saanut eilisellä räpläyksellä tosiaan toimimaan, jostain syystä ei asetukset muutu vaikka lyö rastia ruutuun. Paljonhan tuollakin vehkeellä saa muutettua, yhdestä valikosta olisi näköjään saanut muutettua parkkitutkien hälyytysrajoja. Pitäisikö tehdä emännälle yllätys ja säätää viimeisin hälytys 15cm sijasta 1,5cm
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Nonni, TaiPeiHuiHai lähetti kromia mittaristoon. Nyt kun löytäs vielä sopivan väli purkaa tuon mittaristopaketin.
Samana päivänä tuli jostain Amerikan maalta pakopuolen nokka-akselin asentotunnistin, siitä kun on tullut herjaa siitä asti kun auton sain. Ei vaan tunnu vaikuttavan mihkään. Taitaa mennä vielä tovi ennen kuin tuon asentotunnistimen saa paikalleen.
Pumppujen (iskareiden) vaihto-operaatio tuossa olisi edessä, kovemmilla pakkasilla vetää toisen jäähän ja on se jo märkinytkin. Kolinaakin pitää aamuisin. Bob maailmalta näyttäs lähettävän TRW:t tänne 150 erkillä pari, pitäs varmaan tarttua tilaisuuteen
Öljyhuollosta on ollut hotarin kanssa neuvottelu meneillään jo viikon verran, piti kuulemma rekisterinumero tietää. Se vähän hidasti hommaa, ei kait semmoista voi ulkoa muistaa.
Samana päivänä tuli jostain Amerikan maalta pakopuolen nokka-akselin asentotunnistin, siitä kun on tullut herjaa siitä asti kun auton sain. Ei vaan tunnu vaikuttavan mihkään. Taitaa mennä vielä tovi ennen kuin tuon asentotunnistimen saa paikalleen.
Pumppujen (iskareiden) vaihto-operaatio tuossa olisi edessä, kovemmilla pakkasilla vetää toisen jäähän ja on se jo märkinytkin. Kolinaakin pitää aamuisin. Bob maailmalta näyttäs lähettävän TRW:t tänne 150 erkillä pari, pitäs varmaan tarttua tilaisuuteen
Öljyhuollosta on ollut hotarin kanssa neuvottelu meneillään jo viikon verran, piti kuulemma rekisterinumero tietää. Se vähän hidasti hommaa, ei kait semmoista voi ulkoa muistaa.
Kein siknatuur
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Nyt on kromia mittaristossa ja akusta virta loppu.
Tuossa kun hääri ja käynnisti autoa välillä ja tuikkas kaiken maailman valoja päälle, että näki jotain niin eihän se enää tartannu 20 asteen pakkasessa.
Huomenna vois irrottaa akun ja kantaa sen sisälle sulamaan ja lataukseen.
Oli suht helppo homma tuo kromaus verrattuna 124:ään. Johdoissa ei ole säästelty ja mittaria voi pyöritellä vaikka miten päin kun se on vielä autossa kiinni.
Tuon ohjeen mukaan tekasin, pahin rasti oli tosiaan tuo kannen irrotus mittaristossa. Tuota mittaristoa ei ilmeisesti ole ajateltu purettavaksi alun perin, kumitatit kun ei paljon anna periksi. No, kaikenhan voi aina purkaa.
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/e39-m ... aristo.htm
Kannattaa kromata, tulee ihan hyvän näköinen.
Tuossa kun hääri ja käynnisti autoa välillä ja tuikkas kaiken maailman valoja päälle, että näki jotain niin eihän se enää tartannu 20 asteen pakkasessa.
Huomenna vois irrottaa akun ja kantaa sen sisälle sulamaan ja lataukseen.
Oli suht helppo homma tuo kromaus verrattuna 124:ään. Johdoissa ei ole säästelty ja mittaria voi pyöritellä vaikka miten päin kun se on vielä autossa kiinni.
Tuon ohjeen mukaan tekasin, pahin rasti oli tosiaan tuo kannen irrotus mittaristossa. Tuota mittaristoa ei ilmeisesti ole ajateltu purettavaksi alun perin, kumitatit kun ei paljon anna periksi. No, kaikenhan voi aina purkaa.
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/e39-m ... aristo.htm
Kannattaa kromata, tulee ihan hyvän näköinen.
