w203 vs. w208 kokemuksia kaivataan
w203 vs. w208 kokemuksia kaivataan
moro, elikkäs uudempaa bensiinimeseä olis hakusessa kun nykysellä w202 2.5 turbodeellä ei tuu paljoa kilometrejä. Eli kysymys kuuluu kumpi se olis järkevämpi laittaa C-w203 vai CLK-w208, kumpi halvempi pitää (kulutus, vakuutukset ja verot), kummassa enemmän vikoja, ruosteet? Itellä kiinnostaisi molemmista kompressorikoneiset eli CLK:sta 230k ja C:stä 200k (koska C-mallia ei ole 230k koneella kuin sitä mielestäni rumaa sportcoupea.
Löytyy 203:sta 230K sedanina ja farkkunaki, mut harvemmin myynnissä... Kannattaa tarkistaa onko M111 koneella vai M271, koska nuissa M271:ssä on sitä jakopäävikaa josta löytyy jonninmoinen vatulointitopicci... Eli kannattaa selvittää onko ketju vaihettu... Tietenki jos on alle 100 tkm ajettu nii sillon se on vasta edessä...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Joo, m111 ois hakusessa ku tuossa m271 on näköjään ollut paljon ongelmia jakopään kanssa. Eli vuosimalli rajoittuis -03 ja vanhempiin. Verothan tulee -01 -> päästöjen mukaan eli tuleeko tuon takia paljon takkiin vai tuleeko muka säästöä painoon perustuvaan verotukseen verrattuna? Ei ainakaan mercefreakenin mukaan olis C-mallia 230k moottorilla, nyt siis kyseessä w203?
Mulla on verot ollu siinä 200€ kieppeillä, auto on -05, massan mukaan kympin kalliimpi olis ja vanhuksessa, joka varmasti savutti enemmän nii 125€/v... Siinä nähdään taas valtion ratkaisu miten saadaan autokanta nuorennettua... Tosiaan eihän w/s203:sta ole tehty 230K:na M111 motilla, vaan M271 motilla...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Jos ei ole joku perhevispilä tms. hakusessa että 2-ovisuudesta olisi haittaa niin kyllä mä kallistuisin edelleen w208 ja ehdottomasti 230K tai Italian 200K missä siis tuo karvan alle 200hp Kulutus mulla ollu 5v. ajalla alkaen 7L /100km ja 10L /100km saa tehdä jo vähän töitä
Mitenkää ruosteherkäksi en sanoisi kumpaakaan mallia mutta omaan silmään noita toivottomia tapauksia on osunu enemmän CLK:ssa vaikka w203 on varmaan 10x määrä liikenteessä?
Mitenkää ruosteherkäksi en sanoisi kumpaakaan mallia mutta omaan silmään noita toivottomia tapauksia on osunu enemmän CLK:ssa vaikka w203 on varmaan 10x määrä liikenteessä?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Näinpä näin, hienoa tuo verotus (oikeastaan ainoa syy miksi alunperin haluan dieselistä eroon). No joo näkyypä vain olevan 230 koneellaki tota C:tä mut menee jo liian uudeksi=kalliiksi. Ku ei näyttäis olevan heti alkupäästä vaan -06 alkaen, jos tuo mercefreakkeni näyttää oikein. Ja tosiaan siinä ois taas se m271. Osat olis varmaan halvempia tohon clk-malliin ku taitaa pääosin perustua vanhempaan w202:een ja siltä osin olis tekniikka tutumpi itellekki. Aika vähän näyttäis olevan noita facelifti 230k clk:ta olevan myynnissä. Niin ja tosiaan tuo "turbodieselimäinen vääntö" noissa kompressoreissa kiinnostais niin ei se kulutuskaan pomppais taivaisiin ja kuitenkin lähtöjä on tarpeeksi. Ja saahan noihin vaikka minkälaista pulley kittiä jos kyllästyy. Taitaa olla ruosteekki vähän tapauskohtaisia, miten on pidetty yms. Ja clk:n takapenkille pääsykin on varmaan vähän tilavampi kuin jossain kaks-ovisessa japsissa.
