Yleistä maasturivatulointia
Yleistä maasturivatulointia
Tämä talvi on nähty, ja tullut muutama asia mieleen:
Miksei aina viisastu edellisestä talvesta ja osta autoa millä voi mennä sinne sukutilalle ilman pelkoa, että jää jumiin? Miksi aina pitää olla sään armoilla joko taka- tai etuvetoisella autolla? Miksi kaikki metsäautotiet houkuttelee vaikkei niihin tavan katuautolla ole menemistä
Millainen on hyvä maasturi? Pitääkö siinä olla neliveto mahdollisine alennusvaihteineen? Minkä kokoiset renkaat on järkevät sekä ajo- että hupikäyttöä silmälläpitäen? Minkälaisia alustamuutoksia vaaditaan kun halutaan lähteä ryömimään metsään? Ja kun keulalle haluaa vinssin, niin millainen olisi paras ja hintaskaala?
Kertokaa kokemuksia! Mikä merkki on ylitse muiden, minkälaisissa hintaskaaloissa laitteet ja tarvikkeet on? Millaisia nopeustuloksia, vetomassoja, vetosuhteita ja muuta?
Kertokaa oikeastaan kaikkea mitä tiedätte tai ette tiedä aiheesta maasturit
Ja kertokaa erityisesti Suzukin sj, vitara, isuzu trooper yms halpismaastureista.
Kuvat, linkit, yms on toivottuja
Miksei aina viisastu edellisestä talvesta ja osta autoa millä voi mennä sinne sukutilalle ilman pelkoa, että jää jumiin? Miksi aina pitää olla sään armoilla joko taka- tai etuvetoisella autolla? Miksi kaikki metsäautotiet houkuttelee vaikkei niihin tavan katuautolla ole menemistä
Millainen on hyvä maasturi? Pitääkö siinä olla neliveto mahdollisine alennusvaihteineen? Minkä kokoiset renkaat on järkevät sekä ajo- että hupikäyttöä silmälläpitäen? Minkälaisia alustamuutoksia vaaditaan kun halutaan lähteä ryömimään metsään? Ja kun keulalle haluaa vinssin, niin millainen olisi paras ja hintaskaala?
Kertokaa kokemuksia! Mikä merkki on ylitse muiden, minkälaisissa hintaskaaloissa laitteet ja tarvikkeet on? Millaisia nopeustuloksia, vetomassoja, vetosuhteita ja muuta?
Kertokaa oikeastaan kaikkea mitä tiedätte tai ette tiedä aiheesta maasturit
Ja kertokaa erityisesti Suzukin sj, vitara, isuzu trooper yms halpismaastureista.
Kuvat, linkit, yms on toivottuja
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
T3 transporter syncro. Keskellä viskokytkin jonka voi vaihtaa kytkettävään etu/takaveto heebeleihin. Etuperässä alipaineella kytkettävä kiinteä lukko ja takana samanlainen. Laatikossa puolikas ykkönen. Etuperän lukko on ollut aikanaan lisävaruste joten sitä ei ihan joka tölkissä ole.
Näyttää tommoselta.
Näyttää tommoselta.
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
AIVAN!Joita ei käytännössä ole kuin G mersussa ja isommissa 80-90 luvun Landcruisereissa (HJ, HZJ/HDJ)
Eikä kaikissa noissakaan.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
No ei ne lukot mitään pakollisia ole jos ei todella ala offaileen. Kitkalukko persiissä ja toinen eturata sutimassa niin mennään mökkiteitä näkymättömiin Japseista yleensä löytyy taka-akselilta kitkalukot.. Se on sitten ihan eri asia pelaako ne enää 500 tkm ajettuna
Mutta ainahan voi korjata
Mutta ainahan voi korjata
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Re: Yleistä maasturivatulointia
Kilohinnaltaan ei välttämättä mikään halpamaasturi, mutta menee uskomattoman hyvin metsässä. Perät kai särkyvät näistä ja kori happanee ihan silmissä jos vie ulos sateeseen. Ajelin SJ410:llä pari vuotta mutta rantoja pitkin ajellessa merivesi kai huuhteli pellit siihen kuntoon että sadekelillä lasit oli ravassa sisäpuolelta. Hassu auto. Molemmilla kyljillä on kahvat että voi kaverin kanssa kantaa pois jos ei jaksa ajaa takaisin metsästä tai menee rikki.miqum_86 kirjoitti: Ja kertokaa erityisesti Suzukin sj,
edit: Semmonen sattumus tuli SJ:stä vielä mieleen että tuossa Kuivaniemen nurkilla oli päässyt laturi hajoamaan ja ei jaksanut startata. Pakki oli mäkistarttiin liian lyhyt joten pukkasin sen sitten käyntiin. Yksin. Ylämäkeen.