Kein siknatuur
Elikkästä, tässä parin neuvoa-antavan jälkeen tuli mieleen kysäistä mese-voorumilta näistä muttereista
Ajattelin että täältä saa hieman näkökulmaa molempiin merkkeihin samalla kertaa, BTCF:ssä mersu taidetaan lukea kirosanaksi..
Mutta asiaan, suku on täynnä vannoutuneita mese-miehiä ja itselle saattaa tulla kohta puoliin tarvetta diesel-jäteöljypolttimelle joten täällä ollaan hieman katseltu S210 ja S211 rivi-6 320CDI "sillä silmällä". Oma mielipide on että jos pitää oikeasti vaihtaa diesel, ainoa oikea vaihtoehto on rivi-6, ei mitään vinkkeleitä tai vajaamittaisia
Muutama ilta sitten tuli kuitenkin mieleen että mutteripajahan teki E46 330xd-mallia ja niitä tässä ollaankin kanssa kateltu. Eihän tuo e46 ole yhtä iso tiloiltaan mutta kuten sanoin, moottori on itselle tärkein eli rivi-6 ja manuaali neliveto ainakin itselle kuulostaa aika mukavalta paketilta. Olisi mukava kuulla mielipiteitä, juttuja ja tietoa juurikin tuosta 330xd-mallista, että kannattaako niitä edes miettiä vai katellaanko sitä sittenkin pelkästää väykkiä ja uudempia eemeleitä? Voihan se olla että jos tuommosen puimurin hommaa niin eipä oo kotia paljoa sen jälkeen tulemista
Ajattelin että täältä saa hieman näkökulmaa molempiin merkkeihin samalla kertaa, BTCF:ssä mersu taidetaan lukea kirosanaksi..
Mutta asiaan, suku on täynnä vannoutuneita mese-miehiä ja itselle saattaa tulla kohta puoliin tarvetta diesel-jäteöljypolttimelle joten täällä ollaan hieman katseltu S210 ja S211 rivi-6 320CDI "sillä silmällä". Oma mielipide on että jos pitää oikeasti vaihtaa diesel, ainoa oikea vaihtoehto on rivi-6, ei mitään vinkkeleitä tai vajaamittaisia
Muutama ilta sitten tuli kuitenkin mieleen että mutteripajahan teki E46 330xd-mallia ja niitä tässä ollaankin kanssa kateltu. Eihän tuo e46 ole yhtä iso tiloiltaan mutta kuten sanoin, moottori on itselle tärkein eli rivi-6 ja manuaali neliveto ainakin itselle kuulostaa aika mukavalta paketilta. Olisi mukava kuulla mielipiteitä, juttuja ja tietoa juurikin tuosta 330xd-mallista, että kannattaako niitä edes miettiä vai katellaanko sitä sittenkin pelkästää väykkiä ja uudempia eemeleitä? Voihan se olla että jos tuommosen puimurin hommaa niin eipä oo kotia paljoa sen jälkeen tulemista
^^Jos olet ajanut pitempään mercedeksellä ja auto tuntuu yleisesti ottaen "ihan hyvältä", niin melkeen neuvosin pysymään merkissä..
Ylläpidon suhteen noissa ehdokkaissa ei varmasti ole kovin suuria eroja. Enemmän makuasia, tietty E-korissa on tilaa ihan erilailla ja onhan se muutenkin luokkaa isompi ja paremmin viimeistelty.
Ylläpidon suhteen noissa ehdokkaissa ei varmasti ole kovin suuria eroja. Enemmän makuasia, tietty E-korissa on tilaa ihan erilailla ja onhan se muutenkin luokkaa isompi ja paremmin viimeistelty.
BMW 318d -09
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
^^^ Eipä oo kyllä mitään hajua tuollasista laitteista, ylläpitokulut ovat tosiaan varmaan samaa luokkaa jos ei itse innostu pajottamaan.
Tuli tempastua tuo akku irti ja eihän se ihan ilman kipuja käynyt. Ekan mutterin avauksen jälkeen oli sormi veressä.
Takaluukku ei meinannut aueta, oli mokoma jäässä. Onkos muut kärsineet samasta? Sehän tarkoitti sitten taistelua, kuumailmapuhaltimella vetelin jäät varovasti pois. Samalla koittelin verisellä sormella joko maali kuplii. Aika varovasti kannattaa tuota puhallinta käytellä, ei tullut onneksi näkyviä vaurioita. Suurin osa jäästä näyttäs piilevän siellä puskurin ja kontin luukun välissä.
Tuli tempastua tuo akku irti ja eihän se ihan ilman kipuja käynyt. Ekan mutterin avauksen jälkeen oli sormi veressä.