Kyllä tuossa on ihan yllättävän hyvät tilat takana, vaikka penkki säädetty tämmöisen 183cm henkilön mukaan. Eikä ne penkit ole edes sellaset "montut" niin ku noissa datsuneissa yleensä
Jos osat näihin olis halvempia nii sais itse rahaa ku niitä hakee Mitään näpäytysvehkeitähän näistä ei saa ilman ahtimen vaihtoa mutta ahtimen kierrosten nostolla ja ohjelmoinnilla näistä 200 heppasista saa ihan mukavia pelejä jopa verrattuna V8 missä siis melkein 100kg enemmän painoa, mistä niistäkin suurin osa etuakselin väärällä puolella
Jos osat näihin olis halvempia nii sais itse rahaa ku niitä hakee Mitään näpäytysvehkeitähän näistä ei saa ilman ahtimen vaihtoa mutta ahtimen kierrosten nostolla ja ohjelmoinnilla näistä 200 heppasista saa ihan mukavia pelejä jopa verrattuna V8 missä siis melkein 100kg enemmän painoa, mistä niistäkin suurin osa etuakselin väärällä puolella
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
No joo kyllä v8 on aina v8 mutta kuitenkin käyttöautoa katellaan ja pienemmästä moottoristakin saadaan noin kivasti kulkuja niin mikäs siinä. Taidan nyt alkaa kallistumaan clk:n puoleen. Ei tulis niin usein samanlaistakaan vastaan. Niin muuten miten käy hihnan vaihdon kanssa tulevaisuudessa jos muuttaa kampiakselin ja laturin tai vaikkapa pelkän kampiakselin hihnapyörän kokoa? Mistäs sitten saadaan oikeanpituinen hihna?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Nimimerkillä "Lucky Dog" on varmasti nippelitietoa pulleykittien suhteen. Muutama Kleemannin kitti tais olla vielä jälelläkin myytävänä. Laita sinne kyselyä tai klikkaa sivun yläkantilta MB huolto Koskinen._keitto_ kirjoitti:No joo kyllä v8 on aina v8 mutta kuitenkin käyttöautoa katellaan ja pienemmästä moottoristakin saadaan noin kivasti kulkuja niin mikäs siinä. Taidan nyt alkaa kallistumaan clk:n puoleen. Ei tulis niin usein samanlaistakaan vastaan. Niin muuten miten käy hihnan vaihdon kanssa tulevaisuudessa jos muuttaa kampiakselin ja laturin tai vaikkapa pelkän kampiakselin hihnapyörän kokoa? Mistäs sitten saadaan oikeanpituinen hihna?
Okei, mukavasti tullu tietoa taas. Ihmiset täällä ahkeria vastailemaan. Joo katsellaan sitä pulleykittiä sitten kun sopiva auto löytyy kohilleen. No kaksovisuudestako haittaa, eipä kait mitä nyt joskus tulee ihimisä takapenkilläki kuskattua. Tahtoo vaan tosiaan aika harvassa olla noi faceliftit oikeilla varusteilla...
En tiedä onko sattumaa mutta mun silmää ei ole ikinä osunu w203 tai w211 mistä voisi käyttää sanaa ruosteinen vaikka juttua kyllä kuullut (useimmiten ei-omistajilta) Pommin CLK:n näin taas viimeksi tänään missä oli ovet, kaaret ja paksinluukku melko väyrysessä kunnossaRoopeK kirjoitti:Vähemmän niissä on ruostetta ku noissa alkupään 203:ssa...
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Jaa, kyllä 203 ainakin täällä päin märäntyy melkeen kuin väykytkin.sonikki kirjoitti:En tiedä onko sattumaa mutta mun silmää ei ole ikinä osunu w203 tai w211 mistä voisi käyttää sanaa ruosteinen vaikka juttua kyllä kuullut (useimmiten ei-omistajilta) Pommin CLK:n näin taas viimeksi tänään missä oli ovet, kaaret ja paksinluukku melko väyrysessä kunnossaRoopeK kirjoitti:Vähemmän niissä on ruostetta ku noissa alkupään 203:ssa...
w211 kanssa taas ei ole ollut ongelmia ruosteen kanssa.