Eipä tule toistamiseen ostettua autoa talvella!
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31.12.2012 17:11
- Paikkakunta: Oulu
Eipä tule toistamiseen ostettua autoa talvella!
Ai että sitä sapettaa taas! Autoja tulee ja menee mutta nyt tuli riskillä ostettua joulukuussa tekniikaltaa täysin tuntematon E270cdi -00 automaagilla. Tallipaikkaa sitä kun ei omista niin aina ostan autot kesällä jotta pystyy auringon alla ropaamaan. Nyt kuitenkin oli hinta kohdillaan niin pakkohan se oli poistaa. Ostokelikin oli jo vähän pimeän puoleinen, ja lunta tuli helsvetisti, ei kuitenkaan mitään erikoisia ääniä, lämmöt nousi kohtuullisesti, ei savuttanut ja muutenkin vaikutti ettei se nyt ihan kotimatkalle räjähdä. Vikaa kuitenkin ilmennyt seuraavasti tai tullut tässä lyhyessä ajassa:
-Molemmat tasonsäätöiskarit paskana
-Raidetangon sisäpäässä klappia
-Automaatti vuotaa öljyä
-Laturin vapaakytkin paskana
-Suuttimet tupsuttaa
-PA-linjoissa ilmaa
-Termostaatti meni paskaksi
-Lisälämmitin ulvoo ja ulisee ja aloitti pölläyttämään aamuisin koko autokatoksen pimentoon
-Mittariston näytöt sekaisin
-Puhaltimenmoottori meni rikki
-Pakosarja halki tai tiiviste vuotaa
.
.
.
.
.
Pahin suutin korjattu, puhaltimen moottori korjattu, termostaatti korjattu, yksi pa-putki vaihdettu (kaikista klipsit paskana), mittariston laatat korjattu. Ja enempää en ala pakkasessa laittamaan ja korjaamolle ei äyrit riitä. Oli eka ja vika kerta kun talvella ostan mitään suurempaa kuin polkupyörän
-Molemmat tasonsäätöiskarit paskana
-Raidetangon sisäpäässä klappia
-Automaatti vuotaa öljyä
-Laturin vapaakytkin paskana
-Suuttimet tupsuttaa
-PA-linjoissa ilmaa
-Termostaatti meni paskaksi
-Lisälämmitin ulvoo ja ulisee ja aloitti pölläyttämään aamuisin koko autokatoksen pimentoon
-Mittariston näytöt sekaisin
-Puhaltimenmoottori meni rikki
-Pakosarja halki tai tiiviste vuotaa
.
.
.
.
.
Pahin suutin korjattu, puhaltimen moottori korjattu, termostaatti korjattu, yksi pa-putki vaihdettu (kaikista klipsit paskana), mittariston laatat korjattu. Ja enempää en ala pakkasessa laittamaan ja korjaamolle ei äyrit riitä. Oli eka ja vika kerta kun talvella ostan mitään suurempaa kuin polkupyörän
Kertomistasi vioista takaiskarit ovat kalliit uutena, muuten en noita pitäisi pahoina - kuntoon ja ajoon. Vaihteiston vuoto luultavasti sähköpistokkeen tiivisteistä eli helppo korjata.
Webastossa tietysti voi olla paloilmapuhaltimen vaihdon tarve.
Pakosarjan vuotamisessa kannattaa varmistaa onko pakosarjan etupään mutterit kunnolla kiinni...
Webastossa tietysti voi olla paloilmapuhaltimen vaihdon tarve.
Pakosarjan vuotamisessa kannattaa varmistaa onko pakosarjan etupään mutterit kunnolla kiinni...
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Onpa huonoa tuuria! Tosin kesällä kun ostaa auton niin yleensä silloinhan ne toimivat ja talven tullen alkavat sitten temppuilemaan. Kai se pitäisi ostaa talvella niin, että saisi esimerkiksi viikonlopun yli koeajoon. Sehän on tosin tosielämässä aika utopiaa
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 17.10.2012 9:18
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31.12.2012 17:11
- Paikkakunta: Oulu
Huhhuh. No kun sen kerran noin ilmaisee Mutta itsehän olen viat löytänyt pienellä ajolla ja seisomalla auton vieressä korvat täynnä vaikkua ja kädet taskussa. Eli ai että kun joskus kunnolla pääsee kurkkaamaan nosturille niin ei muuten tuo minun vikalista tohon jää. Ei se tosin ehkä (toivottavasti) vedä tuolle teitsin ajokille vertoja.hotari kirjoitti:Lueppa tuo mun ostos juttu, ja se on ostettu kesä olosuhteissa.
viewtopic.php?p=474575#474575
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31.12.2012 17:11
- Paikkakunta: Oulu
Oisko tolle dealerin mainitsemalle sähköpistokkeen tiivisteelle jotain koordinaatteja ja tiivisteen mallia? Käyn ensi viikolla ottamassa laatikosta pohjan pois ja vaihdan suotimen sinne niin jos ei paha rasti samalla tuo tiiviste laittaa?
Kurkkasin joskun topikin missä tekijämiähet korjasi tasonsäätöiskarit mutta mä ostan muutamalla ykkös satkulla sinne käytetyt ja auon sen jälkeen jonain kesäpäivänä nuo vanhemmat vanhat
Sitten on tuo vapaakytkin laddurissa. Kuinka kauan sillä rallattelevalla mallilla uskaltaa ajaa? Kylmänä tyhjäkäynnillä rapisee, mutta lämpösellä koneella ei liikennevaloissa kuulu mitään, eli ei se vielä ihan loppu taida olla vaikka paskan kriteerit täyttääkin.
Kun nyt vaan mahollisimman vähillä töillä selviäisi +10 asteen keleille niin saisi purkaa koko kulkineen tuohon tienvarteen. Siitä saa sitten joku hakua vakuutuksen piikkiin varaosasia.
Kurkkasin joskun topikin missä tekijämiähet korjasi tasonsäätöiskarit mutta mä ostan muutamalla ykkös satkulla sinne käytetyt ja auon sen jälkeen jonain kesäpäivänä nuo vanhemmat vanhat
Sitten on tuo vapaakytkin laddurissa. Kuinka kauan sillä rallattelevalla mallilla uskaltaa ajaa? Kylmänä tyhjäkäynnillä rapisee, mutta lämpösellä koneella ei liikennevaloissa kuulu mitään, eli ei se vielä ihan loppu taida olla vaikka paskan kriteerit täyttääkin.
Kun nyt vaan mahollisimman vähillä töillä selviäisi +10 asteen keleille niin saisi purkaa koko kulkineen tuohon tienvarteen. Siitä saa sitten joku hakua vakuutuksen piikkiin varaosasia.
Vähän eppäilen että nykypäivän Veholla kysymällä selviäis. Ite olen aina joutunu haetuttamaan räjäytyskuvat ja selittämään mitä se pikku nippelinappeli tekkee jota olen tullu hakemaan ja mistä se onjolle kirjoitti:Veholla tai missä vaan mersun osia myyvässä paikassa tietää kyllä laatikon "töpselin" kun kysyy vaan
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Ainakin oulun veholla asiantuntevaa porukkaa, kaikki osat mitä on tarvinnut on löytynyt. Toimitusajatkin nopeita ja paljon osia hyllyssä...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 21.6.2008 21:08
Helppo on samalla vaihtaa, 7mm kanta siellä pistokkeen keskellä pitää muistaa avata ennenkuin repii laatikosta irti.Oisko tolle dealerin mainitsemalle sähköpistokkeen tiivisteelle jotain koordinaatteja ja tiivisteen mallia? Käyn ensi viikolla ottamassa laatikosta pohjan pois ja vaihdan suotimen sinne niin jos ei paha rasti samalla tuo tiiviste laittaa?
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31.12.2012 17:11
- Paikkakunta: Oulu
Nyt on haettu pistokkeen uros ja naaras päät, suodatin, öljyt, tiivisteet ja tilattu loput naftaputket. Vielä kun jostain löytää perjantaihin mennessä noi tasonsäätöiskarit niin saattas saada tuon perjantaina sille mallille että uskaltaa johonkin liikkuakkin.
Ja vaikka käsitys ainakin minulla joskus oli että Veho myy vain ylihintaista tavaraa niin on kyllä se luulo muuttunut. Taas selvisi alle satkulla kun sielä pyörähti. Itse asiassa lähes aina on alle satkulla selvinnyt. Ja siihen kun kylkeen tulee räjäytyskuvatkin vielä kun pyytää niin mikänottei! Ja nimenomaan oulun veholla. Myyjätkin ihan oikeita asiakaspalvelijoita. Tosin noi suomenkieliset ohjekirjat sai jäädä saksaan koska reilu 50e olis ollut vihkosella hintaa. Sillähän käy jo saksankielenkurssin joutessaan
Ja vaikka käsitys ainakin minulla joskus oli että Veho myy vain ylihintaista tavaraa niin on kyllä se luulo muuttunut. Taas selvisi alle satkulla kun sielä pyörähti. Itse asiassa lähes aina on alle satkulla selvinnyt. Ja siihen kun kylkeen tulee räjäytyskuvatkin vielä kun pyytää niin mikänottei! Ja nimenomaan oulun veholla. Myyjätkin ihan oikeita asiakaspalvelijoita. Tosin noi suomenkieliset ohjekirjat sai jäädä saksaan koska reilu 50e olis ollut vihkosella hintaa. Sillähän käy jo saksankielenkurssin joutessaan
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Joo itte käyn melkeen mieluummin Veholla jos on vähänkään erikoisempaa osaa. Osat saa nopiasti, halvempaa ja oikeat osat ilman arvontaa.
Myyjille kyllä iso peukku asiantuntijuudesta ja sinnikkyydestä, selviteltiin s211:een aux-piuhaa pitemmän aikaa siinä tiskillä, ei löytynyt ei koska semmoista ei voi faceliftiin saadakkaan jos on tietty soitin
Myyjille kyllä iso peukku asiantuntijuudesta ja sinnikkyydestä, selviteltiin s211:een aux-piuhaa pitemmän aikaa siinä tiskillä, ei löytynyt ei koska semmoista ei voi faceliftiin saadakkaan jos on tietty soitin
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31.12.2012 17:11
- Paikkakunta: Oulu
No joo tuli joutessaan laitettua laatikkovuoto ja toisen puolen tasonsäätö iskari kuntoon.
En kyllä välttämättä ymmärrä miksi se Veholla tyrkytti tuohon töpseliin myös sen urospään koska sen vaihto ei niin helppoa olisikaan ollut. Otin vain uudesta tiivisteen siihen vanhaan ja vaihdoin naaraspään. Sieltä korvilta se vuoto tuntu tulevan niin toivotaan että rauhottuu.
Varasin iskareiden vaihdolle ja töpselille + laatikko öljyile suotimelle ja töpselille 2h aikaa ja mietin että kyllä nyt tunnissa yhden iskarin vaihtaa kun tarpeeksi persettä raapii ja ihmettelee. No alapään pultit oli tottakai aivan ruosteessa ja eihän siitä tullu mitään. Sorvailin siitä 16mm mutterista 15millisen ja rukkailin räikällä niitä auki niin molemmat napsahti poikki. Vähän aikaa suutelin miehistä haukkariani kunnes totesin että mistä helvetistä sitä uuden pultin siihen autoton löytää. Lopulta kuitenkin sain kuitenkin asiaan kuuluvalla tavalla sen kiinni. Vikana hommana tyrin sitten kun piti se yläpään 13mm pultti laittaa kiinni. Aikaa oli niin vähän että hyvässä hosussa sain saatana sen prikan tiputettua sinne pyöräkotelon peltien väliin! Onneksi sillä nyt kuitenkin tohti ilman sitä kotio ajella.. Sitä ei mahda ilman peltitöitä sieltä pois saada?
Hyvänä puolena se että ei tuohon välttämättä nosturia tartte vaan tunkki + pukki pelillä saa tuon toisen puolen vaihdettua. Huonona puolena se että molemmat eturenkaat sisäpuolelta sileät + tuon apparin puolen raidepään lisäksi myös aika suurella varmuudella iskari paskana. Ainakin jousi ja kuppi olivat ehjiä mutta silti välillä klonksuu ja repsottaa.. Onneksi ei sentään tartte jousipuristinta lähteä ostamaan. 62e tuli tuolle iskarin ihmettelylle ja laatikon rempan töille hintaa. Tai meni nosturivuokraan siis.
Takapään kolina ei ainakaan vielä rauhoittunut mutta ei se iskarikaan vielä varmasti täydessä iskussa olekkaan. Katotaan mitä se sanoo kun on molemmat vaihdettu ja aikansa niitä ilmaillut. Etupääkin muuten kolisee. Onkohan tuossa mitään ehjää.. Ainiin ja pakoputki oli takaa täynnä reikiä ja edestä heti turbolta haljennut. Huomasin samalla kun korjasin tuon pakosarjan vinkumisen, se meni onneksi pelkällä kirraamisella.. Enemmän siis huonoa kuin hyvää näiden "korjausten" lomassa tullut tehtyä
En kyllä välttämättä ymmärrä miksi se Veholla tyrkytti tuohon töpseliin myös sen urospään koska sen vaihto ei niin helppoa olisikaan ollut. Otin vain uudesta tiivisteen siihen vanhaan ja vaihdoin naaraspään. Sieltä korvilta se vuoto tuntu tulevan niin toivotaan että rauhottuu.
Varasin iskareiden vaihdolle ja töpselille + laatikko öljyile suotimelle ja töpselille 2h aikaa ja mietin että kyllä nyt tunnissa yhden iskarin vaihtaa kun tarpeeksi persettä raapii ja ihmettelee. No alapään pultit oli tottakai aivan ruosteessa ja eihän siitä tullu mitään. Sorvailin siitä 16mm mutterista 15millisen ja rukkailin räikällä niitä auki niin molemmat napsahti poikki. Vähän aikaa suutelin miehistä haukkariani kunnes totesin että mistä helvetistä sitä uuden pultin siihen autoton löytää. Lopulta kuitenkin sain kuitenkin asiaan kuuluvalla tavalla sen kiinni. Vikana hommana tyrin sitten kun piti se yläpään 13mm pultti laittaa kiinni. Aikaa oli niin vähän että hyvässä hosussa sain saatana sen prikan tiputettua sinne pyöräkotelon peltien väliin! Onneksi sillä nyt kuitenkin tohti ilman sitä kotio ajella.. Sitä ei mahda ilman peltitöitä sieltä pois saada?
Hyvänä puolena se että ei tuohon välttämättä nosturia tartte vaan tunkki + pukki pelillä saa tuon toisen puolen vaihdettua. Huonona puolena se että molemmat eturenkaat sisäpuolelta sileät + tuon apparin puolen raidepään lisäksi myös aika suurella varmuudella iskari paskana. Ainakin jousi ja kuppi olivat ehjiä mutta silti välillä klonksuu ja repsottaa.. Onneksi ei sentään tartte jousipuristinta lähteä ostamaan. 62e tuli tuolle iskarin ihmettelylle ja laatikon rempan töille hintaa. Tai meni nosturivuokraan siis.
Takapään kolina ei ainakaan vielä rauhoittunut mutta ei se iskarikaan vielä varmasti täydessä iskussa olekkaan. Katotaan mitä se sanoo kun on molemmat vaihdettu ja aikansa niitä ilmaillut. Etupääkin muuten kolisee. Onkohan tuossa mitään ehjää.. Ainiin ja pakoputki oli takaa täynnä reikiä ja edestä heti turbolta haljennut. Huomasin samalla kun korjasin tuon pakosarjan vinkumisen, se meni onneksi pelkällä kirraamisella.. Enemmän siis huonoa kuin hyvää näiden "korjausten" lomassa tullut tehtyä
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31.12.2012 17:11
- Paikkakunta: Oulu
On muuten tuo laatikko ihan pakastavedetyn tuntuinen tuon öljyn vaihdon jälkeen. Magneettiinkaan ei onneksi ollut tarttunut mitään ylimääräistä. Siltikin olis taas pari varmasti jo miljoonaan kertaa läipikäytyä kysymystä.
1. Miten noi hydrauli-iskarit kun tuli sinne käytetyt tosin laitettua ja molemmat liikkuvat kädessä kuin liukutapit eli ei antanut yhtään vastapainetta. Kuskinpuoleinen joka itsellä vuoti enemmän niin oli samanlainen velttokeppi mutta tuo apparin puoli tippasi nesteitä vain hitusen ja siinä kyllä tuntui vastapainetta kun poiston jälkeen veivaili? Eli menikö sinne nyt paskaa paskan tilalle? Ja miten se nyt on tuon ilmauksen kanssa, eli milloin noiden pitäisi olla täynnä öljyä ja pelissä mukana?
2.
Tuol viissiin oli lähtenyt katin ja turpon väliltä putki rikki. Ei ilmeisesti ole putkessä mitään lambdoja tmv kiinni? Jos sitä jonku innokkaan löytäisi kuka tekisi tuon dp:n vähintään 3'' kokoon. Onko tuo vakio pilli 2,25''?
3.
No ei tuossa nyt mitään epäselvää ole. Pitää aina välillä käyttää suojakoppaa pois ja ottaa kauhallinen jemmaan. Ehkä se ens kesänä olis vähän puhtaampi Ja tuostahan on jo Tapio89 ottanut yhden pikkulaatikkollinen sitä talteen ja minä yhden rikkalapiollisen. Vähän se vielä tsupsuttaa tuolta paianesäätimen päästä.
1. Miten noi hydrauli-iskarit kun tuli sinne käytetyt tosin laitettua ja molemmat liikkuvat kädessä kuin liukutapit eli ei antanut yhtään vastapainetta. Kuskinpuoleinen joka itsellä vuoti enemmän niin oli samanlainen velttokeppi mutta tuo apparin puoli tippasi nesteitä vain hitusen ja siinä kyllä tuntui vastapainetta kun poiston jälkeen veivaili? Eli menikö sinne nyt paskaa paskan tilalle? Ja miten se nyt on tuon ilmauksen kanssa, eli milloin noiden pitäisi olla täynnä öljyä ja pelissä mukana?
2.
Tuol viissiin oli lähtenyt katin ja turpon väliltä putki rikki. Ei ilmeisesti ole putkessä mitään lambdoja tmv kiinni? Jos sitä jonku innokkaan löytäisi kuka tekisi tuon dp:n vähintään 3'' kokoon. Onko tuo vakio pilli 2,25''?
3.
No ei tuossa nyt mitään epäselvää ole. Pitää aina välillä käyttää suojakoppaa pois ja ottaa kauhallinen jemmaan. Ehkä se ens kesänä olis vähän puhtaampi Ja tuostahan on jo Tapio89 ottanut yhden pikkulaatikkollinen sitä talteen ja minä yhden rikkalapiollisen. Vähän se vielä tsupsuttaa tuolta paianesäätimen päästä.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31.12.2012 17:11
- Paikkakunta: Oulu
Ei kait siellä putkessa turhaan ole yli baaria painetta. Ei ole kylläkään kokemusta tuollaisista tasonsäätöiskareista mutta eikös ne ole toiminnaltaan vähän niinkuin hydraulisylintereitä. Eli kuvittelis että virheellinen toiminta näkyy vuotona?
Onkos sulla muuten kuvia remontista tai niistä iskareita?
Onkos sulla muuten kuvia remontista tai niistä iskareita?
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31.12.2012 17:11
- Paikkakunta: Oulu
Ei tullut kuvia otettua kun kuitenkin aika yksinkertanen rojekti. Silti olis hyvä aina muistaa ottaa DYI ohjeet ja kuvat kun niitä aina kuitenkin ihmiset tykkää lueskella ennen kuin alkaa ropaamaan. Pitää nuo vanhat ottaa pöydälle ja katsoa mitä sieltä sisältä löytyy. Josko niistä saisi vielä jollekkin kiertoon kelpaavat tai sitten itselle jemmaan. Yhdet ylimääräiset painepallotkin jäi jemmaan.
Katselin tuossa muuten tuota moniurahihnaa niin ei se kyllä mitenkään pompi tyhjäkäynnillä. Lähinnä siis epäilyttää että onko se laturin vapaakytkin sittenkään rikki vai voiko esim tuo haljennut putki pitää sopivaa räminää. Rämisee tyhjäkäynnillä mutta vähänkin kun hipasee kaasua niin loppuu. Mites mersujen jakopää rullaa 500tkm kohdilla vai onko ne huhujen mukaan ikuisia
Katselin tuossa muuten tuota moniurahihnaa niin ei se kyllä mitenkään pompi tyhjäkäynnillä. Lähinnä siis epäilyttää että onko se laturin vapaakytkin sittenkään rikki vai voiko esim tuo haljennut putki pitää sopivaa räminää. Rämisee tyhjäkäynnillä mutta vähänkin kun hipasee kaasua niin loppuu. Mites mersujen jakopää rullaa 500tkm kohdilla vai onko ne huhujen mukaan ikuisia
kannattaa se ketju vaihtaa jos ei ole tietoa. Helppo vaihtaa ja ei maksa kuin noin 85 euroa.
venttiilikoppa irki ja etsii ketjun jatkokohdan ja katkaisee vanhan.....kiinnittää uuden siihen vanhaan ja sillä vetäisee paikalleen. ei pitäisi päästä hyyppään mistää yli .
ja siihen jatkon liittämiseen on olemassa oma työkalu mutta onnistuu myös kotikonstein.
venttiilikoppa irki ja etsii ketjun jatkokohdan ja katkaisee vanhan.....kiinnittää uuden siihen vanhaan ja sillä vetäisee paikalleen. ei pitäisi päästä hyyppään mistää yli .
ja siihen jatkon liittämiseen on olemassa oma työkalu mutta onnistuu myös kotikonstein.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31.12.2012 17:11
- Paikkakunta: Oulu
Re: Eipä tule toistamiseen ostettua autoa talvella!
No väykky ei muutu laatuautoksi vaikka tekisit kaupat juhannuksenaNaamakostaja kirjoitti: Oli eka ja vika kerta kun talvella ostan mitään suurempaa kuin polkupyörän
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31.12.2012 17:11
- Paikkakunta: Oulu
Re: Eipä tule toistamiseen ostettua autoa talvella!
Näistä onkin jo kaikki korjattu lisälämmitin. Eikä tuossa nyt oikeeastaan mitään lisättävää ole tullut. Pikkufiksillähän tästä ihan soivan pelin sai ja rahaakaan ei mennyt kuin muutama satku. Alkuun vaikutti vain niin hirveältä työmaarältä.Naamakostaja kirjoitti: -Molemmat tasonsäätöiskarit paskana
-Raidetangon sisäpäässä klappia
-Automaatti vuotaa öljyä
-Laturin vapaakytkin paskana
-Suuttimet tupsuttaa
-PA-linjoissa ilmaa
-Termostaatti meni paskaksi
-Lisälämmitin ulvoo ja ulisee ja aloitti pölläyttämään aamuisin koko autokatoksen pimentoon
-Mittariston näytöt sekaisin
-Puhaltimenmoottori meni rikki
-Pakosarja halki tai tiiviste vuotaa
Mutta on se vaan laiska tuo auto, tehoa kaipailee lisää ja pitääkin tässä lähiviikkoina alkaa hätyytellä purkinpuukottajia. Sitä ennen on nyt tekeillä 3'' rööri, kattien poisto ja välijäähy. Katotaan sitten kesemmällä isompaa hyrrää ja jos sattuis nenän eteen jonkun valmiiksi putsaama imusarja niin ei tarttisi koko taloa sen takia sotkea
Hirmu vähän tuntuu tulevan vastaa 270cdi vehkeitä joista olisi juuri lastuttamista enempää otettu tehoja irti. Minkälaisia muutoksia yleensä vaatii että pyörittäisii 250-300hv tienoilla? Mihin asti 320cdi turbo riittää, milloin suuttimet piiputtaa?