Takaluukku ei meinannut aueta, oli mokoma jäässä. Onkos muut kärsineet samasta? Sehän tarkoitti sitten taistelua, kuumailmapuhaltimella vetelin jäät varovasti pois. Samalla koittelin verisellä sormella joko maali kuplii. Aika varovasti kannattaa tuota puhallinta käytellä, ei tullut onneksi näkyviä vaurioita. Suurin osa jäästä näyttäs piilevän siellä puskurin ja kontin luukun välissä.
Kein siknatuur
xd:ssa on sitten myös huoltokulut omaa luokaansa, pitäs olla uuempaa rätillistä mallia etukardaani ja samoin sitten iskarit yms. on etupäähän kalliita rakenteesta ja vähäisestä myyntimäärästä johtuen. Muutenhan nuo on ihan normaaleita bemareita, suuttimie, hehkuja ja turboja menee. Hyvä ajettava tuo xd on mutta tietysti suuntavaudessa siinä on hieman normaalia e46 vaivaa. Talvella lysti peli, taipuu kivasti kurveihin ja aina molemmalla akselilla ainakin yksi pyörä vetää(jakolaatikon rakenteesta johtuen, eli ei hukkaa toiselle akselille kaikkea vetoa.), mitä sitten erikseen akselikohtaisesti sidotaan jarrulla.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
O man, i forgot my another bmw
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Juu nuo teinix xD-mallien osien hinnat KL:n sivuilla sai kyllä haukkomaan henkeä oikein kunnolla, sitten oli pakko avata Saksan eBay. Bilsteinin B8-sarjan joka nurkkaan sai melkein samaan hintaan kuin KL:ltä pelkästään eteen. Lemfördenin etualatukivarretkin oli parilta alle 100e kalliimpi mitä KL:llä yksi oli. Taitaa muutenkin bemarin varaosahinnoittelu täällä Suomistoliitossa olla aika hanurista kun suhteellisen monesta osasta minunkaltainen köyhä joutuu toisen munuaisen myymään että saa bemarin kuntoon..Mulqvist kirjoitti:xd:ssa on sitten myös huoltokulut omaa luokaansa, pitäs olla uuempaa rätillistä mallia etukardaani ja samoin sitten iskarit yms. on etupäähän kalliita rakenteesta ja vähäisestä myyntimäärästä johtuen. Muutenhan nuo on ihan normaaleita bemareita, suuttimie, hehkuja ja turboja menee. Hyvä ajettava tuo xd on mutta tietysti suuntavaudessa siinä on hieman normaalia e46 vaivaa. Talvella lysti peli, taipuu kivasti kurveihin ja aina molemmalla akselilla ainakin yksi pyörä vetää(jakolaatikon rakenteesta johtuen, eli ei hukkaa toiselle akselille kaikkea vetoa.), mitä sitten erikseen akselikohtaisesti sidotaan jarrulla.
Harmi kun kellään tuttavalla ei oo tommosta xD:tä, täytyy vielä kysellä jossakin välissä että jos pääsis koeajamaan tommoista Suomessa, ei kauheasti huvittaisi Saksassa käydä pyörähtämässä ajamassa paskaa autoa
Varmaan ensiyönä meikäläinen poltetaan roviolla mutta pakko se on sanoa, omasta mielestäni E39 on paska auto ajaa
Ainakin tuo yksilö millä olen ajellut muutamaan otteeseen vaikka oli M-Sport. Tuntuma tiehen jää etäiseksi, ei tunne onko siellä pyörän alla kuivaa asfalttia, jäätä vai pieni lapsi. Ei uskaltanut ottaa edes luistonestoa pois päältä ja vähän leikkiä vaikka olis ollu manuaalikin millä leikkiä. Tällä saralla jopa automaatti E34 oli mielestäni parempi. Täytyy toivoa että E46 on parempi, ainakin faceliftit on vissiin hyviä ajaa, pre-faceliftissä on vissiin mielettömän kevyt ohjaus?
Väyrynen kertoi mielestäni hyvin mitä renkaan alla oikein liikkui, heti ensimmäisessä nelostien mutkassa osasi takapuolituntumalta kertoa että takakelkan puslat on vaihtokunnossa ja niinhän ne olikin. Tuossa E39:ssä oli alun alkaen pari kieroa tukivartta ja jotain muuta kivaa, tosin eipä tuo remontinkaan jälkeen sen erikoisempi ollut ajaa..
