Ison diesel-farkun pähkylöintiä... Väyrys-vinkkejä..?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
K-lax
Viestit: 236
Liittynyt: 13.1.2007 12:09
Paikkakunta: e-p

Ison diesel-farkun pähkylöintiä... Väyrys-vinkkejä..?

Viesti Kirjoittaja K-lax »

Eli tilanne on seuraavanlainen: Tällä hetkellä käyttöauton virkaa toimittaa 4-koppainen farkku-golffi josta en tykkää sitte yhtää. Kilsoja tulee aikalailla joten kunnon matka-auto tarttis saada. Kriteereinä vois pitää seuraavia:

-Ei ranskalaisia
-Hintaa alle 5000e
-Farkku että saa pakuksi
-Jonkilaista kulkuaki sais olla
-Kulutusta kuitenki mieluusti alle 7
-Hiljaisuus olis kans toivottavaa

Tällä hetkellä parhaiten tuohon listaan osuis Volvo v70. BMW 530d olis kans vaihtoehto, volvois vaan huomattavasti enemmän valikoimaa tuohon rahaan. Mutta uus vai vanhakoppainen v70? Mersulta ei oikein tuohon taida löytyä mitää ku w202 ei jotenkaa oikein nappaa ja moottorilla olevat (lue: 270/320) cdi-väykyt maksaa liikaa, 300tdt väyväy taas kuluttaa..?
Mitä muita ehdokkaita tuohon vois ottaa? Ei oikein mielikuvitus riitä...

Niin ja jos jotakuta jostain syystä kiinnostaa ostaa tuo golffi niin tervetuloa, halvalla lähtee! :lol:
Viimeksi muokannut K-lax, 28.2.2013 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C126
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

...moottorilla olevat (lue: 270/320) cdi-väykyt maksaa liikaa, 300tdt väyväy taas kuluttaa..?
220 cdi sopivasti ohjelmoituna on varsin mukava moottori (ja 200 mutta niitä ei farkuissa ole)
Tietysti jos sylinterien määrä on itsessään tärkeä niin sitten pitää olla vähintään 270.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Tuon hintaluokan 530d pitää olla manuaali. kilsoja tuossa luokasa jo niin paljon. Muuten kyllä erittäin asiallinen peli farkkupakuksi, tietysti ei mikään sikahalpa korjata. Volle vois olla volsun 2.5 koneella ihan asiapeli, kai ne niilläkin on melkosesti ajellu.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

hommaa joku 200 tai 220 cdi ja puuhastelet vähä puhallinta yms uusiin puihin ja ohjelmaa niin alkaa olemaan hintapolitiikka kohillaan ja tehojakin parinsadan humman nurkilla :shock: kulutuskin säilynee kohtuuksissa :roll:

no audeista ny tiedät mun ja monen muunkin mielipiteen,volvoistakaan en osaa oikeen mitään sanoa ees :roll: eikai tuo 530ree kauheen pienellä mene? muista kulungeista puhumattakaan :?:

NÖYRISTELE SIELÄ KOLFFISSAS JA PAA SECCI ISKUUN :lol: :wink: ähäkutti,sen siitä saa kun möi hyvän riisselimesen pois :lol:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Nurkissa pyörien syö 530d enemmän automaattina kuin 320CDI mutta matka-ajossa lienee aika samoissa lukemissa, manuaali sittten vähän vielä pihimmin.

EDIT: Muista kuluista puhuttaessa voi vaan todeta että niitäpä tuntuu olevan kaikissa, se vain että jos itse tekee niin vielä baijerilaista pystyy pitämään. Taas jos joutuu tyytymään ostettuun korjauspalveluun niin kannattaa unohtaa, osaavat korjarit kun tuntuu olevan vähissä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

No se kellä on pieni tarvii bemarin,se joka haluu ajaa ostaa volkkarin...passatti dieselinä,halpa ajaa,hyvä ajaa,herkuilla,pikku kulutus,hankintahinta todella kohtuullinen,ei ruosteita eikä muitakaan saksan kirouksia,kun ottaa koneeksi 1.9tdi version :wink: näillä mennään....ja onhan tossa pihassa toi bensa versiokin :wink:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mä kallistuisin 220/270CDi väykkyyn mutta mulla onkin sairautena kallistua tähdelliseen. Remontit on oman kokemuksen mukaan halpoja ja osaajia on ripottautunut sopivasti pitkin Suomea eikä taida tuo K-laxin oma osaaminenkaan sieltä heikoimmasta päästä tähdellisten kanssa.

