Tämä on lainattu teksti.27.4.1951 Hallitus antaa eduskunnalle ensimmäisen kerran esityksen autoverosta perustuen ajatukseen autoilun ylellisyydestä.Nyt kun ollaan kaukana ylellisyydestä eli meillä oikeesti vanhentunut autokanta täällä suomessa.Valtion pitäisi nyt varsinkin tajuta tämä asia kun pakkoliitoksia tekee ja välimatkat kasvaa ja joukkoliikenettä supistettu kun ei ole kannatavaa ajella syrjäseuduilla kun ei ole kyytiläisiäkään kuin nimeksi ettei ole kannatavaa pitää liikenettä yllä.No mitä tilalle autioituvalle maaseduille ja niille joitten pitää jäädä ja jotka ei ole ensimäisenä muuttamassa kehäkolmosen sisälle asumaan.No hallitus hallitusti rappaa ja keitä YKSITYISAUTOLIJOITA helppoa rahaa saada tienkäyttäjiltä autoveron muodossa ja vielä kun tieverokin toteutetaan niin eiköhän saada taas katsella töllöstä kataisen ja urpilaisen leveää hymyä ihan tarpeeksi.Tähän lisään vielä LAINATTU KELAN SIVUILTA:Sairausvakuutus korvaa osan asiakkaalle määrätyn lääkkeen kustannuksista perus- tai erityiskorvauksena. Helmikuun 2013 alusta lääkkeiden peruskorvaus alenee nykyisestä 42 %:sta 35 %:iin ja alempi erityiskorvaus 72 %:sta 65 %:iin Ylempi erityiskorvaus (100 %) säilyy ennallaan.
Sen sijaan asiakkaan lääkekustannusten vuotuinen omavastuuosuus (ns. lääkekatto) alenee ensi vuoden alusta 670 euroon. Omavastuuosuuden täytyttyä asiakas maksaa jokaisesta korvattavasta lääkkeestään 1,50 euroa ostokertaa kohti. Matkakustannusten omavastuu nousee
Kelan korvaamien matkojen matkakohtainen omavastuu nousee vuoden 2013 alusta nykyisestä 9,25 eurosta 14,25 euroon. Matkakustannusten vuotuinen omavastuu (ns. matkakatto) nousee tällöin nykyisestä 157,25 eurosta 242,25 euroon.Kyllä se niin on et valtiomme tarvii rahaa pandeujuksen pitämää pankkia pystyssä kreikassa vaikka se nyt selitetään toisin niin ettei me mitään muka makseta niin kyllä maksamme.MIelestäni ei adressit riitä siihen et suomessa autoverotus muuttuis siihen ei valtiolla ole varaa tai halua muuttaa sitä.Taas lainaus:19.9.2002 Päätös EY-tuomioistuimesta, jossa todetaan Suomen autoverolain syrjivän käytetyn auton maahantuojaa. (C-101/00 Siilin).16.12.2002 Korkein hallinto-oikeus toteaa päätöksessään, että autoverolaki on syrjivä ja vastoin EY-oikeutta. Yksityisen henkilön tuodessa toisesta Euroopan unionin jäsenvaltiosta käytetyn ajoneuvon ei kannetun autoveron määrä saanut olla suurempi kuin Suomessa jo rekisteröidyn samanlaisen käytetyn ajoneuvon arvoon sisältyvä autoverosta jäljellä oleva määrä. Henkilön tuomalle ajoneuvolle voitiin määrätä autoverolle suoritettavaksi arvonlisäveroksi kutsuttu vero, mutta veron oli oltava määrältään samalla tavoin syrjimätön kuin itse autoveron. (KHO
85) Olisiko se adressi nimineen kerättävä eu-tuomioneuvoston käsiteltäväksi?