Mahtanu olla kaikki alustanosat lopussa, kun yleisesti merkkien ero on juuri siinä että toinen antaa tien pinnasta paljon paremmin palautetta kuin toinen. Mersu yleisesti huonommin, johtuen pappamaisesta jousituksesta(veltosta), samoin ohjaus on yleensä epämääräinen mersussa jossa on jo vähänkin kilometrejä.
E46 on hermostuneempi käytökseltään maantiellä kuin E39, joten voi olla vielä karvas pettymys tiedossa.
E46 on hermostuneempi käytökseltään maantiellä kuin E39, joten voi olla vielä karvas pettymys tiedossa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
TTH:lle on valmiiksi jo aika moinen kasa poltettavaa kasattu. https://www.youtube.com/watch?v=G11_QryTqZM
Ei vaan itekin mersuja, useampia ajaneena, ja monia muitakin autoja, ei mikään ole vielä vetäny vertoja tuolle omalle E39:n miinalle, mikä on vielä vähä sieltä täältä väljäkin. ( Jotain ollu pahasti pielessä ajamassasi, tai sitte et vaa tykänny )Takaanta siis narinanivelet ja tavallaan ehkä takakelkan puslat ois vaihtokunnossa. Puslat jääkööt, setti on 200e, ja 1 korva apurungosta, tai ainakin auton rungosta sitten kierossa.
Jos kesällä aikaa vois koittaa sitä suoristella... Kattoo sitte jos ton pommin pitää niin kauan kun kestää ja purkaa sitte osix?
Mulla on tässä yhdellä tutulla 330xd. Ei oo sen paremmin ollu juttua sen ajo-ominaisuuksista tai muustakaan.
Mistäs päin TTH oot, ei muuta ku meet BTCF:lle sen verran häiriköimään, eiköhän sieltä joku löydy lähettyviltä, jolla moinen keksintö olis, pääsisit kyselee myös ylläpitokuluista jne...?
Ite ottaisin mieluummin E60/61 koppasen xd:nä, kuin E46:n, mutta onhan tietysti vielä hintapolitiikka aika pitkälti e46:n puolella, toisaalta jos S211:takin mietit, niin kyllä E61:n pitäis kait samoihin rahoihin saada.
Toki 5er on kalliimpi pitää, mutta suhteessa taas 3er on kalliimpia ostaa, eli pitää tavallaan arvonsa paremmin. Mut ne on vähä sellasia Toyotia noi 3-satkut...
Ei vaan itekin mersuja, useampia ajaneena, ja monia muitakin autoja, ei mikään ole vielä vetäny vertoja tuolle omalle E39:n miinalle, mikä on vielä vähä sieltä täältä väljäkin. ( Jotain ollu pahasti pielessä ajamassasi, tai sitte et vaa tykänny )Takaanta siis narinanivelet ja tavallaan ehkä takakelkan puslat ois vaihtokunnossa. Puslat jääkööt, setti on 200e, ja 1 korva apurungosta, tai ainakin auton rungosta sitten kierossa.
Jos kesällä aikaa vois koittaa sitä suoristella... Kattoo sitte jos ton pommin pitää niin kauan kun kestää ja purkaa sitte osix?
Mulla on tässä yhdellä tutulla 330xd. Ei oo sen paremmin ollu juttua sen ajo-ominaisuuksista tai muustakaan.
Mistäs päin TTH oot, ei muuta ku meet BTCF:lle sen verran häiriköimään, eiköhän sieltä joku löydy lähettyviltä, jolla moinen keksintö olis, pääsisit kyselee myös ylläpitokuluista jne...?
Ite ottaisin mieluummin E60/61 koppasen xd:nä, kuin E46:n, mutta onhan tietysti vielä hintapolitiikka aika pitkälti e46:n puolella, toisaalta jos S211:takin mietit, niin kyllä E61:n pitäis kait samoihin rahoihin saada.
Toki 5er on kalliimpi pitää, mutta suhteessa taas 3er on kalliimpia ostaa, eli pitää tavallaan arvonsa paremmin. Mut ne on vähä sellasia Toyotia noi 3-satkut...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vaihtoehtoina S211 ja E46? On kyllä niiiin erilaisia autoja että melkoisen hankala verrata mitenkään päin. Toinen matka-ajoon tarkoitettu "laiva" ja toinen taas viihtyy mutkatiellä/kaupungissa.