Penarit: Mitä tutuilla on ollut niin ei ne ainakaan halvimmasta päästä oo ylläpitää. Ajolleen ilmeisen hyviä ja ihan laadukkaan oloisia :roll:
VAGinat: No, sehän kävi jo selväksi ettet tykkää. Hiukka muovisia mutta jos tykkää laadukkaasta muovista :roll:
Jyllis: Raapii väärästä päästä mutta jos se ei haittaa niin ainakin hinnat tippuu nopeesti inhimilliselle tasolle - miksi, en tiiä :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

emäntä on nyt ajellut 530 farkku bemarilla 14kk
abs anturi vaihdettu eteen 42€ (tämä oli rikki jo auton ostohetkellä)
taakse parkki poltin
katsastukseen joutui vaihtaa eteenkin parkki lampun
polttoainettakin menee matkaajossa hirveästi 5.5-6 l (työ matka suuntaansa 40km)
ei oo halpaa pemarin pito
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

xr kirjoitti:ei oo halpaa pemarin pito
No ei :lol: Ei muutako penaria alle vaan kaikille :wink: Kaverien penarit ollu varmaan poikkeuksia kuten mun väykky oli taas viattomuudessaan :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Toisaalta, suksi sen itse sanoikin. Itse olet päässyt taas CDI koneisten kanssa melko vähällä, joten kyllähän se vain on tuurista kiinni.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla taas o cdi koneesta porsinu kaikki, mutta silti selvinny vähällä rahalla ja on voinu korjata ITSE!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Niin.. koitinhan minäkin Passatilla ajaa. Semmosella vain ei kestä pää ajaa, vaikka jokapyörävetonenkin oli. Siinä vaiheessa kun joutui rälläkän avulla menemään peräkonttiin vannoin ettei koskaan enää. :lol:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Mulqvist kirjoitti:Toisaalta, suksi sen itse sanoikin. Itse olet päässyt taas CDI koneisten kanssa melko vähällä, joten kyllähän se vain on tuurista kiinni.
Omassa väykyssäkään ei koneen puolesta ollu koskaan mitään kummempia, suuttimien alusprikkoja tuli vaiheltua joitakin ja imusarjan läppäongelmia, ei mitään mitä ei itte pysty korjailla. Kaikki muu sitten porsikin, lähinnä kaikki sähkötoiminen aparaatti keulatähden ja vetokoukun väliltä....kappalehintaan 1000€X30kpl :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
K-lax
Viestit: 236
Liittynyt: 13.1.2007 12:09
Paikkakunta: e-p

Viesti Kirjoittaja K-lax »

Tännehän alkaa jutustelua kertyä niinku vanhoina hyvinä aikoina. :D Periaatteessa kai olis fiksua kattoa joku 220cdi väykylä, mutta aika harvassa on ainakaan nettiautos yksilöt joiden hinta olis kohdillaan, varsinkaan jos yrittää pitää jotain järkevää km-ylärajaa, esim 500tkm...Varmasti siitä sais ihan näppärän vehkeen lastulla jne mutta maksaa sekin taas, varsinkin jos alkaa ahdinjumppaa harrastaa. Muutenki jotenkin huolettaa väykyn toimintavarmuus käyttöautona, sama juttu bemun kans. Yksilöitähän ne tietty kaikki on niinku jo oli puhettaki. Helvetin jyllikset, niistä on kertyny tuttavapiireissä ihan liikaa hyviä kokemuksia :lol: Tätä vaihtoehtoa puoltaa vielä sekin että vanhakoppasia v70 n. 400tkm ajettuna saa valita piiitkästä rivistä 2500e:lla...

