Volvo 960/S90 topic
[quote="XUX63"]
Bensahan tuolle maistuu... Matka-ajossa n.8L ja kaupunkiajossa 11L - 12,5L.... jotkut puhuu että 14L saisi menemään
quote]
Minusta tuo menoveden määrä on isolle autolle aivan normaalia. Nykyinen autoni Volvo 850 syö saman verran kuin 960:kin. Taitaapi lähes jokainen iso auto syödä kaupunkiajossa merkistä ja mallista riippuen n.12-15L.
Jos hankintakriteerinä pidetään pientä kulutusta, niin joko diesel tai sitten joku tonnikalapurkista valmistettu pikku suzuki.
Bensahan tuolle maistuu... Matka-ajossa n.8L ja kaupunkiajossa 11L - 12,5L.... jotkut puhuu että 14L saisi menemään
quote]
Minusta tuo menoveden määrä on isolle autolle aivan normaalia. Nykyinen autoni Volvo 850 syö saman verran kuin 960:kin. Taitaapi lähes jokainen iso auto syödä kaupunkiajossa merkistä ja mallista riippuen n.12-15L.
Jos hankintakriteerinä pidetään pientä kulutusta, niin joko diesel tai sitten joku tonnikalapurkista valmistettu pikku suzuki.
tadaa s90 limousine
http://www.blocket.se/vi/8598366.htm?ca=15_s
http://www.blocket.se/vi/8598366.htm?ca=15_s
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Isä-ukolla on -96 mallin 960 volvo. Mielestäni oikein hyvä ja hiljainen ajaa, puhtia 2,5L kuutoskoneessa tarpeeksi. Kori-malli suht siedettävän näköinen ulkoa päin katsottuna mutta se sisusta... Ovi-verhoilujen yläosat ovat varmaankin tehty jostain meriketunvitunnahasta, eivät pysy paikoillaan. Lämmön vaikutuksesta ne kutistuvat ja pakenee paikaltaan, viime kesänä venytettiin ne takaisin paikoilleen, liimaa väliin ja niiteillä kiinni takapuolelta, lisäksi laitettiin vielä tukilista päälle ruuveilla mutta niin vain olivat jo loppukesästä saman näköiset, muutenkin sisätilat ovat jotenkin "halvan" tuntuiset. Pelkästään jo ovea kiinni laittaessa tuntuu että oven kahva/verhoilu jää käteen. 940 mallissa ja vanhemmassa 960 versiossa verhoilut selvästi laadukkaammat. Kaksoismassa vauhtipyörän joutuu aika-ajoin uusimaan, ukon volvoon uusittiin kun mittarissa oli vähän alle 200tkm. Kytkin muuttui ensin jäykemmäksi ja alkoi hieman täristää, siinä vaiheessa ukko vei auton pajalle, vauhtipyörä oli purkaantunut lopullisesti kun olivat saaneet laatikon irti... Käytettyä ehjää hankala löytää ja uusi maksaa tonnin. 2,5 litran koneissa myös aika paljon venttiili-vikaa, tiedän monta tapausta kun venttiili on katkennut ja pudonnut männän päälle, kolmen litran koneissa ei tietääkseni ole sitä vaivaa. Kulutus on keikkunut ukon ajossa siellä 10-12L/100km seka-ajossa ja matka-ajossa menee 8-9L/100km... Ukon volvossa ei ole ilmastointia eikä nahkapenkkejä, on ihan perus "karva-hattu" malli.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
www.vrcf.fi taitaa ainakin jottain rakentelujen tynkään olla.
Tuommonenkin volle ois aivan mieleinen, tosin omalla kohalla kaatuu siihen että 960/S90:iä ei oo tiisselikoneella.
Tuommonenkin volle ois aivan mieleinen, tosin omalla kohalla kaatuu siihen että 960/S90:iä ei oo tiisselikoneella.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Mitä sitä tyrmäämään, täähän on niinkun jovin ameriikantakavetoportteri, kaikkien poikien salainen haave, iso takaveto Volvo.Fenton kirjoitti:Nyt iski kauhea kuume tämmöiseen.
Tyrmätkää se jotenkin
Ostas multa BMW, niin menee tollaseen Volvoon hankintahimot.
(sitte mää etin itelleni Volvon, tosin ehkä uudemman, V70:n... )
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
JiiTee_ kirjoitti:www.vrcf.fi taitaa ainakin jottain rakentelujen tynkään olla.
Tuommonenkin volle ois aivan mieleinen, tosin omalla kohalla kaatuu siihen että 960/S90:iä ei oo tiisselikoneella.
Pakko tähän oma haave mainita. olen omistanut tuollaisen 960 2,5 koneella. oli beige nahka sisustus ja tavattoman hiljainen auto. bensaa vei matka-ajossa 10 ja muuten 14.
automaattiloota toimii loistavasti eikä vaihteiden vaihtoa juuri normaali ajossa huomaa. mutta....myin sen koska ajan paljon ja tykkää diisselistä...mietin dieselöimistä mutta kaikki huusi kuin pahantekijälle : LAITONTA EIKÄ SAA KATSASTETTUA!!!!!! ................paskat.... Nykyää tiiän että saa katsastettua. ELi vöyrysestä ottaa moottorin ja vaihdelaatikon (siinä kyllä saa takapakkia käytöksessä) ja käy leimaamassa.
Mootorin ja voimansiirron pitää täyttää vähintään kyseisen auton päästönormi ja on voitava osoittaa että moottori ja vaihdelaatikko on alkuperäisillä osilla. Siis ei mitää ongelmaa. 3 litraisessa 960 vollessa on 204 hp ja 2,5 litrasessa muistaakseni noin 175hp
eli haaveena olisi tehdä tuommoisesta laiskasta bensarosvosta 320cdi tekniikalla mukava auto. Ja ne on oikeasti laiskoja. 1.4litrainen nissan sunny pystyy samaan
Ois aikas magee kun johonkin täysin varusteltuun ysikymppiin tuollaisen tekniikan sopivasti kutiteltuna laittais JAMjolavi kirjoitti:eli haaveena olisi tehdä tuommoisesta laiskasta bensarosvosta 320cdi tekniikalla mukava auto.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tuommosia rakentelevat myös:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=22564.0
Mielenkiintoinen projekti. Moottorien hyvyyteen en ota kantaa kun ei ole omaa kokemusta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=22564.0
Mielenkiintoinen projekti. Moottorien hyvyyteen en ota kantaa kun ei ole omaa kokemusta.
V70:stä sitte D5:n tollaseen 90:iin, jos oikein haluaa Volvostella.
Toki eihän se niin hyvä kone oo ku Merssun 3 litraset, mut sit pysyis tietty "alkuperäisyys", ja mun mielestä D5 kuulostaa kivalta, ja kulkeekin kivasti.
Toki eihän se niin hyvä kone oo ku Merssun 3 litraset, mut sit pysyis tietty "alkuperäisyys", ja mun mielestä D5 kuulostaa kivalta, ja kulkeekin kivasti.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Pstt... eikös tuossa juuri mennyt D5 kone pellin alle.Vensku_ kirjoitti:V70:stä sitte D5:n tollaseen 90:iin, jos oikein haluaa Volvostella.
Toinen prokkis noilla oli tuommoseen kanttikoppaan 2,5 TDI moottori. Kyseinen auto meni vissiin samantien kaupaksi kun tuli markkinoille tämän uuden projektin myötä.