Viimeksi muokannut Juhanit, 16.2.2013 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Yleistä maasturivatulointia
Noniin. Alkaa niitä käyttökokemuksia tulla, mitä tässä kaipailin. Sj-susku on yksi vaihtoehto, katsotaan mitä muita tässä vielä ilmestyy. Pajerot ja trooperit myös kiinnostaaJuhanit kirjoitti:Kilohinnaltaan ei välttämättä mikään halpamaasturi, mutta menee uskomattoman hyvin metsässä. Perät kai särkyvät näistä ja kori happanee ihan silmissä jos vie ulos sateeseen. Ajelin SJ410:llä pari vuotta mutta rantoja pitkin ajellessa merivesi kai huuhteli pellit siihen kuntoon että sadekelillä lasit oli ravassa sisäpuolelta. Hassu auto. Molemmilla kyljillä on kahvat että voi kaverin kanssa kantaa pois jos ei jaksa ajaa takaisin metsästä tai menee rikki.miqum_86 kirjoitti: Ja kertokaa erityisesti Suzukin sj,
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
No jos isutsun truupperin laitat niin se on varmaan lahoista japseista se kaikis lahoin Korinkannakkeet on suunniteltu niin päin vittua 7% päissään ettei niitä olis suomeen saanu koskaan tuoda.. Isutsujen rungot on kans herkintä settiä ruostumaan japseista, harmi sinällään kun itse tekniikat kestää kohtuudella..
Pajeroja on ainakin tarjolla paljon ja siihen on syynsä.. Osta kerralla kolme pajeroa niin saat niistä yhden toimivan ja varakannen ehkä (sitä tarttee kuitenkin).
Pajeroja on ainakin tarjolla paljon ja siihen on syynsä.. Osta kerralla kolme pajeroa niin saat niistä yhden toimivan ja varakannen ehkä (sitä tarttee kuitenkin).
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Pajeroa ei kyllä tosiaan kannata mennä laittamaan jos ei laita sitte -91(?) --> mallia, niihin on tullu mm. vahvemmat jakolaatikot (ettei ois ollu canterin jakis) joisa ei semmosta jakoloovavikaa oo ku vanhemmissa. (jakoketjun veto tapahtuu kettingillä jolle ei ole kiristintä ja voihan sen kuvitellakkin että kaikissa on hampikkaat kulunu ja ketjut venyny)
Mulla oli tuommonen vanahempaa koppaa vanahemmilla hilippeillä oleva japero kuukauen verran ajossa enkä voi kyllä semmosta suositella jos ei satu oikiasti halavalla saamaan.
Mulla oli tuommonen vanahempaa koppaa vanahemmilla hilippeillä oleva japero kuukauen verran ajossa enkä voi kyllä semmosta suositella jos ei satu oikiasti halavalla saamaan.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Kyllähän se karkee tosiasia on että nuo markan maasturit (hintaluokkaa 2000 ja alle) on suhteellisen loppuunajettuja paskoja merkkiin ja malliin katsomatta..
Yksilöitä VOI olla joukossa ja melko pitkään saa hakea että sellaisen löytää. Hitsikone on syytä omistaa ja lehmän hermot, jostain syystä nuo varsinaiset maasturit on aina ensin jollain isännillä jotka kyllä keksii ruoste"korjauksiin" kaikenmaailman kikat millä katsuria sumutetaan kunnes väistämätön on edessä ja paska kiertoon kun ei tartu enää helmaan edes teippi.