Laitetaan ny kuitenki loppuun haukuttavaksi:

http://www.nettiauto.com/5380722
C126
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Ei välttämättä huono, kaikkea pientähän siitä on korjailtukkin ajan saatossa. Mitenkähän mahtaa olla ruosteen kanssa kun olikos tuossa että viime kesänä maalattu piiloon odottamaan seuraavaa kukkimisvaihetta. Voihan olla tietysti tehty hyvinkin. :nocando:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Edellä linkissä väyrysen myyjä kirjoitti:Ruosteen alut
Tässä tökkäsi ajatus minulla. Juuri aiemmin katselin parien aluvanteiden myynti-ilmoituksia eikä millään meinannut mennä järkeen millaiset vanteet nämä ruosteen alut voisi olla :oops:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

dealer kirjoitti:
Edellä linkissä väyrysen myyjä kirjoitti:Ruosteen alut
Tässä tökkäsi ajatus minulla. Juuri aiemmin katselin parien aluvanteiden myynti-ilmoituksia eikä millään meinannut mennä järkeen millaiset vanteet nämä ruosteen alut voisi olla :oops:
Nimimerkki lienee Ruoste(liekkö foorumilaisia) jonka vanteet tuossa tulee kylkiäisinä. Paljonhan tämä ei valaise vieläkään mutta arvauksena heitän että 14 tuumaset viispuolafondmetallit sillä Ruosteella on. :ope:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Eikös se kaikki ruoste mersujen ja varsinkin väyrysen kohdalla ole alkavaa --> Sitten se loppuu kun peltikin loppuu :shock:

No ei, näkyy olevan saksan tuliainen. Jos kori olisi vielä sen verran ryhdissään että hyvin tehtynä viime kesäinen maalaus olis saanut ruosteen pysymään poissa. Useimmiten näiin ei kyllä ole ja uudella omistajalla riittää puuhaa keväällä kun talven suolat liuotetaan pois :lol:
exso
Viestit: 21
Liittynyt: 30.12.2007 11:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja exso »

Onkohan se ollut vain "talvikäytössä" kun ei ole tarvinnut korjailla: 9.5.11 -21.10.11 ja 5.6.12 - 2.11.12 vai onko silloin tehty niitä normi huoltoja...?
Tifoso
Viestit: 214
Liittynyt: 02.11.2006 19:04
Paikkakunta: vihti

Viesti Kirjoittaja Tifoso »

s320 cdi A todellinen kulutus on mulla ollut 7,2. sekalaista ajoa, pääosin kuitenkin maanteillä ja pikkuteillä. Kaupungissa harvoin, mutta ruuhkaa kehällä useasti. Ostin kun mittarissa 180 tkm. Nyt melkein 5 vuotta myöhemmin 265 tkm ja yllättävän vähillä ongelmilla on mennyt.

Normaali huoltojen lisäksi: kampiakselin asentotunnistin, pumpun tiivisteet, jarru- ja alusta osia, kiertovesipumppu ja termarit, laatikon yksikön puhdistusta. Ehkä jotain ei muistunut mieleen.

Yli vuoteen ei ollut ainuttakaan vikakoodia.

Mielestäni erittäin kelpo peli tähän hintaluokkaan, joka lienee siinä 6000€
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mul ois hyvä 530d! Osta pois! :P
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
K-lax
Viestit: 236
Liittynyt: 13.1.2007 12:09
Paikkakunta: e-p

Viesti Kirjoittaja K-lax »

Jos mä ny vallan hurjaksi heittäisin ja kävisin kattomas tuota linkin väyväytä niin mitä siitä pitäis kattoa/tutkia/kuulostella/fiilistellä oikein erityisen tarkkaan?

Niin ja jos Venskun 530d sopii budjettiin niin kerro toki lisää?
C126
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Farkkuväyrysestä kannattaa katsoa takakontin sivuille onko koteloiden pohjat ruostuneet.
Varmista että kaikki varoitusvalot palavat kun laitat virran päälle. Käynnistyksen jälkeen olisi tietysti toivottavaa että mahdollisimman moni niistä sammuisi :shock:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

aiheesta vähä soittelimma laxin kans. Tottapa tuo kertoo että miten sielä kävi kun tänään kävi tuota kattomassa vissiinki :shock:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
K-lax
Viestit: 236
Liittynyt: 13.1.2007 12:09
Paikkakunta: e-p

Viesti Kirjoittaja K-lax »

Joo-o, tällee nopeesti sanottuna ei vastannu kauheesti myyntikuvausta poikkeuksellisen hyvästä väyrysestä, tai jos tuo on sitä niin en oikeastaan halua tietää millainen on normaali väykky. :roll:
Eli tarvii suutinremontin, laatikko menee vikatilaan täyskaasulla, ruostetta ympäriinsä ja maalipinta muutenki huono, alustas kolisee... Ei tullu mun autoa siitä.