E46 on pikkuauto, ainakin isompiin bemuihin/mersuihin verrattuna. Maantienopeuksissa löytyy rengasmelua enemmän. Mutta ei se huono ole ajaa tielläkään jos alusta kunnossa. Omassa oli alapallo väljä ja olipas melkoisen levoton tiellä, varsinkin sivutuuli vei autoa mihin sattuu. Uutta tukivartta ja taas mennään suoraan. Mutta jos kaipaa vain leppoisaa matka-autoa niin eihän nuo oikein sellaisia ole.
Ohjaus tuossa ei tosiaan ole ainakaan liikaa tehostettu. Kaipaisin kyllä ennemmin isompaakin tehostusta pienissä vauhdeissa. Servotronic, vai mikä se oli, olisi kyllä hyvä. Tosin kyllä tuohonkin tottui aika äkkiä vaikkei olisi uskonut.
E46 on pikkuauto, ainakin isompiin bemuihin/mersuihin verrattuna. Maantienopeuksissa löytyy rengasmelua enemmän. Mutta ei se huono ole ajaa tielläkään jos alusta kunnossa. Omassa oli alapallo väljä ja olipas melkoisen levoton tiellä, varsinkin sivutuuli vei autoa mihin sattuu. Uutta tukivartta ja taas mennään suoraan. Mutta jos kaipaa vain leppoisaa matka-autoa niin eihän nuo oikein sellaisia ole.
Ohjaus tuossa ei tosiaan ole ainakaan liikaa tehostettu. Kaipaisin kyllä ennemmin isompaakin tehostusta pienissä vauhdeissa. Servotronic, vai mikä se oli, olisi kyllä hyvä. Tosin kyllä tuohonkin tottui aika äkkiä vaikkei olisi uskonut.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
TTH kirjoitti:Varmaan ensiyönä meikäläinen poltetaan roviolla mutta pakko se on sanoa, omasta mielestäni E39 on paska auto ajaa
Kerrohan tosiaan missä päin asustelet, kaivelen tikut jo valmiiksi.
Ei vais, omaan käteen tuo e39 on ollut ihan hyvä.
Varaosien hinnoista sen verran, että olet oikeassa. Täällä vaikuttaisi vähän joka hilppeessä olevan suomi-lisää, onneksi on epui ja muut putiikit näin internettiaikana.
Meinasi muuten vähän valokaaret välkkyä pemarissa tänään. Oli akku ollut viikonlopun sisällä latauksessa ja aamulla könysin sen peräkonttiin paikalleen. Jätin verhoiluluukun auki ja lähdin huristelemaan töihin. Perillä huomasin, että akun vieressä möllötti sellanen kromattu jatkovarsi, olisi varmaan johtanut ihan kivasti sähköä osuessaan napoihin.
Kein siknatuur
Tuli tänään nähtyä tuo kaveri ja sen 330xd e46. Vaihto hehkuja siihen.
Kyselin vähä ylläpitokuluista, niin alatukivarsia se on vissiin joutunu eteen vaihtaan, tais puhua että 250e kipale, jostain hollolasta vai mistä sano tilanneensa, olivat halvimpia...
On erikoisesti yhden tukivarren molemmissa päissä pallonivel.
Kyselin vähä ylläpitokuluista, niin alatukivarsia se on vissiin joutunu eteen vaihtaan, tais puhua että 250e kipale, jostain hollolasta vai mistä sano tilanneensa, olivat halvimpia...
On erikoisesti yhden tukivarren molemmissa päissä pallonivel.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
523, bensarosvo joka ei kule mihinkään.
525, bensarosvo joka jotenkuten yrittää liikahtaa.
528, bensarosvo mutta käyttömukava kone jo aiempiin verraten.
535, huomattavasti nöyrempi työläinen kuin aiemmat. Ei mikään raketti ja soppa maistuu.
540, paljon parempi renki, syö toki soppaa mutta ei hirmusesti enempää kuin kutoskoneet. Erittäin käyttömukava vempele.
Automaattiaskeissa sitten on omia juttujaan. kutoskoneissa käyttävät steptronic malleissakin ZF 5HP18/5HP19 (A5S310Z/A5S325Z). Tai loppupäässä taisi jossain olla jopa GM askeja, tosin kestävät paremmin bensakoneen perässä, tietysti öljynvaihto pitäisi olla suoritettuna.
8 koneissa sitten on tarjolla ZF 5HP24 (A5S440Z) joka sekin ihan kestävä peli kunhan perusjutut on vaan kunnossa.