Valitettavasti
Yksilöitä VOI olla joukossa ja melko pitkään saa hakea että sellaisen löytää. Hitsikone on syytä omistaa ja lehmän hermot, jostain syystä nuo varsinaiset maasturit on aina ensin jollain isännillä jotka kyllä keksii ruoste"korjauksiin" kaikenmaailman kikat millä katsuria sumutetaan kunnes väistämätön on edessä ja paska kiertoon kun ei tartu enää helmaan edes teippi.
Valitettavasti
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
No tuolla saat jonkinlaisen varuste- ja huoltotarvikepaketin G-mersuun. Säästät sitten vähän lisää ja ostat sen geen myöhemmin...miqum_86 kirjoitti:Kertokaas nyt sitten tyhmälle mikä olisi se THE Auto minkä hakisin, kun budjettia on vaikkapa 2-3 tonnia ja tilat ja puitteet harrastaa pientä remppailua?
No tässähän se
http://www.nettiauto.com/lada/niva/5385862
Jos perse kestää bensanmenoa nii tommonen
http://www.nettiauto.com/toyota/4runner/5372240
http://www.nettiauto.com/lada/niva/5385862
Jos perse kestää bensanmenoa nii tommonen
http://www.nettiauto.com/toyota/4runner/5372240
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Mimmosia veheksiä ladat on? Kuitenkin ilmeisesti ihan maastokykyisiä menijöitäLerssinen kirjoitti:No tässähän se
http://www.nettiauto.com/lada/niva/5385862
Jos perse kestää bensanmenoa nii tommonen
http://www.nettiauto.com/toyota/4runner/5372240
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
No työkaverin käsissä pikkasen rouvimmilla insaturbon renkailla menee tuol mettässä paremmin kun moni perus lukoilla oleva länsimainen vastine, maantiellä ihan ok kun ei ihan mahotonta ravia lähe ajaan. Lähtee aika railakkaisiin luistoihin ja sillon ei passaa kaasua pumppailla vaan kaikki irti mitä koneesta löytyy.miqum_86 kirjoitti:Mimmosia veheksiä ladat on? Kuitenkin ilmeisesti ihan maastokykyisiä menijöitä
Jos hyvän oikean maasturin haluat niin osta HDJ80 landcruiseri.
Niitä tosin ei saa parilla-kolmella tonnilla. hyvät kohtuullisesti ajetut pyörii siellä kymppitonnin molemminpuolin.
Lahoa loppuun ajettua paskaa saa sillä parilla tonnilla, johon saa ensin hitsata pari neliötä peltiä jonka jälkeen voi alkaa kunnostaa akselistoja, voimansiirtoa ja alustan tukivarsia. Tuollaiseen parintonnin vehkeeseen kun tekee 5000€ remontin niin alkaa olla mieleinen.
Tosiasia joka on valitettavaa. Nuo hyvät maasturit maksaa ihan perkeleesti ominaisuuksiinsa nähden. Suurin osa aivan ylihinnoiteltuja.
Paljon toki riippuu missä ja miten sillä "maasturilla" ajelet. Metsäteille riittää tuollainen lukoton japsikippokin.
Niitä tosin ei saa parilla-kolmella tonnilla. hyvät kohtuullisesti ajetut pyörii siellä kymppitonnin molemminpuolin.
Lahoa loppuun ajettua paskaa saa sillä parilla tonnilla, johon saa ensin hitsata pari neliötä peltiä jonka jälkeen voi alkaa kunnostaa akselistoja, voimansiirtoa ja alustan tukivarsia. Tuollaiseen parintonnin vehkeeseen kun tekee 5000€ remontin niin alkaa olla mieleinen.
Tosiasia joka on valitettavaa. Nuo hyvät maasturit maksaa ihan perkeleesti ominaisuuksiinsa nähden. Suurin osa aivan ylihinnoiteltuja.
Paljon toki riippuu missä ja miten sillä "maasturilla" ajelet. Metsäteille riittää tuollainen lukoton japsikippokin.
sitä susukiahan on pilvin pimein offi kisoissakin? eikö se oo hyvä? halpa jne.