Mutta pikku vinkkinä moisesta projektista haaveilevalle: Aika kova kiire tuntui myyjällä olevan päästä tuosta eroon, uus auto tulee kuulemma viikon päästä. Eli hyvinki edullisesti saattais lähtee.
C126
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

K-lax kirjoitti: Muutenki jotenkin huolettaa väykyn toimintavarmuus käyttöautona
No mulla on tuo 320CDI väykky ollut nyt reilun puoli vuotta ja kilsoja tullut 31tkm sen aikana mutta suoraan sanoen en ole ollut tyytyväinen tuon laatuun :cry: Ruostetta tuossa ei ole ollenkaan ja todella mukava auto ajaa mutta toi tekniikka ei ole mua enää vakuuttanut :evil: Nimimerkillä toissapäivänä jäänyt taas kerran tien päälle tolla laitteella ja tänään suuttimen vaihdon jälkeen ei meinannut lähteä enää ollenkaan käyntiin :evil:
Ite ainakin alan jo kyllästymään koko hemmetin CDI tekniikkaan jonka seurauksena seuraava kottero ei tule olemaan enää kyseisellä tekniikalla,palaan takaisin kevyt kuorma-autoon josta löytyy rivipumppu koneen kupeesta :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

No mä aattelin tuon omani laittaa tässä kevään korvilla myyntiin. Pitäis saada rahnaa, et sais Sprintteriin koneen. 8) Ja muutenkin noita autoja liikaa pihassa, kuten allekirjoituksesta voi todeta. :eec:

Kuskin takaoven alareuna tuossa on ruosteessa. :? Ja nyt on alkanu takaluukun sauma kupruilemaan sisäpuolelta, eli nyt on alkanu muhiminen, pitäis ottaa heti kesällä sitten kiinni. :idea:

Kuskin etunurkka vähä kolistaa montuissa, mikään tukivarren pallo ei tuntunu tuota tekevän, kokeilen onko se laakeri, kunhan ehdin.

Ja sanottakoon, että autoon kun on jotain ostettu, esim tukivarsia, niin mikään muu ei oo käyny alle, kuin Lemförder. :wink:

Ei kannata olla jumppaamassa kokoaikaa noitten kanssa, kerralla kunnollista! :pappa:

Harmi ku ollaa aika etäällä, muuten voitais potkia renkaita!

Ja sanoisin, että tuo on vastaavan kilsaiseen verrattuna varmasti teknisesti hyvässä kunnossa. Tuotahan on ollu tarkoitus pitää pitkään, mut sitte tuli tuo sprintteri ja noita muita autoja siunaantunu... Noh, ei tosta silti haluis luopua. :?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
K-lax
Viestit: 236
Liittynyt: 13.1.2007 12:09
Paikkakunta: e-p

Viesti Kirjoittaja K-lax »

Noo ei se inksa(vai tarkoittaako se inkoota?) ny niin kaukana oo, usein nykyään tulee eteläs reissattua työhommis. Tuo kolopallo olis ehkä kiva saada ensi hukattua, mutta katellaan kuinka kenellekki sopis... Paljoko sillä bemulla on ajettu ja olisko siitä kuvia jossain että sais vähä fiilistellä..? :lol:
C126
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ei tarkota Inkoota. :) Eli Kouvolassahan tässä ollaan..

436... :roll:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
K-lax
Viestit: 236
Liittynyt: 13.1.2007 12:09
Paikkakunta: e-p

Viesti Kirjoittaja K-lax »

Perhana, väyrys-myyjä pommittaa viesteillä, alta 4k lähtis... Mitähän sitä pitäis tehdä..? Ja edelleen ihan avoimena vihjeenä muillekin, jos jotakuta kiinnostaa niin hakekaa pois vaan!
C126
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”