Eipä tule toistamiseen ostettua autoa talvella!

Katso myös W202
Naamakostaja
Viestit: 56
Liittynyt: 31.12.2012 17:11
Paikkakunta: Oulu

Re: Eipä tule toistamiseen ostettua autoa talvella!

Viesti Kirjoittaja Naamakostaja »

Juhanit kirjoitti:
Naamakostaja kirjoitti: Oli eka ja vika kerta kun talvella ostan mitään suurempaa kuin polkupyörän :evil:
No väykky ei muutu laatuautoksi vaikka tekisit kaupat juhannuksena :D
Höpö höpö, kyllä väykky on laatuauto 8)
Naamakostaja
Viestit: 56
Liittynyt: 31.12.2012 17:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Naamakostaja »

Ja TAAS tosta tasonsäädöstä.

Eli molemmat puolet on kyllä ottaneet öljyt itseensä koska takapää ei enää laahaa maata vaan selvästi ilmassa. Nyt kun autolla ajaa vaikka suht pehmeiden töyssyjen yli niin pehmeesti menee, mutta oikea takanurkka pitää aivan saatanllista pauketta jos ajaa esimerkiksi asfalttipinnan alapuolelle jääneen kaivonkannen yli. Pauke tulee siis silloin kun rengas äkisti joutuu käymään kulkupinnan alapuolella.

Johtuuko pauke nyt tuosta iskarin loppuunkuluneesta alajousesta vai painepallosta vaiko miten se nyt menee? Pauke on todellakin aikavan törkeen kova kun vaikka mukulakivillä ajelee. Iskarit laittaessa ostin molempiin asennussarjat eli yläpään kumitutit on uudet.
Naamakostaja
Viestit: 56
Liittynyt: 31.12.2012 17:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Naamakostaja »

No nyt on katti kaiveltu kokonaan tyhjäksi. Vakioputkisto taitaa olla 2,5tuumanen ja en kyllä usko että jos tuosta tehoja lähtee kaivamaan niin olisi tarvetta isompaa ränniä laittaa?

Laatikon öljypohjassa oli vieläkin öljyä! Hinkkasin ja kuivasin sen täysin kuivaksi tuossa edellisessa ropauksessa joten kyllä se jostain sitä vielä vuotaa. Märkä läntti oli apparinpuolella keskimmäisen pultin ympärillä menosuunnassa. Pistokkeen paikka oli kuivahko. Pitää ottaa tarkempaan syyniin kun kerkiää..

Seuraavaksi olisi sitten vuorossa coolerin vaihto ja jotain täytys noille suuttimille keksiä. Etupäähän uudet iskarit ja jouset ja jos vähän nätimmät kesävantteet laittaisi. Keväällä sitten jos softaa käyttäs kurkkauttamassa josko siihen mennessä olisi saanut luottamuksen tätä kärriä kohtaan kuntoon.
Naamakostaja
Viestit: 56
Liittynyt: 31.12.2012 17:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Naamakostaja »

Saksaa en osaa ja englantiakin välttävästi, mutta jos en ihan väärässä ole niin tilasin justiinsa FK:n iskarit eteen. Hintaa huimat 19e/kpl. Vieläkun tietäisi mitä tuo pauke vasemmalla takana on että pitääkö se iskarin alapallo todellakin noin järkyttävän kovaa pauketta vai onko sielä joku ilmalukko.. Joka kerta kun rattiin hyppää niin tuo pauke muistuttaa siitä millaisessa romulla sitä tulee liikuttua, vie kokonaan huomion muuten hyvältä kyydiltä. Täytynee nuo vanhat tolpat kunnostaa ja toivoa että alkaa nesteet pysymään.

Osaako joku suorilta sanoa että mitkä ne tiivisteet on tuola etran nettikaupassa vai pitääkö se mennä paikan päälle vanhan kanssa ja ostaa niitä säkillinen?
Naamakostaja
Viestit: 56
Liittynyt: 31.12.2012 17:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Naamakostaja »

Tullu pikkuhiljaa metsästettyä palikoita noiden entisten iskareiden korjaukseen. Tänään sitten tuli tuo kasattua ja huomenna pitäs lyödä alle. Ei se korjauskaan nyt NIIN halvaksi tule mitä voisi kuvitella mutta tuli tosin vaihdeltua vähän ylimääräsiä osiakin kun ajattelin ettei se seuraavaksi porsi jostain muualta.