Manuaaleihin kommentoidakseni sen verran että jämäköitä askeja nuo yleensä on ollu jos vivustot vain kunnossa, eipä juuri muuta kokemusta.
Ainakin kutoskoneita vaivaa puolaongelmat jotka tekee lohkon losoksi, oireilee tyhjäkäynnillä pienenä ravisteluna. Vanos tietysti tarttee aina joskus korjailla, sitten toinen yleinen vika noissa on että kannattaa kattella onko nestepinta kohillaan. Vuodot voi viitata tulevaan kansiremppaan, ovat melko herkkiä sille.
Alustanosista ei varmaan tarvi mainita mitään, niistä kun on juttua yllin kyllin. Voimansiirtolinja kestää kivasti, eikä noissa mitään muuta akuuttia ole. Sisustasta sen verran toki että kannattaa kattella onko mittaristossa/soittimessa pikselit tallella, työläs tuunailla kuntoon mutta eipä teetettynä sikoja maksakkaan.
Tässä nyt jotain pientä alkuun, vaikuttaa hirviältä listaukselta mutta eipä nuisa sen enempää ole vikoja ko muissakaan. Kasikoneilla yleensä ajettukkin melko paljon kilsoja.
525, bensarosvo joka jotenkuten yrittää liikahtaa.
528, bensarosvo mutta käyttömukava kone jo aiempiin verraten.
535, huomattavasti nöyrempi työläinen kuin aiemmat. Ei mikään raketti ja soppa maistuu.
540, paljon parempi renki, syö toki soppaa mutta ei hirmusesti enempää kuin kutoskoneet. Erittäin käyttömukava vempele.
Automaattiaskeissa sitten on omia juttujaan. kutoskoneissa käyttävät steptronic malleissakin ZF 5HP18/5HP19 (A5S310Z/A5S325Z). Tai loppupäässä taisi jossain olla jopa GM askeja, tosin kestävät paremmin bensakoneen perässä, tietysti öljynvaihto pitäisi olla suoritettuna.
8 koneissa sitten on tarjolla ZF 5HP24 (A5S440Z) joka sekin ihan kestävä peli kunhan perusjutut on vaan kunnossa.
Manuaaleihin kommentoidakseni sen verran että jämäköitä askeja nuo yleensä on ollu jos vivustot vain kunnossa, eipä juuri muuta kokemusta.
Ainakin kutoskoneita vaivaa puolaongelmat jotka tekee lohkon losoksi, oireilee tyhjäkäynnillä pienenä ravisteluna. Vanos tietysti tarttee aina joskus korjailla, sitten toinen yleinen vika noissa on että kannattaa kattella onko nestepinta kohillaan. Vuodot voi viitata tulevaan kansiremppaan, ovat melko herkkiä sille.
Alustanosista ei varmaan tarvi mainita mitään, niistä kun on juttua yllin kyllin. Voimansiirtolinja kestää kivasti, eikä noissa mitään muuta akuuttia ole. Sisustasta sen verran toki että kannattaa kattella onko mittaristossa/soittimessa pikselit tallella, työläs tuunailla kuntoon mutta eipä teetettynä sikoja maksakkaan.
Tässä nyt jotain pientä alkuun, vaikuttaa hirviältä listaukselta mutta eipä nuisa sen enempää ole vikoja ko muissakaan. Kasikoneilla yleensä ajettukkin melko paljon kilsoja.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Niitä ei ole olemassa kuin paperilla Ei kai kukaan vakavissaan edes mieti niitä, parempi sitten ostaa vaikka neloskoneinen W210.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Ja pienin kone taitaa jokatapauksessa olla 2.2 litranen?
525 taitaa olla huonoin vaihtoehto, on vanhempaa tekniikkaa. 528:ia yleisesti kehutaan mielestäni, että paras kulutus/kulku suhde, ei tuo soppaakaan vie vissii yhtää enempää kuin muut, jotkuu jopa puhuu että ois taloudellisin?
525 taitaa olla huonoin vaihtoehto, on vanhempaa tekniikkaa. 528:ia yleisesti kehutaan mielestäni, että paras kulutus/kulku suhde, ei tuo soppaakaan vie vissii yhtää enempää kuin muut, jotkuu jopa puhuu että ois taloudellisin?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Samaa polvea kuin 530i, mutta kalliita ovat molempi._Hämis_ kirjoitti:Ei, 2.0 on pienin.
Ja ei, 525 on uudempi kone kuin 523 tai 528.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr