W126 Turbon asentaminen..?
W126 Turbon asentaminen..?
Eli auto on alunperin 260SE, johon on vaihdettu 300D moottori. Nyt tekis mieli saada lisää puhtia moottoriin. Ajattelin teiltä paremmin tietäviltä kysyä, että onko tuo turbon asentaminen katsastuksen ym. kannalta kovin monimutkaista?
Mitenkä niin? Turbon asentamisesta ei tule prosentteja. Jos tehot jää alle sen 260 SE:n 166 alkuperäisen pollen, niin ei pitäisi olla onkelmaa.jarmo65 kirjoitti:On jos on korinvaihto
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
saisko tähän joltain vahvistuksen!!??JS kirjoitti:Eikö turbon laitto rinnasteta moottorin vaihtoon. Ja kertaalleen prosentoitu moottoria voi vaihtaa vaikka ziljoonakertaa uudelleen. Ei siitä prosentit enään kasva
jos se nuon menee niin voe mahoton
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Eiköhän jokaiselta katsastuskonttorilta saa tuon vahvistuksen. Tietty jos moottorin vaihtaa niin pitää varmaan katsastaa kanssa.Terho P kirjoitti:saisko tähän joltain vahvistuksen!!??JS kirjoitti:Eikö turbon laitto rinnasteta moottorin vaihtoon. Ja kertaalleen prosentoitu moottoria voi vaihtaa vaikka ziljoonakertaa uudelleen. Ei siitä prosentit enään kasva
jos se nuon menee niin voe mahoton
Rinnastetaan moottorinvaihtoon tehojen kannalta,ei prosenttien.Ja tosiaan kertaalleen vaihdetun moottorin saa vaihtaa ilman prosentien lisäntymistä.JS kirjoitti:Eikö turbon laitto rinnasteta moottorin vaihtoon. Ja kertaalleen prosentoitu moottoria voi vaihtaa vaikka ziljoonakertaa uudelleen. Ei siitä prosentit enään kasva
Tälleen olen itselleni antanut kertoa
Tässä tapauksessa prosentteja ei turpon lisäyksen takia tule(vain turpon vaihdossa tulisi),tehojen kasvu tosiaan rinnastetaan moottorin vaihtoon ja ne pitää todistaa..
Joo, mikäli tosiaan kyseessä on moottorinvaihto niin sitten ei ole ongelmia. Kannattaa melkein etsiä alkuperäinen turbomotti jonka vaihtaa paikalleen. Prosentit eivät tästä enää lisäänny, koska moottorinvaihdosta on prosentit jo merkattu. Kestää paremmin virittelyä ja käyttöä.
Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin rinnastetaan tosiaan moottorin vaihtoon siinä mielessä, että tällöin pitää hankkia tehotodistus ja päivittää jarrut ja alusta tehojen tasalle. Muutosprosentteja ei kuitenkaan tule itse moottorin vaihdosta (koska sitä moottoria siis ei vaihdeta). Alustan ja jarrujen vaihdosta kyllä jos siihen joutuu ryhtymään. Saattaapa tarpeeksi kettumainen inssi lätkästä vielä vaihdetusta pakosarjasta 1% päälle (varma huhu kertoo että eräälle sankarille olisi näin tehty ).
Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin rinnastetaan tosiaan moottorin vaihtoon siinä mielessä, että tällöin pitää hankkia tehotodistus ja päivittää jarrut ja alusta tehojen tasalle. Muutosprosentteja ei kuitenkaan tule itse moottorin vaihdosta (koska sitä moottoria siis ei vaihdeta). Alustan ja jarrujen vaihdosta kyllä jos siihen joutuu ryhtymään. Saattaapa tarpeeksi kettumainen inssi lätkästä vielä vaihdetusta pakosarjasta 1% päälle (varma huhu kertoo että eräälle sankarille olisi näin tehty ).
I drive an Opel. What's your excuse?