Kyllä on yksi painelähde, mutta kuten epk:n laittamassa videossa selostetaan hyvin, säädetään SBC-jarrujen paine portaattomasti jokaiselle rattaalle erikseen. Perinteinen ja nykyinen järjestelmä ei kykene tuottamaan yksilöllistä painetta pyörille, vaan se kykenee ainoastaan löysäämään yksittäisen pyörän jarrupainetta ja senkin se tekee on/off-tyyppisesti joka tuntuu jarrupolkimen tärinänä kun abs-jarrutus on toiminnassa. En osaa paremmin selostaa järjestelmien eroja, mutta video kannattaa katsoa ajatuksen kanssa.tähtikuljettaja kirjoitti:Voisitko avata tätä vähän teknisillä toimintaselostuksilla. Nimittäin yksi yhteinen painelähde SBC-jarruissakin on ihan kuten edeltävissä ABS-jarrullisissa ja nykyisissä systeemeissä. Yksilöllinen jarruputki kaikissa menee kullekin pyörälle ja "sama" tietokone inputteineen siellä on jarruja ohjaamassa. Ihan samaan yksittäisen tai useamman pyörän jarrutteluun ne nykyisetkin pystyy.Meissenkeri kirjoitti: Tavalliselle käyttäjälle tuosta SBC:stä ei ole muuta kuin riesaa, mutta se mitä SBC tarjoaa, on täysin portaaton ja nykimätön jarruvoiman jako jokaiselle yksittäiselle pyörälle. Tuohon ei perinteinen eikä nykyinen järjestelmä kykene.
Säätöteknisesti ajateltuna SBC-jarrut ovat ylivertaiset perinteiseen systeemiin nähden, mutta nykyisellä tietämyksellä perinteinen systeemi on "riittävän" hyvä tai ero käytännössä on niin pieni, että SBC:tä ei ole lähdetty jatkojalostamaan.