Itelle maasturi on sellainen jossa on vieteri jouset. nois japseis o monesti vaa joku vääntötankohärdelli.
Itelle maasturi on sellainen jossa on vieteri jouset. nois japseis o monesti vaa joku vääntötankohärdelli.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Defender, disko 1 tai range rover. Niillä pääsee maastossakin, mahtuu isoa rengasta, varaosat halpoja ku tilaa lontooksi ja simppeli tekniikka (tosin joskus brittikommervenkein), oon muutamalla safarilla ollu messissä ja ei ihan heti lopu etenemiskyvyt ja erittäin leppoisa ja mukava harrastajakunta (vrt mese).
Mutta siis valintahan on ilmanmuuta defe, siinä on jottai ja oon päässy aina sinne minne oon halunnu. Joulukuusireisu oli oikein mieleinen polveen asti yltävässä lumimetsässä. Hankin juuri kitkaketjut varuiksi, jos sattuu tarvihtemaan. Ja rengastuksena 33" on aika hyvä jos ei jaksa korottaa jousitusta.
Mutta siis valintahan on ilmanmuuta defe, siinä on jottai ja oon päässy aina sinne minne oon halunnu. Joulukuusireisu oli oikein mieleinen polveen asti yltävässä lumimetsässä. Hankin juuri kitkaketjut varuiksi, jos sattuu tarvihtemaan. Ja rengastuksena 33" on aika hyvä jos ei jaksa korottaa jousitusta.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
tässä puhuttiin metsäteillä ajelusta ja kotitilalla käymisestä ja ylipäätään talviautosta lumisiin olosuhteisiin.
http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/5395431
eikö jokin tuollainen olisi silloin aivan poikaa, tietysti kuluttaahan tuo pikkuisen, mutta niin tekevät isot hj:tkin, ja tuossa ei ole sellaista verotaakkaa, hinnat edullisia, ja varusteet kohdillaan, uskoisin etenevyyttäkin riittävän kohtuullisesti, ja etenemisen onnistuvan lumisinmissakin paikoissa.
http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/5395431
eikö jokin tuollainen olisi silloin aivan poikaa, tietysti kuluttaahan tuo pikkuisen, mutta niin tekevät isot hj:tkin, ja tuossa ei ole sellaista verotaakkaa, hinnat edullisia, ja varusteet kohdillaan, uskoisin etenevyyttäkin riittävän kohtuullisesti, ja etenemisen onnistuvan lumisinmissakin paikoissa.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Mimmossia defet on noin niinkun ylipäänsä moottoreiltaan? Mimmoisia ongelmakohtia jne? Armeijassa tulli defet tutuksi ja tottahan se on, niilläkin kiipes vaikka puuhunCastillo kirjoitti:Defender, disko 1 tai range rover. Niillä pääsee maastossakin, mahtuu isoa rengasta, varaosat halpoja ku tilaa lontooksi ja simppeli tekniikka (tosin joskus brittikommervenkein), oon muutamalla safarilla ollu messissä ja ei ihan heti lopu etenemiskyvyt ja erittäin leppoisa ja mukava harrastajakunta (vrt mese).
Mutta siis valintahan on ilmanmuuta defe, siinä on jottai ja oon päässy aina sinne minne oon halunnu. Joulukuusireisu oli oikein mieleinen polveen asti yltävässä lumimetsässä. Hankin juuri kitkaketjut varuiksi, jos sattuu tarvihtemaan. Ja rengastuksena 33" on aika hyvä jos ei jaksa korottaa jousitusta.
Jeepin mallisto on myös kovan syynin alla, lähinnä tuo merien takaa osien hommaus voi tulla kompastuskiveksimarkusm kirjoitti:tässä puhuttiin metsäteillä ajelusta ja kotitilalla käymisestä ja ylipäätään talviautosta lumisiin olosuhteisiin.
http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/5395431
eikö jokin tuollainen olisi silloin aivan poikaa, tietysti kuluttaahan tuo pikkuisen, mutta niin tekevät isot hj:tkin, ja tuossa ei ole sellaista verotaakkaa, hinnat edullisia, ja varusteet kohdillaan, uskoisin etenevyyttäkin riittävän kohtuullisesti, ja etenemisen onnistuvan lumisinmissakin paikoissa.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
eikös niitä saa tilata nykyisin jo ihan tuosta suomenlahden takaa. tallinnasta.
http://www.topparts.fi/index.php/amerik ... osat_huolt
Lähes kaikki varaosat ovat tilattavissa, kattavimmin varaosia on saatavilla Jeep , Chrysler , Dodge , Chevrolet , Hummer ja Cadillac merkkien 90-luvun malleista alkaen.