Veholta iskarin asennussarja about 16e/iskari. Pussissa tulee yläpään tutit ja levy, alapäähän pultit ja ruuvit (jostain syystä mulla oli pusseissa niitä vain 1kpl :D ), ja hydrauliletkun kupariprikkoja 3kpl

Sitten männän ulkokehälle 1kpl o-rengas ja sisäpuolelle tuo ptfe tiiviste ja sen ympärille o-rengas. Näille hintaa se palttiaralla 10e/iskari. Tosta tiivisteesä sen verran että se ei ole mikään OD-tiiviste niinkun tuola korjaustopikissa ehdoteltiin, ja ETRAn myyjät vain nauroivat kun sen kanssa tiskille meni. Ne ei edes tienneet mikä se on ja käskivät ostaa uuden iskarin suosiolla. Onneksi kolmannessa ja Oulun viimeisessä putiikissa niitä löytyi juuri 2kpl (tilasin varrulta 10kpl lisää)

Pari uutta lemmaria, purkki wd-40, litra hydrauliikkaööliä ja muuta pikku sälää plus työkalut

Asennukseen sen verran että ruuvipenkkiä eikä pulttipyssyä tarvita vaan paskimmassa tapauksessa ihan lenkkiavaimilla ja ruuvarilla saa asian toimitettua. Mun mielestä sitä 13mm mutteria jonka alla on levyt yms ei edes kannata irroittaa vaan helpompaa on (riippuen tietenkin kumpi aukeaa helpommin) irroittaa se alapallo ja vetää mäntä alakautta pois. Hippasen vain itseä kyrsii kun iskarin alapäässä olevaa ilmeisesti pohjaanlyöntikumia (?) en muistanut veholta kysyä. Edellisellä kerralla sanoivat ettei iskareihin myydä mitään muuta kuin tuo asennussarja mutta kyllä siinä kumissakin oli mersun osanumero.

Huomenna sitten jos jaksais käydä ne heittämässä alle jos tuo edellisten pauke loppuisi sillä. Sen jälkeen pitää nuo toisetkin purkaa ja miettiä että eikö sille alapallolle tosiaan ole mitään tehtävissä kun ei kerta uusiakaan myydä.

Eli tommonen 60äyriä tuli hommalle hintaa ja kuitenkin aika kivuton toimenpide. Kuviakin otin ja voisin niitä johonkin laittaakkin koska niissä näkee samalla esimerkiksi noiden yläpään kumien kasaanpainumisen aika hyvin.

PS. OSTETAAN ISKARIN ALAPALLO 8)
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

kyllä se alapään pallo väljyyksistään aika kolkkeen osaa päästää ...

kuormaa konttiin , kesämmällä hiljenee :lol:

(saako niihin irtopäitä häh?)
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Naamakostaja
Viestit: 56
Liittynyt: 31.12.2012 17:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Naamakostaja »

Joo kyllä se tosiaan vaikuttaa siltä että se alapalla olisi koska nyt kun kelit pyörii nollan kieppeillä niin heti on huomattavasti hiljaisempaa. Ja toki myös silloin kun konttiin jotain nakkaa painoksi. On kyllä enemmän kuin vittumaista että noita ei erikseen myydä. Kyllähän ne kuitenkin erillään tolpasta valmistetaankin ja näppärä olisi vaihtaa. Pitäs melkeen pistää hakuun jos jostain ihmeen syystä jollain ylimääräinen olisi. Saisi laittaa hyvät ja ehyet iskarit myyntiin, ei tuota toista ton paukkeen kanssa viitti myydä :roll:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

täälä voorumilla on ainakin ollut sen alapallon korjusohjeet ja mallia budjetti,toimiva kuitenkin
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Naamakostaja
Viestit: 56
Liittynyt: 31.12.2012 17:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Naamakostaja »

Muistatko yhtään että oliko se tuo rasvanippa viritelmä? Jostain muistan lukeneeni että täälä olisi ollut ohjeet jotka sitten katosi jonkun päivityksen mukana tmv :cry:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Ihan hetken piti etsiä,mutta löytyihän se lopulta:

viewtopic.php?t=31820

Laittakaas farrkumiehet suosikkeihin :wink:

Jotain hiacen alapallostakin höpötestä löysin mutta sitä en sitten laittanu talteen kun tuota etsin
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Terho P kirjoitti:Ihan hetken piti etsiä,mutta löytyihän se lopulta:

viewtopic.php?t=31820

Laittakaas farrkumiehet suosikkeihin :wink:

Jotain hiacen alapallostakin höpötestä löysin mutta sitä en sitten laittanu talteen kun tuota etsin
Mulla on monta muutaki ideaa ton alapallon tilalle tai sen korjaukseen. Tartteisin vaa mieluiten farkun ilmasen rikkinäisen iskarin ja alatukivarrenki ehkä et pääsis tutkimaan ja suunnittelemaan.

Koitas ettiä juttua siitä hiasen pallo nivelestä (sivuhistoriassa tallessa?) ku kiinostas ja paremmat "kytkökset" mulla on toyotia kohtaan. :D
E46 330D & E46 328i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”