Yleisimpien amerikkalaismerkkien varaosia aina varastossamme
Huomattava osa USA:sta tilattavista varaosista saatavilla viikossa
Voimme tarjota varastostamme samoja varaosia sekä alkuperäisvaraosina että B-varaosina.
-------------------------------------------------------------------------------------
itsellä ei mitään kokemusta asiasta, mutta saattaisi kuvitella että perus kamat saa ihan kätevästi, ilman konkurssia hankittua, eri asia sitten toki jos laatikon tai jonkun vastaavan hajottaa tyystiin.
http://www.topparts.fi/index.php/amerik ... osat_huolt
Lähes kaikki varaosat ovat tilattavissa, kattavimmin varaosia on saatavilla Jeep , Chrysler , Dodge , Chevrolet , Hummer ja Cadillac merkkien 90-luvun malleista alkaen.
Yleisimpien amerikkalaismerkkien varaosia aina varastossamme
Huomattava osa USA:sta tilattavista varaosista saatavilla viikossa
Voimme tarjota varastostamme samoja varaosia sekä alkuperäisvaraosina että B-varaosina.
-------------------------------------------------------------------------------------
itsellä ei mitään kokemusta asiasta, mutta saattaisi kuvitella että perus kamat saa ihan kätevästi, ilman konkurssia hankittua, eri asia sitten toki jos laatikon tai jonkun vastaavan hajottaa tyystiin.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Saa niitä osia suomestakin, suomikertoimella.miqum_86 kirjoitti:Jeepin mallisto on myös kovan syynin alla, lähinnä tuo merien takaa osien hommaus voi tulla kompastuskiveksimarkusm kirjoitti:tässä puhuttiin metsäteillä ajelusta ja kotitilalla käymisestä ja ylipäätään talviautosta lumisiin olosuhteisiin.
http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/5395431
eikö jokin tuollainen olisi silloin aivan poikaa, tietysti kuluttaahan tuo pikkuisen, mutta niin tekevät isot hj:tkin, ja tuossa ei ole sellaista verotaakkaa, hinnat edullisia, ja varusteet kohdillaan, uskoisin etenevyyttäkin riittävän kohtuullisesti, ja etenemisen onnistuvan lumisinmissakin paikoissa.
Mutta kulutusosia jne kuten myös korotussarjoja saa inhimillisesti jo ihan saksastakin, joten ei tarvi tulleja ja pitkiä odotusaikoja.
Tuollainen Jeep oli vielä syksystä itsellä ja jos tuo polttoainekulutus ei ole ihan justiinsa, niin hieno peli. 4litrainen kone kulettaa jo liki urheilullisesti.
LJ tällä hetkellä ja ilman lukkoja on sinnitelty, tosin vinssi pelastaa. Mutta veikkaisin ilman lukkoja pitkälle pärjäävän.
Halpaa ja huonoa kun hakee, niin työmaa on aivan päättymätön ja "hyvää" ei kannata siintä ehkä yrittää.
Tuollainen Niva voisi olla ihan vaihtoehto, etenee kyllä vakuuttavasti. Eikä ihan yhtä loppuunajettuja, kuten monet japsit. Ei varmaan kilometrejä ihan samalla tavalla noilla ajella..
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Entäs jos lähdetään "offittamaan" lava-autoa? Monissa myös nelikkoa, joten jo pelkällä maavaran korotuksella lähtis möyrimään kummasti. Kaverilla oli ainakin datsuni, ja se oli kova peli etenemään. Millaisia on volkkarin Taro? Kuitenkin hilux-pohjainen vehje
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi